radam5 215 Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 W przyszłym roku zaczynam z kolegą małą działalność i potrzebujemy do tego porządny sprzęt. Kolega jest bardziej obeznany w sprzęcie (dłuższy staż). Wstępnie jesteśmy zdecydowani na Canona EOS 50D Czy to dobry wybór, może ktoś kto zajmuje się fotografią zawodowo i coś nam podpowie? Do korpusu potrzebny jest obiektyw. Tu niestety jest problem jaki wybrać. Na pewno musi być taki, który pozwoli na robienie zdjęć np w ciasnych pomieszczeniach. Oraz lampa. Dobierać coś Canona czy może Metza, którego będziemy mogli wykorzystać w innych aparatach po zmianie stopki. Cytuj Link to post Share on other sites
mosiek 4 Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 50D jak najbardziej się nadaje. Z szerokich szkieł naprawdę nieźle sprawuje się Sigma 10-20. Lampa - zależy ile światła potrzebujesz. 430EX to minimum, jeśli chodzi o canonowskie. Niestety nie mam zdania na temat zamienników, ale nawet nie rozważałem kupna innej niż systemowa. Przykłady fot robionych tym sprzętem możesz znaleźć w mojej galerii http://m8.digart.pl/digarty Cytuj Link to post Share on other sites
Arved 81 Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Canon 50D fajna sprawa. Co do szkła to może na początek kupcie kita 15-55mm. Wszystko w sumie zależy od budżetu jakim dysponujecie. Fakt Sigma 10-20mm byłaby lepsza, choćby ze względu na szeroki kąt i światło, ale jest koło 7 razy droższa^^' Co do lampy to bawiłem się zamiennikami, ale zawsze wracałem do Canona Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Myślę nad budżetem ok 6tys przy cenie aparatu który można wyrwać za ok 2700,00 zostaje sporo na dodatki. Szalejąc z lampą np 580 EX II ok 1600,00 zostaje 1700,00 na obiektyw. Oczywiście nie liczę dodatków typu karty, zapasowe akumulatory. Torby, etui to są w zestawach. Oczywiście kupujemy dwa takie same zestawy. P.S. czy lampa 580 EX II ma dyfuzor? Czy trzeba dokupić? Cytuj Link to post Share on other sites
Arved 81 Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Oryginalnie lampa nie ma dyfuzora, ale jest to wydatek kilkunastu złotych na allegro: http://allegro.pl/dyfuzor-do-canon-spee ... 65399.html Pozostały budżet raczej nie starczy na Sigmę, ale w tej cenie jest świetne szkło od Tamrona, które to miałem przyjemność używać. Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II VC- ma stabilizację obrazu, dość szeroki kąt, poza tym cechuje się świetną jakością obrazu, no i jest jasny Kosztuje ok. 1600 zł, także powinieneś zamknąć się w wstępnie ustalonych kosztach ;p Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 rzeczywiście bardzo fajny obiektyw. P.S. budżet na dzień dzisiejszy i może się zmienić (oczywiście na +) Wszystko zależy kiedy będziemy kupować. Jest nawet opcja poczekania do końca roku a wtedy to już będzie duuużo więcej na sprzęt Cytuj Link to post Share on other sites
Ostrowin 30 Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Boże tylko nie Tamron, jak chcesz się na poważnie zajmować fotografią to inwestuj w szkła systemowa a nie w półśrodki. Cytuj Link to post Share on other sites
Arved 81 Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Tamron jest dobrą marką, a to że ktoś nie potrafi docenić zalet tego szkła, to już jego problem. Wiadomo, ma swoje wady(nie za szybki AF), ale za szkło systemowe, tak szerokie, tak jasne i ostre jak ten model zapłacisz 3400zł. Czasami trzeba iść na jakiś kompromis. @radam5 jak coś dozbierasz to pisz, zawsze można coś ciekawego zmienić i poszukać ! Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Ale w reporterce raczej potrzeba szybkiego AF. Ja wziąłbym chyba Nikkora 35/1.8 i najlepsze body, na jakie zostanie pieniędzy. Cytuj Link to post Share on other sites
Ostrowin 30 Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Tamron jest dobrą marką, a to że ktoś nie potrafi docenić zalet tego szkła, to już jego problem. Wiadomo, ma swoje wady(nie za szybki AF), ale za szkło systemowe, tak szerokie, tak jasne i ostre jak ten model zapłacisz 3400zł. Czasami trzeba iść na jakiś kompromis. @radam5 jak coś dozbierasz to pisz, zawsze można coś ciekawego zmienić i poszukać ! Człowieku, ale kolega potrzebuje sprzęt do pracy, a nie do robienia zdjęć na urodzinach u babci.Tu nie ma kompromisów, czy trafi czy nie trafi i najważniejsze ujęcie będzie nieostre.radam5 musi się określić do czego dokładnie będzie potrzebował sprzęt, z tego co widzę to będzie lampa więc to 2.8 można sobie darować. Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Co do body to będzie na pewno 50D bo mamy możliwość wymiany. Tzn idąc na imprezę bierzemy eosy 50d z firmy "x" a zostawiamy swoje. W tej firmie aparat robi w weekend 20-30 zdjęć lub w ogóle. Więc nasze nowe będą odpoczywać a tymi z firmy będziemy cykać po 1000-1500 fot przez noc. Zawsze mniej się zużyją nasze Więc kupujemy takie same żeby sztuki się zgadzały. Sprzęt będzie na początek używany w reportażach typu wesela+plenery, komunie, chrzciny W okolicy, w której mieszkamy jest duże zapotrzebowanie na tego typu interes. Już mamy komunię w maju i 2 wesela w sierpniu. Mamy też ten plus, że jedna z największych firm fotograficznych w okolicy prowadzona jest przez Naszych znajomych i oni sami potrzebują fotografów ze sprzętem. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Do ślubów świetny jest zenitar 16 mm 2.8 - ale nie ma autofocusa. Cytuj Link to post Share on other sites
mosiek 4 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Ja akurat mam 2 tamrony(28-75 i 70-200) i oba dają radę nawet przy zdjęciach dość szybkich obiektów (na torze asfaltowym i mx). Zdarza się faktycznie, że nie trafi, ale przy odpowiednim operowaniu spustem, można ten efekt naprawdę zminimalizować. Co do przysłony, to jest jeszcze coś takiego jak głębia ostrości, która w przypadku zdjęć ślubno-komunijnych odgrywa całkiem sporą rolę. Dlatego nie zgodzę się z tym, że f/2,8 można sobie podarować. Szkła 17-50 osobiście nie miałem okazji przetestować, ale używa go mój kolega http://jacekc.wordpress.com i też jakoś sobie radzi. No ale faktycznie, jeśli byłaby kasa, to dużo lepszym wyborem byłby systemowy 17-40L. Cytuj Link to post Share on other sites
Ostrowin 30 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Tak tylko zauważ że robisz foty w dobrym oświetleniu, wiesz jak taki Tami działa w ciemnych pomieszczeniach?? na pewno wiesz bo masz dwa , no ale dobra będzie robił zdjęcia z lampą, to niech nawet będzie, ale co jeżeli ksiądz zabroni lampy??? wtedy to 2.8 nie pomoże, dlatego do tego zestawu przydała by się stałka maks 30mm o świetle 1.4/1.8, jest wiele alternatyw ale wszyscy wiedzą że i tak najlepsza i warta każdego wydanego grosza jest Lka 24mm i 35mm 1.4, no ale kosztują one tyle co cała suma którą kolega chce przeznaczyć na inwestycję , ale jestem pewien że jak rozkręci interes to się w nią zaopatrzy. Cytuj Link to post Share on other sites
mosiek 4 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Wiem jak te obiektywy działają w kiepskim oświetleniu i wiem też jak bardzo pomocna jest wiązka światła emitowana przez zewnętrzną lampę w celu ułatwienia pracy autofocus'owi Ja absolutnie nie upieram się, że są to dobre szkła do reportażu(czy to sportowego, czy ślubnego), ale raczej twierdzę, że się do tego po prostu nadają. Zrobiłem w życiu 2,5 ślubu, na żadnym z nich nie używałem szkieł o klasie wyższej niż posiadane tamrony(no plus pożyczona stałka 50mm canona), nie wziąłem też za to kasy takiej jaką bierze na przykład http://www.b-free.pl ale zadowoleni ze zdjęć byli i młodzi i ja sam A tak w ogóle, to kupa ludzi jest zachwycona zdjęciem, które ma po prostu rozmyte tło i nie przywiązują uwagi do ostrości jaką daje L-klasa Cytuj Link to post Share on other sites
Arved 81 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Nie ma w sumie co porównywać AF niesystemowych szkieł, do USM Canona, bo to w większości przypadków mistrzostwo świata, ale jak wiadomo za takie przyjemności każą sobie płacić, słono w szczególności eLek. Nikt jednak nie mówił, że to tania 'zabawa', lecz jeśli potraktujesz to jak źródło dochodów, koszta mogą się zwrócić z nawiązką, jak interes się rozkręci ! Cytuj Link to post Share on other sites
next2000 0 Napisano 11 Października 2010 Udostępnij Napisano 11 Października 2010 na dobry początek w cenie 6000 zł do reportażu polecam zestaw Canon 50D + EF 24-105mm f/4 L IS USM - uniwersalny zakres ogniskowych (lub jak będziesz mieć większy budżet to 24-70 f/2., super jakość optyczna no i stałe światło. Lampę też wybierałbym systemową ze względu na szybkość działania. Cytuj Link to post Share on other sites
bartek_kubacki 0 Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 body ciekawe... ja polecam Nikona d90 - solidne body można powiedzieć, że najbardziej profesjonalne z półki dla amatorów. Używam od pół roku i jeszcze nie rozgryzłem wszystkich możliwości. A szkiełko jak do ciasnych pomieszczeń to koniecznie coś krótkiego, szerokokątnego. Np nikkor 35mm albo coś w zakresie 17-35. Lampy systemowej nie polecam. Średni błysk i zawsze świecisz od przodu. Dobry jest metz 48. Ruchoma głowica, wyzwalanie zdalne...profeska!!! Zapytajcie jeszcze na http://forum.nikoniarze.pl . Tam ludzie są konkretnie obeznani w temacie. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Chodzi Ci o wbudowaną lampę, a nie o systemową? Taka SB-600/SB-900 nie walą tylko do przodu. Cytuj Link to post Share on other sites
pierotez 4 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Z Nikonów świetne body to D90 a jak kasy malutko to D5000. Matryce te same co w d300/700 (wysokie używalne iso - szumy, itd). Ew. d300 używkę. Canonów nie znam ale miałem możliwość przetestować 5D - pełna klatka, malutki, idealny do wszystkiego no ale teraz koszt dość wysoki. Nie robię reportaży ale wydaje mi się że stałka typu 35mm to troche za mało. Może Tamron 17-50/2.8 albo systemowy 18-70/3.5-4.5 afs (f4.5 na długim końcu). Dobra lampa obowiązkowo (chyba) Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 D700 ma zupełnie inną matrycę (rozmiar i jakość). W cenie D90 lepiej już chyba brać 50D od Canona (lepszy AF, większa rozdzielczość i ponoć ogólnie lepszy). Ale tu już dużo zależy od szkła. Do Nikona można dokupić za 700 zł jasną 35 mm. Do Canona nie. Cytuj Link to post Share on other sites
pierotez 4 Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 D700 większa matryca (fizycznie) od D300 ale szumy, jakość imho podobne. Od D90 większe możliwości ale jakość matryc chyba podobna. A o co chodzi z tym AF? Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Nie porównujcie pełnej klatki z D700 do D300(APS-C) gdzie szum i zakres tonalny całkiem inaczej nie dość, że wygląda to i jest odbierany na zdjęciach... D700 ma poziom szumu przy ISO6400 na poziomie 2.5% na tym poziomie D300 szumi już przy 2500-3200. I tak to prawda ta sama matryca jest w D300/D90/D5000, dokładnie ta sama. W D700 masz format FX 36x24mm (zamiast 23.6x15.8mm - format APS-C) przy 12Mpx i to jest prawdziwy semi-pro. Ale musisz liczyć się z innym doborem szkieł. Canon 50D będzie dobrym wyborem z lampą jak chłopaki napisali wcześniej. Ewentualnie pomyśl nad zestawem typu D90 + Grip (+2aku jeżeli robisz 1000-1500 zdjęć przez noc) + 50/1.8 albo 35/1. 8najtańsze szkła a dają naprawdę dobre foty i kupisz już za 500 zł za 50/1.8 lub 750zł za 35/1.8 (różnią się wbudowanym silnikiem AF stąd różnica cen). Do tego lampa SB-900/600. A jeśli nadal myślisz o canonie to pomyśl nad dobrymi szkłami najlepiej systemowymi. P.S. Saiya-jin - AF w 50D myli się jednak częściej niż ten w D90 mimo większej ilości pól krzyżowych i ogólnie większej ilości pkt AF. Poza tym na tego typu imprezach zdecydowanie lepiej sprawdzi się tryb Śledzenia 3D AF z D90. Cytuj Link to post Share on other sites
pierotez 4 Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Też jestem za nikonem - AF i używalne szumy no i tanie, b.dobre stałki. Bambo ja uważam że D300 jest tak samo semipro jak i D700 a sam fakt pełnej klatki nie determinuje wszystkiego. Nie wiem jakie jest iso6000 w D300 ale widziałem że też jest całkiem używalne . Imho D90 z 18-105 + np. 50/1,8 + lampa i zooma w przyszłości zamienisz na coś innego np. 35/1,8 albo T17-50/2,8 który ma dobry szeroki koniec. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.