Skocz do zawartości

[MULTI] Shadow Warrior - seria


Recommended Posts

Przedwczoraj, 26 września 2013 roku miała miejsce światowa premiera gry Shadow Warrior - jest to remake gry z lat 90. XX wieku pod tym samym tytułem. Warto zwrócić uwagę, że autorem projektu jest polski producent gier Flying Wild Hog. 

Jestem ciekaw wszelkich opinii na temat tej gry, szczególnie pod kątem oprawy wizualnej, gdyż poprzednia gra tego studia, Hard Reset z 2011 roku , prezentowała się bardzo dobrze.

Na stronie:

 

http://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/shadow-warrior-pc-performance-analysis/

 

można wyczytać mi.in o tym, że Shadow Warrior jest jednym z najlepiej wyglądających obecnie tytułów spośród gier FPS. Gra oferuje mi.in tekstury w wysokiej rozdzielczości, efekty SSAO, Parallax Occlusion Mapping czy Anamorphic Lens Flare. Jednak na forach internetowych, można także znależć opinie negatywne, że gra wygląda gorzej od Hard Reset.

 

 

Graphics wise, Shadow Warrior is a great looker. It’s no stretch to say that at max settings (with Mirrors disabled and AA set at FSAAX4), Shadow Warrior is among the best looking FPS titles to date. Yes, it may not feature the massive environments of Skyrim modded. Yes, its destruction level may feel limited to those who enjoyed Crysis (or even Battlefield 3, despite the fact that most of its destructibility was scripted). However, its overall fidelity is really top notch. Flying Wild Hog has used high resolution textures, and this is the first time we feel that SweetFX is simply not needed. Players can cut and dismember opponents, and we are happy to admit that sometimes we felt like Kung Lao from Mortal Kombat II. Shadow Warrior also uses most known graphical techniques such as POM, SSAO, anamorphic lens flares, camera dirty lens, etc. Not only that, but the game is colorful, which is a nice change from all those brown-ish or blue-ish FPS titles that have flooded the market.

 

Gdybyście oceniali grafikę w tej grze oraz inne podmioty, jak grywalność czy warstwę audio to jakie oceny byście dali w skali 1-10 ?

Link to post
Share on other sites

Przeszedłem grę (według twórców przejście zajmuje 7-10h, a mimo ze nie ginąłem i w tak od 2/3 gry olewałem szukanie sekretów/skanowanie bocznych lokacji, przejście zajęło mi ok 15h!), początek może troche nudnawy ale tak w 1/3 ( chapter ~6) zaczyna sie większa zabawa!, a od ok 12 to juz pogrom.. gra iście jak Serious Sam - fale wrogów czasami przesadzone aż (2x opancerzone szarżujące "dziki" które są z przodu kuloodporne, 2x minotaury?, 2x wielkie bydlaki które spawnują "normalne" potwory), wydaje się że to tylko 6 przeciwników.. tyle że zabicie jednego zajmuje troche czasu a jednocześnie atakuje nas ich 6 + normalne potwory. Pewne lokacje sa bardzo podobne do tych z Half-Life 1 (jak np. podziemna baza z kolejką, w której się poruszamy a potwory nas atakują). Swoisty klimat starego SW pozostał, główny bohater jak i "Hoji" początkowo może sie nie wyróżniają, jednakże ostatecznie pod koniec są zupełnie innymi osobami z charakteru i zachowanie (dosłownie!). Jedynie co w grze mi nie odpowiadało, to troche mało kasy (zapomnijcie o maksymalnym upgrade nawet 1/3 posiadanych broni, trzeba umiejętnie wydawać kase na ulepszenia, bo kasy mało a ulepszenia drogie), do tego troche nudnawe walki z pierwszym i ostatnim (trzecim) bossem (drugi boss "latający" nie jest... upierdliwy przy zabijaniu). I ostatnie co mi się nie spodobało, to fakt iż tylko przez chwilę (ostatnia lokacja, gdzie jest tylko trochę najsłabszych wrogów) można bawić się ostateczną formą katany (kiedy wszystkie części połączą się w jeden), wtedy efekt tej katany jest.. *****isty!!!, niestety tylko na tej małej grupce randomach + boss jest to to wykorzystania :cry: aż się prosi aby atakowały nas fale kilkuset wrogów! tak! kilkuset! jak dostaniecie tę katanę w łapy, zrozumiecie o co mi chodzi :D

Jeśli chodzi o ocenę, to po przejściu całym gry (zakończenie, nie jest płytkie), moge spokojnie dać 9/10.

A co do grafiki, na ustawianiach full gra wygląda naprawdę bardzo dobrze, takie sakury [drzewa wiśniowe z pierwszego chaptera] są tak dokładnie zrobione, iż widać każde płatki liści w bardzo dobrej jakości, otoczenie jest takze bardzo dobrze zrobione zależnie od lokacji, np. na cmentarzu otoczenie jest bardziej ciemne, niepewne, szare i bure idealnie pasujące na .. cmentarz :D, tekstury czy to wrogów czy otoczenia są także bardzo szczegółowe. Udźwiękowienie mi się podobało, główny bohater często dodaje coś swojego po zabiciu wrogów wiec nawet jest zabawnie, podobnie jak w Hard Reset kiedy zaczyna się walka, zaczyna grać muzyka. Jest przyjemnie :D

// tak a propo, moce magiczne (Ki) nie są OP, są dobrze wyważone, nawet jeżeli na początku po zdobyciu pierwszej mocy czy leczenia, uważa się że jest to za mocne, to spokojnie.. długo to nie potrwa :)

Reasumując, jak lubiłeś oryginalne SW, serie Serious Sam, Hard Reset, to nowe SW też polubisz.

Edytowane przez legoras
Link to post
Share on other sites
Jestem w trakcie przechodzenia (8 Chapter) i jestem bardzo zadowolony z gry. Może po kolei - graficznie bardzo wysoki poziom; pierwszą rzeczą na jaką zwróciłem uwagę to naprawdę świetne tekstury, bardzo szczegółowe, bardzo rzetelnie zrobione - Hard Reset pod tym względem stał na bardzo wysokim poziomie, i w Shadow Warrior również widać świetnie wykonaną pracę, poza teksturami wszelkie bajery graficzne czy to oświetlenie, czy cieniowanie wyglądają dobrze. Kwestia optymalizacji - jest jeszcze coś do zrobienia bowiem gra na ULTRA z FXAA na moim sprzęcie potrafi zanotować spadek klatek do 26 miejscami, także podczas większych potyczek gdzie troszkę to już przeszkadza. Nie wiem czy ktoś zauważył ale opcje SSAO na Ultra potrafi zabrać nawet kilkanaście FPSów, funkcja Luster - nie do końca się orientuję za co ona odpowiada także potrafi zabrać ponad 10 klatek. Kiedy SSAO i Lustra są wyłączone klatki chodzą cały czas 60 FPSów - podkreślam że u mnie. 

 

Sam performance gry daje mnóstwo radochy, obawiałem się troszkę jak będzie wyglądać walka mieczem, ale niepotrzebnie - kataną gra się miodnie, wszelkie skille tylko dodają uroku walce. Jeśli chodzi o strzelanie - brakuje mi trochę funkcji zbliżenia w broni - były momenty gdzie grając bez celownika, miałem trudności na poziomie Insane (np. walka z Gozu). Co prawda celownik rozwiązuje sprawę ale wolałbym jednak zbliżenie. Sama walka - palce lizać - masakra na całego. Poziom trudności - gram na Insane daje czasem popalić - tak jak pisał kolega wyżej - zestawy wrogów są miejscami przesadzone ale cóż, w Hard Reset było identycznie i mimo wszystko cieszy fakt iż gra jest doprawdy wymagająca. Również podpisuję się pod opinią kolegi wyżej iż pieniędzmi zdobytymi w grze trzeba rozsądnie zarządzać, dylemat czy zaopatrzyć się w amunicję czy w udoskonalenie broni towarzyszy niemal od początku gry. Kończąc - gra zdecydowanie warta przejścia, myślę że wrażenia po przejściu będą tylko pozytywne :) 
Link to post
Share on other sites

W moim przekonaniu nie, po wyłączeniu Luster i SSAO gra elegancko leci na 60 klatkach. Z włączeniem tych funkcji tak jak pisałem wyżej leci nawet do 30 klatek!!! Po bliższym przyjrzeniu się grze przy włączonych SSAO i Lustrach - ja nie dostrzegam ewidentnych różnic - może to kwestia spostrzegawczości, może ktoś je dostrzega - w każdym bądź razie jeśli mam wybierać między kosmetyką a płynnością gry zwłaszcza w obliczu nacierającej hordy wrogów - wybieram płynność :) 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Filmik dobry z tym że nie wyszczególnia różnic między ustawieniami ULTRA + SSAO i Lustra a ULTRA without SSAO i Lustra - a na tym wątku głównie się skupiliśmy z kolegą henus7. Rzeczą jasną że różnica LOW a ULTRA musi być wyraźnie dostrzegalna bowiem jaki byłby w takim razie sens grupowania ustawień graficznych. Ja podobnie jak henus7 w większości gier wyłączam SSAO tudzież HDAO, czy HBAO, bo w mojej opinii wiąże się to wyłącznie ze stopniem zacieniowana obiektów, miejsc w danej grze i nie wpływa to u mnie na poczucie że jakieś graficzne cudo mnie omija. Osobiście wolę się zatrzymać podczas gry i popodziwiać jakość tekstur, fizykę, model zniszczeń. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No chyba że ktoś jest graficznym onanistą :D Kolejny + za wyróżnienie o co w tym wszystkim chodzi ^^ Również wolę podziwiać inne rzeczy niż przyglądać się po kątach i miejscach na które nie zwracam uwagi bo będzie bardziej wycieniowane :P Przy tym zyskując na wydajności... no chyba że gra bangla 40+UP FPS to no problemo... ale w BF3/4 odpada ta opcja... Całkowicie psuje to moim zdaniem odbiór gry szczególnie MULTI. W Singlu owszem można sobie zapuścić.

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...