Maszejek 0 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Witam Mam problem z komputerem. Okej przejdźmy do szczegółów:- Nie reaguje kompletnie na nic (Nie działa power itd.)- Komputer posiadam od ok. 10 sierpnia tego roku (2013) - Nie smierdzi spaleniznomKupiłem go na morele z tego co wiem obsługa nie jest tam miła i zlewa klientów Moje pytania:1. Jeżeli zacznę wyjmować poszczególne części to stracę gwarancję?2. Jest jakaś ilość dni jaką ma morele na naprawienia sprzętu?3. Czy mogę ubiegać się o jakąś rekompensatę za przekroczone dni serwisowania? Cytuj Link to post Share on other sites
Cruszon 8 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Jeśli nie czujesz się na siłach a komp jest na gwarancji to sprawa jest prosta - oddajesz. Ad1. Nie - kiedyś były plomby, teraz się już tego nie praktykuje. Ad2. 14 - 30 dni. Sprawdź w gwarancji. Nasze przepisy są dosyć słabe jeśli chodzi o precyzyjne określenie terminu naprawy gwarancyjnej. Ad3. Pojęcia nie mam. Raczej nie, trzeba by udowodnić, że poniosłeś straty w związku z brakiem dostępu do sprzętu = śliska sprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
thermalfake 32 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Pkt 2. Sprzedawca ma 14 dni (kalendarzowych) na rozpatrzenie reklamacji a to się nie równa okresowi w którym muszą naprawić co dużo ludzi interpretuje w ten sposób. Jeśli w przeciągu 14 dni nie zostaniesz powiadomiony o sposobie rozpatrzenia reklamacja zostaje z automatu uznana. Pytanie tylko w jakim czasie będzie realizowana bo tego nie definiuje ustawa, wg zapisów na karcie gwarancyjnej sprzęt może czekać np na części z Azji potrzebne do naprawy. Najlepiej reklamować nie z tytułu gwarancji lecz niezgodności towaru z umową czyli pisemko a w nim żądanie do wymiany lub naprawy które sprzedawca musi przyjąć (data i pieczęć). W praktyce sprzedawcy bazują na gwarancji producenckiej i tam odsyłają sprzęty a to oni są odpowiedzialni za sprzedany produkt i ich należy męczyć. Pkt 3. Nie obowiązuje. Chyba, że bardzo Ci się nudzi, masz cierpliwość i tym sprzętem zarabiasz to możesz założyć sprawę cywilną Za jakiś czas mają wyjść bardziej przyjazne przepisy na korzyść konsumenta co do jego praw wobec sprzedawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
vitold 0 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Jak komp jest na gwarancji - to nie majstruj przy nim zbyt wiele, a jak juz - to niewidocznie:> Posprawdzaj moze najpierw czy jakis kabel od zasilania (z zasilacza do plyty glownej) jest dobrze docisniety itp itd.Jak na moje - to pewnie zasilacz poszedl - ale oddawaj na gwarancje, nie ma co sie bawic. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.