Beemik
Użytkownik-
Liczba zawartości
32 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnyO Beemik
-
Tytuł
Amator
-
chlodzenie ciche na procka Core i5 2500
Beemik odpowiedział rathan → na temat → Chłodzenie powietrzem
Jak napisałem we wcześniejszym poście coraz zauważyłem, że coraz więcej sklepów sprzedaje Performe bez pasty, niektórzy piszą, że jej nie ma, niektórzy nie piszą i potem przysyłają bez. Sam ostatnio kupiłem takiego i pomimo, że nie było tego napisanego nie dostałem takowej. Także tak czy siak trza kupować, ale z doświadczenia wiem, że na silikonowej też daje rade -
chlodzenie ciche na procka Core i5 2500
Beemik odpowiedział rathan → na temat → Chłodzenie powietrzem
Ja polecam Zalmana Performe, sam posiadam takiego procka tylko K wykręconego na 4,5GHz z tym chłodzeniem. Max zanotowałem 67 stopnie w Prime 95 po 1h testu. W grach mam nie więcej niż 55 stopni. Jedynie co to musisz sobie pastę dokupić, bo już nie dodają do zestawu. Obecnie mam silikonową, także jak użyjesz Zalmana STG2 temperatury możesz mieć nawet lepsze. Jedyne co to musisz mieć jeszcze dobrze chłodzoną budę. Teraz zauważyłem, że masz bez "K". Jak testowałem na nie podkręconym to w idle miałem 27 w stresie 45. Maxa nie sprawdzałem. Możesz spokojnie kupić nawet coś tańszego. Bez podkrę -
Wg mnie temp. masz jak najbardziej adekwatne do ustawień. Napięcie masz dość duże co powoduje, iż procesor się bardziej nagrzewa. Spróbuj jeszcze zejść trochę, może się uda. Nie wiem jaką pastę dodają do zestawu, ale z tego co słyszałem od kumpla, który posiada Mugena jest dość słaba (pasta powinna być taka sama jak Twoja - ten sam producent). Jak wymienił na Arctic Silver 5 to podobno dużo chłodniej się procesorowi zrobiło. Z tego co wyczytałem na forum to polecają Zalmana STG-2. Jak chcesz zbić temperaturki to zalecam wymienić pastę, na pewno będzie chłodniej. Pozdro
-
Ok, udało się. Procek poszedł spokojnie na 4,5GHz na napięciu 1,29V. CPU-Z pokazuje, że ta wartość się waha 1,29-1,304V. Jest w pełni stabilny. Nie sprawdzałem czy pójdzie na mniejszym napięciu, lub ile wykręci max. Temperatury mam w idle 36-38 w stresie 63. Nie jest źle
-
Napisałem, ponad 80, bo nie pamiętam dokładnie czy było 82 czy 84. Powodem było chłodzenie box. W przypadku innego chłodzenia spokojnie można taką konfigurację uznać za dobrą, tak jak napisał Szymon331. On ma chłodzenie CPU wieżowe to daje radę. Jak masz takie popierdułko boxowe to takie temperatury potem są. Co do pasty to rzeczywiście komputer dopiero tydzień miał to mogła być nie wygrzana. Ale myślę, że dużo mniej by nie było. Zwłaszcza że te 82-84 stopnie to było podczas gry, a nie wygrzewania proca. Rozchodzi mi się o to, że ułożenie wentylatorów trzeba ustalić inaczej dla chłodzenia box
-
Czyli brak offsetu nie powinien się jakoś negatywnie przyczynić do skrócenia żywotności procesora? Jak ustawię, np. te 1,3-1,35V to nie ma się czym przejmować?
-
Jeśli chodzi Ci o te przez Ciebie podane to się nie mogę zgodzić. To, że 120mm ma większe obroty nie znaczy, że lepiej wentyluje. 12 ma 69CFM a 14 ma 73CFM. Przelicznik to: 1 CFM = 1,7 m^3/h co daje 117 dla 12 i 124 dla 14. Jest to bardziej obrazowe dla człowieka (przynajmniej dla mnie :oops: , CFM mi niewiele mówi). IMHO, gólnie jak możesz wsadzić 14cm to 12 możesz zaniechać w poszukiwaniach. Ogólnie, większe = większa wydajność przy lepszej kulturze pracy. Wiadomo, zależy też jaki poziom cenowy i wydajnościowy, ale jak byś wziął z tego samego przedziału 12 i 14 to zazwyczaj 14 zachowu
-
Autentycznie 30. Grałem sobie w NFS Shift i miałem ponad 80 stopni, po szybkiej zmianie orientacji wentylatorów podczas gry nie miałem więcej niż 54 stopnie. Mierzone tym samym programem, po dużo dłuższym czasie niż w czasie osiągnięciu tych 80 stopni, tego samego dnia, temperatura w pokoju była taka sama (+-1 stopień). Różnica daje ok. 30 stopni. Nie próbowałem go katować żadnym Primem wtedy, bo jeżeli podczas gry miał takie tempy to co dopiero w teście. Dodam, że to było na boxowym chłodzeniu. Wiatraczek i radiatorek są skromne, w dodatku nie jest to budowa wieżowa. Nic nie wiało na pr
-
Za niedługo powinna mi wrócić płyta z wymiany na nową rewizję, jest to MSI P67A-C45. W związku z tym, że nie ma ona offsetu cały czas napięcie na procku jest takie samo. Chciałbym podkręcić w końcu swojego 2500k, chłodzenie to Zalman Performa. Jakie mogę dać napięcie max na tej płycie, tak aby proc trochę pochodził, a nie żeby po roku, dwóch padł. O ile przy takim napięciu uda mi się podnieść mnożnik?
-
Ja od siebie dodam, że lepiej kupić co wydajnego na przód, nie koniecznie cichego. Mam teraz na przodzie Fander Roxo 140mm i stwierdzam, że to trochę mało. Mógł by mieć więcej obrotów, wtedy wiał by dalej. Kupując coś wydajnego, np. Scythe SlipStream 1200/1700 będzie idealnie. W idle w speedfanie ustawisz sobie, żeby Ci automatycznie schodził na minimalne obroty czy jakie tam sobie ustawisz i będziesz miał ciszę, w stresie ważne żeby było chłodno, cisza schodzi na dalszy plan. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Jak coś to niech mnie ktoś poprawi jenek z tych co Ty wybrałeś brałbym 140mm
-
Chłodzenie CPU już do mnie jedzie, z boxem będę się mógł pożegnać. Wydaje mi się, że drachenfeles może mieć rację. Na boxowym, jak miałem przez chwilę u góry 2 wyciągające, jeszcze 1 z tyłu wyciągał a jeden na przodzie wciągał to na procu było więcej stopni niż bez tych wentyli. Gdy zmieniłem, żeby jeden wiał od boku na procesor różnica była kolosalna 30 stopni na procu mniej. Także wydaje mi się, że jednak nie jest głupim założenie jednego u góry by wciągał. Jednak tylko jeśli ktoś ma chłodzenie CPU typu wieżowego, na boxie to się średnio sprawdzało, jak miałem 2 na in na górze to było tak
-
Ja mam w tej budzie dodatkowo oprócz oryginalnego, 2x Fander Roxo 120mm, i Fander Roxo 140mm. O ile 120mm mogę polecić, bo za niewygórowaną cenę dostajemy w miarę wydajne i ciche wentylatory to ta 140 ma za mało obrotów. Może i jest przez to cichy, bo rzeczywiście, najgłośniejszą rzeczą w kompie jest boxowy wiatrak na CPU, jednak myślałem, że będzie bardziej wydajny. Ale nie jest najgorzej, jakiś przewiew jest. Jak nie chcesz wydać dużo, to od siebie polecam Fandery, a na przód jakąś dobrą, wydajną 140 Przy takiej konfiguracji jak miałem je założone, na boxowym chłodzeniu na CPU temperat
-
Obecnie zdjęć nie zrobię bo jestem w domu, nie mam kompa pod ręką. W dodatku wszystko jest z niego wymontowane, bo płyta poszła na wymianę. Będzie teraz rev. b3 bez skopanego SATA II Jak tylko dostanę płytę i wszystko jakoś po montuje to postaram się zrobić jakieś fotki Znalazłem już w necie jakieś zdjęcia przykładowe jak ludzie mają kable poukładane w obudowach bez wnęki pomiędzy płytą a prawą ścianką i jakoś powinno się to udać. Co do samych wiatraczków. To jak w końcu, lepiej dać na górę bardziej z przodu in, czy na dół wdmuchujący? Bo tak trochę mam sprzeczne informacje.
-
Devox, fajny obrazek Na dole mam miejsce na wentylator. Właśnie się zastanawiałem nad czymś takim. t.luk, a jak wg Ciebie miałyby być ustawione te wentyle? Głównie mi chodzi o bliższy górny, in czy out ? Bo reszta to chyba tak jak mam teraz. Co do mocnego wentylatora na przód, to mam tylko Fandera Roxo 140mm, który niby się kręci 700obr/min i nie całe 100m^3/h. Chyba najgorszy nie jest jak na swoją cenę 29zł które na niego wydałem. Na razie nie mam planów na kupno nowych także trzeba jakoś rozmieścić to co jest. A jeszcze takie pytanie. Jak duży wpływ ma ułożenie kabli w obudow
-
W związku z tym, że płyta poszła na wymianę zamierzam sobie zrobić mały porządek w budzie. Planuję zakup Zalmana Performy tak, by przy okazji wymiany płyty załatwić kwestię chłodzenia procesora. Chciałbym, aby po złożeniu podzespołów uzyskać jak najniższe temperatury podzespołów, by móc je maksymalnie podkręcić. Nie wiem jak najlepiej zamontować wentylatory w budzie, by było możliwie najchłodniej. Buda to Cooler Master 370. Obecnie: Fander Roxo 140mm - z przodu wpuszcza zimne powietrze Fander Roxo 120mm - góra bardziej z tyłu, wywiewa ciepłe Fander Roxo 120mm - bok bardziej u góry, wpuszcza