Skocz do zawartości

Od zera do....?


Recommended Posts

Witam, niedawno podjąłem śmiałą decyzje i rzuciłem studia (1 rok - prawo  :rotfl: ). Aktualnie poszukuję jakiejś pracy żeby nie przesiedzieć całego roku (w następnym mam zamiar wybrać się ponownie na studia ale tym razem takie, które chociaż w minimalnym stopniu będą mnie interesować i w systemie zaocznym). Wiadomo, że praca jaka będzie taka będzie, byle by coś zarobić, jednak sam chciałbym się jakoś prywatnie dokształcać w wolnym czasie. Dwie dziedziny, które mnie szczególnie zaciekawiły to grafika (wektorówka) a druga to edycja filmów, tworzenie do nich animacji - nie wiem jak to nazwać. Dodam, że w dwóch wypadkach jestem totalnie zielony i nie potrafię nic a nic na dzień dzisiejszy. 

 

Nie ukrywam, że zabawa (praca) w takim np. Sony Vegas (może kiedyś) trochę bardziej mnie pociąga niż PS/Gimp. Jednak moje pytanie brzmi: czy sam w domu dam radę jakoś się tego nauczyć, czy znacie jakieś poradniki odnośnie edytowania filmów itp i czy bez inwestowania w płatne programy da radę robić jakieś rzeczy aby się rozwijać w tej dziedzinie? Nie mówię nie, może kiedyś bym się skusił na SV ale chcę krok po kroku się nauczyć biegłej obsługi takich programów.

 

Proszę o wypowiedź na ten temat,

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Technicznie kliknąć i obsłużyć program to jest w stanie nauczyć sie każdy ale do takich rzeczy potrzebna jest odrobina talentu tak mi się wydaje. Bo tak to bedziesz potrafił zrobić coś co ktoś ci każe a jak sie ma talent/pomysły to można samemu coś stworzyć. Studia na kierunku grafika napewno pomogą ale nie licz że wszystkiego się tam nauczysz. Tylko samozaparcie i uczenie się samemu da ci coś więcej. Co do programów to na początku możesz sobie poćwiczyć na legalnych inaczej i jak dobierzesz sobie program w którym bedzie ci najlepiej szło to wtedy można kupić.

Link to post
Share on other sites