natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Sytuacja wygląda tak,że mam w domu 3 urządzenia podpięte do kablem do routera cisco epc925. Laptop, stacjonarka i synology. Wczoraj net przestał docierać do lapka i synology, wifi w lapie działa. Przekładałem kable i one są ok (obecnie mam spięte synology i lapa), podpinałem kabel od stacjonarki do innego złącza w routerze i też jest ok. W lapku wygląda to tak, że czasami wykrywa mi sieć na moment i przestaje działać a czasami zawiesza się na wykrywaniu sieci. Nie mam pojęcia co się zwaliło i przyjmę wszelką pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Jak jesteś podłączony na kablu, to masz połączenie "urządzenie" - router?Wpisz do wiersza poleceń komendęipconfig /allJeżeli ukarze się brama np. 192.168.0.1 lub 192.168.1.1 to będzie dobra wiadomość Podziałamy dalej. Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 No cóż... Chyba trzeba dodać kolejną informację, nie wiem czy się cieszyć. Odpiąłem synology, chciałem coś obejrzeć i podłączyłem lokalnie do stacjonarki... Powrócił net po kablu do laptopa. Teraz pytanie co zrobić by wszystkie 3 działały w sieci domowej Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Ustaw na lapku i stacjonarce adresy IP na sztywno. Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Nie pomaga. Po restarcie niby net jest, ale nie ładują się strony, przy ipconfig brama się pokazuje. Jak odłączyłem synology i wpiąłem do stacjonarki za pierwszym razem to jakoś magicznie net na lapie się uruchomił, teraz już nie. Zmieniłem adres ip na auto ze statycznego i też nic (na statycznym też nie łapał) Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 to w wierszu poleceń sprawdź dwie rzeczy.ping google.plorazping 216.58.209.67Jeżeli przy pierwszej komendzie będzie coś w stylu "nie odnaleziono hosta" a z kolei drugi zadziała. To będzie informacja że jest problem z DNSami. Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Jest tak jak napisałeś. Przy Google nie znajduje hosta a druga działa Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) No to mamy problem SOLVED.Wejdź w ustawienia sieciowe i ustaw następujące DNSy. Google Public DNS IP addressesThe Google Public DNS IP addresses (IPv4) are as follows: 8.8.8.8 8.8.4.4 Są to publiczne DNSy od googla. https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using?csw=1Lub też możesz sięgnąć do swojego dostawcy internetu i zapytać jakie DNSy on sam dostarcza Po wpisaniu wszystko ruszy Powinno.Zapomniałem dodać, że używając tych DNSów pozwalasz by Google wiedziało co przeglądasz na jakie strony www wchodzisz. Co prawda i tak mają dużo danych o Tobie, ale teraz będą wiedzieć nawet na jakie porno wchodzisz Jeżeli jesteś ciekaw ich polityki to tutaj możesz poczytać https://developers.google.com/speed/public-dns/privacy?csw=1W sumie to nic złego niema w korzystaniu z ich DNSów. Edytowane 12 Lutego 2015 przez luk4so Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 No ok, ale czemu nagle to się zwaliło skoro kilka tygodni było dobrze? Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Przyczyn jest multum.Można by się doszukać, co dokładnie się zepsuło.Czy to DNSy Twojego NetProviedera padły? A może jakiś wirus?Ważne, że działa Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Przed chwilą znów padł net po kablu. Jakieś inne pomysły? Cytuj Link to post Share on other sites
luk4so 47 Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Jak się będzie powtarzać to.1. Sprawdź pingi do routeraTAK / NIE2. TAK - Sprawdź pingi po URL oraz IP jak robiłeś wcześniejNapisz jakie efekt. Bo to będzie problem albo z routerem albo z siecią od dostawcy.3. NIE- Router zaczyna świrować, pokusiłbym się o reset do fabrycznych. Ewentualnie przepiął pod inne gniazdo sieci elektrycznej.Byłem świadkiem że skoki napięcia źle wpływały na router. (gniazdko było luźne i nawet powodowało reset komputera).W konsekwecji wymienił bym router. Cytuj Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Reset do ustawień fabrycznych robiłem od razu jak net zniknął z kabla i to nie pomogło. Pozostałych rzeczy sprawdzić nie mogę przez jakiś czas bo laptop wyjechał, ale jak tylko będę mógł to sprawdzę Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.