soundz 0 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 WitamW czerwcu złożyłem zestaw z msi r9 280x na pokładzie. Teraz wróciłem z wakacji i karta ma problemy. W trybie 2d doświadczam flickeringu, obraz co jakiś czas skacze (zwłaszcza przy oglądaniu filmów, oraz niewymagających grach). Kolejnym problemem są artefakty, karta sypie nimi w wymagających grach czasami po 3 godzinach, a czasem od razu po starcie . Karta sprawdzona na rożnych sterownikach (zarówno ze strony msi jak i amd) oraz dwóch różnych maszynach z odpowiednio mocnymi zasilaczami. Zdecydowałem się na oddanie karty do naprawy. Chcę powołać się na niezgodność towaru z umową. Zapoznałem się z wymogami morele http://www.morele.net/pokaz_pomoc/124/ i mam w związku z tym kilka pytań. "Zgłoszenie niezgodności prosimy poprzedzić zgłoszeniem on-line dołączając jako załącznik pismo wg. wzoru " W zgłoszeniu online wybrać mogę jedynie opcję standard, a niedostępne są (Wymiana 3-dniowa - Zwrot 10-dniowy - Reklamacja towaru)Rozumiem, że mam wybrać zgłoszenie standard i w załączniku dodać pismo wg. wzoru podanego na stronie ?Kolejne pytanie dotyczy wyżej wspomnianego pisemka które życzy sobie sklep.Co dokładnie mam wypełnić we wzorze ? Moje dane, "Nazwa (oznaczenie) towaru" tutaj podać numer seryjny czy po prostu nazwę karty ?Co z resztą informacji ? Takich jak numer reklamacji . Podpis sprzedawcy itd. Te pola zostawić puste ?Z góry przepraszam, ale jest to moje pierwsze tego typu zdarzenie. Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Rozumiem, że mam wybrać zgłoszenie standard i w załączniku dodać pismo wg. wzoru podanego na stronie ? Kolejne pytanie dotyczy wyżej wspomnianego pisemka które życzy sobie sklep. Nie musisz stosować tego formularza. Ustawa nie nakłada na konsumenta obowiązku stosowania się do wewnętrznych ustaleń sprzedawcy. Ja po sposobie przeprowadzenia przez nich mojej reklamacji już od nich nie kupuję. Rok temu odmawiali konsekwentnie prawa do wymiany towaru na nowy działając jawnie w sposób sprzeczny z ustawą. Nie zwrócili mi również kosztów jakie poniosłem.Od niedawna udostępnili ten wzór, ale nie sądzę, żeby ich podejście do reklamacji uległo zmianie.Przygotuj się na trudności z ich strony. Teraz do rzeczy: Wybierz tę opcję on-line i załącz tam pismo, niekoniecznie na tym formularzu, niemniej jednak muszą się tam znaleźć pewne rzeczy ktore w tym formularzu są wymienione, dlatego możesz z niego skorzysać. Jeśli jakieś zapisy w nim Ci przeszkadzają usuń je. Co dokładnie mam wypełnić we wzorze ? Moje dane, "Nazwa (oznaczenie) towaru" tutaj podać numer seryjny czy po prostu nazwę karty ? Im więcej informacji tym lepiej. Nie bój się pisać "za dużo" nr karty lepiej jest podać, nawet dla Ciebie, żebyś wiedział czy karta została wymieniona czy odesłano Ci tą samą po reballingu. Co z resztą informacji ? Takich jak numer reklamacji . Podpis sprzedawcy itd. Te pola zostawić puste ? Nie znasz tych danych, to sklep je nadaje, więc nie jesteś ich w stanie wypełnić. Nota bene te pola są w tym formularzu ponieważ jest to wzór ogólny. Korzystając z uprawnień wynikających z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej masz prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy, ostatecznie możesz żadąć zwrotu pieniędzy, ale tylko w ścisle określonej sytuacji. W praktyce proponuję żebyś pisząc pismo napisał coś w tym stylu:"Zgodnie z przysługującymi mi uprawnieniami wynikającymi z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej żądam wymiany towaru na nowy, jeśli jest to niemożliwe bądź wymaga nadmiernych kosztów lub nie są Państwo w stanie wymienić urządzenia w odpowiednim czasie proszę o zwrot kwoty zakupu na nr rachunku ..... w terminie .. " Sprawdź czy mają towar na półce, jeśli jest dostępny to możesz uznać za "odpowiedni czas" 14 dni, bo przecież normalnie towar wysyłają w 2-3 dni. Możesz ten termin 14 dni zawrzeć argumentując właśnie tym, że towar mają w stałej ofercie. Poza tym, zgodnie z Art 8.2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumecnkiej masz prawo do zwrotu kosztów poniesionych z tytułu niezgodności towaru z umową, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. W praktyce nie wahaj się żądać zwrotu pieniędzy za wysyłkę. Przez 6 miesięcy od daty zakupu istnieje domniemanie, że towar był niezgodny z umową w chwili zakupu (innymi słowy w tym okresie nie musisz nic udowadniać, to sklep musiałby Ci udowodnić, że było inaczej) szersze informacje znajdziesz tutaj http://www.federacja...y.php?story=139 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Reklamując kartę z tytułu niezgodności można się naciąć ponieważ sam sprzedawca może ją odrzucić. Np. wpisze że jest rysa na płycie i odrzuci ją pod tym pretekstem. Lepiej zrobić zdjęcia zanim odeślemy produkt, zwłaszcza do opornych sklepów. Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 (edytowane) Reklamując kartę z tytułu niezgodności można się naciąć ponieważ sam sprzedawca może ją odrzucić. Np. wpisze że jest rysa na płycie i odrzuci ją pod tym pretekstem. Jaki to ma związek z reżimem reklamacyjnym ? W ten sposób to może zrobić każdy, niezależnie czy serwis gwarancyjny czy sprzedawca w sklepie. Tutaj jest opisana sytuacja ze sklepem, który właśnie tak się zachował. http://forum.purepc.pl/topic/355676-przygoda-z-reklamacj%C4%85-i-serwisem-escpl/ Oczywiście zrobienie zdjęć nie zaszkodzi Edytowane 9 Października 2014 przez Cleaner_1980 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Jaki to ma związek z reżimem reklamacyjnym ? Widać że nie zrozumiałeś, więc nie będe Ci tego tłumaczył na siłe. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.