grzybol 0 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 (edytowane) Witam. Nie jestem przekonany na 100% czy piszę w odpowiednim dziale, ale jeśli nie to proszę o przeniesienie. Mam problem z prędkością internetu i chcę zapytać jaki kabel może pomóc w zwiększeniu tej prędkości. Chodzi mi o ten kabel który idzie od gniazdka telefonicznego do mojego routera TP-Link TD-W8901G (nie używam modemu który dostałem od netii ponieważ wtedy nie miałbym wifi, chociaż nie bardzo się znam to mogę się mylić). W umowie z netią mam internet o prędkości 10mb a jego prędkość jest taka jakbym miał internet 2-3mb. I tutaj potrzebna mi Wasza pomoc, ponieważ wcześniej miałem kabel płaski chyba czterożyłowy, ale ktoś mi powiedział żebym go zamienił na dwużyłowy okrągły który się skręca i internet powinien mieć prędkość jak należy. Tak też zrobiłem i nie wiem czy dobrze zrobiłem ponieważ nic się nie zmieniło (chyba, że ma być ekranowany a możliwe, że mój taki nie jest). Chciałbym się dowiedzieć czy to wina użytkowania kabla czy może jednak wybrałem zły. Ten kabel idzie przez 3 pomieszczenia i ma 18m długości i kabel ten mija mnóstwo innych kabli różnego rodzaju. Piszę to choć nie wiem czy potrzbnie. Proszę Was o pomoc bo mnie trochę skręca już od tego. Pozdrawiam. Edytowane 20 Grudnia 2013 przez grzybol Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 na 99,99% to nie jest wina kabla tylko twoich ustawień routera lub ( co bardziej prawdopodobne) operator nie jest wstanie dać ci większej przepustowości ponieważ linie nie puszczają lub tradycyjnie leci w ch**a proponuję kontakt z usłgodawcą w pierwszej kolejności. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Możliwe, że mam coś źle poustawiane w routerze chociaż nie bardzo wiem co tam może być źle. Ostatnio właśnie jak był gość żeby mi zrobić pomiary prędkości to przy gniazdku powiedział, że mogę mieć chyba 11mb bo tak jest przepustowość czy coś takiego. A na końcu kabla czyli z tej strony co wchodzi do tego routera było chyba 2,5mb. A jest możliwość, że mikrofiltr jest zepsuty i to dlatego tak się dzieje? Bo jak to nie wina ani kabla, ani ustawień (chociaż nie wiem) a mikrofiltr nie gra tutaj roli to chyba rzeczywiśćie trzeba będzie przedzwonić do biura obsługi. Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 nie wykluczam kabla , należało by go wymienić ( to czy będą 4 żyły czy dwie to nie ma znaczenia , ważne aby ktoś ci to dobrze podłączył ) żeby mieć pewnośc. Mikrofilt też może być uwalony , wymiana to koszt kilku złotych . Zrób te czynności , jeżeli się nie poprawi to dzwoń do usługodawcy. Możesz nawet teraz z ciekawości zadzwonić i powiedzieć o problemie , być może zaoszczędzisz czasu na wymiane tych rzeczy o których napisałem Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Wielkie dzięki za pomoc. Jutro pojadę kupić mikrofiltr i wymienię. Jak to nie pomoże no to dzwonię na ich infolinię i niech oni to ogarniają. A jeszcze jedno pytanie mam. Pisałeś o możliwości, że ustawienia routera są gdzieś niepoprawne. Możesz napisać jaka opcja może być źle ustawiona? Czy za dużo tego bo tak na prawdę dużo rzeczy może być źle zrobione? Jeszcze raz dzięki. Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 możesz podesłać screen z jego ustawień ale tak naprawdę nie znam dokładnych wytycznych co do twojej lini. Wszystkie poprawne dane do połączenia ADSL powinien podać ci operator Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Aha, no to skoro tak to raczej wszystko mam ok bo ustawienia mam takie jakie podawał mi operator telefonicznie, więc chyba jest ok. Ale mimo to wrzucę screena skoro już go zrobiłem. http://zapodaj.net/0f41b0050161a.jpg.html Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 a sprawdzałeś prędkość połączenia poprzez kabel ethernet do komputera lub komputerów ? ( czasem wina leży po stronie komputera dlatego zaleca sie podłączenie innego po kablu i sprawdzenie prędkości ) Nie sugeruj się prędkością po Wi-FI . Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Tzn.? Jak to mogę sprawdzić? Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 tak samo jak teraz tylko ze połączenie bedzie po kablu. Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 (edytowane) A jest jakiś program do sprawdzenia tej prędkości po kablu? Bo jakoś sprawdziłem po kablu ale prędkość jest bardzo podobna (możliwe, że źle sprawdziłem). A jeszcze sprawdziłem prędkość na speedteście przy podpiętym modemie od netii ale wszystko jest bez zmian czyli lipa. Sorki, że tak wypytuję ale w te klocki to jestem tępak także wybacz. Edytowane 21 Grudnia 2013 przez grzybol Cytuj Link to post Share on other sites
arkus 48 Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Bardziej obstawiam na netie, w kulki leca jak tylko moga. W moim przypadku tez moge i nawet mam podpisana umowe na 10MB ale mam 6MB i pingi momentami osiagajace 300ms do wp.pl, oczywiscie netia tlumaczy sie, ze ich centrala jest przeciazona i nie wiedza kiedy bedzie rozbudowana lub, i to jest najweselsze bo maja dwie wersje, placza, ze to wina tp poniewaz internet jest na ich lini, a tp czy jak kto woli orange oferuje mi 10MB. Jedyne co mi pozostaje to modlic sie o to by jakas telewizja kablowa (upc czy vectra) polozyla kable w mojej miejscowosci. Cytuj Link to post Share on other sites
grzybol 0 Napisano 24 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 bardzo prawdopodobne, że wina leży po ich stronie bo już chyba wszystkiego próbowałem u siebie i nic się nie polepszyło i po świętach dzwonię do tych "znawców" tam i niech to ogarniają a nie... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.