Marcin-prv 78 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Firma Oculus Rift została ostatnio wykupiona przez Facebooka za kwotę 2 mld dolarów. Od ponad roku tworzy gogle do rzeczywistości wirtualnej, a ja w ciągu 3 dni stworzyłem własny, w pełni działający prototyp. Skorzystałem z mojego telefonu Nexus 5, obudowy Durovis Dive oraz przewodu micro USB (reszta to rozwiązania czysto softwarowe). Gogle które zbudowałem mają takie samo opóźnieni co Oculus Rift Development Kit 2 czyli 30 ms, ale mają już o 13% wyższą gęstość pikseli na ekranie tj. 445 ppi (DK2 ma 386 ppi). Dodatkowo w Nexus 5, którego użyłem znajduje się nowsza wersja czujnika ruchu MPU-6515 Six-Axis w stosunku do MPU-6500 Six-Axis w DK2. Na koniec dodam, że moja gogle można używać całkowicie bezprzewodowo (z wykorzystaniem sieci WiFi), ale wówczas input lag wzrasta do około 50 ms. Poniżej pierwszy film na świecie prezentujący gogle VR wykorzystujące smartfona i oferujących te same możliwości co Oculus Rift. http://www.youtube.com/watch?v=n66OluqGsDI Niedługo zamieszczę więcej informacji P.S. Dla ścisłości: w Rift Development Kit 2 dodano jeszcze kamerę IR do śledzenia pozycji wychylenia (u mnie jest tylko możliwość rozglądania). 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Alamar 0 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 A masz rolling scan dla Oleda? Cytuj Link to post Share on other sites
Marcin-prv 78 Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) A masz rolling scan dla Oleda? W Oculus Rift DK2 używają ekranu z Samsung Note 3 Super AMOLED, natomiast ja w moim Nexus 5 mam True HD IPS+ (w testach wychodzi, że jest jaśniejszy i po przybliżeniu mniej widać pixele). Natomiast Super AMOLED ma zdecydowanie lepszą czerń. http://i.imgur.com/EnJRhIB.jpg http://i.imgur.com/w5z0ChE.jpg Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez Marcin-prv Cytuj Link to post Share on other sites
Alamar 0 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne. ps- ciekawy projekt ofc Cytuj Link to post Share on other sites
Marcin-prv 78 Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne. ps- ciekawy projekt ofc Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne. Z tego co sprawdzałem, IPS+ nie jest takie złe (poniżej zwykły IPS) A tutaj IPS+ (są ostrzejsze niż AMOLED Plus nawet pod powiększeniem = ważne w goglach) https://www.youtube.com/watch?v=331MsHlnG5I Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez Marcin-prv Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.