Skocz do zawartości

Spadek klatek w gta 5 PS4


Recommended Posts

Witam. Kupiłem wczoraj gta 5 na ps4, i mam pewien problem. Podczas szybkiej jazdy samochodem mam spadek klatek, (doczytywanie tekstur), gra po prostu traci płynność, a jak ide piechotą to już jest okej wszystko i trzyma stabilne 30 klatek, co moze byc przyczyną tego ? Czy zmaga się ktoś z tym?

Link to post
Share on other sites

ps4 ma mocniejsze GPU

Xone ma mocniejsze CPU

srednia by wyszła na bank wieksza na PS4

przy wiekszej zadymie Xone prowadzi w takich bo proc wiecej przerabia fizyki i obiektów co widac na przykładzie Unity

Nie wiem dlaczego, ale przy ps4 wydaje mi się bardziej winny dysk - nie wiem w jaki sposób dokładnie tak są gry, ale dla mnie to może być też powodem.

Link to post
Share on other sites

racja

przy ps3 masz ten problem czesto jak dysk jest "padniety" lub wysypany system plików

W ps4 może być podobnie, że system leży w 90%  na HDD jak w PS3 i wtedy mogą być takie jaja

w X360 system leży w NAND-zie stąd też nie potrzebuje ta konsola do działania HDD

w Xone NAND po dumpie waży 4,9GB więc może być podobnie (ogólnie Xone ma tak naprawdę 3 systemy - każdy  do czego innego)

Link to post
Share on other sites
w Xone NAND po dumpie waży 4,9GB więc może być podobnie (ogólnie Xone ma tak naprawdę 3 systemy - każdy do czego innego)

Trzy systemy? Na co to komu.. To tylko przymula konsole.

 

Jestem ciekaw czy dałoby się do PS4 wrzucić pojemnego SSDka. http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4- obsługuje SSD według informacji na wiki. Dodatkowo ma 256MB DDR3 dla zadań w tle - też z wiki. Wierzyć mi się w to nie chce, wiki nigdy nie jest wiarygodna.

Edytowane przez pl_sbx
Link to post
Share on other sites

To na bank wina słabszego procka a nie zbyt wolnego odczytu z dysku i tylko w jakimś patchu mogą coś na to poradzić.

 

Skąd wiem ? Ano grałem na x360 i wiem jak ta gra jest zrobiona. Kiedy nie nadąża z odczytem to po prostu tekstury są gorszej jakości i obiekty nagle pojawiają się na ekranie lub ich ilość wielokątów gwałtownie się zmienia ale na fps nijak to nie wpływa. Mam rgh w konsoli i przetestowałem kilka kombinacji a to cała gra z pendrivea, a to z dysku, łącznie z obu i z dysku oraz napędu. Fps ciągle był taki sam, tylko czasami było tak jak opisałem wyżej. W najgorszej konfiguracji - wszystko z pendrivea i podczas szybkiej przejażdżki przez centrum potrafiło zaciąć grę na kilka sekund ale wtedy było widać, że baaaardzo nie nadążało z odczytem bo dookoła mnie była kupa, jakbym z lunety na jakieś dalekie obiekty patrzał. Bardzo mało wielokątów i tekstury straszne.

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

 

 

Trzy systemy? Na co to komu.. To tylko przymula konsole.

3 niezależne systemy

 

1 system czylli główny jest do obsługi gier ("Xbox OS")

2 jest do porgramów oraz bajerów w przyszłości (Specjalnie przygotowana dla konsoli wersja Windows 8 RT)

3 (Microsoft's Hyper-V) ma za zadanie wspierać procesy wirtualizacji, które pomagają współdziałać dwóm różnym systemom dla aplikacji i gier

 

więc jest to rozwiązanie bardzo dobre 

Link to post
Share on other sites

Dziękuje za opinię profesjonalisty

Mogę się nie znać - to jest moja teoria.

 

 

Co nie zmienia w żaden sposób prawdziwości mojej tezy, że nie powinno mieć to wpływu na framerate. ;)

Na X360 ta gra była jednak trochę "odchudzona". Gdyby to był dokładnie ten sam produkt to na XO widziałbyś FHD i ok. 40 klatek - wymyślone cyfry.

 

Jestem ciekaw czy ktoś porównywał draw distance na X360 i XO / PS3 i PS4.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...