Skocz do zawartości

Sprzedaz Eizo Fs2333 i Kupic Asus VG248QE +GSYNC ?


Recommended Posts

no zgadza się, ale skoro urządzenie jest cyfrowe to tą możliwość możemy co najwyżej opisać bitami i wracamy do, jak to nazwałeś, rozdzielczości/ilości tonów

 

Nie wracamy. Ponownie:

Zobacz:

http://s4.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrh.png

http://s6.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrr.png

http://s4.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrx.png

 

Oba zaznaczone na screenach gamuty dotyczą monitorów z 8-bitową matrycą. W L568 masz 8-bitowy opis, w S2432W masz 8-bitowy opis. Skoro w jednym i drugim przypadku opis odcienia jest 8-bitowy, to skąd różnice w rozpiętości gamutu?

 

Gamut = zakres możliwych do odwzorowania barw. Iloma bitami to opiszesz, to już średnio istotne.

 

Szerokość opisu odcienia w bitach = ile odcieni wybranych z gamutu jednocześnie jesteś w stanie wyświetlić! Dla 6-bit matrycy - 262 tysiące z groszami. Dla 8-bit (ale też 6-bit + FRC) - 16,7 miliona.

 

W sumie, jak by się uprzeć, to można by zrobić monitor z 6-bitową matrycą bez FRC i gamutem AdobeRGB (inna sprawa - po co). :)

Link to post
Share on other sites

ok, już rozumiem skąd nieporozumienie, 

 

 

 

Oba zaznaczone na screenach gamuty dotyczą monitorów z 8-bitową matrycą. W L568 masz 8-bitowy opis, w S2432W masz 8-bitowy opis. Skoro w jednym i drugim przypadku opis odcienia jest 8-bitowy, to skąd różnice w rozpiętości gamutu?

 

a jesteś pewien, że S2432W ma 8 bitowy panel bez FRC?

 

abstrahując i zakładając, że tak jest (nie chce mi się sprawdzać) - z powodu tego, że L568 ma zapewne 8 bitowy LUT, a S2432W 10 bitowy i z tego zakresu każdy wybiera co wyświetli na swoim 8 bitowym panelu, dość oczywiste jest, że S2432W ma w czym wybierać, a L568 już nie

 

 

 

Ale ta bitowość nie wpływa w żaden sposób na gamut urządzenia.

 

to jest urządzenie cyfrowe, urządzenia cyfrowe wszystko mają w bitach i jak najbardziej ma wpływ, patrz wyżej

Link to post
Share on other sites

a jesteś pewien, że S2432W ma 8 bitowy panel bez FRC?

Oczywiście.

 

z powodu tego, że L568 ma zapewne 8 bitowy LUT, a S2432W 10 bitowy i z tego zakresu każdy wybiera ile wyświetli na swoim 8 bitowym panelu, dość oczywiste jest, że S2432W ma w czym wybierać, a L568 już nie

Nijak to się ma do gamutu.

To wynika z zastosowanego podświetlenia, którego widmo wpływa na gamut.

LUT wpływa na dokładność przeliczenia w granicach owego gamutu.

 

to jest urządzenie cyfrowe, urządzenia cyfrowe wszystko mają w bitach i jak najbardziej ma wpływ, patrz wyżej

Gamut nie jest zależny od sygnału to fizyczna wartość określana barwami podstawowymi na które główny wpływ ma zastosowane podświetlenie. Dokładniej - jego widmo.

 

Idąc tym tropem - jak rozpatrywać bitowość gamutu (sic?!) drukarki? :)

 

Gamut AdobeRGB można opisać w 2 bitach ale będzie lekki banding...

Edytowane przez vitavision
Link to post
Share on other sites

ok, już rozumiem skąd nieporozumienie, 

 

A moim zdaniem dalej z uporem powtarzasz ten sam błąd. Zafiksowałeś się na tej bitowości panelu.

 

 

 

a jesteś pewien, że S2432W ma 8 bitowy panel bez FRC?

A jestem pewien. :)

 

Co do szczegółów:

- S2432W ma 8-bitowy panel, 8-bitowy LUT i 10-bitową korekcję krzywej gamma

- L568 ma… 8-bitowy panel, 8-bitowy LUT i 10-bitową korekcję krzywej gamma

 

 

to jest urządzenie cyfrowe, urządzenia cyfrowe wszystko mają w bitach i jak najbardziej ma wpływ, patrz wyżej

 

Na gamut ma wpływ podświetlenie, filtry barwne dla każdej składowej. Czekaj - spróbujemy tak. Na obrazowym przykładzie - może będzie łatwiej.

 

Bierzesz litrowy słoik i wrzucasz do niego 30 kulek z łożyska. Cały Twój słoik, to jest właśnie gamut. Położenie każdej kulki opisujesz 8-bitami.

 

Teraz. Bierzesz słoik o pojemności 3 litrów i wrzucasz do niego również 30 kulek. Znowu słoik to odpowiednik gamutu. Znacznie jednak większego objętościowo prawda? Ale znowu położenie kulek opisujesz 8-bitami. Tyle, że kulki mają do dyspozycji znacznie więcej możliwych lokalizacji w obrębie gamutu prawda? Niemniej jednak - lokalizację ich dalej opisujesz 8 bitami.

 

I teraz pytanie - czy w którymkolwiek miejscu owej analogii z kulkami i słoikiem, odnośnie objętości gamutu (słoika) widzisz użycie jakiejkolwiek wartości w bitach? :)

Link to post
Share on other sites

yy ze sie wtrace nie zabardzo wiem o czym mowicie czytam ale nie kumam byc moze nie znam sie na tym .. ale .. z tego co pojełem ze wybierajac asusa moge wiele stracic lecz zyskac jedynie to ze obraz bedzie płynniejszy ( gdyz grafika pozwoli se na wiswietlenie tylu klatek /s ) kolory strace konty widzenia takze czyli eizo mimo wszystko  na WIelki +


???

Link to post
Share on other sites

yy ze sie wtrace nie zabardzo wiem o czym mowicie czytam ale nie kumam byc moze nie znam sie na tym

 

O gamucie - czyli zakresie możliwych do wyświetlenia przez monitor barw. Gamut jest opisany pewną bryłą - screeny są podlinkowane w postach wyżej w wątku. :) Natomiast samo pojęcie jest moim zdaniem błędnie opisane w FAQ.

 

 

.. ale .. z tego co pojełem ze wybierajac asusa moge wiele stracic lecz zyskac jedynie to ze obraz bedzie płynniejszy ( gdyz grafika pozwoli se na wiswietlenie tylu klatek /s ) kolory strace konty widzenia takze czyli eizo mimo wszystko  na WIelki +

 

???

 

Bardzo możliwe. Nie wiem, jak obecnie Asus prezentuje się jakościowo. EIZO mam na biurku - zarówno nowego FS2333, FG2421, jak i kilkuletnie już S2432W i L568. Swego czasu sporo się przez net przewaliło negatywnych opinii o serwisie Asusa - ludzie czego by nie oddali i z jakąkolwiek usterką, to wracało z tekstem, że nie kwalifikuje się do naprawy / wymiany, bo zalane. Z EIZO kupionym w polskim kanale dystrybucji masz pięć lat gwarancji realizowanej przez dystrybutora EIZO na Polskę, a nie jakąś firmę zewnętrzną. Po swoich przebojach z telefonem Nokii - wolę takie rozwiązanie, jakie oferuje mi EIZO.

 

Nie wiem też, jak jest ze stabilnością utrzymywania parametrów w owym Asusie. W EIZO wiem jak jest - ustawiam raz i spokój na długo. :) Kąty widzenia, odwzorowanie barw - tutaj EIZO też wypada na plus.

Link to post
Share on other sites

 

 

Nijak to się ma do gamutu. To wynika z zastosowanego podświetlenia, którego widmo wpływa na gamut. LUT wpływa na dokładność przeliczenia w granicach owego gamutu.

 

ok, teraz rozumiem do czego się odnosicie

 

 

 

Natomiast samo pojęcie jest moim zdaniem błędnie opisane w FAQ.

 

wychodzi na to, że będę się musiał w wami zgodzić, jutro przeniosę nasz radosny offtop do tematu z poradnikiem to sobie dalej podyskutujemy 

Link to post
Share on other sites

to zostawiam, nie chce mi się klikać tych postów, zwłaszcza, że jak na to spojrzeć z boku to wątek się przez to trochę rozjedzie, natomiast na ciąg dalszy zapraszam tutaj:

http://forum.benchmark.pl/topic/26242-faq-co-i-jak-czyli-co-trzeba-wiedzie%C4%87-kupuj%C4%85c-monitor/

 

przy okazji jakbyście wyczytali jakieś nieścisłości, to wiecie co robić  :)

Link to post
Share on other sites

;) Dokładnie a wszystko dzieki mnie i mej ciekawosci ;)

 

Fanfary dla tego Pana. ;DDD

 

 

to zostawiam, nie chce mi się klikać tych postów, zwłaszcza, że jak na to spojrzeć z boku to wątek się przez to trochę rozjedzie, natomiast na ciąg dalszy zapraszam tutaj:

http://forum.benchmark.pl/topic/26242-faq-co-i-jak-czyli-co-trzeba-wiedzie%C4%87-kupuj%C4%85c-monitor/

 

przy okazji jakbyście wyczytali jakieś nieścisłości, to wiecie co robić  :)

 

Nie ma sprawy. Przegryzę się przez to, gdyż możliwe, że parę rzeczy można będzie poprawić, a kilka innych doprecyzować. :)

Link to post
Share on other sites

 

 

a te 144hz to ma sens czy go nie ma? Bo ja mam ustawione na 120hz. Daje coś te 144hz czy lepiej 120hz?

Różnicy w płynności pomiędzy 120, a 144Hz nie zobaczy. Tutaj  faktycznie znajduje się ta granica możliwości ludzkiego oka.

Przyda się jedynie podczas grania w 3D gdzie będziesz miał 72 zamiast 60Hz. Jednak biorąc pod uwagę liczbę osób, które tak robią oraz sprzęt jaki byłby potrzebny jest to kompletnie bez sensu.

 

To czy ta zamiana ma sens powinieneś widzieć sam, nikt Ci w tej kwestii nie pomoże.


 

 

g-sync to wielka ściema. V-sync(triple buffer) + blokada klatek na 59 oferuje prawie to samo... Czyli niezauważalny lag z tytułu synchronizacji, oraz brak tearingu. 

Locknięcie klatek załatwia sprawę w baardzo dużym stopniu, ale jak dla mnie minimalny lag pozostaje, w większości gier ciężko go nawet dostrzec, ale jest :D Tak czy siak dla lwiej części graczy takie załatwienie sprawy jest wystarczające i g-sync nie jest potrzebny.

Link to post
Share on other sites

Różnicy w płynności pomiędzy 120, a 144Hz nie zobaczy. Tutaj  faktycznie znajduje się ta granica możliwości ludzkiego oka.

Przyda się jedynie podczas grania w 3D gdzie będziesz miał 72 zamiast 60Hz. Jednak biorąc pod uwagę liczbę osób, które tak robią oraz sprzęt jaki byłby potrzebny jest to kompletnie bez sensu.

 

Tak swoją drogą - czy przy 3D (zakładam, że mówimy tu o rozwiązaniu NVIDIA 3D Vision) to i tak nie zostanie przycięte do 120Hz?

Link to post
Share on other sites

Z EIZO kupionym w polskim kanale dystrybucji masz pięć lat gwarancji realizowanej przez dystrybutora EIZO na Polskę, a nie jakąś firmę zewnętrzną. Po swoich przebojach z telefonem Nokii - wolę takie rozwiązanie, jakie oferuje mi EIZO.

OK, ale czy masz praktyczne doświadczenie z serwisem Eizo (choćby z drugiej ręki) ? 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...