Randall282x 2 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Witam. Mój problem polega na tym, że odczuwalna prędkość łącza (wczytywanie stron internetowych) jest niska w porównaniu do teoretycznego DL 6 Mbps. Tak samo ping w grach wynosi ~50ms (choć czasami odczuwalnie skacze na kilka sekund), podczas gdy speedtest pokazuje ~20ms. Czy może to być wina routera TP Link TL-WR1043ND? Gdy podłączam jakiś stary switch Tenda coś-tam strony wczytują się szybciej. Wie ktoś dlaczego? Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Jak masz go skonfigurowanego? Jeśli masz ustawione QOS to może trochę przycinać. Na wifi i na kablu tak samo muli? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Na wifi nawet nie próbowałem, bo nie mam karty. Mógłbyś trochę jaśniej o tym QOS? Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 jeśli masz ustawione QOS na routerze to może trochę przycinać. TP-linki tak mają. QOS (Quality of service) jest to rodzaj dzielenia łącza. Czyli jak masz 6 mega to można ustawić tak,l że na jeden adres ip będzie gwarantowane 4mb przez cały czas, a na resztę komputerów przypada to czego nie wykorzystuje tamten adres ip plus te 2 mega. Zaloguj się na router (domyślnie 192.168.1.1 lub 192.168.0.1 login admin, hasło admin) i zobacz czy nie masz tam czegoś poprzestawianego. Kto jest Twoim dostawcą internetu? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 To jest jakaś miejscowa radiówka, nazwy nawet nie pamiętam musiałbym poszukać, ale to niczego nie zmienia. Nie mam za bardzo wyboru na wsi Nie mogę coś znaleźć jakiejkolwiek wzmianki o QOS w ustawieniach... Mogę wstawić screena jak to coś da. Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 To wstaw, postaram się pomóc. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 http://i.imgur.com/0j9P2k2.png Jak czegoś nie pokazałem to daj znać. Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 A jak się łączysz z internetem? Pppoe na TP linku czy antena zarządzalna? Najprościej to sobie spisać login i hasło, zresetowac router do fabrycznych i ustawić od nowa. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Pierwszej części nie rozumiem, ale już raz robiłem hard reset i nic. Poza tym ten router "nie przepuszcza" niektórych treści jak np. SmartTV w tv Philipsa lub blogs.battlefield.com na smartfonie. O dziwo na PC wszystko działa jak należy. Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Pisałeś ze to radiowka. Masz jakąś antenę na dachu? A jak podpinales tamten switch to tez nie działały takie usługi jak smart tv, czy tylko na tym TP-linku się tak dzieje? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 (edytowane) Niestety SmartTV na switchu nie sprawdzałem. Jutro napiszę co i jak. I tak, mam antenę na dachu. O dziwo po podłaczeniu switcha smart tv dziala. Edytowane 13 Października 2014 przez Randall282x Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 A może masz włączonego firewalla na TP-linku? Próbowałeś wgrać nowszy soft? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Ok, teraz zauważyłem, że mam firewalla włączonego. Wyłączyłem, i wszystko działa. Ale czy to bezpieczne? Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Masz wewnętrzny adres czy publiczny? Zmień hasło z domyślnego i jest bezpiecznie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Wydaje mi się, że wewnętrzny, choć nie bardzo to rozumiem A co do hasła to mówisz o tym co jest domyślnie "admin"? Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Tak, zmień sobie z admina na jakieś inne. Chidzi mi o adres IP jaki dostajesz od dostawcy, ale orawie napewno jest to adres wewnętrzny, wiec nie masz się co obawiac 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Ok, wielkie dzięki za pomoc i sorki za nieogarnięcie Dzięki za cierpliwość do żółtodzioba A tak poza tym dlaczego na pc'cie wszystko działało jak należy, problem miały tylko tv i smartphone? Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 (edytowane) Nie ma sprawy, uważam że po to jest forum żeby pytać :-) Możliwe ze firewall blokował usługi lub porty z których korzystają smartphony i tv. Edytowane 14 Października 2014 przez Bisqp Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Czyli mulenie internetu to inny problem? Bo w tej kwestii nic się nie zmieniło... Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Wejdź w wiersz poleceń i wpisz ping 8.8.8.8 -t , niech pochdzi kilka minut, zrób screena i wrzuc Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Sorki że tak późno. http://i.imgur.com/rfrpctW.png Nie wiem czy da się zrobić większą czcionkę Cytuj Link to post Share on other sites
Bisqp 10 Napisano 16 Października 2014 Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Strasznie skaczą te pingi i są wysokie. Powinny być 50-70 ms a nie 150-200. Na Twoim miejscu zgłosiłbym to dostawcy interentu. To że Ci muli internet wcale nie musi leżeć po stronie tp-linka. Dla pewności sprawdź czy jest tak samo na switchu. Cytuj Link to post Share on other sites
Randall282x 2 Napisano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Ok dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.