Skocz do zawartości

Niesamowity problem z Far Cry 3


Recommended Posts

Witam! Jako że niedawno przerabiałem awarię dysku twardego systemowego, zostałem zmuszony do wymiany na nowy, a ponadto oczywiście postawienia na nowo Windowsa oraz całej masy sterów, oprogramowania i gier. Wszystko było w najlepszym "starym" porządku do przedwczoraj. Jako że najczęściej gram w określony zestaw zainstalowanych gier - w tym przypadku Far Cry 3, Battlefield 3 i Shadow Warrior ostatnio, postanowiłem sobie odpalić na wieczór FC3 i popykać w singla.

 

Jakież było moje zdziwienie kiedy po odpaleniu widzę że gra nienaturalnie co chwile dziwnie się tnie, niemalże obraz przerywa, staje w miejscu i znów wraca do normy. Klatki podczas owych spadków notują dziwne spadki do kilkunastu, 20 paru klatek i znów powracają do normy. Na moim sprzęcie grałem wcześniej na ustawieniach ULTRA DX11 bez MSAA i gra chodziła płynnie od 60 do 40 klatek najczęściej, bez jakichkolwiek zacięć, dropów itp. Co dziwniejsze - podczas dalszej analizy zauważyłem że po załadowaniu sava w danej lokacji docieram do danego miejsca i w tym samym miejscu zaczyna się owe dropowanie, cały czas to samo miejsce, i po chwili pójścia dalej również dochodzę do innych punktów gdzie gra dropuje. Sprawdzałem na różnych savach, w różnych lokacjach, wszędzie pojawiają się losowe dropy, coś jakby przejdę 10-20 m w grze i drop, zwolnienia klatek, utrata płynności. Jestem na takie rzeczy szczególnie wyczulony i jestem pewien na 100% że wcześniej tego nie miałem, a Far Cry 3 przeszedłem wzdłuż i wszerz. 

 

Postanowiłem sprawdzić grę na Windowsie 8 który mam zainstalowany na innym dysku, z tym że korzystałem z tej samej lokacji plików FC3. Gra na sterownikach 13.4 oraz 13.9 na Windowsie 8 idzie zupełnie płynnie jak dawniej, bez jakichkolwiek zacięć, spadków w tych samych lokacjach, na tych samych savach. 

 

Wróciłem na Windows 7 - przeinstalowałem stery graficzne od podstaw 13.4, 13.9 - gra dropuje, reinstall gry, i wszytskich patchów - gra dropuje, DirectX, NetFramework 4.5, wszelkie Microsoft Visuale C++ - 2005, 2008, 2010 i 2012 przeinstalowane na nowo - gra dalej dropuje, przeinstalowałem MSI AB, gra dalej dropuje, czyszczenie rejestru - nic. Uninstall i reinstall UPlay - nic. W CCCenter ustawienia takie jak zawsze - nic. 

 

Czy ktoś spotkał się z takim czymś, albo może mi powiedzieć co do jasnej cholery jest posypane że gra na nowym Win8 idzie a na nowym Win7 po prostu tnie. Może coś być z Windowsem, może trzeba coś przeinstalować, doinstalować do gry? Pierwszy raz spotykam się z tak beznadzieja sytuacją żeby oryginalna spatchowana gra robiła takie problemy...

 

Link to post
Share on other sites

Póki co na Windowsie 8 grałem tylko w BF3 i FC3 i nie zauważyłem jakiś problemów w grach, ale też zwiększonej wydajności względem 7 też nie. Postaram się popołudniu wrzucić filmik obrazujący mój problem. Dodam że FC3 na DX9 chodzi na Windows 7 tak samo płynnie jak Windowsie 8, zaś tylko po przełączeniu na DX11 pojawiają się zacinanie - zachodzę już w głowę czy może to coś z Windowsem, pojęcia nie mam...Filmik będzie popołudniu. 


Ok, dodaje filmik, mam nadzieje że będzie w wystarczającej jakości => zwróćcie uwagę na moment schodzenia w stronę białego samochodu, za każdym razem jest moment zacięcia, i klatki lecą +/- 20, podczas wchodzenia pod górkę jest również moment zacięcia. Na jakichkolwiek ustawieniach od niskich po ultra jest to samo. Na niższych ustawieniach klatki momentalnie spadają z 60 do 20 czy kilkunastu - widać to gołym okiem. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GgrSXsJFcFw

Edytowane przez Warren1987
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Korzystając że odgrzebałem ten temat dodam tylko że u mnie powyższy problem rozwiązało "niestety" postawienie od nowa Windowsa. Wnioskuję że problem leżał gdzieś w sypniętych sterownikach albo grafiki albo Windowsa bowiem wcześniej "bawiłem" się programem Sapphire Trixx który dziwnie mi się "pogryzł" z MSI Afterburner oraz być może z powodu "eksperymentów" z komendą "verifier". Gdybanie wiem, ale na 100% nie jestem pewny co spowodowało sytuację dropowania w Far Cry 3. 

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...