Skocz do zawartości

Spadek szybkości internetu, jak udowodnić dostawcy, że to jego wina?


Recommended Posts

Witam, od jakiegoś czasu, tydzień może dwa, zauważyłem ogromny spadek prędkości łącza, z 7-8 Mbps do 0,5-1 Mbps. Wszystko sprawdziłem już kilkukrotnie i wydaje się, że wina nie leży po mojej stronie. Kable są ok, problem występuje na wszystkich urządzeniach podpiętych pod sieć. Rozmowa z pomocą techniczną kończy się odpaleniem jakiegoś tajemniczego testu linii telefonicznej który nic nie wykazuje. Moim dostawcą jest Talk Talk. Nie wiem jak udowodnić, że wina leży po stronie dostawcy? Proszę o jakąś pomoc bo jeśli po raz kolejny będę musiał tłumaczyć i pisać pierdoły w stylu, tak, wszystkie diody na routerze się świecą to chyba dostanę białej gorączki. 

 

Zrobiłem test programem WinMTR oraz sprawdziłem ping standardowo. Ogólnie jest bardzo wysoki, czasem sięga nawet ponad 1k. 

 

 

 

http://www.iv.pl/images/39421302677130043891.jpg
 

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że wszystko poza antywirusem zostało wyłączone. 

 

http://www.iv.pl/images/54212863781369645181.jpg

 

Zastosowałem się także do porad z tej strony: http://traxter-online.net/diagnostyka-i-naprawa-problemow-z-polaczeniem-sieciowym-w-windows-7/ znalazłem ją gdzieś tu na forum przeglądając tematy.

Edytowane przez Dante41k
Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że infekcji żadnej nie ma, dbam o takie rzeczy i ogólną czystość komputerów. Niestety nie mam jak sprawdzić na innym routerze, posiadam kilka przywiezionych jeszcze z polski ale wszystkie to DSL a tutaj niestety mam ADSL. 

 

Teraz podstawowe pytanie, jak dobitnie od razu prosto z mostu wykładając kawę na ławę rzucić tym cholerom z centrum pomocy, że wina leży po ich stronie? Nie chcę po raz kolejny skończyć z niczym kiedy rozpoczną swój test linii. 

Link to post
Share on other sites

Przypadki spadku transferu nie spowodowanego przez operatora ograniczają się głównie do awarii routera lub infekcji komputerów, więc musiałbyś mieć 100% pewności co do routera. Pożyczyć na chwilę albo sprawdzić tego co masz na innym łączu. No nic innego nie poradzę.

Link to post
Share on other sites

Wal prosto z mostu powiedz jakie testy zrobiles powiedz ze sprawdzales łącze itp. Daj do zrozumienia że jestes w stanie kupić nowy router i jesli wina jest po ich stronie to obarczysz ich kosztami. Powiedz ze sprawe zglosisz do UKE. Jak nie podziala to zglos to do uke i po sprawie.

Link to post
Share on other sites

W końcu dogadałem się z kimś z obsługi. Mieli do mnie dzwonić wczoraj ale nie zdążyłem odebrać telefonu bo puścili może ze dwa sygnały. -,- W końcu dzisiaj rozmawiałem z kimś w miarę kompetentnym który stwierdził, że rzeczywiście występują jakieś problemy z transferami i teraz powinno być ok. No cóż, na razie jeszcze nie jest. Odłączę router na kilka godzin jak pójdę do pracy i jeśli nie będzie żadnej poprawy to zadzwonię tam jeszcze raz. 

Link to post
Share on other sites

A no niestety. Zadzwoniłem tam jeszcze raz ponieważ nie było żadnej poprawy. Cały czas wynik poniżej 1 Mb/s. Miły pan z pomocy technicznej stwierdził nagle, że oni nic nie mogą z tym zrobić. Że coś musi być nie tak z kablami i oni teraz nie mogą nic zrobić bo nie planują żadnych prac. Takie tam gadanie totalnie bez sensu, widać, że facet zna się co najwyżej na obsłudze ekspresu do kawy. 

 

W każdym razie, pożyczyłem dzisiaj od matki router D-Link i telefon stacjonarny bo sam ze względu na to, że nie potrzebuje nie posiadam. Teraz tak: Po podłączeniu innego routera prędkość skoczyła nagle do 1,5 Mb/s. Natomiast nie mogę się w ogóle połączyć telefonicznie. Na jednym gniazdku kiedy podłączyłem telefon w kuchni internet w pokoju przestaje działać. Sam telefon nie dzwoni, słyszę dziwne szumy jakbym się usiłował połączyć starym modemem. Zaś kiedy podłączę go mikrofiltrem w innym gniazdku jak i w pokoju w którym korzystam z internetu nie ma w ogóle sygnału. 

 

Już mnie szlag jasny trafia. Jutro zadzwonię jeszcze raz i po prostu zgłoszę uszkodzenie linii telefonicznej i niech mi przyślą swojego "specjalistę" bo z mojej strony wszystko jest ok. W tym momencie na routerze Huawei  HG523a osiągam prędkości max do 0,9 Mb/s. Nie wiem czym spowodowany był skok prędkości sprzęcie od D-Link.


No nareszcie po 3 tygodniach w końcu internet działa jak powinien, wrócił do 8 Mb/s. Dzisiaj zadzwoniłem i kategorycznie zażądałem przysłania techników. Przyjechała dwójka techników z BT, po ich kablach Talk Talk dostarcza usługi. Najpierw sprawdzili gniazdko w mieszkaniu, później poszli sprawdzić na zewnątrz, okazało się, że wszyscy mieszkańcy okolicy mieli problemy z internetem ale moje zgłoszenie było pierwsze, teraz nie wiem czy przez trzy tygodnie nikt nie zauważył, że telefony nie działają a prędkość internetu była zmniejszona czy po prostu są ignorantami i stwierdzili, że jak nie działa to nie działa. Temat do zamknięcia. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...