Skocz do zawartości

  

2 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść


Recommended Posts

A znajac zycie roznic pomiedzy High a Ultra zapewne ciezko bedzie zauwazyc...

 

ba!.... jak tak popatrzec ogolnie to w czesci produkcjii nie widac golym okiem roznic miedzy normal a high,czy niskimi a normalnymi...teraz ,to taki pic na wode fotomontaz..  :)

Edytowane przez kuba223
Link to post
Share on other sites

 

Alright.

 
Ultra-Textures are not available yet, so the PC Gamer Vid only uses "High".
 
I doubt even the ultra-textures will use 6 Gigs on 1080p however - High uses 2.7 Gigs but with downsampling from 2720 x 1700 @ 1920 x 1200. Reason because I didn't try 1080 is because Mordor recognizes my downsampling-resolution as native and will only use percentages of that- so instead of 1080p I'll get some really weired ones like 1927 x 1187 or something like that (and I can't be arsed to fix it right now).
 
There is however a ingame-supersampling option so you can set the internal rendering to 200 % and will get effectivly 4K-Res while still being in 1080p. If I'd use that coming from 1080p instead of 1700p I'd wager you'd be around 3 Gigs. So the recommendation seems plausible.
 
So with Ultra-Textures taking somewhat more VRAM and Supersampling enabled, 4 Gigs might be just not enough, making the jump to 6 Gigs logical. - Remember: With Supersampling you're effectively running 4K not 1080p. Coming from there, I'd wager you'll be absolutely fine with 3 Gigs running this game with everything set to ultra, including textures but disabled supersamping.
 
It also runs very nice. Everything set to ultra except textures and downsampling I get an average framerate of just over 60 with some minor drops to ~50. Setting this to 4K, I still get 45+ with a R9 290X. This is an Nvidia-sponsored game, so Geforce-users will probably be at least slightly higher than this with a similar performing GPU (GTX 780- 780T i, Titan, GTX 970)
I'll test that more in-depth at some point next week, so we'll see.
 
So much for not opimized. 
 
So don't get your panties in a bunch ;-)

  Tłumaczenie powyższego:

 

No dobra.

 
Tekstury Ultra nie są jeszcze dostępne, więc filmik PC Gamera używa tylko Wysokich.
 
Wątpię jednak, czy nawet ultra będzie używać 6 giga w 1080p - wysokie używają tylko 2,7 gb z downsamplingiem z 2720x1700 @1920x1200. Nie próbowałem 1080p bo Mordor rozpoznaje rozdzielczość downsamplingu jako natywną i rozpoznaje tylko jej części, więc dostaje naprawdę dziwne rozdzielczości typu 1927x1187 czy coś w tym stylu (i nie mam teraz głowy, żeby to naprawić).
 
Mimo to, jest w grze opcja supersamplingu więc można ustawić wewnętrzne renderowanie na 200% i dostanie się w praktyce rozdzielczość 4K, kiedy ciągle jest się w 1080p. Jeżeli użyje się tego w 1080 zamiast 1700p założę się, że użycie RAMu wzrośnie do 3 gb. Więc rekomendacja wydaje się rozsądna.
 
Tak więc z teksturami na ultra i z włączonym supersamplingiem 4 gb może po prostu nie wystarczyć, przez co skok do 6 gb jest logiczny. Pamiętajcie: z włączonym supersamplingiem gracie praktycznie w 4K, nie 1080p. Jestem więc w stanie się założyć, że będzie absolutnie możliwe granie na ultra z 3 gb po wyłączeniu supersamplingu.
 
Gra działa też bardzo dobrze. Wszystko na ultra oprócz tekstur i supersamplingu - mam średni framerate lekko powyżej 60 z pojedynczymi spadkami do ~50. Po włączeniu 4K nadal mam 45+ z R9 290X. Gra jest sponsorowana przez nVidię, więc użytkownicy GeForce'ów będą prawdopodobnie mieli trochę lepsze wrażenia przy podobnych kartach (780, 780 ti, 970, Titan)
Będę testował bardziej dogłębnie w przyszłym tygodniu, zobaczymy.
 
Tyle z niezoptymalizowania.
 
Nie spinajcie więc tak pośladów ;-)

 

Czyli krótko mówiąc w grze na ustawieniach ultra mamy coś na wzór ubersamplingu z Wiesława 2 i do tego jest potrzebne właśnie te słynne 6GB vramu. 

Link to post
Share on other sites

Tak  na zdrowy rozum jak moze gra nie chodzic w +50 fps , dajmy na to na high  na kartach z 2 GB?

 

90% graczy ma przeciez tyle...

 

 

zwlaszcze ze graficznie,ok jest dobrze ,ale du*y to nie urywa,niewiem skad takie wymagania,Ryse ma nizsze a wyglada 5x lepiej  :)

Edytowane przez kuba223
Link to post
Share on other sites

Optymalizacja jest ponoć dobra, przynajmniej tak twierdzą redaktorzy Gamespotu i PCgamera, jest wiele opcji graficznych, tych bardziej zaawansowanych również, co świadczy o tym, że przyłożono się do pracy przy wersji PC. Poza tym Nvidia pomagała przy tworzeniu gry i będą też jakieś dodatkowe efekty na kartach Nvidii :)

Przekonamy się jak już gra będzie miała swoją premierę  :P

Link to post
Share on other sites

Jedno i dopitne słowo. Optymalizacja

 

Optymalizacja? o takim trunku jeszcze nie słyszałem  :menda:

 

 

 

Ciekawą sprawą jest to, że najpierw wychodzi wersja na PC, a później na konsole. Coś mi się wydaje, że 4gb spokojnie styknie do maksymalnych ustawień przy 1080p.

Link to post
Share on other sites

Różnica między teksturami ustawionymi na "wysokie" a tymi ustawionymi na "ultra" - jak dla mnie różnica jest dość duża. 

Poza tym gra działa świetnie, przynajmniej tak twierdzą Ci, którzy już grają. GTX 770, 8GB RAM + i5 4670k, tekstury na wysokie, reszta ustawienia maksymalne i gra działa w 50-60 fpsach :)

http://abload.de/img/high_31a-pcgh-pcghyhimf.jpghttp://abload.de/img/ultra_30-pcghq8eay.jpg

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od konfiguracji.. są takie osoby, które grają z teksturami ustawionymi na wysokie,a resztą na maxa w 1080p, mając GTX'a 770 i uzyskują oni średnio 50-60 fpsów.

Dobra to lekkie podsumowanie zużycia VRAM w tej grze:

1080p/ustawienia ultra (+ tekstury również ultra) = zużycie VRAM na poziomie 3,4GB do 4GB, do wysokich tekstur + reszta ustawień max wystarczy karta 2 GB 

1440p/ustawienia ultra (+ tekstury również ultra) = zużycie VRAM na poziomie - low 2,1 GB, medium 3,1 GB, high 3,8 - 4 GB, ultra 5,3 GB VRAM

4K/ustawienia wysokie (+ tekstury ultra) = zużycie VRAM na poziomie 8,4 GB :D

 

Kilka obrazków porównujących ustawenia:

 

1440p/low

http://i.imgur.com/ocXfsuD.jpg

 

1440p/med

http://i.imgur.com/4y9NgIE.jpg

 

1440p/high

http://i.imgur.com/RHOV661.jpg

 

1440p/ultra

http://i.imgur.com/xZNnXMY.jpg 

 

http://i.imgur.com/tlW66vD.jpghttp://i1.minus.com/ibbKYrzuzYbvFW.png

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...