Popularne posty Cacek93 2397 Napisano 20 Maja 2014 Popularne posty Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 (edytowane) Wzór § Budżet: § Jakiej myszki obecnie używasz: § Jaką masz obecnie podkładkę: § Z jakich wartości DPI korzystasz: § Ile cm przejeżdżasz myszką aby wykonać pełny obrót – cm / 360° w grach FPS: § W co grasz (gatunki oraz konkretne tytuły): § Ile przycisków używasz w myszce: § Chwyt: § Jakie jest Twoje ułożenie palców na myszce (1+2+2 czy 1+3+1): § Wielkość dłoni (cała dłoń i od czubka palca środkowego do kciuka: § Dlaczego chcesz zmienić mysz: § Uwagi (wygląd, liczba przycisków, waga, materiał myszy): Przykładowe wypełnienie wzoru + rysunki: § Budżet: 150zł § Jakiej myszki obecnie używasz: A4Tech X748 § Jaką masz obecnie podkładkę: Steelseries QcK § Z jakich wartości DPI korzystasz: 800 § Ile cm przejeżdżasz myszką aby wykonać pełny obrót – cm / 360° w grach FPS: 30cm § W co grasz (gatunki oraz konkretne tytuły): FPS – BF3/4 oraz okazjonalnie LoL / Starcraft. § Ile przycisków używasz w myszce: 2 boczne przyciski pod kciukiem § Chwyt: palm grip http://oi57.tinypic.com/rcuk48.jpg § Jakie jest Twoje ułożenie palców na myszce (1+2+2 czy 1+3+1): 1+2+2 § Wielkość dłoni (od czubka palca środkowego do kciuka): 12cm http://oi62.tinypic.com/24zk3k2.jpg § Dlaczego chcesz zmienić mysz: zepsuła się, nie byłem zadowolony z precyzji § Uwagi (wygląd, liczba przycisków, waga, materiał myszy): gumowe boki oraz niska waga, brak świecących elementów Bezwzględnie odhaczamy opcję "zwiększ precyzję wskaźnika", jeśli mamy ją zaznaczoną gramy na sprzętowej akceleracji, która działa jak chce. Suwak czułości zostawiamy domyślnie na 6/11 Poza tym przy włączonej akceleracji nie podamy prawidłowego cm / 360°, gdyż za każdym razem będzie wychodzić inna wartość zależna od szybkości z jaką dokonamy pomiaru. http://oi57.tinypic.com/2lxtp3.jpg Słownik pojęć: Akceleracja – najgorszy wróg dla gracza, najbardziej dokuczliwa i zauważalna przy bardzo szybkich i dynamicznych ruchach myszką. Rozróżniamy jej dwa typy: pozytywna i negatywna mające dwa źródła: sprzętowe (wada samego urządzenia) systemowa (ingerencja systemu operacyjnego / gry). Najbardziej dokuczliwa, zauważalna przy bardzo szybkich i dynamicznych ruchach myszką. Akcelerację systemową jak sama nazwa wskazuje włączamy / wyłączamy w sterownikach myszki, danej grze oraz w systemie operacyjnym i możemy ją kontrolować. Akceleracja sprzętowa to po prostu wada fabryczną naszej myszy, nie jesteśmy w stanie jej wyłączyć. Dzielimy ją na: Akcelerację pozytywną - kursor pokonuje dłuższą drogę niż sensor myszy odczytał z podłoża. Przykładowo postać obróci się o 47°zamiast 30° po przejechaniu myszką 10cm po podkładce. Akcelerację pozytywną - analogicznie kursor pokonuje krótszą drogę niż sensor myszy odczytał z podłoża. Przykładowo postać obróci się o 18°zamiast 30° po przejechaniu myszką 10cm po podkładce, w najgorszym przypadku nie ruszy się wcale, albo zacznie wariować i wykonywać losowe ruchy po ekranie. Microsoft od zawsze w swoich systemach domyślnie włącza akcelerację pozytywną, która jest ukryta pod bardzo mylącą nazwą „Zwiększ precyzję wskaźnika”. Oczywiście odznaczamy… LSP - Low Sensitivity Player – gracz używający niskich czułości, potrzebujący w grze FPS na pełen obrót o 360 stopni około 50cm MSP - Medium Sensitivity Player – gracz używający średnich czułości, potrzebujący w grze FPS na pełen obrót o 360 stopni około 30cm HSP - High Sensitivity Player – gracz używający wysokich czułości, potrzebujący w grze FPS na pełen obrót o 360 stopni około 10cm LOD - Lift off Distance – jest to odległość myszki od podłoża po której przekroczeniu przestaje odczytywać ruch. Dla osób które nie podnoszą podkładki podczas gry ten parametr nie ma znaczenia, natomiast dla graczy LSP, którzy robią to bardzo często mniejszy LOD jest zaletą gdyż nie muszą podnosić myszki tak wysoko. Z-axis tracking issue – problem dotyczy tylko graczy, którzy podnoszą myszkę. Po podniesieniu i opuszczeniu sensor nadal rejestruje ruch, najczęściej kursor ucieka gwałtowanie w jedną stronę, występuje głównie w sensorach Philipsa -> Twin-eye. DPI / CPI - są to punkty, liczba pomiarów jakie może odczytać sensor na jeden cal długości. Jest to prostu miara odległości jaką kursor pokona po przejechaniu określonej odległości myszką.Parametr jest często mylony z ogólnie rozumianą precyzją naszego gryzonia co jest wielkim błędem, a wojna producentów o jak najwyższą liczbę DPI jest magią pustych liczb i marketingiem. Wiadomo, że 12000DPI będzie wyglądać lepiej w specyfikacji niż 3500DPI. Interpolacja – sztucznie podbijanie DPI, świetnym sposobem na zobrazowanie tego zjawiska jest sensor Avago 3060, który ma 800DPI, ale dzięki interpolacji uzyskano 1600DPI poprzez sztuczne wstawianie co drugiego punktu. Odświeżanie/ Polling rate / Sampling rate – częstotliwość wysyłania danych przez mysz do portu USB. Optymalną wartością jest 500-1000Hz. Zaleca się jednak pierwszą wartość ze względu na mniejsze użycie procesora oraz obciążenie portu USB. W praktyce różnic nie uświadczymy. Predykcja – znana inaczej jako przyciąganie kątowe (z angielskiego angle snapping, drift control), polega na wygładzaniu ruchów myszki przy małych kątach, głównie do osi pionowych i poziomych. Zamysłem predykcji jest pomoc w rysowaniu prostych linii, co przydaje się grafikom. Za duża predykcja sprawia, że linie krzywe mają kanciasty kształt, za mała predykcja sprawia, że nawet proste linie będą pofalowane ze względu na nierównomierną powierzchnię podkładki. Dlatego każda mysz ma predykcję, ale mówi się, że jej nie ma kiedy nie zauważamy jej podczas korzystania z myszki Jitter (szum / falowanie) – wpływ na to zjawisko ma moc predykcji, DPI oraz rodzaj podłoża. Najczęściej objawia się poprzez drganie kursora, a linie proste rysowane za pomocą myszki wyglądają jak odczyt sejsmografu podczas trzęsienia ziemi: Precyzja – podsumowując, nie jest większa liczba DPI ani Hz w myszce, polega bowiem na wiernym odwzorowaniu ruchów myszki i przeniesienie ich na ekran komputera, każdy ruch musi być dokładnie taki sam (przykładowo po przejechaniu 10cm obrócimy się zawsze o 120°) dzięki czemu przed jego wykonaniem jesteśmy w stanie przewidzieć położenie naszego celownika i ustrzelić przeciwnika zanim on zrobi to za nas. Edytowane 27 Marca 2019 przez jacekgothic 1 15 Cytuj Link to post Share on other sites
SuperDragons 42 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 (edytowane) dodaj jeszcze opcje "czy chcesz zmienić w przyszłości chwyt" kiedyś miałem mala myszke i trzymałem clawem jak zmieniłem to był to już finger a teraz palm i wiele osob tez tak robi Edytowane 9 Czerwca 2014 przez SuperDragons 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Wydaje mi się, że jak ktoś będzie chciał zmienić to sam o tym wspomni. Dla mnie to szukanie problemu i pomaganie na siłę Cytuj Link to post Share on other sites
SuperDragons 42 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 ok podalem tylko propozycje 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Jako prezent noworoczny dodałem mały słowniczek najważniejszych pojęć Cytuj Link to post Share on other sites
Pietrak 11 Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 § Jakie jest Twoje ułożenie palców na myszce (1+2+2 czy 1+3+1): 1+2+2 § Wielkość dłoni (od czubka palca serdecznego do kciuka): 12cm http://oi62.tinypic.com/24zk3k2.jpg Jeszcze taki szczegół, który mi się rzucił w oczy: na obrazku jest pokazane od 'czubka palca wskazującego do kciuka', a w opisie 'od czubka palca serdecznego do kciuka'. Nie robi to różnicy w pomiarze(może ~5mm), ale wygląda to 'nieprofesjonalnie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Środkowego raczej. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Izuna 1 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Dzielimy ją na: Akcelerację pozytywną - kursor pokonuje dłuższą drogę niż sensor myszy odczytał z podłoża. Przykładowo postać obróci się o 47°zamiast 30° po przejechaniu myszką 10cm po podkładce. Akcelerację pozytywną - analogicznie kursor pokonuje krótszą drogę niż sensor myszy odczytał z podłoża. Przykładowo postać obróci się o 18°zamiast 30° po przejechaniu myszką 10cm po podkładce, w najgorszym przypadku nie ruszy się wcale, albo zacznie wariować i wykonywać losowe ruchy po ekranie. nie znam się, ale chyba błąd się wkradł dwa razy definicja akceleracji pozytywnej. Dodam, że spoko byłoby zamienić ten obrazek z chwytami myszki na ten http://i.imgur.com/chsVNsB.pngosobiście nie wiedziałem jak zinterpretować ten domyślny, a ten jest bardziej jasny, ale to już wedle uznania autora Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Izuna Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.