Skocz do zawartości

Mała wydajność jak na sprzęt...


Recommended Posts

Heloł. Jestem na forum nowy, iwęc prosze nie bić. Od razu mówie, że jestem lekko zaawansowanym laikiem, troche wiem ock, ale lepiej mi wszystko tłumaczyć kroczek po kroczku.

 

Na początek podam specyfikację komputera:

Procesor IC2Q Q8200 2,33 GHz (OC do 2,8 GHz)

Płyta: Gigabyte EP35-DS4

Ram: 2x2 GB KINGSTON (800Hz)

Karta: GAINWARD GeForce GTX 460 1gb (stery 258,96)

Zasilacz Modecom Feel 1 500W

Windows XP 32 bit

 

Wcześniej miałem GTS250 1GB i procesor bez oc.

 

I mam taki problem - juz chyba wszyscy próbowali mi pomóc na innym forum i nadal nieskutecznie. Otóż GTA 4 chodzi mi na tym kompie ze średnią fps ~28. Wcześniej na gts 250 też wiecej nie wychodziło, chociaż czasami powinno. Ustawienia nie mam najwyżesze (tylko wodę i nocne cienie, paski są około połowy), próbowałem wszystkich sposobów na polepszenie wydajnosci (commandline, pliki stronnictwa, wyłączanie programów antywirusowych) i nic... Znajomy ma identyczny komputer, i chodzi mu średnio na 45-50 fps... Ponadto maksymalna liczba fps to 54 i za chiny nie chce wyjsć wyżej. Wydaje mi sie, jakby coś ograniczłao cały czas (nawet przed ulepszeniem komputera) te fps i ogólnie wydajność. Bo oc procka widać wyraźnie - gry duzo szybciej sie ładują, ale wydajność jest taka sama jak na gts, który zła kartą nie był i też był powinien pokazywać więcej fps... Po prostu czuję, jakby cos mi ograniczało te fps'y. Na pewno nie jest to synchronizacja, bo w ustawieniach ninvidii też próbowałem. Zastanawiam się, czy nie ogranicza tego np. windows, bo ten kolega jedyna różnicę jaką ma, to to, że ma w7...

 

Błagam o pomoc! Tyle kasy wydałem na ulepszanie i chciałem sobie w końcu komfortowo pograć. Wiem, że karta i tak jest jeszcze troche ograniczana przez procesor, ale czy tak czy siak nie powinna byc tak aż ograniczana. Błagam.

 

P.s. Przepraszam, jeśli zły dział lub coś...

Link to post
Share on other sites