spec21 0 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 siemka mam grafe Gigabyte 9600GT referenta. mogę ją podkręcić albo GPU na 725MHz a Shader na 1800 lub GPU na 770 a Shader na 1750. które ustawienie da mi lepsze efekty??? PS: często korzystam z AA Cytuj Link to post Share on other sites
Maksym Słomski 8 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 A skąd w ogóle tego typu alternatywa się wzięła? A nie możesz zrobić 770 / 1800? Cytuj Link to post Share on other sites
_nick_ 19 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 raczej ostatnia opcja najlepsza, ale możesz to sam sprawdzić Cytuj Link to post Share on other sites
spec21 0 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 A skąd w ogóle tego typu alternatywa się wzięła? A nie możesz zrobić 770 / 1800? Niestety nie mogę bo sypie artefaktami. A wzięła się z tąd że jak zacznę oc od GPU to dochodzę do 770 z domyślnych 650 ale za to shadery potem tylko na 1750 się kręcą. natomiast jak zacznę OC od Shaderów to właśnie lecą na 1800 ale potem rdzeń tylko na 725. i zastanawiam się co jest ważniejsze w grach takich jak crysis ROP-y i TMU czy też Shadery. oczywiście zawsze gram z AA 4x to minimum ale aby w Crysisie nie ustawiam wyższego AA no chyba że CSAA 8x. a jeszcze dodam że zauważyłem dziwną przypadłość bo według tego co pokazuje najnowszy GPU-Z zegar Shaderów zmienia się co 50MHz i nie ważne czy ustawię je np. na 1790 czy 1800 GPU-Z pokazuje 1800 ale jak ustawię mniej nawet o jeden niż 1775 to GPU-Z pokazuje 1750. co radzicie?? EDIT: Kurcze Video Card Stability Test mnie oszukał jak włączyłem FurMarka to zaczą sie po rozgrzaniu karty zawieszać a rozgrzał ją dużo bardziej niż Video Card Stability Test. I okazało się ża karta może chodzić na max GPU 720 a shadery na 1850 wyżej nie idzie. natomiast próbują c wycisnąć max z rdzenia osiągam 740MHz a shadery bidne 1650MHz wyżej nie da rady ani jednego ani drugiego. zaraz zrobię test przy obu ustawieniach i zobaczę jakie będą efekty. Cytuj Link to post Share on other sites
spec21 0 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 już sprawdziłem w crysisie z AA 4x lepsze są wyższe ROP-y natomiast bez to shadery. a w 3DMark Vantage wysoko taktowane shadery dają 300 punktów wyższy wynik niż wysoko taktowane ROP-y. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCrow 5 Napisano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2010 Do gier ogólnie więcej daje z reguły oc gpu natomiast w smarkach liczą się shadery A pamięci podkręcasz ? edit:odświeżyłem temat ehhhh Cytuj Link to post Share on other sites
spec21 0 Napisano 27 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 z pmięci nie wycisnę więcej jak 1100MHz z domyślnych 900MHz. mówisz że ropy więcej dają?? nawet w karcie która ma mało shaderów bo tylko 64?? ale ropów też ma nie za wiele. a może mi ktoś wytłumaczyć tak na chłopski rozum prosto na co ma wpływ ilość rop, tmu, shaderów ??? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.