marekpl 4 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Witam wszystkich. Pobrałem dzisiaj wyżej wymieniony program w celu sprawdzenia dysku i jak widać na zdjęciu mam jedną z wartości zaznaczoną na żółto. Szukając w googlach dokopałem się do informacji, że dysk jest już na wymarciu;/ akurat gwarancja kończy mi się za 2 tyg w morele. Uważacie, że jest się czym przejmować i szybko zgłosić go na gwarancję czy nie dzieje się nic złego z nim? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e6387e829a6a11a.html Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Nie jest jeszcze tak źle, zrób error scan w programie HDTune (może potrwać kilka godzin) i rzuć screen z tego. Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 (edytowane) Jak tylko wrócę do domu to od razu robię test. A tak z ciekawości jakbym chciał na podstawie tego oddać go na gwarancję to jak to im przedstawić? edit. Poniżej link ze screenem z HDTune. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75cd63a92543589d.html Jeszcze screen z HDTune Pro. Proszę o rady co robić z dyskiem. Gwarancja niedługo dobiega końca ;/ http://hosting-zdjec.pl/images/6127903_tn.jpg Edytowane 26 Września 2014 przez marekpl Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 Nie ma bad sektorów także nie jest jeszcze tak źle. Żeby wyeliminować te błędy który Ci pokazuje możesz przeprowadzić procedurę Erase Dalays w programie MHDD bez utraty danych lub całkowite zerowanie dysku wraz z utratą danych. Po tej procedurze te błędy powinny zniknąć. Program MHDD nagrywasz na płytkę tak by była bootowalna, następnie w BIOSie przełączasz kontroler na IDE i uruchamiasz przy starcie ten program. Tutorial MHDD znajdziesz w necie. Do gwarancji się to niekoniecznie nadaje bo nie ma badów tylko relokacje. Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 Rozumiem ze ta pierwsza opcja bez utraty danych mogę przeprowadzić normalnie w uruchomionym systemie? Druga opcja odpada gdyż nie posiadam napędu ;P Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 (edytowane) Nie, musisz zrobić BOOT'a przy uruchomieniu systemu. Skoro nie masz napędu to sprawdź to: http://www.fixitpc.pl/topic/8179-mhdd-tworzenie-bootowalnego-pendrivea/ albo to: http://systemclinic.pl/watek-mhdd_na_pendrive--825 Edytowane 27 Września 2014 przez Warren1987 Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 spróbuje się tym zając. Jak myślisz mimo wszystko warto spróbować go oddać na gwarancję? rozumiem, że te błędy oznaczają jego śmierć w nieokreślonym czasie (jutro, rok). Jakby też nie patrzeć dysk działa bez zarzutu i chyba ciężko by było z wymianą na nowy w morele. Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 (edytowane) SMART sygnalizuje że są relokacje które mogą prowadzić do powstawania bad sektorów a których na razie nie masz. Pojawienie się bad sektorów na dysku z Windowsem może już prowadzić do kłopotów; freezy, bluescreeny i dłuższe wczytywanie normalnych procesów. Jako że nie masz bad sektorów nie wiem jak będzie wyglądała gwarancja - mogą sprawdzić i uznać że nic się nie dzieje i wysłać z powrotem, a mogą też wymienić Ci dysk na nowy. Jeśli masz czas bawić się w gwarancje i być bez dysku kilka tygodni to OK, wysyłaj. W mojej ocenie przy tej sytuacji która jest u Ciebie poświęciłbym jeden dzień i zrobił procedurę naprawczą MHDD i miał święty spokój na pewien czas, być może na bardzo długi czas. Sam przerabiałem kilka wydawało by się beznadziejnych sytuacji z dyskami i MHDD potrafi zdziałać bardzo dużo - a wystarczy poświęcić te kilka godzin. Edytowane 27 Września 2014 przez Warren1987 Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 W pełni masz racje dlatego właśnie w tym momencie zeruje cały dysk. Mam nadzieję ze to pomoże. Dla pewności odpialem SSD a żeby się nie pomylić ;P dam znać po wszystkim. Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 OK. Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 właśnie zakończyłem proces zerowania dysku. Niestety nic nie pomogło;/ logi ze SMART wyglądają tak samo;/ Link to post Share on other sites
Remus 60 Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 oddaj dysk na gwarancję i dokładnie podaj że wystąpiły relokacje i że nie możesz używać dalej dysku ponieważ obawiasz się o jego stabilność i o utratę swoich danych, bez problemu Ci wymienią, przynajmniej w oddziale w krakowie wymieniają. Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 (edytowane) wysłać im w załączniku log z HDTune? wysłałem załącznik ale po zatwierdzeniu reklamacji wyskakuje podgląd jak to wygląda i zdjęcie się chyba nie wgrało bo nie da się go otworzyć ;/ Edytowane 27 Września 2014 przez marekpl Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 właśnie zakończyłem proces zerowania dysku. Niestety nic nie pomogło;/ logi ze SMART wyglądają tak samo;/ Robiłeś tylko Erase Delays czy pełne zerowanie wraz z utratą danych? Ile czasu to zajęło? Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Robilem pełne zerowanie wraz z utrata danych. Zajęło mi to lekko ponad godzinę Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 No właśnie, w nieco ponad godzinę nie ma opcji zrobić ani Erase Delays ani tymbardziej zerowania przy dysku 500 Gb. Zerowanie trwa kilka godzin, Erase z około dwie. Coś poszło nie tak. Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Robilem według tego poradnika Zerowanie Dysku. http://systemclinic.pl/watek-diagnostyka_dysku--42?pid=221#pid221 Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 A po tym zerowaniu normalnie odpaliłeś system??? Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 System mam na innym dysku. Odpalilem Windowsa i sformatowalem dysk aby Windows mógł go wykryć Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 (edytowane) Nie chce mi się wierzyć że zerowanie dysku poszło w nieco ponad godzinę, taka procedura całkowitego zerowania leci z kilka godzin jak nic i błędy powinny na 99% zniknąć. Po wyborze dysku wcisnąłeś F4 i nastepnie F4?? Miałeś zaznaczoną opcję Erase Dalays? Edytowane 28 Września 2014 przez Warren1987 Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Nie, tej opcji nie musiałem zaznaczać. Według poradnika którego wstawilem link napisane było aby zrobić to za pomocą polecenia erase wiec tak zrobiłem Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 (edytowane) To jak wciśniesz F4 i pokaże się to okienko z opcjami to na Erase Delays dasz na ON i wtedy jeszcze raz potwierdzisz bo wnioskuję że miałeś na OFF. Edytowane 28 Września 2014 przez Warren1987 Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Póki co zglosilem go w morele, zobaczymy co oni na to. Jak gwarancja się nie uda to zrobię tak jak radzisz. Ile 500GB dysk powinien się zerowac? Dzięki w ogóle za zainteresowanie i pomoc. Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Z kilka godzin... Link to post Share on other sites
marekpl 4 Napisano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Dość długo trwała reklamacja, ale wymienili mi dysk na nowy mam tylko lekkie obawy do tego co pokazuje HD Tune http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=90251Bez_tytu_u.jpg Link to post Share on other sites
Recommended Posts