Skocz do zawartości

morfeusz1805

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O morfeusz1805

  • Tytuł
    Amator

Ostatnie wizyty

1036465 wyświetleń profilu
  1. Dzięki, już te filmy wcześniej obejrzałem. Żadnej magii w zaprawianiu nie widzę Jeszcze dziś taką ciekawostkę słyszałem rozmawiając z kolegą który mieszka w Islandii. Z tego co mówił ma podłączony światłowód i szybkość 6 gbit/s. Podłączył kablami kat. 6 do wszystkich gniazdek i z routera do komputera myśląc, że szybszy kabel to lepiej. Ale zamiast super szybkiego netu miał bardzo nędznie. Zadzwonił do serwisu, zapytali się go jakie ma przewody i powiedzieli żeby ten krótki (1-2 m) z routera do komputera zamienić na 5e. Zrobił tak i dopiero wtedy miał pełną prędkość. Ktoś coś r
  2. Dzięki Piotr. Oczywiście logiczne jest to, że Rj-tki (przynajmniej ta część zewnętrzna wtyku która wchodzi w gniazdo) musi być taka sama w każdej klasie, bo porty Lan wszędzie są takie same. Myślałem że może jakieś detale powodowały, że nie każda zaciskarka, nawet ta droga sobie z tym poradzi, bo jednak jakieś drobne różnice we wtykach są, skoro są dedykowane do 5e i do kl.6. Zresztą wcześniej pokazywałeś które zaciskarki są dobre, które gorsze nawet jeżeli były droższe Poczytam i może jakieś filmy na YT obejrzę jak się prawidłowo zaciska, aby mieć o tym pojęcie i wiedzieć czy dobrze bę
  3. Tylko tyle chciałeś napisać? Nic konstruktywnego? A sorki, zapomniałem, przecież adminowi wszystko można... Zajrzałem do internetu aby sprawdzić jaki kabel kupić. Przeczytałem że kat. 6 i powyżej są sztywne. Dzwonię do sklepu, pytam się, sprzedawca mówi, że jest taki sztywny jak drut, że nie powraca na swoje miejsce kiedy go się zegnie. Myślę zapytam się na forum, czy rzeczywiście wszystkie tak mają i zakładam temat. Równolegle może także czegoś innego ciekawego się dowiem oprócz tego, że bierz ten i o nic nie pytaj. Oczywiście zostałem nakierowany, wyjaśniono mi wiele w t
  4. Ale jeżeli można parę zł dopłacić i mieć parę lat do przodu, to dlaczego nie? Tym bardziej, że dostęp do kabla jest utrudniony aby za kilka lat znowu rozwalać mieszkanie. Z tymi zaciskarkami teoretycznie jest tak jak piszesz, ale w praktyce różnie bywa. Żeby to było takie oczywiste, nie byłoby problemu z zaciśnięciem. Poszedłbym do pierwszego lepszego serwisu i bym zacisnął. Osoba która sprzedaje kable Bitnera kl. 6 z usługą zaciśnięcia na aledrogo odpisała mi coś takiego: " Zaciskarkę mam inną, bo te kable są grubsze i inne końcówki również."
  5. Jest tak jak piszesz, dlatego założyłem temat na forum, żeby mieć w ogóle pojęcie co kupuje. Czy kupować zwykłe 5e, czy jednak trochę lepsze, aby za chwilę znowu nie wyrywać listew i rujnować mieszkania. Wiele telefonów po sklepach komputerowych i hurtowniach elektrycznych zrobiłem i w większości ręce opadają kiedy rozmawiam. Ja, jako prawie laik kiedy słyszę, że ktoś ze sklepu komputerowego dziwi się, że istnieją inne wtyki do kat. 6 a inne do 5e, albo właściciel sklepu mówił że nie słyszał o kablach nieekranowanych tylko że są same ekranowane, także niektórzy z cenami szaleją w zaciśnięciu
  6. Tak, to co wysłałeś z linku czytałem już, przynajmniej pobieżnie. O promieniu też wiem. Kabel 5e załamuje się, odkształca, kl. 6 zamierzam jednak traktować delikatnie i jak najbardziej będę powiększał promień na ile to możliwe. Koleżanka prosiła abym położył jej przewody, więc kupno zaciskarki, nawet najtańszej mija się z celem. Nie kładę też kilometrów kabla. Pójdę do sklepu komputerowego i mi zacisną. Rozumiem że dobra zaciskarka zaciśnie każdy przewód obojętnie jakiej klasy? Tester w sklepie też myślę że będą mieli. Niestety w hurtowniach elektrycznych takich usług nie wykonu
  7. Rozumiem że standardowa lepsza zaciskarka to zaciśnie? Nie potrzeba specjalnej do przewodów kat. 6 i wyżej? Żeby nie okazało się, ze z zaciśnięciem będą problemy. Sprawdzałeś różnice w elastyczności z separatorem a żyłką? Rozumiem że Bitnera obie wersje są na drucie?
  8. Dzięki. Więc kable poprowadzone obok siebie nie będą się zakłócały. Może kupię przewód w okolicznej hurtowni, bo mają właśnie Bitnera i zacisnę w innym sklepie. To że inne wtyki są do różnych klas, to wiedziałem, bo kabel ma różne średnice, ale to, że inne do linki, drutu, czy uniwersalne, tego już nie. Więc jakie wtyki do kl. 6, czym one pomiędzy sobą się różnią? Z tego co wiem w hurtowni mają Bitnera z żyłką. Rozumiem że sam zaciskacz jest uniwersalny bez podziału na klasy i nie będzie problemu zacisnąć w sklepie? Jeżeli trzymałeś w ręku przewody Bitnera z separatorem i
  9. Dzięki za zainteresowanie. Kupno zacisku odpada. Bez sensu wywalać ponad 60 zł kiedy użyję go może raz czy dwa razy. Z Bitnera, z tą cienką liną w środku można zrobić okrąg 36 mm średnicy aby przewód dalej zachował swoje parametry, więc aż tak źle nie jest. Z listy przypodłogowej, zakręcić przy futrynie na drugą stronę ściany, to byłby okrąg niecałe 15 cm. Tylko dziwne trochę, że u producenta na stronie ten sam przewód jest z linką a w sklepie jest plastik (separator) który rozdziela w środku przewody. Jakiś błąd? Kabel ethernet BiTLAN U/UTP cat.6 350MHz |
  10. Z tego co widzę, są tak krótkie kable (max 5m) i już zarobione wtykiem. Ja potrzebuję 2x13m, aby zbędne metry nie plątały mi się niepotrzebnie.
  11. Czy są kable sieciowe kat. 6 bez ekranowania w środku i plastiku, który powoduje że są sztywne? Interesuje mnie zakup kabla w pełnej miedzi sprzedawany na metry. W sklepach do jakich dzwoniłem posiadają tylko z plastikiem w środku, który bardzo usztywnia kabel np. Madex czy Savio. Z tego co wiem nie wszyscy producenci tak robią, są kable typu linka które są bardziej elastyczne. Kabel będzie prowadzony za listwą przypodłogową, zakręcał przy ramie drzwiowej, robił nawrót przy tej samej ścianie, ale już z drugiej strony, w pomieszczeniu obok. W sklepie mówili że da się tak wygiąć, ale chciałbym
  12. Tak wiem, że gniazdo nie ma znaczenia. Dla mnie ma znaczenie tylko fizyczne, bo go nie mam. Chodzi mi bardziej, obudowa z czy chipsetem JMS578 i USB-3.1. gen. 1 nie będzie bardziej spowalniać niż chipsetem ASM235CM i USB-3.1 gen.2. Oczywiście zakładamy, że w obydwóch jest SATA III.
  13. Czy byłaby jakaś znaczna różnica w wydajności na dysku HDD między tymi obudowami? Jeżeli będzie tylko do HDD (obudowa nie ma funkcji TRIM), to myślę że USB 3.0 wystarczy. Nie mam jeszcze kompa z gniazdem USB-C a adapter to dodatkowy koszt. Chipset ASM235CM, USB-C Gen.2 (10 Gbps) C31MYSAFE35 | i-tec MySafe USB-C 3.1 Gen.2, Zewnętrzna obudowa na dysk HDD 3,5" SATA I/II/III | i-tec (i-tec.pro) Chipset JMS578, USB 3.0 (5 Gbps) U3MYSAFE035 | i-tec MYSAFE USB 3.0 Zewnętrzna obudowa na dysk 3,5" SATA I/II/III HDD/SSD | i-tec (i-tec.pro)
  14. Do wiadomości dla kogoś, kto będzie chciał kupić. Obie obudowy 3,5" (C31MYSAFE35) i 2,5" (C31MYSAFEU315) nie mają funkcji TRIM. Do większej można włożyć dysk do 16TB pojemności, do mniejszej maksymalnie 4TB. Więc obudowy są raczej tylko do HDD. 3,5" na pewno obsługuje UASP, mniejsza nie wiem, ale myślę że także. Takie pytanie jeszcze. W takiej obudowie po wyłączeniu zasilania w obudowie, wyłączeniu komputera, itp. głowica sama parkuje? Nie ma co się martwić, że uwalisz dysk? Czy należy coś wcześniej zrobić, poczekać?
  15. Dzięki, dobrze wiedzieć. Ma być pod dysk 3,5", ale pewnie lepiej jakby ta funkcja była, zawsze później można sporadycznie użyć obudowy pod SSD. Test na YT był robiony w tej obudowie do dysków 2,5": C31MYSAFEU315 | i-tec MySafe USB-C 3.1 Gen. 2, obudowa na dysk HDD/SSD 2,5" 9.5mm SATA I/II/III | i-tec (i-tec.pro) Wysłałem zapytanie do firmy. A jak z tym chipsetem? Jest ok? Ogólnie ta obudowa nie ma jakiś rażących wad?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...