Skocz do zawartości

Serwis Gigabyte


Recommended Posts

Witam

 

Czy jest tutaj na forum jakaś osoba z serwisu Gigabyte  :?:

 

 
Czy mógłbym prosić o sprawdzenie statusu naprawy sprzętu Gigabyte  :?:
 
Karta Gigabyte AMD/ATI Radeon HD7850 2GB GB OC (model GV-R785OC-2GD) została oddana na napreawę gwarancyjną w dniu 2.01.2014. Sklep nie podaje informacji poza tym, że sprzet został odesłany na serwis i czekamy aż wróci... Potrzebuję sprawdzić co się dzieje z kartą...
Przepraszam że tutaj piszę ale nie dostaję od tygodnia odpowiedzi a na Gigabyte Global technical Service od tygodnia czekam na odpowiedż i nic :/ Wiem że jest tutja użytkownik GIGABYTE_PL ale nie można pisać prywatnych wiadomości do niego  :cry:
 
Pozdrawiam
cru5h
Link to post
Share on other sites

Czyli gwarantem jest sklep. To dobrze się składa gdyż nie dostałem żadnych warunków gwarancji i w takim razie mogę się oprzeć na prawie konsumentów według którego serwis ma 14 dni roboczych lub 21 dni normalnych na wykonanie naprawy.

Sklep poinformował mnie że do 21 dni roboczych wykonają naprawę co jest niezgodne z prawem. Po 14 dniach jeśli nie wykonają naprawy odwołam się do stosownych paragrafów i odstąpię od umowy rządajac zwrotu pieniędzy.

Link to post
Share on other sites

Czyli gwarantem jest sklep. To dobrze się składa gdyż nie dostałem żadnych warunków gwarancji i w takim razie mogę się oprzeć na prawie konsumentów według którego serwis ma 14 dni roboczych lub 21 dni normalnych na wykonanie naprawy. Sklep poinformował mnie że do 21 dni roboczych wykonają naprawę co jest niezgodne z prawem. Po 14 dniach jeśli nie wykonają naprawy odwołam się do stosownych paragrafów i odstąpię od umowy rządajac zwrotu pieniędzy.

Jeżeli przy składaniu reklamacji nie zaznaczyłeś, że korzystasz z "niezgodności towaru z umową", to  zgłoszenie poszło jako "gwarancja producenta" i nie można tego zmienić w trakcie.

Link to post
Share on other sites

Jeśli poszło jako gwarancja to już i tak się nie da zgłosić niezgodnośći...

Chodzi mi o termin realizacji naprawy gwarancyjnej w serwisie. Nie podali mi warunków, na stronie sklepu też nie ma terminów więc trzymam się ustawy konsumenckiej, która daje mi możliwość odstąpienia od umowy jeśli jedna ze storn (tutaj sprzedawca) nie wywiąże się z umowy gwarancyjnej (nie dokona naprawy lub wymiany sprzętu bąź poinformuje mnie w terminie 21 dni lub 14 dni roboczych od daty oddania sprzętu na gwarancję).

Poza tym dziwna sprawa bo sklep skleplem, ale na ich stronie i warunkch gwarancji wyraźnie piszą żę Gigabyte jest w serwisie producenta czyli nie ma gwarancji sklepowej. Na dokumencie zlecenia jest wyraźnie napisane  ZLECENIE GWARANCYJNE.

Inna sprawa jak serwis orzeknie np. zwrot kasy lub wyminę na nową (odda kase do dystrybucji i trafi ona finalnie do sklepu w formie korekty faktury hurtowej) a sklep chcąć pozbyć się zalegaczy wciśnie mi kartę z jakiegoś magazynu zamiast kasy.... Dlatego zaznaczyłem przy oddaniu na serwis, że chciałbym dopłacić (jeśłi serwis wymieni kartę na nową albo odda kase) do nowszej karty. Dla mnie dopłata 300zł byłaby na ręke, bo mógłbym np. dostać R290X lub GTX 770 :D

Link to post
Share on other sites

 

 

la mnie dopłata 300zł byłaby na ręke, bo mógłbym np. dostać R290X

 

Gigabyte R9 290X kosztuje około 2,100 zł. Nie wiem, w jakim świecie żyjesz, jeśli myślisz, że ktoś wymieni 7850 i 300 zł dopłaty na taką kartę.  


Z miejsca oddam swojego w pełni sprawnego 7970, z dopłatą 1000zł z mojej strony, za 290X...

Link to post
Share on other sites

Miało być R280X poza tym mógłbyś się domyślić skoro razem z GTX770 biorę go pod uwagę a nie robić niepotrzebny spam.... Juz nie pierwszy raz atakujesz moje posty. Ogarnij się bo forum nie służy do kłótni.

Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę obecne ceny i wartość rynkową kart, szanse na dostanie 280X masz taką samą jak na dostanie 290X. Żadna firma nie robi takich prezentów.

 

Atakuję posty ? W dyskach wypisywałeś bzdury, zgłaszając użytkownika, który to wytknął, a tutaj po prostu jesteś dość mocno naiwny. Jedyne co robię to stwierdzam fakty i to nie ja powinienem się ogarnąć...

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Nie ma co panikować, serwis Gigabyte zazwyczaj naprawia karty, czytałem o tym, że komuś niby wymienili ale to rzadkie przypadki. Dla pocieszenia mogę napisać, że czekałem ponad miesiąc na swoją. Karta wędrowała do serwisu chyba z tydzień :/ . Jeśli termin wynosi np. 21 dni to musisz liczyć się z tym, że zostanie przez nich wykorzystany w całości ;) i nie wiem jak to jest ale na logikę te 21dni to termin, w którym karta jest trzymana w serwisie a nie ostateczny termin po jakim odbierzesz kartę. Ja miałem HD4000 więc jakoś dałem radę, a jakie oczy zrobiłem jak udało się na tym Batka odpalić w 1024x768. :D

Edytowane przez maykey
Link to post
Share on other sites

To o czym piszesz jest niedorzeczne... Najczęściej sklep jako pośrednik zawala terminy i potem za to płaci... 

 
Serwis ma 14 dni roboczych na wywiązanie się z warunków gwarancji chyba, że gwarant podaje inny termin w karcie gwarancyjnej, który musisz zaakceptować wysyłając sprzęt na zasadach gwarancji. 
 
Gigabyte serwisuje sprzęt do 5 dni,  jak określa to na stronie http://dealer.gigabyte.pl oraz w procedurze reklamacji COB: 
 
"Autoryzowany serwis GIGABYTE zobowiązuje się do zwrotu naprawionego produktu w terminie do 5 dni roboczych"
 
Serwis może wydłużyć ten termin (te 14 dni roboczych lub to co podał w karcie gwarancyjnej), ale musi formalnie poinformować klienta o tym fakcie (np. mailem lub listem bądź telefonem). Jeśli tego nie zrobi,  to kupujący może rządać odstąpienia od umowy kupna. 
Ponadto na tej stronie i w tej procedurze COB jest mowa o wymianie:
 
"W przypadku braku możliwości naprawy, produkt zostanie przez serwis Gigabyte wymieniony na technicznie sprawny substytut o podobnych parametrach. Płyty główne i karty graficzne mogą mieć inne złącza (np. socket dla procesora – ze względu na brak w dystrybucji starych modeli). W przypadku wymiany, czas obsługi może się wydłużyć w zależności od dostępności towaru. Całościowy termin realizacji naprawy produktu zostanie wydłużony o czas transportu produktu i czas obsługi logistycznej. Ze względu na to, iż zgłaszane produkty nie były zakupiony w firmie Gigabyte Technology Poland, Spółka nie ma możliwości zwrotu ceny towaru. "
 
Spotkałem się np na forach jak Gigabyte wymieniał płyty na inne z socketem nowszym, wówczas użytkownik (kupujący) musiał zmeniać procesor i pamięć... NIestety takie zabiegi są zgodne z warunkami gwarancyjnymi które akceptujemy oddając sprzęt na warunkach gwarancji.
 
Dlatego w moim przypadku poczekam te 21 dni  roboczych (załóżmy że to jest ten okres gwarancyjny podany przez gwaranta mimo iż sep bezpodstawnie podał ten termin) a jeśli sklep nie da znać do tego czasu i nie poinformuje mnie o wydłużeniu terminu to w 22 dniu roboczym skonsultuje się z rzecznikiem praw konsumentów i złożę stosowne pismo o odstąpienie od umowy kupna a tym samym zwrot pieniędzy. 
 
Większość ludzi nie zna swoich praw i zostaje oszukana przez sklep i nawet o tym nie wie....
Edytowane przez cru5h
Link to post
Share on other sites

Powiem Ci, że w środę też oddałem na gwarancję do Proline. Jest napisane tak jak wcześniej mówiłeś, że się wszystko odbywa na zasadach gwarancji. A na stronie Proline odnośnie produktów Gigabyte jest napisane, że mają 21 dni roboczych, lecz termin ten może się przedłużyć nawet do 3 miesięcy.
"Ewentualne wady lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 21 dni roboczych, lecz w uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż do 3 miesięcy od daty dostarczenia sprzętu do naszego serwisu."
Dałeś kartę do nich, a nie bezpośrednio do producenta, więc tyczy się Ciebie prawdopodobnie to co wyżej.
Nie dostałeś żadnego kwitu na pewno? Nic nie podpisywałeś?

Edytowane przez Karol1701
Link to post
Share on other sites

NIc nie podpisywałem poza zleceniem od Proline, gdzie pisze tylko "naprawa gwarancyjna".

Karty gwarancyjnej nie dostałem i nie było w pudełku z karta jak i warunków gwarancji. Proline też mi nie dał żadnych warunków gwarancji formalnie wiec trzymam się tego co wyżej pisałem.

Jeśli chodzi o serwis Gigabyte to nie ma takiej opcji że 3 miesiace bedzie sprzęt na naprawie - muszą poinformowac o tym sklep a to już mnie nie obchodzi co zrobi Proline... Sprawę pokieruje rzecznik praw konsumenta jeśli zajdzie potrzeba.

Pracowałem w serwisie i sklepie kilka lat i to co robi Proline (a raczej jego standardy obsługi klientaów) jest karygodne... Cóż za to że mają taniej produkty w sprzedaży niż konkurencja odbija sie na obsłudze...

Edytowane przez cru5h
Link to post
Share on other sites

Ja też narzekam, bo dałem kartę tylko do diagnostyki a facet mi zadzwonił, że wysłał ja na gwarancję do producenta - bez mojej zgody!
Też podpisałem coś, gdzie jest napisane, że "przyjęto na zasadach gwarancji".
A to oznacza, że niestety podchodzimy pod ich regulamin, a nie ustawę. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Dla mnie najgorsze jest to, że wcale nie chciałem Jej wysyłać (szczególnie, że nie stwierdzono problemów, które ja mam na swoim sprzęcie), a wysłano bez mojej zgody. I to właśnie na zasadach gwarancji. Gdybym wiedział, że wyślą to powołał bym się na ustawę i złożył reklamację, a nie bawił się na ich zasadach.
EDIT: I oddałem samą kartę, bez pudełka, ani jego zawartości.

Edytowane przez Karol1701
Link to post
Share on other sites

Serwis to gwarant a sklep jest tylko pośrednictwem ale jak nie ma dokumentów o twojej zgodzie to on jako sprzedawca wywiązuje się z terminów. Ciebie nie interesują relacje sklep vs. serwis.

 

EDIT:

 

Po kontakcie z serwisem Proline otrzymałem informacje że to oni są gwarantem. Serwis Gigabyte obsługuje Proline i oni tutaj są stroną nie ja. Według warunków gwarancji Proline naprawa będzie realizowana w terminie 21 dni roboczych. Jeśli chodzi o wymiany sprzętu to decyduje Proline po tym jak otrzyma od Gigabyte stosowną note serwisu. Jestem dobrej myśli, może będę mógł dopłacić i otrzymać nową lepszą kartę, jak nie to kartę sprzedam, dołożę i kupię coś innego.

 

Edytowane przez cru5h
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dzowniłem (30.01.2014) do sklepu. Karta jest naprawiona, ale będzie dopiero w przyszłym tygodniu do dobioru w sklepie. W poniedziałek mija 21 dzień roboczy, ale w zwiazku ze podpisałem zlecenie gwarancyjne przy oddawaniu karty na serwis to zaakceptowałem ich warunki gwarancji i nic nie mogę zrobić bo mogą naprawiać aż do 3 miesięcy :(

Zdziwiło mnie tylko to, że nie dostanę żadnej ekspertyzy tylko informacje, że "kartę naprawiono". Proline twierdzi, że nawet oni nie dostają informacji co dokładnie było naprawiane na informacji serwisowej... Po konsultacji z rzecznikiem mam sprawdzić naprawiony sprzęt i jeśli usterka będzie nadal występować mam zgłosić jako drugą naprawę w trybie niezgodności towaru z umową i wówczas będą mieć 14 dni albo zwrot kasy. Mam nadzieję że wszystko będzie ok, ale chyba kartę sprzedam i dołożę do GTX760 / R270X.

Edytowane przez cru5h
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...