Skocz do zawartości

STALKER LOST ALPHA mam pytanie


Recommended Posts

Witojcie, nie wie ktoś dlaczego w lost alpha są takie dropy fps, mimo, że zużycie GPU podczas gry wynosi 80%,Moje ustawienia to: 1080p, V-sync ON i DX10 i wszystko pozaznaczane poza: wielkości map cieni na low, wyłączone cienie trawy, SSAO wyłączone, AA off i dopiero wtedy mam w miarę stabilne 60 klatek(mam na myśli 60 przez większą częśc gry z akceptowalnymi dropami do 49-55)  przy czym GPU działa przy tych detalach na 55-70%, ale niezależnie czy włączę SSAO czy cienie traw to zaraz framerate leci momentami do 30-40 klatek a użycie GPU wzrasta do 80%(nie jest to wina V-sync bo przy OFF to samo) ale nie do 99 jak to ma miejsce w przypadku kiedy karta daje z siebie wszystko, dodam że 4670k podkręciłem do 4,3 ghz, a gra zjada 100% 1 rdzenia, pozostałe nie tknięte, wygląda jakby ten rdzeń się dławił bo karta ma jeszcze zapas mocy, ale gdzie w tym sens skoro takie rzeczy jak cienie i SSAO powinno siedzieć na GPU? aha no i wszystkie łatki wklepane, bodaj do 1.0003. Zdaje sobie sprawę że 7870 to już staruszek(mimo że podkręciłem do 1150 na rdzeniu) i nie mam problemu z wyłączaniem detali na rzecz 60 klatek, ale tu jest to nieuzasadnione, może zna ktoś patent czemu tak się dzieje, wszystkie stalkery działają mi na ultra bez AA w niemal stabilnych 60 fps


co jeszcze zauważyłem, że gra tak jakby zmula się z czasem grania, na początku płynnie ładnie, a po 30 minutach już lag na lagu... nie mogę dojść z tym stalkerem do ładu 

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Uroki LA ;) Z tego co gadałem z dev na dekadzie Stalkerów: Cień trawy bezwzględnie wyłączyć. Killerem są też niektóre duże lokacje. Jest dużo drzew i trawy - to również zabija wydajność. Przechodzenie offline na online (Alife) bardzo często powoduje chwilowe freezy. Aktualnie gram na tym co mam w sygnaturce i cóż... zazwyczaj jest te 60FPS na "prawie ultra". Uroki X-ray. Trzeba pamiętać, że ten silnik modyfikowali modderzy i dorzucili do niego DX 10.1...

Edytowane przez Ropasiak
Link to post
Share on other sites

nie no DX 10.1 był już w czystym niebie, ale żadna z tych opcji nic nie zmienia, dziwne jest to że mam dane ustawienia które sobie dobrałem, wczytuje save-a i mam pełną płynność, bez V-sync z 70-80 klatek a za moment w tym samym miejscu z tą samą pogodą i oświetleniem nagle jest 39-42 fps a zużycie GPU wtedy spada z 98% do 60-70% tak... i jak gra się tak zmuli wystarszy quick save dać odczytać i znów płyn a za 10 minut to samo, no nie pogram sobie spokojnie w tego moda bo mozna szału dostać, podejrzewam ten jeden rdzeń z procka, bo gdyby karta nie dawała rady to by szła jak w innych grach na 99% i dropiła do 40 klatek, ale te dropy mam przy uzyciu grafy 60% a z użyciem 100% jednego rdzenia procesora, no ale ciężko o mocniejszy rdzeń niż 4670k podkręcony do 4,3 ghz a gra nijak nie ma ochoty drugiego chociaż jajka ruszyć, ale to jest partactwo twórców tego moda, bo taki zew prypeci spokojnie obsługiwał wszystkie 4 rdzenie procka .. . ten sam silnik więc dało się  

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Silnik w CoPie jest inny... Tam jest X Ray 1.6. W LA jest silnik z SoCa. X Ray 1.0. W CS był X Ray 1.5. Z niego wycieli DX 10.1 i dali do X Ray 1.0. A no i pełno skryptów, trochę nowego kodu... No i wydane na szybko, "bo ktoś nie wywiązał się z umowy i wyciekło do sieci" ;)

Link to post
Share on other sites

mi się pomysły skończyły :/ czekam na nowe łatki, bo tak grać się nie da

edit

dużo daje suwaczek szczegółowość obiektów dać na zupełne minimum (pośrednie wartości nic nie zmieniają), trawa się pojawia troche później i tekstury na dalekich modelach są mniej szczegółowe, w praktyce nie ma różnicy wizualnie i gra na tym nie cierpi absolutnie od strony jakości, a fps rośnie dwukrotnie !!, i można włączyć wygładzanie i inne bajery :) zostaje problem zamuł po jakimś czasie grania, tak jakby silnik se nie radził, może ma koś pomysł?

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Ja tam dopiero "stałe" 60 fps miałem po odpaleniu dx9 full dynamic light, na innych dropy,że aż żal patrzeć. Fakt, grafika troche sie pogorszyła, ale efekt jest ;). Ogółem optymalizacja w lost alpha nie ma miejsca :)

Pomijam już fakt wystepowania zawieszeń w losowych momentach (raz na 10-15s), bo to wystepuje w każdej części z modami i bez.. :(

Link to post
Share on other sites

ale jak obniżysz ten magiczny suwaczek szczegółowość obiektów do zera to fps rośnie niesamowicie gram se radośnie 60 fps i tak 20 minut i.... potem gra zalicza jakąś kape i zwalnia wszystko jakby już silnik gry błagał o litość, tego nie rozumiem że zużycie gpu około 50% było przez pół godziny dobrze a gra zaczyna tak zmulać bez uzasadnienia, temp procka ok 42 stopnie twardo trzyma taktowania, grafa nie ma nawet mowy żeby sie grzała, z 52 stopnie gdzieś, ramu na 8 GB zjedzone z 3,5, technicznie wszystko ok, a gra sie mułem zapycha i zwalnia do 35-40 klatek... to musi byś sprawa silnika gry bo nic innego nie możliwe 

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

"Brawo za odkrycie mój Watsonie" :) Jakby co w lost alpha masz tego największy dowód, bo jej już studio produkcyjne nie składało, więc optymalizacja narazie leży, i jeszcze dłuższy czas bedzie leżeć.

"Na całej ziemi tajniki obsługi tego silnika znają raptem 3 osoby"- Już wychodzacy CC miał pod tym wzgledem ciężko z powodu zagmatfania silnika gry, w którym twórcy chcieli zrobić bardzo duzo, a później tylko usprawniano aby działało to jakoś składnie, ale i tak wyszło jak wyszło.

Chociaż z oficjalnych stalkerów najgorszy pod wzgledem optymalizacji według mnie jest Czyste niebo.

Link to post
Share on other sites

E, co Ty, czyste niebo mam Dx 10, FHD, wszystko na max prócz wygładzania krawędzi i obiektów alfa, przez 90% gry jakieś kosmiczne frameraty rzędu 150 fps przez brak v-sync, tylko jak rano słońce wstaje to potrafi zdropić do 50 fps nawet mniej przy celowaniu z lunety, ale tak się dzieje przez dosłownie 20 minut growych jak własnie słońce wstaje i wtedy jest to uzasadnione bo zużycie GPU wynosi 99%, w la dropi nawet w nocy albo jak jest pochmurno i zużycie karty to 50%. wtedy kiedy czyste niebo wyszło a najmocniejszą kartą w zasięgu ręki i portfela zwykłego zjadacza chleba był HD 4870 albo GTX 260 to optymalizacja była koszmarna i nie z tej ziemi, ale teraz gra leci świetnie ani nie zająknie się

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Mam premierową wersję pudełkową czystego nieba, i faktycznie była to wersja podstawowa bez łatek, nawet sie gry ukończyć nie dało przez bugi (w momencie kiedy przy targu wchodziło się do pomieszczenia gdzie mieli nas obrabować bandyci gra się wieszała), ale po zaaplikowaniu wszystkich łatek gra stawała się 100% grywalna, swoją drogą wszyscy mówią że cień czarnobyla był najlepszy, jednak ja przy czystym niebie się najlepiej bawiłem i najczęściej wracałem do niego, gdyby tylko nie usunęli baru i końcówka nie była korytarzowym szuterkiem  :/ byłby idealny stalker, artefakty było ciężko znaleźć, trudniej było zdobyć pieniądze, grafika bardzo poprawiona, bagna mi się bardzo podobały jako lokacja, tylko szkoda że tak mało było w niej do roboty i ogólnie czyste niebo nie było rozwijane jako frakcja 

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...