Skocz do zawartości

Wybór odpowiedniego rodzaju światła do budowy.


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez grzech181,

Recommended Posts

Witam, otóż mam pytanie:

1) czym podświetlić obudowę? Myślałem nad katodami, ale ponoć mają krótką żywotność, albo jeszcze nad diodami LED, tylko nawet nie ile tego kupić. Z lutowaniem to nie problem, z podłączeniem to samo.

2) Wiem, że to sprawa gustu, ale jak spasować kolory? Macie jakieś sugestie? Bardzo popularne jest rozwiązanie: niebieskie podświetlenie i czarna buda. Myślałem nad białą budą, i czerwonym podświetleniem. Tylko że ciężko znaleźć dobry wentyl (nie droższy niż 35 zł, ponieważ kupuję kilka), z dość dobrym CFM. Mojej 3350P i/lub asusa GTX660 podkręcać nie będę. A może samemu oświetlić wentylatory? 

3) Nie wiem, czy starczy zamontować 2 wentyle (lub jedną) 120mm na front, 2 osiemdziesiątki na bok i jedną na tył. Boxowe chłodzenie jak na razie mi wystarcza, z czasem (zapewne jak się zniszczy lub jeżeli będę wymieniał całego kompa- gdzieś za 6 lat :D )

 

Pozdrawiam.

 

 

EDIT: Zauważyłem, że ktoś napisał już podobne zapytanie, http://forum.benchmark.pl/topic/166768-czym-o%C5%9Bwietli%C4%87-pc/, jednak zrobiła się tam małą wojna gramatyczna, więc można zrobić tu małe podsumowanie.

Edytowane przez grzech181
Link to post
Share on other sites

Taśma led puszczona na ~9v daję bardzo fajne delikatne światło które nie będzie razić i oświetlać całego pokoju a przy tym fajnie oświetli wnętrze. Ja na twoim miejscu odpuścił wentyle z podświetleniem skoro będzie oświetlenie całej obudowy, efekt z wentylatorów zgubi się 

Link to post
Share on other sites

Co do części: 

 

GPU

 

CPU (na boxowym chłodzeniu)

 

PSU

 

MOBO

 

RAM

 

BUDA

 

SSD

  

W tej obudowie zasilacz jest na górze. Warto przenieść go na dół? Tylko nie wiem czy warto ciąć, a na dodatek mobo z kartą się (chyba) nie zmieszczą.

 

Skoro nie będę kupował podświetlanych wentyli, warto zainwestować (grosze) w to oraz to , przy układzie dwie 120mm na front, 2 osiemdziesiątki na bok i jedną na tył. 

 

BTW. czym ciąć plastik w budzie? Rozmyślałem nad brzeszczotem, a wygładzić papierem ściernym np. 200?

Straaasznie dużo pytań, ale chcę mieć wszystko #kalkulejted.


Na dodatek, w internetach napotkałem się na kilka perełek. Chcę z każdej coś zabrać, i stworzyć... no coś nie wiadomo co :D

 

Kształt okna ( tylko mniejszy gdzieś o 8 cm od każdej krawędzi) z tego: , paski obok szyby .

 

Macie jakieś sugestie?

 

Link to post
Share on other sites

Zamiast kombinować z podświetleniem, przenoszeniem zasilacza, cięciem czy jeszcze czym innym to lepiej zainwestuj w inną obudowę. To co masz nie dość że bardzo nieestetyczne, to niefunkcjonalne. Nie ma przepustów więc generuje bałagan z kablami, który jeszcze dodatkowo chcesz podświetlać. Za cenę trzech wentylatorów ze średniej półki kupisz względną obudowę, która lepiej wpłynie na chłodzenie niż dodawanie wentylatorów do obecnej.

Link to post
Share on other sites

Czyli sugerujesz, że jest to pchanie silnika jumbojeta do Fiata 126p? Kurde, obudowy raczej nie kupie, bo dziewczyna będzie się wściekać, że tyle co kupiłem komputer (marzec 2014 <3), to jeszcze inwestuje w bajery, które "nic nie dają" :D

Link to post
Share on other sites

Dobrze to ująłeś - nie ma co robić odrzutowca z Łady. 

Sensowną nową obudowę wyrwiesz za <150 zł. Jak będziesz polować na używkę to w tej kwocie można jeszcze lepszą dorwać. Mój osobisty faworyt ATX do 200 zł - Zalman R1 ma w standardzie 3 wentylatory i zapewnia o niebo lepszą ergonomię i estetykę niż Twoja obecna. 

Obudowa to część aranżacji pokoju/gabinetu więc fajnie mieć coś estetycznego co się nie znudzi po pół roku. Kupiona rozsądnie na pewno będzie w stanie przerwać nie jeden konfig :)

 

ps. ja swoją żonę na Enthoo Pro urabiałem ze 3 miesiące. W końcu sama powiedziała żebym kupił :D

Link to post
Share on other sites

Teraz tak: przeliczając koszt plexi, 3 wentyli, ledów, drogo nie wychodzi :) Sama w sobie ładna, czego chcieć więcej :P. Aktualnie moja buda to zlepka 4 pcetów :D. Mam tam zamontowane 8 letnie wiatraki 80mm, na tył gdzie mogę dać 80mm dałem 120mm, głośno jak chole**, po prostu <3. Tylko rodzi się pytanie- czy warto dać 200 zyla za budę. No niby są i po 600 PLN, lecz ta jak na razie trzyma dobrze mobo, więc dziewczyna na 200% odpowie "a po co Ci, nie masz na co $$$ wydawać?". OC robić nie będę, bo nie mam po prostu na czym. Co mi da z 3.10 GHz na 3.11 GHz?! Ale z drugiej strony to zakup na lata.

Link to post
Share on other sites

Solidna buda lepiej tłumi wibracje, nie brzęczy jak większość tanich obudów, ma lepiej rozplanowaną przestrzeń wewnątrz zarówno pod kątem przepływu powietrza jak i łatwości wymiany elementów czy zarządzania okablowaniem... Znalazłoby się jeszcze kilka smaczków jak właśnie przestrzeń za tacką MB na płytę, możliwość instalacji większych chłodzeń (większość tanich bud ma 18-19cm szerokości) czy montaż beznarzędziowy. Trzymać mobo każda będzie :D.

Edytowane przez krzesuo
Link to post
Share on other sites

180mm szerokości, kiepściutko.... Co prawda za 3,50 lepszej budy nie kupisz, ale pewnie będziesz miał także kłopoty z ułożeniem kabli (w związku z szerokością, a raczej wąskością tejże obudowy), co przy oknie i podświetleniu jest jednak ważną sprawą ;). Najlepiej jakbyś podał budżet to coś postaramy się dobrać.

Edytowane przez krzesuo
Link to post
Share on other sites

 

 

180mm szerokości, a chłodzenie max 140mm

Pamiętaj tylko, że szerokość obudowy to nie szerokość "przedziału" na podzespoły a także miejsce za tacką na plytę główną i wytłoczenia :P.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...