sevae 8 Napisano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 Zastanawiałem się ostatnio nad wydajnością konsoli PS3 (w kontekście gier), grafika to GeForce 7800 i wiadomo jaką może mieć wydajność, ale procesor? Skoro można na tej konsoli zainstalować linuksa to można by było przeprowadzić benchmarka tego procesora (jeżeli są odpowiednie programy na linuksie, lub sprawdzić jak szybko radzi sobie w różnych zadaniach) i przeprowadzić taki sam test na i7, core2quad, PhenomII. Nie wiem, może już takie coś było robione, jeżeli tak to jaką wydajnością dysponuje ten Cell w porównaniu z procesorami x86 ? Cytuj Link to post Share on other sites
norman121 0 Napisano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 No fajne by było takie porównanie Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3500 Napisano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Poprawka, grafika ma wydajnosc cos pokroju 6600GT w SLI (tak mowiono nie daleko premiery). Co do Cella, mysle ze bedzie ciezko to porownac ze wzgledu na jego architekture (mysle ze wyniki bylyby zanizone). Cytuj Link to post Share on other sites
sevae 8 Napisano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Podobno linux (nie wiem które dystrybucje) w pełni korzysta z sześciu pomocniczych rdzeni. Cytuj Link to post Share on other sites
y0ddh4 10 Napisano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 A ustawienia graficzne? Mnie coś takiego w Crysis się czasem dzieje. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3500 Napisano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Podobno linux (nie wiem które dystrybucje) w pełni korzysta z sześciu pomocniczych rdzeni.Korzystac to moze i skorzysta, ale nie sadze zeby cokolwiek co zostalo napisane na Linuxa czy Windowsa bylo w stanie wykorzystac pelny potencjal tego procka, albo mi sie wydaje albo wogole to on jest 128 bitowy. Cytuj Link to post Share on other sites
sevae 8 Napisano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Jeden rdzeń 128, sześć 64... ale jak nikt nie zacznie (nawet gdyby wynik był zaniżony) to się nie doczekamy takich programów, które pozwolą testować procesory pod linuksem (a to by była ciekawa platforma do testów, różnych dziwnych konfiguracji), może nawet Sony widząc, że zaniżamy i jedziemy równo po ich procku by zrobiło testy oczywiście jedno porównanie tego nie dokona, ale może kogoś zainteresuje (inne serwisy). Cytuj Link to post Share on other sites
andy101 5 Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Od roku jestem użytkownikiem PS3 i z dotychczasowego testowania możliwości konsoli mogę podać kilka przykładów wydajności. W przypadku korzystania z systemu linux na konsoli to na razie tylko dystrybycja Gentoo wykorzystuje wszystkie 8 rdzeni tj. 2 głowne i 6 spe. Dedykowana przez Sony dystrybucja Yellow Dog na razie wykorzystuje 2 rdzenie i w najnowszej wersji 6.1 pamięc karty grafiki 256M jako partycje swap. Szybkość kompilacji pakietów pod Gentoo jest ok 2 krotnie szybsza niz pod moim Quad 9300. Jeżeli chodzi o gry to na przykładzie Call of duty World of War Na mojej konfiguracji (Quad 9300 4 Gb Ram i GF Gtx 260) w porównaniu do PS3 nie widać różnic w grafice i wydajności na moim monitorze 24 cali full-hd HYUNDAI W241D s-pva Pozdrawiam. Jurek Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3500 Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Od roku jestem użytkownikiem PS3 i z dotychczasowego testowania możliwości konsoli mogę podać kilka przykładów wydajności. W przypadku korzystania z systemu linux na konsoli to na razie tylko dystrybycja Gentoo wykorzystuje wszystkie 8 rdzeni tj. 2 głowne i 6 spe. Dedykowana przez Sony dystrybucja Yellow Dog na razie wykorzystuje 2 rdzenie i w najnowszej wersji 6.1 pamięc karty grafiki 256M jako partycje swap. Szybkość kompilacji pakietów pod Gentoo jest ok 2 krotnie szybsza niz pod moim Quad 9300. Jeżeli chodzi o gry to na przykładzie Call of duty World of War Na mojej konfiguracji (Quad 9300 4 Gb Ram i GF Gtx 260) w porównaniu do PS3 nie widać różnic w grafice i wydajności na moim monitorze 24 cali full-hd HYUNDAI W241D s-pva Pozdrawiam. Jurek Nie jest mozliwym wykorzystac przeciez wszystkie 8 rdzeni skoro jeden jest juz na starcie zablokowany a jeden sluzy do obslugi szyfrowania. Cytuj Link to post Share on other sites
andy101 5 Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 To prawda że faktycznie wykorzystywane są 2 rdzenie a pozostałe 6 jednostek spe można wykorzystywać jedynie na zasadzie koprocesorów zmiennoprzecinkowych do przyśpieszenia obliczeń czy też kompilacji (podobnie jak jednostki unifited shaders w technologii nvidia cuda). Co ciekawe z przetestowanych przeze mnie dystrybucji na PS3 (Ubuntu, Fedora, Yellow Dog i Gentoo) jedynie pod Gentoo rozpoznawanych jest 6 pozostałych jednostek SPE. Widocznie Sony z poziomu oryginalnego softu pod PS3 zupełnie inaczej zarządza rdzeniami. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.