Skocz do zawartości

Gwarancja


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez SKEEPER,

Recommended Posts

Najważniejsza jest faktura. Na jej podstawie można reklamować sprzęt przez okres 24 miesięcy (od daty zakupu), ale tylko w salonie, w którym dokonano zakupu i tylko na podstawie ustawy.

Jeżeli faktura jest na firmę, to można reklamować sprzęt z tytułu rękojmi (12 miesięcy od daty zakupu) i tylko w salonie, w którym dokonano zakupu.

Karta gwarancyjna daje uprawnienia kupującemu, do składania reklamacji na podstawie gwarancji i na warunkach opisanych w karcie gwarancyjnej (karta gwarancyjna ważna jest zazwyczaj z dowodem zakupu paragon/faktura).

Jeżeli jest faktura na firmę, a w gwarancji nie ma żadnych wykluczeń z tego tytułu, to można również reklamować z tytułu gwarancji.

 

Przed zakupem tego telefonu, dobrze byłoby, żeby sprzedający podbił kartę gwarancyjną tam, gdzie kupił telefon.

 

P.S. - nie wiem jak jest w Orange, ale jak kupiło się telefon w jakimś salonie, to być może nie będą robić problemów i będzie można oddać telefon do reklamacji w zupełnie innym miejscu.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Istnieje jeszcze cos takiego jak rekojmia, na prawde warto z niej korzystac. Mozesz tez isc do sprzedawcy i poprosic o podbicie karty gwarancyjnej, mysle ze nie bedzie problemu. Natomiast obowiazkiem sprzedajacego jest zweryfikowac czy to jest sprzet, ktory Ci sprzedal czy nie. Masz fakture i reszta Cie nie obchodzi... Inna sprawa to korzystanie z gwarancji d2d czy reklamowanie w innym punkcie, temat rzeka...

Link to post
Share on other sites

Gwarancja jak nie jest podbita, to jest nieważna. Nie mając podbitej karty gwarancyjnej, nie można zanieść lub wysłać produkt do autoryzowanego serwisu, nie można skorzystać z gwarancji. Karta gwarancyjna, która nie jest wypełniona przez sprzedawcę (pieczątka, podpis, data sprzedaży itp), jest nic niewartym kawałkiem papieru.

 

Odstępstwa: W zależności od firmy danego produktu (producenta), od punktu serwisowego, serwisanta, zdarza się, że mimo wyraźnego zapisu w karcie gwarancyjnej, mówiącego o nieważności tego dokumentu, jeżeli nie jest on wypełniony przez sprzedawcę (a sprzedawca ma obowiązek to zrobić sprzedając dany produkt), autoryzowany serwis może dokonać nieodpłatnej naprawy gwarancyjnej.

Czy firma NOKIA stosuje taką praktykę? - tego ja nie wiem.

 

 

CZyli jak sprzet kupiony w warszawie w jakimś salonie to tylko w tym konkretym moge isc bez podbitej gwarancji, a z sama faktura ?

Jednoznacznie nie odpowiem - zbyt mało informacji - jaki to jest salon? Gdzie ten telefon został kupiony? Kiedy został kupiony?

I jeszcze zostaje zagadka z tą fakturą, czy jest to faktura na firmę, czy na osobę prywatną, ponieważ to może robić kolosalną różnicę w podstawie prawnej.

 

Generalnie:

1). Reklamując produkt na podstawie gwarancji w salonie, w którym dokonano zakupu, musi być dowód zakupu (faktura/paragon) i musi być karta gwarancyjna, która nie musi być podbita (sprzedawca podbije ją w momencie składania reklamacji, a przed wysłaniem produktu do autoryzowanego serwisu).

2). Reklamując produkt z tytułu "Niezgodności towaru z umową" (ustawa konsumencka), nie potrzebujemy karty gwarancyjnej, tylko dowodu zakupu (faktura/paragon)

3). Reklamując produkt z tytułu rękojmi (faktura na firmę), nie musimy mieć karty gwarancyjnej, tylko dowód zakupu (faktura VAT na firmę). Rękojmia trwa tylko 12 miesięcy od daty zakupu.

 

Po części odpowiadając na Twoje pytanie, to:  Każdy, opisany powyżej sposób reklamowania sprzętu (Ciebie najprawdopodobniej dotyczyłby sposób nr 1), może zostać zrobiony/zgłoszony tylko w salonie/sklepie, w którym dokonano zakupu/sprzedaży danego produktu.

 

Jest jeszcze taka rzecz, którą opiszę na przykładzie pewnej sieci sklepów RTV/AGD/FOTO/TELE itp: Produkt zakupiony w takiej sieci w miejscowości Gdańsk, może zostać zareklamowany przez klienta, w sklepie tej sieci w miejscowości np. Katowice. Być może salon, w którym został kupiony ten telefon, też należy do jakieś sieci salonów/sklepów i będzie można reklamować ten telefon w dowolnym salonie/sklepie, należącym do tej sieci i w takiej sytuacji, nie trzeba mieć podbitej karty gwarancyjnej, tylko dowód zakupu.

 

 

 temat rzeka...

Amen ;)

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź, jednak zrezygnowałem z kupna tego telefonu.

Jednak mam jeszcze pytanie widziałem na allegro oferty z kartą gwarancyjną taką na A4 i do tego faktura.
Jak w tym momencie jest z gwarancją mogę udać się do autoryzowanego serwisu nokia i po sprawie ?

Link to post
Share on other sites

Jeśli jest to karta gwarancyjna jaką drukuje np Orange to wystarczy ta kartka i serwis bierze telefon. Wiem bo sam wysyłałem kiedyś. Coś tego typu 

http://img03.tablica.pl/images_tablicapl/101065447_4_644x461_nokia-lumia-520-czarna-elektronika_rev003.jpg

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Aha, a ksero faktury wystarczy ?

I najwyżej jak jest telefon brany na firmę to nie ma żadnego problemu ? i gwarancja normalnie czy inaczej ?
 

Jeszcze jedna sprawa jak telefon kupie np. taki brany na abonament, taki który ja od kogos odkupie a on sprzedaje, który ma tydzień to nie ma żadnych problemów i nie będę musiał nic płacić żadnych abonamentów ?

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Ksero dowodu zakupu może być.

 

 

I najwyżej jak jest telefon brany na firmę to nie ma żadnego problemu ? i gwarancja normalnie czy inaczej ?

Jeżeli w warunkach gwarancyjnych nie ma żadnych obostrzeń, że np. producent skraca okres gwarancji lub nie daje jej w ogóle w przypadku zakupu telefonu przez podmiot gospodarczy, to zgodnie z takimi warunkami gwarancyjnymi, producent udziela pełnej (ograniczonej) gwarancji na dany produkt, niezależnie czy jest on kupiony przez osobę prywatną, czy przez firmę.

Zmienia się natomiast okres odpowiedzialności sprzedawcy z 24 miesięcy, na 12 miesięcy.. 

Faktura na firmę oznacza, że finalnym odbiorcą danego produktu nie jest konsument, tylko podmiot gospodarczy i w takim przypadku, nie możemy skorzystać z prawa konsumenckiego (niezgodność towaru z umową kupna/sprzedaży), tylko z tak zwanej rękojmi, która trwa 12 miesięcy od daty zakupu.

W praktyce oznacza to: Jeżeli producent udzielił na dany produkt 24 miesięcznej gwarancji i może on być użytkowany przez podmioty gospodarcze (faktura na firmę) oraz przez konsumentów (paragon fiskalny lub faktura na osobę prywatną), to:

- przez okres 24 miesięcy od daty zakupu, na podstawie gwarancji można reklamować produkt bezpośrednio u producenta lub w autoryzowanym serwisie (trzeba mieć dowód zakupu oraz ważną i podbitą kartę gwarancyjną)

lub

- przez okres 12 miesięcy, na podstawie gwarancji lub z  tytułu rękojmi, można reklamować produkt w salonie/sklepie, w którym dokonano zakupu (w przypadku gwarancji, trzeba mieś kartę gwarancyjną ORAZ dowód zakupu - w przypadku rękojmi wystarczy sama faktura lub jej ksero/kopia).

 

 

Jeszcze jedna sprawa jak telefon kupie np. taki brany na abonament, taki który ja od kogos odkupie a on sprzedaje, który ma tydzień to nie ma żadnych problemów i nie będę musiał nic płacić żadnych abonamentów ?

Tak - nie będziesz płacił żadnego abonamentu.

Kupujesz tylko telefon, a nie przejmujesz umowę świadczenia usług.

Edytowane przez SKEEPER46
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...