Skocz do zawartości

Sprzedaz Eizo Fs2333 i Kupic Asus VG248QE +GSYNC ?


Recommended Posts

Witam tak jak w tytule mm dylemat czy sprzedac eizo i czy wyjde na tym dobrze zamieniajac na  Asus VG248QE i instalujac moduł G-SYNC ? Co o tym sadzicie pytam tych którzy  znaja sie na tym . 

Link to post
Share on other sites

g-sync to wielka ściema. V-sync(triple buffer) + blokada klatek na 59 oferuje prawie to samo... Czyli niezauważalny lag z tytułu synchronizacji, oraz brak tearingu. 

 

Przy 120 Hz monitorze jak ten Asus, to g-sync zupełnie nie ma sensu. Twój gtx 770 w najnowszych grach raczej nie będzie przekraczał znacznie 120 kl/s, także z synchronizacji można zupełnie zrezygnować. 

 

 

g-sync raczej przydałby się w monitorach 60hz, a z nieznanych przyczyn jest wciskany do 120/144 Hz.

 

 

Zdecydowanie zostałbym przy FS2333, ewentualnie jak Ci zależy na 120Hz no to można rozważyć, ale te g-sync sobie odpuść.

Edytowane przez gregotsw
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Lightboost, czyli bardzo istotna opcja dla graczy działa tylko w trybie 120Hz - jak ktoś rozważa zakup monitora to nie warto dopłacać do 144Hz. Zaś jeśli już masz 144Hz, to do grania więcej korzyści będziesz miał z 120Hz + Lightboost.

Link to post
Share on other sites

Stracisz równie sporo co zyskasz. Wszystko zależy od twoich wymagań dot. monitora. Eizo na PLS ma bardzo szerokie kąty widzenia, oraz jest standardowo całkiem nieźle skalibrowane. Ma też szerszy gamut, przez co przejścia tonalne kolorów(jaśniejszy, ciemniejszy odcień, półkolory) są bardziej płynne. Na dodatek masz 5 lat gwarancji o ile się nie mylę. 

 

120/144Hz to TN, czyli super czasy reakcji i płynność z tytułuj 120 Hz. Mają jednak fatalne kąty widzenia, oraz wąski gamut, dodatkowo chyba żaden producent nie oferuje 5 letniej gwarancji.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się jednak, że Eizo FS2333 ma 8+2, także jest sporo lepiej. 

 

 

10-Bit Gamma Correction

 

This technology ensures smooth, accurate color tones 
by converting the 8-bit RGB (red, green, blue) signal 
data from the PC to 10-bits, assigning the ideal gamma 
values, then returning the data to 8-bit format for 
display.
 
str. 7:
Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

FS nie ma szerszego gamutu, taki sam 6+2 jak wszędzie, w TN również, ale w przeciwieństwie do nich ma szerszy LUT i lepszy procesor, a efekt jak mówiłeś

Możesz mi wyjaśnić, co ma 6+2 do gamutu?

 

Co do odwzorowanej przestrzeni barw - warto pobrać sobie profile ICC (choćby od producenta) i porównać te przygotowane dla temperatury 6500K i gammy 2,2 z bryłą dla przestrzeni sRGB. Wygodne narzędzie do tego celu jest na stronie ICCView (trzeba wcześniej doinstalować plugin Cortona 3D Viewer).

Link to post
Share on other sites

FAQ działu:

 


gamut - zakres barw możliwy do odwzorowania przez dane urządzenie, tu wyrażony w bitach na kolor i dla ułatwienia nazwany: wąskim (6bit), standardowym (8bit) oraz szerokim (10bit)

 

Gdyby nie skalowanie poprzez odpowiedni algorytm, to 6 bit wyglądałby tak:

http://www.helpweaver.com/bittech/6bit.jpg

 

te dodatkowe +2 - sztuczne podbicie poprzez AFRC (czyli 6bit+2) powoduje, że przejścia tonalne są płynniejsze i obraz wygląda normalnie. 8 bit natywne, obchodzi się bez sztucznego skalowania i przejścia są bardziej zgodne z rzeczywistością bo monitor wyświetla to co jest mu podane.

 

 

Więcej sobie wygoogluj.

Link to post
Share on other sites

FAQ działu:

 

 

Gdyby nie skalowanie poprzez odpowiedni algorytm, to 6 bit wyglądałby tak:

http://www.helpweaver.com/bittech/6bit.jpg

 

te dodatkowe +2 - sztuczne podbicie poprzez AFRC (czyli 6bit+2) powoduje, że przejścia tonalne są płynniejsze i obraz wygląda normalnie. 8 bit natywne, obchodzi się bez sztucznego skalowania i przejścia są bardziej zgodne z rzeczywistością bo monitor wyświetla to co jest mu podane.

 

 

Więcej sobie wygoogluj.

 

Ale pewien jesteś? :) To zerknij na ten wykres - masz porównanie gamutu FlexScana S2432W (siatka) oraz FlexScana L568. Oba mają 8-bitowe panele.

 

Gamut, to przestrzeń barw, którą monitor jest w stanie odwzorować. Jak masz pokazane wyżej - gamut opisany 8-bitowo może się znacznie różnić w zależności od modelu monitora. Wynikowo na ekranie jednego i drugiego będziesz miał odzworowane 16,7 miliona odcieni - bo tyle wychodzi z matematyki i koniec. :) Jednak S2432W będzie Ci w stanie pokazać odcienie które dla L568 będą już nie do odwzorowania.

 

Mylisz dwie rzeczy - stosowanie FRC wraz z zakresem odcieni możliwych do odwzorowania.

 

Matryca 6-bitowa bez FRC jest w stanie wyświetlić 2^6^3 odcieni (2 do potęgi 6-tej do potęgi 3 -> 2 gdyż każdy bit przyjmuje wartości 0 lub 1; do potęgi 6 -> gdyż bitów opisujących odcień jest 6; do potęgi 3 -> gdyż opisywane są trzy składowe: R, G i B).

 

Matryca 6-bitowa z FRC i matryca 8-bitowa jest w stanie wyświetlić 2^8^3 (2 do potęgi 8-tej do potęgi 3 -> 2 gdyż każdy bit przyjmuje wartości 0 lub 1; do potęgi 8 -> gdyż bitów opisujących odcień jest 8; do potęgi 3 -> gdyż opisywane są trzy składowe: R, G i B). Różni się sposób uzyskania tego w danym pikselu. Przy FRC dla części odcieni piksel będzie miał szybko przełączany stan między dwoma wartościami progowymi tak, by uzyskać odcień, który w przypadku matrycy 8-bitowej realizowany jest przy stabilnym stanie danego piksela.

 

Na możliwą do odwzorowania przestrzeń barwną (gamut) wpływa jeszcze sporo innych czynników. Stąd też panele 8-bitowe lepiej lub gorzej odwzorowujące przestrzeń sRGB, jak i panele 8-bitowe lepiej lub gorzej odwzorowujące przestrzeń Adobe RGB.

Link to post
Share on other sites

wzasadzie powtórzyłeś to co jest w poradniku, tylko inaczej

A spojrzałeś na te wykresy gamutów, które podlinkowałem? Jeżeli tak, to odpowiedz mi na pytanie - jakim cudem S2432W mając 8-bitowy panel jest w stanie wyświetlić barwy z przestrzeni znacznie szerszej, niż dostępna dla L568?

Link to post
Share on other sites

Napisałeś:

 

 

FS nie ma szerszego gamutu, taki sam 6+2 jak wszędzie, w TN również, ale w przeciwieństwie do nich ma szerszy LUT i lepszy procesor, a efekt jak mówiłeś

Znowu - co ma generowanie obrazu (6-bit + FRC vs. 8-bit) do możliwej do odwzorowania przestrzeni barwnej?

 

Zostaw w spokoju LUT, zostaw procesor sygnałowy. Masz matrycę:

1. 6-bit + RFC

2. 8-bit

Według Ciebie jaki będzie gamut na jednej i drugiej? Taki sam? Któraś będzie miała węższy gamut?

Link to post
Share on other sites

napisałem, tutaj

http://forum.benchmark.pl/topic/26242-faq-co-i-jak-czyli-co-trzeba-wiedzie%C4%87-kupuj%C4%85c-monitor/

 

natomiast

 

 

 

co ma generowanie obrazu (6-bit + FRC vs. 8-bit) do możliwej do odwzorowania przestrzeni barwnej?

 

nic, ale nie o to chodzi

odniosłem się do tej wypowiedzi

 

 

 

Eizo na PLS ma bardzo szerokie kąty widzenia, oraz jest standardowo całkiem nieźle skalibrowane. Ma też szerszy gamut, przez co przejścia tonalne kolorów(jaśniejszy, ciemniejszy odcień, półkolory) są bardziej płynne.
 
Link to post
Share on other sites

Opis gamutu w FAQ moim zdaniem jest błędny. Mieszasz zakres możliwych do odwzorowania barw (o czym właśnie mówi gamut) z wielkością opisu każdego odcienia, co przekłada się na ilość możliwych jednocześnie do wyświetlenia odcieni.

 

Zobacz:

http://s4.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrh.png
http://s6.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrr.png
http://s4.ifotos.pl/mini/2014-02-0_ehhpqrx.png
 

Masz pokazany gamut FlexScana L568 (wypełniona kolorami bryła) i FlexScana S2432W (biała siatka). Oba monitory mają 8-bitową matrycę, a gamuty jednak znacznie się różnią. :)

 

 

Eizo na PLS ma bardzo szerokie kąty widzenia, oraz jest standardowo całkiem nieźle skalibrowane. Ma też szerszy gamut, przez co przejścia tonalne kolorów(jaśniejszy, ciemniejszy odcień, półkolory) są bardziej płynne.

 

Nie podano od czego EIZO ma szerszy gamut i na dokładkę popełniono ten sam błąd mieszając precyzję odwzorowania barw i przejść tonalnych z możliwą do odwzorowania przestrzenią barw.

Link to post
Share on other sites

Się wtrącę się:

 

gamut - zakres barw możliwy do odwzorowania przez dane urządzenie, tu wyrażony w bitach na kolor i dla ułatwienia nazwany: wąskim (6bit), standardowym (8bit) oraz szerokim (10bit)

To głupoty są trochę.

Gamut to określenie maksymalnej możliwości reprodukcji koloru, paleta.

W bitach można określić rozdzielczość poszczególnych odcieni zawartych w tym zakresie.

 

Tak ProPhoto jak i AdobeRGB czy sRGB mogą być opisane w 2, 4, 8 czy 16 bitach.

Różnice będą wówczas w dokładności.

 

Wyświetlanie to druga bajka.

Link to post
Share on other sites

 

 

Opis gamutu w FAQ moim zdaniem jest błędny. Mieszasz zakres możliwych do odwzorowania barw (o czym właśnie mówi gamut) z wielkością opisu każdego odcienia, co przekłada się na ilość możliwych jednocześnie do wyświetlenia odcieni.

 

czy napiszę 8bit na kolor/kanał czy to sobie zsumuję i napiszę 24bit, czy tam 32 jak brać pod uwagę alpha, na jedno wychodzi chyba, że masz na myśli co innego

 

 

 

Gamut to określenie maksymalnej możliwości reprodukcji koloru, paleta. W bitach można określić rozdzielczość poszczególnych odcieni zawartych w tym zakresie.

 

tylko, że to sygnał cyfrowy, wszystko jest w bitach, nie może być inaczej 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...