Skocz do zawartości

Komputer nie reaguje na nic... Podłaczony do prądu zachowuje się jak bez prądu


Recommended Posts

Witam :(

Mam problem z komputerem. Okej przejdźmy do szczegółów:

- Nie reaguje kompletnie na nic (Nie działa power itd.)
- Komputer posiadam od ok. 10 sierpnia tego roku (2013)

- Nie smierdzi spaleniznom


Kupiłem go na morele z tego co wiem obsługa nie jest tam miła i zlewa klientów :(
Moje pytania:
1. Jeżeli zacznę wyjmować poszczególne części to stracę gwarancję?
2. Jest jakaś ilość dni jaką ma morele na naprawienia sprzętu?
3. Czy mogę ubiegać się o jakąś rekompensatę za przekroczone dni serwisowania?

 

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie czujesz się na siłach a komp jest na gwarancji to sprawa jest prosta - oddajesz.

Ad1. Nie - kiedyś były plomby, teraz się już tego nie praktykuje.

Ad2. 14 - 30 dni. Sprawdź w gwarancji. Nasze przepisy są dosyć słabe jeśli chodzi o precyzyjne określenie terminu naprawy gwarancyjnej.

Ad3. Pojęcia nie mam. Raczej nie, trzeba by udowodnić, że poniosłeś straty w związku z brakiem dostępu do sprzętu = śliska sprawa.

Link to post
Share on other sites

Pkt 2. Sprzedawca ma 14 dni (kalendarzowych) na rozpatrzenie reklamacji a to się nie równa okresowi w którym muszą naprawić co dużo ludzi interpretuje w ten sposób. Jeśli w przeciągu 14 dni nie zostaniesz powiadomiony o sposobie rozpatrzenia reklamacja zostaje z automatu uznana. Pytanie tylko w jakim czasie będzie realizowana bo tego nie definiuje ustawa, wg zapisów na karcie gwarancyjnej sprzęt może czekać np na części z Azji potrzebne do naprawy. Najlepiej reklamować nie z tytułu gwarancji lecz niezgodności towaru z umową czyli pisemko a w nim żądanie do wymiany lub naprawy które sprzedawca musi przyjąć (data i pieczęć). W praktyce sprzedawcy bazują na gwarancji producenckiej i tam odsyłają sprzęty a to oni są odpowiedzialni za sprzedany produkt i ich należy męczyć.

Pkt 3. Nie obowiązuje. Chyba, że bardzo Ci się nudzi, masz cierpliwość i tym sprzętem zarabiasz to możesz założyć sprawę cywilną :D

Za jakiś czas mają wyjść bardziej przyjazne przepisy na korzyść konsumenta co do jego praw wobec sprzedawcy.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...