Skocz do zawartości

Gość usunięty

Recommended Posts

Elo,

 

Niestety ale już dwa razy urwałem sobie przedni zderzak na polskich krawężnikach z powodu zbyt niskiego zawieszenia mojego autka. Na dzień dzisiejszy staram się parkować tyłem oraz uważam na krawężniki ale nie jest to chyba jedyne rozwiązanie mojego problemu. Tak, wiem, że Bora to auto na płaskie dobre niemieckie autostrady oraz dobrze utrzymane drogi (bez kolein i nadmiernie wysokich krawężników) ale...

 

Wyczytałem, że problem może rozwiązać montaż podkładek dystansowych amortyzatorów przednich oraz wymiana sprężyn na nowe, grubsze i dłuższe (wyższe). Co o tym sądzicie?

 

Dodam, że koła mam 16-calowe.

Edytowane przez Igorrodz
Link to post
Share on other sites

Chyba odwrotnie.

Podkładki pod sprężyny i amory dłuższe.

Takie coś się stosuje najczęściej w terenówkach i się sprawdza.

W przypadku amortyzatorów to będzie rzeźba, bo trzeba dobrać podobne z katalogu.

Nie wiem jak jest w VW, ale w Renaultach sprężyny od dCi są sztywniejsze niż w benzynie i auto idzie do góry.

Ja akurat jestem na etapie wymiany tylnych sprężyn z oryginalnych na sprężyny od Grande Scenica.

Inna sprawa, że może już czas na nowe sprężyny.

Moje auto ma teraz 140 tyś km i po tym przebiegu musiałem wymienić przednie sprężyny na nowe (jedna była niższa).

Sprężyny dobrane właściwie do typu samochodu i silnika.

Po wymianie okazało się, że auto poszło to góry o prawie 3 cm.

Stare po prostu były uklepane i auto usiadło.

Teraz auto wygląda jakby się zbierało do lotu i zbieram się za wymianę tylnych sprężyn, ale na takie ze Scenika.

Zdarza mi się mieć napakowany bagażnik i nawet przy starych sprężynach było widać, że tył po załadowaniu siedział.

Teraz różnica jest jeszcze większa.

Może u Ciebie też wystarczy nowy komplet sprężyn.

Na dzień dzisiejszy nowe markowe sprężyny (Monroe, KYB, Sachs) można dostać w cenie 100-150 zł za sztukę.

Edytowane przez Pawel7
Link to post
Share on other sites

Może u Ciebie też wystarczy nowy komplet sprężyn.

Może. Podobno te od Octavii pasują, również te od wersji Bory z silnikiem na olej napędowy powinny być lepsze bo są twardsze (grubsze). A co do tych podkładek - czy też wkładek - to znalazłem taką informację przy produkcie, że podnoszą o 3 cm dlatego pytam http://www.sklep-skoda.pl/wkladki-dystansowe-amortyzatorow-skoda-octavia-vw-golf-iv-p-34.html Bo mniej niż te 3cm się chyba ekonomicznie nie opłaci (oczywiście cały czas mówię o przodzie autka).

 

 

http://obrazki.elektroda.pl/8793503300_1383161131.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Mój trochę wyżej siedzi.

Nie wiem tylko, czy nie będziesz miał zbyt dużych dziur nad kołami.

Jak pasują od Octavii, to od kombiaka TDI na pewno podniosą Ci auto.

Jeśli chcesz wersję hardcore, to zawieszenie od Scouta ;)

Kolega miał podkładki w LR Discovery i na nie narzekał.

Przy dużych dziurach sprężyna wraz z podkładką potrafiła wyskoczyć z łoża.

Aluminium jest dość miękkie i kruche, więc nie wiem na jak długo taka podkładka wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Zerknij poniżej, można znaleźć taniej, ale akurat te mają sensowny opis.

Niestety sprężyny tylne z Octavii kombi mają inną konstrukcję więc nie będą pasować.

Najbardziej zawieszenie do góry podniesie kombinacja sprężyny przód od Bory z automatem + wzmocniony tył od kombi.

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-combi-1u5-od-1998-07,1-9-tdi-4x4-100km,106-3560-15294-100113-0-161-jcs119.html#informacje-produktowe przód Octavia wysokość 354 mm i grubość 12,5 mm

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-1j2-1998-10-2005-09,1-6-101km,121-3884-10000-100113-0-89-sc10076.html przód Bora 340 mm

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-1j2-1998-10-2005-09,1-6-101km,121-3884-10000-100113-0-161-jcs335.html przód Bora z automatem 380 mm i 12,25 mm

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-combi-1u5-od-1998-07,1-9tdi-4x4-100km,106-3560-15294-100113-0-161-jcs503.html tył w Octavii 4x4 ma inna konstrukcję

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-1j2-1998-10-2005-09,1-6-101km,121-3884-10000-100113-0-161-jcs229.html tył Bora zwykły 343 mm i 11 mm grubości

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-1j2-1998-10-2005-09,1-6-101km,121-3884-10000-100113-0-161-jcs603.html tył wzmocniony Bora 360 mm i 11,5 mm grubości

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-kombi-1j6-1999-05-2005-05,1-6-102km,121-4125-15545-100113-0-161-jcs154.html Bora kombi 350 mm i 11,25 mm 

http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-kombi-1j6-1999-05-2005-05,1-6-102km,121-4125-15545-100113-0-161-jcs454.html Bora kombi tył wzmocniony 365 mm i 11,75 mm

Edytowane przez Pawel7
Link to post
Share on other sites

Nie wiem, znam tylko Lucas, Lemförder i Bosch jeśli chodzi o części zawieszenia - dlatego pytam. Ale skoro muwisz, że to firma warta uwagi... pierwsza światowa liga to zapewne masz rację, wszak w tym zakresie znasz się lepiej niż ja.

 

Zatem - popytam mojego mechanika o te części

przód: http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-1j2-1998-10-2005-09,1-6-101km,121-3884-10000-100113-0-161-jcs335.html (2x)

tył: http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,vw,bora-kombi-1j6-1999-05-2005-05,1-6-102km,121-4125-15545-100113-0-161-jcs454.html (2x)

oraz o koszta robocizny i się chyba zdecyduję.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Akurat Lucas jest marką grupy TRW i powoli jest wycofywany z rynku.

Z zawieszenia to bardziej Febi, Delphi, SNR, SWAG, SASIC niż Bosch.

Zerknij na ceny w Gordonie, zwykle maja konkurencyjne, a z kartą rabatową często taniej niż w necie :D

Wiem ze swojego doświadczenia, że mechanicy potrafią mieć niezłą marżę na częściach.

Przy niektórych częściach można oszczędzić spore pieniądze.

http://www.trwmoto.com/lucas

Link to post
Share on other sites

 

 

A czy inna większa wysokość przednich sprężyn względem tylnich nie będzie problemem?

Generalnie auta z przednim napędem powinny przodem siedzieć niżej względem tyłu i tył powinien mieć twardsze zawieszenie.

Czemu ? Czysta fizyka, jak ruszasz to cała masa auta jakby przesuwa się ku tyłowi, tył siada, przód się podnosi, jak przód się podnosi to zmniejsza się przyczepność na tych kołach co jest bardzo nieprzyjemne na zakręcie na którym przyśpiesza się.

Ale myślę że raczej sportów na ulicy nie będziesz uprawiał więc jedynie wyglądać może to ciut inaczej niż powinno :)

Link to post
Share on other sites
Gość usunięty

 

 

Ale myślę że raczej sportów na ulicy nie będziesz uprawiał więc jedynie wyglądać może to ciut inaczej niż powinno :)

Nie będę. Zresztą niższe zawieszenie lepsze jest do takich sportów na asfalcie a ja chcę je podwyższyć. Autko oczywiście używam bardziej jako rodzinne, do wyjazdów w Polskę i na co dzień dojazdy do pracy.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...