Popularne posty taktoon 18 Napisano 1 Listopada 2013 Popularne posty Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Mam nadzieje, że ten temat będzie przestrogą dla wszystkich tych, którzy zamierzają zostać klientami esc.pl i pewną wskazówką dla tych, którzy mają problemy z tym sklepem. Sytuacja nie jest nowa, wystarczy poczytać trochę tematów na różnych forach o osławionym serwisie esc.pl, żeby przekonać się, że wszystkie negatywne opinie nie są wymysłami sfrustrowanych ludzi, tylko mają oparcie w faktach. Zdaję sobie sprawę, że jest tego sporo i zapoznanie się z całą poniższą historią zajmie trochę czasu, jednak WARTO poświęcić te 10 minut, ponieważ bardzo możliwe, że w ten sposób zaoszczędzicie sobie nerwów, czasu i pieniędzy. Co więcej, poniższa historia stanowi mały know how w zakresie postępowania w przypadku reklamowania wadliwych towarów i w przeciwieństwie do dziesiątek innych opisywanych na różnych forach - zakończona jest happy endem. Dla superleniwych - cała historia w wersji skróconej opisana jest w pozwie. We wszystkich opisywanych przypadkach, z którymi się zetknąłem ludziom zabrakło determinacji i konsekwencji w działaniu, liczę że ten wątek to zmieni i zobaczycie, że sądy są wbrew obiegowej opinii dla ludzi, a samo postępowanie nie kosztuje fortuny. Przeczytajcie i zastanówcie się dobrze zanim dokonacie zakupów w esc.pl. Dla całej historii istotny jest fakt, że karta zepsuła się dosłownie 3 tygodnie przed upływem 2 lat od dnia zakupu. Poniżej przedstawię zdarzenia w kolejności chronologicznej, wszystko jest bardzo dokładnie opisane w poniższych dokumentach. Możecie się przekonać jak esc.pl traktuje swoich klientów (złożyłem u nich cały komputer za niemałe pieniądze), wszystko było fajnie dopóki całość wesoło działała... 1. Gdy pewnego dnia karta graficzna zaczęła się sypać pełen nadziei i zadowolony, że stało się to jeszcze w okresie 2 lat od daty zakupu, wysłałem towar na reklamacje z takim oto pismem http://witoldkosotyra.republika.pl/rekl1.jpg 2. Okazuje się, że w serwisie esc.pl, zresztą jak zwykle, wszystko doskonale działa, a klienci reklamujący towary wymyślają głupoty i jeszcze śmią powoływać się na swoje prawa http://witoldkosotyra.republika.pl/wydanie1.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/odpowiedz1.jpg 3. Niestety u mnie karta dalej sypała artefaktami, zirytowany całą sytuacją stratą czasu i pieniędzy, wysłałem ją ponownie do serwisu z takim pismem http://witoldkosotyra.republika.pl/wezwanie2_1.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/wezwanie2_2.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/wezwanie2_3.jpg 4. Tym razem okazało się, że mam rację - karta jest zepsuta! Niestety karta zepsuła się zdaniem fachowców z esc.pl w wygodnym terminie zaraz po upływie okresu odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Co za pech! Nie ma znaczenia to, że tą samą usterkę zgłosiłem 3 tyg. wcześniej, karta zepsuła się później. Zostałem jeszcze skasowany 20 zł za to, że serwis esc.pl musiał mi odesłać popsutą kartę. http://witoldkosotyra.republika.pl/odpowiedz2_1.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/odpowiedz2_2.jpg 5. Nie mogłem tego tak zostawić. Tak ostre przegięcie z ich strony, robienie ze mnie głupka i ich domorosłe interpretacje obowiązujących ustaw spowodowały, że powiedziałem: sprawdzam! http://witoldkosotyra.republika.pl/pozew1.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/pozew2.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/pozew3.jpg http://witoldkosotyra.republika.pl/pozew4.jpg 6. Zgadnijcie co? Miałem rację. http://witoldkosotyra.republika.pl/wyrok.jpg Całe postępowanie przed sądem kosztowało mnie trochę czasu, papieru i 30 zł + koszt poleconego. Oczywiście jako stronie wygrywającej zostały mi zwrócone koszty postępowania Nie byłem na rozprawie bo nie było takiej potrzeby, nie musicie jeździć do sądu. Dlatego jeśli jesteście pewni swojego, to poświęćcie tą chwilę i parę złotych. Przypomnijmy esc.pl jak powinno wyglądać podejście do klienta, który nierzadko zostawia w tym sklepie naprawdę grube kwoty, a później w zamian jest traktowany jak pain in the ass. Zaznaczam, że wskazane jest przed wnoszeniem powództwa poczytać trochę na ten temat w internecie (jest pełno poradników), po to żeby dobrze sformułować żądanie i zamieścić odpowiednie wnioski. Jeśli macie pytania dotyczące kwestii prawnych możecie pisać, jak znajdę chwilę to odpowiem: [email protected] Dla tych, którzy zastanawiają się ile może kosztować ich ewentualne powództwo, poniżej zamieszczam przydatny przepis. USTAWA z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych Art. 28. W sprawie podlegającej rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym pobiera się opłatę stałą od pozwu, przy wartości przedmiotu sporu lub wartości przedmiotu umowy, a od apelacji, przy wartości przedmiotu zaskarżenia: 1) do 2.000 złotych - 30 złotych; 2) ponad 2.000 złotych do 5.000 złotych - 100 złotych; 3) ponad 5.000 złotych do 7.500 złotych - 250 złotych; 4) ponad 7.500 złotych - 300 złotych. Na koniec jeszcze jedna kwestia: pamiętajcie, że sprzedawca jest odpowiedzialny za jakość sprzedawanego towaru. Korzystajcie z uprawnień przysługujących konsumentom wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Są one dużo bardziej korzystne dla Was niż warunki gwarancji. Sklep zawsze będzie próbował realizować reklamację w oparciu o gwarancję - nie dajcie się zbywać. Pozdrawiam Do administratora: niniejszy wątek opisuje zdarzenia zgodnie z rzeczywistością, nie narusza niczyich dóbr osobistych. 18 Cytuj Link to post Share on other sites
IronFe 221 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 (edytowane) Brawo za postawienie na swoim. Ile upłynęło czasu od wniesienia pozwu do wyroku ? P.S. Skrobnij takie same posty na ppc i pclol Edytowane 1 Listopada 2013 przez IronFe Cytuj Link to post Share on other sites
AndreoKomp 145 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 To trzeba zaprzestać linkowania produktów do tego sklepu. Nie lubię takich oszustów . Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Nieźle Szacun że nie odpuściłeś. Cytuj Link to post Share on other sites
taktoon 18 Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Brawo za postawienie na swoim. Ile upłynęło czasu od wniesienia pozwu do wyroku ? P.S. Skrobnij takie same posty na ppc i pclol Pozew wysłałem 4.01.2013 r. Wyrok został wydany 25.09.2013 W międzyczasie była w maju rozprawa, na której mogła się skończyć cała sprawa, ale pracownik esc.pl pojawił się na rozprawie z pełnomocnictwem, ale bez odpisu z KRS i sędzia odroczyła rozprawę na wrzesień. Czy mógłbyś przesłać mi na priva adresy tych forów, ponieważ nie bardzo się orientuje? Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11359 Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Widzę że zapowiada się masowa nagonka na esc.pl z jednego przegranego pozwu sądowego ... Nie ważne jest to że masa ludzi zakupiła sprzęt w tym sklepie i jest z niego zadowolona w 100% ... Z takim podejściem można oskarżyć każdy sklep ... tylko wtedy powstanie pytanie: gdzie kupować ? [email protected] Kampanie będziesz robić ? BTW: zresztą jest sprawa z okresu kiedy to narzekano na serwis esc.pl ... półtora roku temu ... Cytuj Link to post Share on other sites
RoXIcon 47 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ja tu nagonki nie widzę jedynie pokazanie przez wygraną sprawę i w moim odczuciu słusznie że trzeba walczyć o swoje. Pewnie że masa ludzi zakupiła i jest zadowolona tylko skąd wiemy ilu jest takich którzy dopuścili podobną sprawę i narazie. Nie każdy ma czas i ochotę dochodzić o swoje i nie każdy napiszę swoje negatywne odczucia a on miał odwagę i zrobił to co uważał za słuszne. Czemu ma robić kampanię skoro ma widzę i może pomóc inny to co w tym złego. A to że ludzie wtedy narzekali to jest wytłumaczenie? Nawet jak złodziej kradnie to niech robi to dobrze i tyle koniec kropka. Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.