dessiner 24 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Witam, otóż zamierzam kupić telefon Nokia.I jest taka sprawa, że Jest Fakura, ale nie ma gwarancji podbitej.Musi być podbita czy nie musi ?Telefon jest z orange. Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Nie musi być podbita ale na fakturze musi być IMEI telefonu i oczywiście nie może to być VAT-marża Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 (edytowane) a nie wystarczy jakiś numer zamówienia ?.Gdzie pisze ten numer imei na fakturze ? Dodam, że jest to Faktura tego typu lecz inne dane ale coś takiego:http://s1087.photobucket.com/user/kszyh199/media/Faktura.jpg.htmlCzy to wystarczy ? Edytowane 8 Grudnia 2013 przez dessiner Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Serwis nie może stwierdzić czy dana faktura dotyczy Twojego egzemplarza telefonu jeśli numeru IMEI na niej nie będzie. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Na fakturze nie musi być żadnego numeru IMEI. dessiner, faktura jest na osobę prywatną, czy na firmę? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 (edytowane) Chyba na osobę prywatnąn ale na fakturze jest numer zamówienia więc chyba mogą sprawdzić to w bazie czy nie ? Edytowane 8 Grudnia 2013 przez dessiner Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Najważniejsza jest faktura. Na jej podstawie można reklamować sprzęt przez okres 24 miesięcy (od daty zakupu), ale tylko w salonie, w którym dokonano zakupu i tylko na podstawie ustawy. Jeżeli faktura jest na firmę, to można reklamować sprzęt z tytułu rękojmi (12 miesięcy od daty zakupu) i tylko w salonie, w którym dokonano zakupu. Karta gwarancyjna daje uprawnienia kupującemu, do składania reklamacji na podstawie gwarancji i na warunkach opisanych w karcie gwarancyjnej (karta gwarancyjna ważna jest zazwyczaj z dowodem zakupu paragon/faktura). Jeżeli jest faktura na firmę, a w gwarancji nie ma żadnych wykluczeń z tego tytułu, to można również reklamować z tytułu gwarancji. Przed zakupem tego telefonu, dobrze byłoby, żeby sprzedający podbił kartę gwarancyjną tam, gdzie kupił telefon. P.S. - nie wiem jak jest w Orange, ale jak kupiło się telefon w jakimś salonie, to być może nie będą robić problemów i będzie można oddać telefon do reklamacji w zupełnie innym miejscu. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
orzeszek 0 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Istnieje jeszcze cos takiego jak rekojmia, na prawde warto z niej korzystac. Mozesz tez isc do sprzedawcy i poprosic o podbicie karty gwarancyjnej, mysle ze nie bedzie problemu. Natomiast obowiazkiem sprzedajacego jest zweryfikowac czy to jest sprzet, ktory Ci sprzedal czy nie. Masz fakture i reszta Cie nie obchodzi... Inna sprawa to korzystanie z gwarancji d2d czy reklamowanie w innym punkcie, temat rzeka... Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Jest tak, kupuję to od os. prywatnej.Jest czysta karta gwarancyjna < nie wypełniona >druga sprawa jest faktura VatCzy to wystarczy w razie reklamacji ? Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Odpowiedź - patrz post nr 7 1 Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Gorzej jak kupiłeś na allegro i bedziesz chciał iść z reklamacją. Salon Cię oleje bo nie u nich kupiłeś a gwarancja nie podbita. Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 CZyli jak sprzet kupiony w warszawie w jakimś salonie to tylko w tym konkretym moge isc bez podbitej gwarancji, a z sama faktura ? Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Gwarancja jak nie jest podbita, to jest nieważna. Nie mając podbitej karty gwarancyjnej, nie można zanieść lub wysłać produkt do autoryzowanego serwisu, nie można skorzystać z gwarancji. Karta gwarancyjna, która nie jest wypełniona przez sprzedawcę (pieczątka, podpis, data sprzedaży itp), jest nic niewartym kawałkiem papieru. Odstępstwa: W zależności od firmy danego produktu (producenta), od punktu serwisowego, serwisanta, zdarza się, że mimo wyraźnego zapisu w karcie gwarancyjnej, mówiącego o nieważności tego dokumentu, jeżeli nie jest on wypełniony przez sprzedawcę (a sprzedawca ma obowiązek to zrobić sprzedając dany produkt), autoryzowany serwis może dokonać nieodpłatnej naprawy gwarancyjnej. Czy firma NOKIA stosuje taką praktykę? - tego ja nie wiem. CZyli jak sprzet kupiony w warszawie w jakimś salonie to tylko w tym konkretym moge isc bez podbitej gwarancji, a z sama faktura ? Jednoznacznie nie odpowiem - zbyt mało informacji - jaki to jest salon? Gdzie ten telefon został kupiony? Kiedy został kupiony? I jeszcze zostaje zagadka z tą fakturą, czy jest to faktura na firmę, czy na osobę prywatną, ponieważ to może robić kolosalną różnicę w podstawie prawnej. Generalnie: 1). Reklamując produkt na podstawie gwarancji w salonie, w którym dokonano zakupu, musi być dowód zakupu (faktura/paragon) i musi być karta gwarancyjna, która nie musi być podbita (sprzedawca podbije ją w momencie składania reklamacji, a przed wysłaniem produktu do autoryzowanego serwisu). 2). Reklamując produkt z tytułu "Niezgodności towaru z umową" (ustawa konsumencka), nie potrzebujemy karty gwarancyjnej, tylko dowodu zakupu (faktura/paragon) 3). Reklamując produkt z tytułu rękojmi (faktura na firmę), nie musimy mieć karty gwarancyjnej, tylko dowód zakupu (faktura VAT na firmę). Rękojmia trwa tylko 12 miesięcy od daty zakupu. Po części odpowiadając na Twoje pytanie, to: Każdy, opisany powyżej sposób reklamowania sprzętu (Ciebie najprawdopodobniej dotyczyłby sposób nr 1), może zostać zrobiony/zgłoszony tylko w salonie/sklepie, w którym dokonano zakupu/sprzedaży danego produktu. Jest jeszcze taka rzecz, którą opiszę na przykładzie pewnej sieci sklepów RTV/AGD/FOTO/TELE itp: Produkt zakupiony w takiej sieci w miejscowości Gdańsk, może zostać zareklamowany przez klienta, w sklepie tej sieci w miejscowości np. Katowice. Być może salon, w którym został kupiony ten telefon, też należy do jakieś sieci salonów/sklepów i będzie można reklamować ten telefon w dowolnym salonie/sklepie, należącym do tej sieci i w takiej sytuacji, nie trzeba mieć podbitej karty gwarancyjnej, tylko dowód zakupu. temat rzeka... Amen 3 Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Dzięki za wyczerpującą wypowiedź, jednak zrezygnowałem z kupna tego telefonu.Jednak mam jeszcze pytanie widziałem na allegro oferty z kartą gwarancyjną taką na A4 i do tego faktura.Jak w tym momencie jest z gwarancją mogę udać się do autoryzowanego serwisu nokia i po sprawie ? Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Podaj link do aukcji. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Jeśli jest to karta gwarancyjna jaką drukuje np Orange to wystarczy ta kartka i serwis bierze telefon. Wiem bo sam wysyłałem kiedyś. Coś tego typu http://img03.tablica.pl/images_tablicapl/101065447_4_644x461_nokia-lumia-520-czarna-elektronika_rev003.jpg 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Dokładnie taka kartka, to mam rozumieć ta kartka i nic więcej ? żadnych książeczek? wtedy faktury też nie musi być ? Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Ta kartka plus faktura. Każda gwarancja jest ważna tylko z dowodem zakupu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Faktura/paragon musi być ZAWSZE!!! Zobacz, nawet na tej karcie gwarancyjnej, co ją wkleił BARTOL, jest napisane, że: http://i.imgur.com/GP2YMrO.jpg Może nie być karty gwarancyjnej, ale dowód zakupu musi być. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14113 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Dokładnie,ta gwarancja jest ważna z fakturą o numerze podanej na niej. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Aha, a ksero faktury wystarczy ?I najwyżej jak jest telefon brany na firmę to nie ma żadnego problemu ? i gwarancja normalnie czy inaczej ? Jeszcze jedna sprawa jak telefon kupie np. taki brany na abonament, taki który ja od kogos odkupie a on sprzedaje, który ma tydzień to nie ma żadnych problemów i nie będę musiał nic płacić żadnych abonamentów ? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie SKEEPER 16089 Napisano 11 Grudnia 2013 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Ksero dowodu zakupu może być. I najwyżej jak jest telefon brany na firmę to nie ma żadnego problemu ? i gwarancja normalnie czy inaczej ? Jeżeli w warunkach gwarancyjnych nie ma żadnych obostrzeń, że np. producent skraca okres gwarancji lub nie daje jej w ogóle w przypadku zakupu telefonu przez podmiot gospodarczy, to zgodnie z takimi warunkami gwarancyjnymi, producent udziela pełnej (ograniczonej) gwarancji na dany produkt, niezależnie czy jest on kupiony przez osobę prywatną, czy przez firmę. Zmienia się natomiast okres odpowiedzialności sprzedawcy z 24 miesięcy, na 12 miesięcy.. Faktura na firmę oznacza, że finalnym odbiorcą danego produktu nie jest konsument, tylko podmiot gospodarczy i w takim przypadku, nie możemy skorzystać z prawa konsumenckiego (niezgodność towaru z umową kupna/sprzedaży), tylko z tak zwanej rękojmi, która trwa 12 miesięcy od daty zakupu. W praktyce oznacza to: Jeżeli producent udzielił na dany produkt 24 miesięcznej gwarancji i może on być użytkowany przez podmioty gospodarcze (faktura na firmę) oraz przez konsumentów (paragon fiskalny lub faktura na osobę prywatną), to: - przez okres 24 miesięcy od daty zakupu, na podstawie gwarancji można reklamować produkt bezpośrednio u producenta lub w autoryzowanym serwisie (trzeba mieć dowód zakupu oraz ważną i podbitą kartę gwarancyjną) lub - przez okres 12 miesięcy, na podstawie gwarancji lub z tytułu rękojmi, można reklamować produkt w salonie/sklepie, w którym dokonano zakupu (w przypadku gwarancji, trzeba mieś kartę gwarancyjną ORAZ dowód zakupu - w przypadku rękojmi wystarczy sama faktura lub jej ksero/kopia). Jeszcze jedna sprawa jak telefon kupie np. taki brany na abonament, taki który ja od kogos odkupie a on sprzedaje, który ma tydzień to nie ma żadnych problemów i nie będę musiał nic płacić żadnych abonamentów ? Tak - nie będziesz płacił żadnego abonamentu. Kupujesz tylko telefon, a nie przejmujesz umowę świadczenia usług. Edytowane 11 Grudnia 2013 przez SKEEPER46 2 Cytuj Link to post Share on other sites
dessiner 24 Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Dzięki Skeeper i wszystkim za szczegółowe wyjaśnienia.temat uważam za zamknięty, każdy otrzymuje + do reputacji. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.