carl22 4 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Temat dość specyficzny i wydaje się głupi bo chciałem by ktoś rozwiał wątpliwości na temat FPSów (nie jako gatunki gier tylko ilości wyświetlanych klatek na sekunde) Otóż, mój znajomy mówił że "jak masz np. 300 fps to nie wskoczysz na skrzynkę 60cm, a jak masz 125fps to wskoczysz" albo "znów jak masz beczkę np. 1m to na 125 i innych nie da rady... tylko na 333 wskoczysz". Wychodzi na to że ilość FPSów w grze wpływa na zachowanie się postaci, jako dowód podrzucił mi filmik - Nie mam pojęcia czy to prawda czy nie a jeśli tak to dlaczego się tak dzieje, niech ktoś mnie w tym uswiadomi. Dla mnie wydawało sie że FPS nie wpływają na zachowanie się w grze jakiś elementów jak nasza postać itd. bo to tylko klatki które się wyświetlają. Więc niech ktoś to potwierdzi/zaprzeczy i wyjaśni dlaczego tak lub nie bo moja wiedza w tym temacie nie jest duża.Nic w necie znaleźć na ten temat nie mogłem. Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Czasem FPS ma wpływ na movement, jest za dużo fps to postać chodzi szybciej albo są inne anomalie, przy niższych fps natomiast można jedynie się wkurzać że gra się tnie ale raczej to przy wysokim framerate są czasem jajca 1 Link to post Share on other sites
Rozwiązanie bar1004 102 Napisano 9 Sierpnia 2014 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Dzieje się tak tylko wtedy, gdy "programiści" zwalili silnik gry i uzależniają obliczenia fizyczne od ilości klatek. Coś podobnego zrobiono w nowym NFS: Rivals, gdzie zablokowano ilość klatek do 30, ale jeśli zmieni się tą wartość na 60 fps, to nasze auto jedzie 2 razy szybciej. Podobny błąd był w grze przeniesionej z urządzeń mobilnych - Kingdom Rush, gdzie zmiana ilości klatek przyspieszała całą grę (zmiana z 30 do 60 przyspieszała grę dwukrotnie). Tak więc ilość fps może mieć wpływ na grę i ruch postaci. 1 Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Dzieje się tak tylko wtedy, gdy "programiści" zwalili silnik gry i uzależniają obliczenia fizyczne od ilości klatek. Coś podobnego zrobiono w nowym NFS: Rivals, gdzie zablokowano ilość klatek do 30, ale jeśli zmieni się tą wartość na 60 fps, to nasze auto jedzie 2 razy szybciej. Podobny błąd był w grze przeniesionej z urządzeń mobilnych - Kingdom Rush, gdzie zmiana ilości klatek przyspieszała całą grę (zmiana z 30 do 60 przyspieszała grę dwukrotnie). Tak więc ilość fps może mieć wpływ na grę i ruch postaci. Pragnę dodać że w niektórych grach jest na odwrót w sensie że jeśli masz stałe 60FPS to gra normalnie chodzi, ale przy 30 gra zwalnia o połowę. W CS jest to samo że na niektóre obiekty przy niższych FPS nie wskoczysz. Link to post Share on other sites
Kielek44 114 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Call of Duty 1.1 jest na specyficznym silniku dlatego mając 125 FPS skoczysz troszkę wyżej a mając 333 FPS wręcz latasz. Zdarzają się tego typu kwiatki w starszych grach ale kto w 2003 r. przypuszczał, że komputer uciągnie grę na 333 FPS Link to post Share on other sites
carl22 4 Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 więc wszystko jasne dzięki Link to post Share on other sites
Recommended Posts