Skocz do zawartości

Revenant

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2048
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1170 Doskonały

6 obserwujących

O Revenant

  • Tytuł
    Iron Within, Iron Without

Informacje

  • Płeć:
    Mężczyzna
  • Zainteresowania:
    GPW, motoryzacja i hardware

Ostatnie wizyty

18163931 wyświetleń profilu
  1. Też trochę snobistyczne, biorąc pod uwagę że większość osób tutaj żyje w Bolzdze to raczej sporo by umarło z głodu albo nie byliby w stanie opłacić czynszu gdyby kupili sobie RTX'a. Nie każdy gra też w tytuły z np. RTX czy DLSS/FSR (whatever you pick). Większość gier, która skupia większość rynkową (tytuły online) nie obsługuje takich gimmicków i nigdy nie będzie. A i funfact: RayTracing (po roku mogę to potw.) w World of Warcraft nadal działa dużo lepiej na FSR3 niż RTX'ach. Anomaly still persists. DLSS i FSR, jakikolwiek framegen to syf, który najlepiej zaorać, wszyscy w dłu
  2. Co do ch...wasta... Coś mi jednak nie pasiło na SmartTV (sprawdziłem jeszcze raz, ale tak mega się przyglądałem detalom - upiększacze SmartTV mogły cos maskować) więc zacząłem testowac tam na YT Demo 4K i takie "hmmm coś jakość się nie zgadza" (wybrałem film z lepszą ilością detali, drzew itp). Wypiąłem monitor z listy zasilania, listwa on-off i podłączyłem ponownie. Jest dobrze. 2h czasu zmarnowałem, nawet GPU wyjmowałem i wsadzałem z PCI-e i spr slot... A ostatnio odpiąłem PC od listwy bo powodowała random restarty (markowa listwa x2 topikowa za ponad stówę, ma ze 2-3 lata...).
  3. Sprawdziłem inny kabel HDMI oraz DP i to samo. Nie mam innego monitora, ale wewnętrznie raczej wygląda git (Smart Monitor samsunga "smartv" i tam yt, netflix itp. wygląda git). Aparat w fonie trochę wyostrzył i tak to zdjęcie. Wygląda jak 720p zeskalowane do 4K via FSR Ultra performance
  4. Mam problem... włączałem dziś PC i mam jakby rozmazany/blurred/low-res ekran... Robiłem reinstall driverów z DDU i nic (back do 23.12) i nadal to samo. Rozdzielczość w windowsie jest ustawiona odpowiednio wraz z refresh rate oraz głębia kolorów... kabel HDMI sprawdziłem... jakies pomysły? Cały obraz wydaje się jakby był w niższej rozdzielczości albo jakiś upscalowanyy... ciężko to wyjaśnić. Jest dramat, ledwo mogę tekst przeczytać.
  5. Patrząc temp hotspot na TPM możesz go olać. Świetna temperatura (bdb cooler), nie ma sensu grzebać do momentu pump-out (obstawiam od 2 do 6mc od nałożenia kryonauta w zależności od godzin pracy w max temp. i wielu cyklach chłodzenia). Korekta, byłeś blisko: Jak przesadzisz z taktami VRAM to spada ale nie powerlimit a Core Frequency, jest jakaś dziwna korelacja w BIOS - prawdopodobnie jakiś overcurrent protection dla jakiegoś elementu na PCB (moja teoria). PTM brałem z allegro od topowego sprzedawcy, po temperaturach wnioskuję że oryginał. Łatwiej w razie czego zgłosić RMA i wys
  6. Jak coś takiego z obsługą CUDA to po taniości może warto rozejrzeć się za RTX 3060 12GB. RAM 2x16GB 32GB 3600MHz powinien styknąć, lub dorwać dwie kolejne takie same kości jakie masz (zakładając, że: CPU uciągnie x4 DIMM przy 3600MHz oraz te kości mogą pracować w trybie x4, ale to ostatnie dotyczy głównie modułów 32GB).
  7. MSI znów się zbłaźniło, uwaga jak ktoś planuje zakup i nie czuje się komfortowo flashując vbios. https://videocardz.com/newz/msi-apologizes-for-rtx-4070-ti-super-bios-issues
  8. AFMF tak jak każdy inny framegen należy olać i zakopać. I przy DLSS i przy FSR3 włącznie. Niech się skupią na jakości produktów a nie ficzerach przydatnych tylko podczas prezentacji tabelek prasie. Większy ficzer to skalowanie rozdziałki na YT itp. PTM7950 okazuje się być dziwnym cudem do ratowania temperatur hotspot przy RDNA3. Idk czemu. I eliminuje największy problem - pumpout pasty. Kryonaut to najgorsza pasta pod tym względem, zawsze mnie irytował błyskawiczny pump-out na niej. A jeżeli SYY-157 (klon TGX) mi wypompowało po 3mc... to kryonaut szybko umrze
  9. Pulse ma powerlimit +15% na 415W. Co do napięcia to mowię tutaj o ekstremalnej stabilności, gwarantowanej wszędzie i zawsze. W niektórych grach i 1040-1050mV jest stabilne w 100%. Ale Cyberpunk i Elden Ring bardzo ostro weryfikują stabilność. I weź pod uwagę że ja gram w 3840x2160, czyli najbardziej taxującej rozdzielczości, przy 1440p można byłoby zejść niżej jeszcze z napięciem (plus tym wyższa rozdziałka tym GPU zawsze boostuje niżej). 500W to raczej poziom jakiegoś Nitro+ albo Devila, zwykły AIB nie będzie miał takiego biosu. I kwestia czy mówisz o odczytach z TBP czy "GPU Power
  10. 7900 XTX ma już jeden roczek na karku. Więc na nowych driverach (24.1.1) sprawdziłem skalowanie perf per watt. Odczyty ze średnich po 8 minutach per clock freq (wahania były bliskie zeru, więc dobra lokalizacja do testów). 2400MHz Core = 71fps = 309w (1fps = 4,35W) 2500MHz Core = 73fps = 333w (1fps = 4,56W) 2600MHz Core = 75fps = 380W (1fps = 5,06W) 2700MHz Core = 77fps = 415W (1fps = 5,39W) 2800MHz olałem bo już 2700Mhz zamyka Power Limit. 3840x2160, Cyberpunk 2077, all Ultra, bez RT, FSR Off, inne durepele off (AFMF itp). Lokalizacja indust
  11. Był chyba jakiś update ostatnio, który podnosi perf o 10-15% (nie 30% jak deklarują). Always something (can't confirm tho)
  12. 1) Ogółem akceleracja LLM poprzed modele GGUF (korzystające z CPU+GPU). Jak ktoś ma hajs może lecieć na GPU-Only ale to wymaga np. 4 szt. 4090'tki lub A100. Tanio nie jest. Coś jak prywatny chat-GPT4 ale dla nie-ubogich z pełną prywatnością danych (local-hosted) i korzystasz z modeli często trenowanych pod konkretne zadania. 2) Nvidia często przekracza granicę uczciwej konkurencji nadużywając przewagę konkurencji monopolistycznej (sam rynek to oligopol), często za to płaci ale... i tak im się to opłaca bo kary są rzadkie a ich wartości są żałosne. 3) Kastrat 4090 zmie
  13. Bardziej tutaj chodziło mi o ficzery "do" RT, które mordują nawet RTX 4090. Ogólnie należy przyjrzeć się wsparciu funkcji od jednego producenta i popatrzeć potem jak wspiera rozwiązania innych. Ewidentnie zapala się tutaj żarówka. Tutaj nie chodzi o szkolenia ani nic. Aktualizacja FSR 2.1 do 2.2 nie wymagała ze strony CDP nic. A FSR3 dostępny jest od października. W międzyczasie zaktualizowali nawet Intel XESS. A FSR 2.1 nadal gnije (tego syfu nie da się nawet wł., nawet na quality bo oczy bolą, przynajmniej w 4K). Implementacja FSR3 też ponoć (wg. AMD) jest bardzo prosta jeżeli produkt obs
  14. Weź pod uwagę że 7900 GRE to model nie dla konsumenta końcowego tylko na potrzeby OEM. A to że im bokiem produkt ucieka to j uż może być problem ze zbyt dużą podażą tej wersji lub "wyciekiem" przez dystrybucję pośredników. Ref do Nokii dość mocno wyrwany z kontekstu bo brakuje tu realnej analogii. Co do wydajności to raczej bij z tym do deweloperów, którzy są beznadziejni co pokazywali niejednokrotnie. Ba, nawet gry nie łaska zaktualizować na FSR 2.2, a FSR3 pomimo zapowiedzi olali. Gra ciągle gnije na beznadziejnym FSR 2.1 pomimo że nawet XESS'a aktualizowali kilkukrotnie. Ewidentnie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...