Skocz do zawartości

Aksjomat

  • wpisów
    10
  • odpowiedzi
    41
  • wyświetlenia
    76816668

O graficznej kompatybilności na PS3


MiK

4134139 wyświetleń

blog-0790495001377264174.jpgCzasami lubię pograć w starsze tytuły które ukazały się na na pierwszej konsoli Sony (PSX dla przypomnienia :) ). Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy na bogatą bibliotekę świetnych tytułów. Tym bardziej, że dostęp do nich jest wyjątkowo uproszczony poprzez internetowy sklep PSN. Nawet przeglądając serwisy aukcyjne nie mamy problemu z odnalezieniem interesującej nas gry. Lecz w momencie otrzymania i zaaplikowania płytki w napęd zaczynają się graficzne schody.

 

Problem jest niszowy, ale na tyle ciekawy aby poświęcić mu parę zdań. Pierwszy dylemat przy szarpaniu w gry z „szaraka” to wybór platformy, który zazwyczaj zamyka się w wybraniu odpowiedniej konsoli i odbiorniku TV. O ile problem nie dotyczy użytkowników urządzeń kineskopowych to przede wszystkim odnosi się do popularnego HDTV. Oczywiście w duecie z telewizorem „high definition” najczęściej znajdziemy PS3, gdzie problem z odpaleniem starszego tytułu jest wyjątkowo uwidoczniony poprzez różnice w oferowanej rozdzielczości. Nie ma co ukrywać, dopasowanie maksymalnego 640x480 oferowanego przez gry z pierwszego Playstation do formatu 1920x1080 wygląda dosyć biednie:

 

blogentry-56538-0-84072100-1377268003_thumb.jpg

 

Czyżby potężny Cell we współpracy z RSX nie był w stanie poradzić sobie z standardem z pierwszej generacji Sony? Patrząc przez pryzmat tego co możemy osiągnąć poprzez emulatory na 10 letnim komputerze klasy PC a nawet na tablecie czy smatrfonie, obarczam winą osoby odpowiedzialne za emulację na PS3. A przecież samo podniesienie rozdzielczości, wygładzenie tekstur i krawędzi nada tytułom z PSX'a nowej jakości. Poniżej przykłady otrzymany poprzez emulację na komputerze:

 

blogentry-56538-0-49524900-1377268471_thumb.jpg

 

blogentry-56538-0-22133400-1377268619_thumb.jpg

 

Ciekawostką jest możliwość uzyskiwania efektów za pomocą "shaderów". Dla przykładu Tomb Raider z grafiką a'la cell shading:

 

blogentry-56538-0-67307000-1377270725_thumb.jpg

 

Skoro wiekowy pecet jest w stanie zapewnić grafikę na bardzo znośnym poziomie, to dlaczego na dużo mocniejszej konsoli PS3 otrzymujemy zlepek kwadratowych pikseli? Wprowadzenie takich udogodnień powinno być jak najbardziej opłacalne. Takie "drugie życie" dla grafiki będzie dużo bardziej atrakcyjne dla przyszłego klienta przeglądającego ofertę PSN i fana chcącego powrócić do starych czasów.

  • Popieram 7

3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Autor... AUTOR !!!

co to ma być ?

 

"Czyżby potężny Cell we współpracy z RSX nie był w stanie poradzić sobie z standardem z pierwszej generacji Sony? "

 

Przecież PS3 nie ma sprzętowego Upscallerra więc trzeba by się było bawić w bardziej zaawansowane programy do emulacji (nawet nie wiem czy na PS3 da sie upscalowac wcześniej zdefiniowane rozdzielczości) więc dlatego nie ma gier z PSX w 1080 ;)

 

Ogólnie PS2 tez emulowało identycznie gry z PSX-a więc nie jest to wina Hardware a jak pisałem wcześniej - ARCHAICZNEGO EMULATORA wpisanego w nand ;)

Odnośnik do komentarza

PS2 nie "emulowało" niczego, bo posiadało na płycie procesor z psx'a. 

 

Ostatni chip po prawej:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/PlayStation_2_slim's_motherboard_(top).png

 

 

 

Autor... AUTOR !!! co to ma być ?

 

Możesz jaśniej? 

 

 

 

Przecież PS3 nie ma sprzętowego Upscallerra

 

Ale ja nie chcę upscal'ować z PAL'a/NTSC tylko generować grafikę w 720/1080p. 

Odnośnik do komentarza

czyli chcesz generowac grafikę od podstaw w 1080 ? 

To mysle ze bez brdziej zaawansowanego emu sie nie obejdzie ;)

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...