Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

Marcin-prv

Rejestracja: 09 lis 2008
OFFLINE Ostatnio: 29 sty 2018 15:30
*****

#2150353 Dubaj w 4K nagrany na 3-letnim Nexus 5

Napisane przez Marcin-prv w 13 maj 2016 - 16:14

Smartfony potrafią więcej, niż jest zapisane w specyfikacji.
 
Chyba nie zaskoczę was stwierdzeniem, że sprzęt o lepszej specyfikacji wystarcza na dłużej.
W słabszym komputerze zawsze możemy wymienić kilka części, gorzej jest z smartfonami,
jednak powoli nadchodzą modularne telefony, w których można wymieniać niemal wszystko.
Najlepszym przykładem jest Project ARA firmy Google, ale co możemy polepszyć w nie-modularnym telefonie?
 
W takim wypadku pozostaje nam kupić popularny model i oczekiwać na pojawienie się bardziej lub mniej
przydatnych modyfikacji. Chodzi głównie o modyfikacje programowe, gdyż mało kto posiada odpowiednią
wiedzę i umiejętności by dokonywać zmian sprzętowych - ale takie też się zdarzają.
 
Zaniam zaczniemy myśleć o modyfikacjach.
 
Należy sprawdzić czy posiadany przez nas model umożliwia:
  • Odblokowanie Bootloadera 
  • Instalację Custom Recovery 
  • Uzyskanie dostępu do ROOTa
 
Jeżeli odpowiedzieliście twierdząco na wszystkie z powyższych pytań, możecie zacząć przeszukiwać Internet.
Na początku polecam odwiedzić największe fora takie jak XDA Developers, Android Authority lub Android Central.
 
Modyfikacje programowe:
  • Rootowanie urządzenia (dostęp do konta administratora)
  • Modyfikowanie ROM'y (nowsze wersje Android) lub Kernele
  • Podkręcenie procesora lub układu graficznego
  • Odblokowanie dodatkowych funkcji aparatu np. RAW
  • Odblokowanie dodatkowych rozdzielczości nagrywania wideo
  • Odblokowanie innych funkcji np. gestów, szybkie ładowanie
 
Modyfikacje sprzętowe:
  • Wymiana kary MicroSD na większą/szybszą
  • Wymiana baterii na inną z większą pojemnością
 
Zamiast wymieniać telefon, zmień oprogramowanie.
 
Google Nexus 5 kupiłem 3 lata temu zaraz po premierze, a ostatnio dokupiłem monitor o rozdzielczości 4K.
Teraz wypadałoby znowu sięgnąć do portfela i kupić nowy telefon z obsługą 4K, ale postanowiłem dać szansę Nexusowi.
Wyższe rozdzielczości nagrywania można było odblokować dzięki modyfikacją systemu, a obecnie są już dostępne
dedykowane aplikacje np. Snap Camera HDR, którą można nabyć w sklepie Google Play.
 
Nexus 5 nie posiada sensora 4K!
 
To prawda, główna kamera Nexus 5 wyposażona jest w sensor o rozdzielczości 8Mpix (3264x2448), natomiast
rozdzielczość 4K to 3840x2160 lub 4096x2160. Brakuje 576 pikseli w poziomie, ale wykorzystano upscaling.
Tak na prawdę Nexus 5 nagrywa w 85% rozdzielczości 4K. W lepszej sytuacji są posiadacze Sony Xperia Z1,
dysponującym identyczną chipem Snapdragon 800 i 2GB RAM, ale już lepszym sensorem z 20.7Mpix.
 
Film 4K nagrany na 3-letnim smartfonie.
 
Poniższy film nagrałem na Nexus 5 w rozdzielczości 4K i bitrate 48Mbps, a następnie zmontowałem na komputerze.
Aplikacja umożliwia regulację bitrate do 200Mbps, natomiast Nexus 5 jest w stanie nagrywać 4K przy 160Mbps!
 
 
Na koniec zamieszczę kilka zdjęć wykonanych w RAW -> PNG -> Facebook (JPG).
Poniższe w kompresji JPG są gorszej jakości i zajmują ok. 300KB, pliki PNG zajmowały 13-15MB.
Pierwsze zdjęcie w formacie PNG można pobrać tutaj: OneDrive.
 
13217202_10209145277530412_1736492860491
13131180_10209145279050450_1527460196406
13217549_10209145441534512_2143270064944
13198393_10209145494855845_6211039232383
13220536_10209145572617789_6020905684830
13173041_10209145743942072_2596692971000
13173376_10209145751022249_1419874803825
13198494_10209145816423884_6703658561940
 
Niedługo zamieszczę więcej materiałów i ciekawy test na moim kanale YouTube i stronie FirstEver.eu
 
Pozdrawiam,
Marcin Grygiel aka First Ever

  • 3


#1541262 Oculus Rift za 400 zł?

Napisane przez Marcin-prv w 17 sierpień 2014 - 06:42

Firma Oculus Rift została ostatnio wykupiona przez Facebooka za kwotę 2 mld dolarów.
Od ponad roku tworzy gogle do rzeczywistości wirtualnej, a ja w ciągu 3 dni stworzyłem własny, w pełni działający prototyp.
Skorzystałem z mojego telefonu Nexus 5, obudowy Durovis Dive oraz przewodu micro USB (reszta to rozwiązania czysto softwarowe).
 
Gogle które zbudowałem mają takie samo opóźnieni co Oculus Rift Development Kit 2 czyli 30 ms, ale mają już o 13% wyższą gęstość pikseli na ekranie tj. 445 ppi (DK2 ma 386 ppi). Dodatkowo w Nexus 5, którego użyłem znajduje się nowsza wersja czujnika ruchu MPU-6515 Six-Axis w stosunku do MPU-6500 Six-Axis w DK2. Na koniec dodam, że moja gogle można używać całkowicie bezprzewodowo (z wykorzystaniem sieci WiFi), ale wówczas input lag wzrasta do około 50 ms.
 
Poniżej pierwszy film na świecie prezentujący gogle VR wykorzystujące smartfona i oferujących te same możliwości co Oculus Rift.
 
 
Niedługo zamieszczę więcej informacji :)
 
P.S.
Dla ścisłości: w Rift Development Kit 2 dodano jeszcze kamerę IR do śledzenia pozycji wychylenia (u mnie jest tylko możliwość rozglądania).

  • 6


#1501850 Streaming - przyszłością gier mobilnych!

Napisane przez Marcin-prv w 16 lipiec 2014 - 23:03

Dzięki :)

 

Telefony oraz okulary VR typu Oculus Rift mają:

  • ekran o podobnej wielkości (ok. 5 cali)
  • rozdzielczości (FullHD)
  • sensory w postaci żyroskopu i akceleremetru
  • wg. specyfikacji Oculus Rift DK2 ma opóźnienie na poziomie 2-3ms (ale jakoś w to nie wierzę)

Więc po co płacić dwa razy, jeżeli wystarczy obudowa z soczewkami (w tym przypadku Dive VR).

Ok pozostaje kwestia zawartości, czyli co potrafi PC, a co Android.
Moc telefonu zawsze przegra w konfrontacji z PC, dlatego z pomocą przychodzi streaming materiału FullHD z PC przez WiFi na ekran Androida. Zmierzyłem, że maksymalna przepustowość w dynamicznych scenach wynosi 8.5Mbps (średnio 8Mbps). Opóźnienie pomimo sieci WiFi wynosi około 50ms, jakość streamowanego materiału to około 80-90% oryginału przy ok. 30FPS.

Jeżeli mamy zamiar streamować obraz to możemy skorzystać z kontrolerów podłączonych pod PC, ale skomplikuje to trochę używanie sensorów w telefonie (wówczas można je zastąpić przez śledzenie przy pomocy kamerki, ale z dużym lagiem wynoszącym około 800ms). Jeżeli mi się uda zmusić do poprawnego działania sensory przez sieć WiFi (to już działa, ale nie można dobrze zsynchronizować) wówczas problem byłby rozwiązany, ponieważ takie przesyłanie odczytów ma opóźnienie ok 50ms.

Reasumując...
Takie rozwiązanie z pewnością dorówna Oculusowi pod względem oglądania filmów (zawsze można umieścić film FullHD bezpośrednio w telefonie i odtwarzać bez straty jakości z powodu streamowania). Można też korzystać z wielu ciekawych dem technologicznych na Androida, które w obecnym momencie nie ustępują grafiką tym pod Oculus Rift.

Oculus wygra z pewnością jeżeli zechcemy zagrać w jakąś PC-tową grę obsługującą technologię VR - ale wtedy możemy skorzystać z streamowania... i w 80% zobaczmy to samo (z niższym framerate i wyższym lagiem). 

 

UPDATE 1:

Właśnie walczę z uruchomieniem akcelerometra pod UDP (jest ich wiele w sklepie Google), ale żaden nie działa poprawinie z FaceTrackNoIR UDP. Jeżeli uda mi się to zrobić to będę miał wszystkie funkcje Oculus Rift.

Okazało się, że sprzętowy akcelerometr może działać z odświeżaniem 15/50/200Hz, czyli tylko 5ms opóźnienia!

 

UPDATE 2:

Można używać większości aplikacji od Oculusa - np. wirtualne kino! :D
 

1375425759163d69yv3rf6r_1377298282919.jp

A tak wygląda moje prywatne kino :)

 
Update 3:
 
WSZYSTKO DZIAŁA!
 
Teraz pozostało mi zastąpienie śledzenia głowy przez kamerkę, danymi z akcelerometru telefonu (WiFi). Zmniejszy to opóźnienie w trackingu z 800ms do około 50ms :)

  • 2


#1500999 Streaming - przyszłością gier mobilnych!

Napisane przez Marcin-prv w 15 lipiec 2014 - 16:13

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie i ciężko za nią nadążyć, ale ja lubię być pierwszy i tym razem przy pomocy dostępnych narzędzi postanowiłem zbudować własną wersję Oculus Rift (mój jest bezprzewodowy) - czyli gogli do rzeczywistości wirtualnej.

 

Jeżeli nie jesteście w temacie to przypomnę, że pod koniec tego roku do sprzedaży trafi Oculus Rift (marka już została wykupiona przez Facebooka). Owe gogle umożliwią nam przeniesienie się do cyfrowego świata. Okazuje się, że konkurencja nie śpi i bardzo podobny sprzęt można zbudować wykorzystując smartphona z wyższej półki.

 

Pojawia się pytanie - czy produkt działający na androidzie ma szansę rywalizować z wersją pod PC?

Według mnie tak, bo już dzisiaj udało mi się zagrać na Nexusie 5 w PC-tową wersję gry Project CARS w rozdzielczości FullHD przy około 30 klatkach na sekundę... z resztą sami zobaczcie jak to działa! :)

 

 

Do pełni szczęścia brakuje mi gogli Dive (jest to swego rodzaju goglo-obudowa na smartphona), który zamówiłem w dniu premiery oraz specjalnego trybu 3D w grze Project CARS, dzielącego ekran na dwie części (dla prawego i lewego oka). Skontaktuje się z twórcami gry i może dodadzą tą funkcję jeszcze przed premierą...


  • 1


#1430298 Windows 8.1 na 9 letnim laptopie!

Napisane przez Marcin-prv w 19 maj 2014 - 20:10

Jeżeli się Wam uda zainstalować wszystkie sterowniki (przypominam, że karta graficzna nie powinna działać na standardowym sterowniku VGA), może pojawić się problem z uruchomieniem systemu. Objawia się to tym, że system uruchamia się zawsze - za drugim razem. Sam się zastanawiałem dlaczego... i znalazłem rozwiązanie.

W Windows 8.1 występuje hibernacja jądra systemowego - dzięki temu mamy szybki start systemu. Jednak nie działa to na bardzo starych komputerach/laptopach - wówczas system zatnie się podczas ładowania. Po restarcie Windows nie będzie mógł skorzystać z hibernacji jądra, ponieważ podczas wcześniejszego startu się nie uruchomił i musi nastąpić normalny start - wtedy Windows się załaduje. To jest powodem, że system zadziała zawsze za 2-razem.

Rozwiązanie jest proste - wyłączenie Szybkiego Startu.

Panel Sterowania -> Opcje Zasilania -> Wybierz działanie przycisków zasilania -> Zmień ustawienia, które są obecnie niedostępne -> odznacz Szybki Start smile.gif 


  • 2


#1429914 Windows 8.1 na 9 letnim laptopie!

Napisane przez Marcin-prv w 19 maj 2014 - 17:00

Dzisiaj postanowiłem przetestować działanie najnowszego systemu Microsoftu, tj. Windows 8.1 z aktualizacją Update 1
na 9 letnim laptopie HP Pavilion DV8387EA - data produkcji to rok 2005!
 
Laptop.jpg
 
Jak pewnie wiecie, szybkość działania systemu Windows 8.1 można porównywać do Windows XP.
W obu przypadkach do komfortowej pracy wystarcza procesor taktowany zegarem ok. 2GHz oraz 2GB pamięci RAM.
 
Z finansowego punktu widzenia, Microsoftowi nie powinna przeszkadzać możliwość instalacji nowego systemu na starszym sprzęcie. W końcu są to dodatkowe pieniądze wydane przez użytkowników na zakup nowego systemu.
 
Tak wyglądają minimalne wymagania dla Windows 8.1:
  • Procesor: 1 gigaherc (GHz) z obsługą PAE, NX i SSE2 (więcej informacji)
  • Pamięć RAM: 1 gigabajt (GB) (architektura 32-bitowa) lub 2 GB (architektura 64-bitowa)
  • Miejsce na dysku twardym: 16 GB (architektura 32-bitowa) lub 20 GB (architektura 64-bitowa)
  • Karta graficzna: urządzenie graficzne Microsoft DirectX 9 ze sterownikiem WDDM
 
Na YouTube możecie znaleźć moje filmy na których uruchamiam Windows 7 i 8 na 128MB RAM,
jednak do komfortowej pracy zalecam 2GB (1GB podany przez Microsoft to trochę przesada).
 
Jeżeli wymagania systemowe są tak niskie, to dlaczego większość osób nie przesiada się z XP na 8.1?
Odpowiedź jest prosta, brak sterowników pod nowe systemy - producenci sprzętu też chcą zarobić,
dlatego wolą wyprodukować nowe laptopy niż stworzyć sterowniki do starszych modeli.
 
Z własnego doświadczenia wiem, że nowe systemy bez problemu wykrywają i instalują sterowniki do 95% sprzętu,
a jeżeli zabraknie jakiegoś sterownika to można go znaleźć w Internecie (jeżeli wiecie jak).
Mam zamiar pomóc wielu osobom i postaram się zebrać na mojej stronie sterowniki do "nieobsługiwanego sprzętu"
w postaci kart graficznych, chipsetów itd.
 
Jednak prawdziwym problemem może okazać się stary procesor, nie obsługujący PAE, NX i SSE2.
Jeżeli procesor nie obsługuje którejś z wymaganych instrukcji, pozostaje wam Windows 7, albo modowanie
plików systemowych, ale to opcja dla prawdziwych hardcorów!
 
Wracam do tematu... jak działa Windows 8.1 na 9 letnim HP-ku?
 
 
Oto specyfikacja techniczna laptopa:
  • Procesor: AMD Turion 64 Mobile Processor ML-40
  • Pamięć: 1GB DDR1-333 (rozszerzona do 2GB = max)
  • Karta graficzna: AMD (ATI) Radeon Xpress 200M
  • Dysk: 2x 80GB PATA
  • Pełna specyfikacja znajduje się: tutaj
 
Podsumowując...
 
Pomimo "wiekowego" sprzętu bez problemu udało się:
  1. Zainstalować Windows 8.1 z aktualizacją Update 1
  2. Komfortowo przeglądać strony internetowe
  3. Edytować zdjęcia
  4. Używać aplikacji w trybie Modern UI
  5. Płynnie odtwarzać filmy na YouTube w rozdzielczości HD 720p (HTML5)
  6. Płynnie odtwarzać filmy przy pomocy PotPlayer'a w rozdzielczości Full HD 1080p
  7. Komfortowo używać najnowszego Office 2013
  8. Uruchomić grę Minecraft w wysokich detalach (najniższy dystans widoczności) ~15FPS
  9. Uruchomić 3DMark03 (uzyskałem wynik 1350 - co jest jednym z najlepszych wyników na tej karcie)
  10. Korzystać z dodatkowych klawiszy funkcyjnych - np. uruchamiającego kalkulator
 
System uruchamia się 52 sekundy i działa... nadzwyczaj dobrze (widać to na filmie).
Pozdrawiam producentów sprzętu - obyście się udławili uśmiercając wsparcie dla kolejnych modeli laptopów!
 
P.S.
Piszcie, jeżeli potrzebujecie jakichś sterowników pod Windows 8.1

  • 3


#1343859 4x Radeon HD 7990 na jednym zasilaczu - udało się!

Napisane przez Marcin-prv w 03 marzec 2014 - 21:00

http://www.benchmark...coin-afera.html

 

No i lipa psze pana.

 

Kantory działają na zasadzie zaufania... Mt.Gox albo oszukał swoich klientów, albo dał się zhackować.
Ale nie zmienia to podejścia do samych kryptowalut... są nie do złamania.

Problem tkwi w kantorach i kopalniach (te drugie raczej nie oszukują swoich użytkowników), kantory (poza Mt.Gox) też.
Na pewno zmieni się coś po 25 marca, gdy w Islandii zacznie obowiązywać krypotowaluta równolegle do ich Korony Islandzkiej.
 

Już teraz AuroraCoin wybija się do góry :)


  • 1


#1295861 4x Radeon HD 7990 na jednym zasilaczu - udało się!

Napisane przez Marcin-prv w 27 styczeń 2014 - 12:47

a jak z wrstającym poziomem trudności ?

 

Trudność wydobycia wzrasta nawet o 50% na miesiąc, więc wydobywa się mniej monet = mniejszy zarobek w ciągu miesiąca, na szczęście wzrasta też wartość samej waluty opartej na Scrypt (np. Doge, Lottocoin itd) w stosunku do Bitcoin. Ostatecznie waluty notują spadek około 20-30% (ja założyłem optymistyczny spadek 20%).
 

Z drugiej strony można trochę pograć na giełdzie.

 

Ostatnio kurs DOGE/BTC wynosił: 0.00000100

Następnie DOGE spadł do poziomu: 0.00000020 (spadek 5x)

Jeżeli ktoś kupił w tym momencie 1 mln DOGE za 0.2 Bitcoiny, to...

Po 3 tygodniach kurs DOGE wyniósł: 0.000000250, czyli...

Mógł sprzedać swój 1 mln DOGE za 2.5BTC

 

To jest prawdziwy scenariusz, który miał miejsce tydzień temu!

Zakładając, że 1BTC=$1000, inwestując $200, po 3 tygodniach można było wyciągnąć $2500!
Czyli traci się około 20-30% na wzroście trudności, a można zarobić nawet 1250% na wahaniach kursów...

 

Jedna uwaga...

Jeżeli należysz do osób, które panikują gdy kurs spada, to licz tylko na wydobycie sprzętu!


  • 4


#1295531 4x Radeon HD 7990 na jednym zasilaczu - udało się!

Napisane przez Marcin-prv w 27 styczeń 2014 - 00:52

Też jest taka możliwość, zasugerowałem się  dużym "B" na obrazku od filmu.

Ostatnio wpadłem na pomysł - kupić sobie rowerek stacjonarny, który dodatkowo by wytwarzał energię. Tyle ile wyjeździsz, tyle będziesz miał kryptowaluty :P

 

Doge -> Bitcoin -> $ -> £


  • 1


#1295498 4x Radeon HD 7990 na jednym zasilaczu - udało się!

Napisane przez Marcin-prv w 27 styczeń 2014 - 00:04

Nie chcialbym potem na Ebayu kupic tak spracowanej karty ;-)

Mam nadzieje, ze ten zasilacz to tylko ciekawostka, bo chyba lepiej wyszloby kupienie jakiegos 1800W, gdzie sprawnosc bylaby na normalnym poziomie, moze nawet dwa slabsze i polaczyc. A tak - czekac tylko, kiedy walna kondensatorki w zasilaczu :)

 

To nie jest jakiś Peak Power, tylko normalna moc. Jeżeli szanujący się producent informuje, że jego produkt może działać z takim obciążeniem i daje 5 lat gwarancji... to ufam, że może tak działać - tym bardziej, że nie przekracza temperatury 45'C.

Jedyne co się traci to na sprawności, która przy 100% obciążenia spada do 86.76% z maksymalnie 89.62% (50% obciążenia). Polecam wszystkim raporty odnośnie testów zasilaczy na stronie www.80plus.org!

Ten dotyczy mojego modelu: http://www.plugloads...500W_Report.pdf
 

Gdy ustawiłem wszystko na 100% (obecnie 4 karty działają na 93%), wówczas mój biedny zasilacz musiał dostarczyć około 1650W (pobór z gniazdka wynosił prawie 1900W) - działało to stabilnie przez kilka godzin, później obniżyłem do 1500W (z gniazdka 1740W) - czyli 100% i tak już działa prawie 2 miesiące :)


  • 3


#1294844 4x Radeon HD 7990 na jednym zasilaczu - udało się!

Napisane przez Marcin-prv w 26 styczeń 2014 - 17:55

Taka ciekawostka dla ludzi, bawiących się w kryptowaluty...

Potwierdziły się moje wyliczenia i udało mi się uruchomić cztery najpotężniejsze karty graficzne na świecie (mowa o Radeon HD 7990) na jednym komputerze wyposażonym tylko w jeden zasilacz o mocy 1500W! Pomimo użycia chyba najbardziej oszczędnej platformy z jedno-rdzeniowym procesorem Sempron 145, nie udało mi się osiągnąć pełnej mocy... zmuszony byłem do obniżenia taktowania i napięcia rdzeni, przez co ogólna wydajność przy poborze mocy wyjściowej 1500W (moc wejściowa 1740W) wyniosła około 93%. Dodatkowo, udało mi się stworzyć całą platformę, którą można rozbudować do 4 serwerów (każdy zawierający 4 karty) o łącznej mocy obliczeniowej przekraczającej 20KH/s. Wszystko to zostało upchane na powierzchni około jednego metra kwadratowego i co ciekawe, karty pracujące pod pełnym obciążeniem nie przekraczają 70'C (czasami jeden z 8 rdzeni dobije do 71'C).

Jeżeli chcielibyście zobaczyć komputer, który pobiera 1740W (i 1870W przy wyższym taktowaniu, czyli 150W, ponad deklarowaną moc zasilacza 1500W), to kliknijcie na poniższy filmik.
Zaznaczam, że ten komputer działa od ponad miesiąca na pełnej mocy i jak dotąd nie miałem z nim najmniejszych problemów smile.gif

Jeżeli będą jakieś pytania to postaram się odpowiedzieć, ale najpierw skończę pisać krótki artykuł na mojej stronie: FirstEver.eu

 

 

Pozdrawiam!


  • 32


#1026721 Windows 8.1 Preview - już złamany!

Napisane przez Marcin-prv w 27 czerwiec 2013 - 07:14

Co mam widziec na tym zrzucie ekranu?

 

Możliwość uruchamiania programów na prawach administratora i dostęp do całego komputera, bez konieczności logowania do systemu. Zaznaczam, że żadne pliki w systemie nie zostały podmieniane i nie dokonywałem edycji rejestru. Błąd odkryłem 20 września 2012 i "działa" na wszystkich wersjach Windows Vista, 7, 8 oraz 8.1

A tutaj brakujący screenshot z 8.1 Preview (Build 9431).
Na liście zalogowanych użytkowników, jest pusto - a programy działają :) 

Windows-8.1-Preview-Hack.png


  • 2


#1026695 Windows 8.1 Preview - już złamany!

Napisane przez Marcin-prv w 27 czerwiec 2013 - 02:11

26 czerwca 2013 o godzinie 23:50, czyli jeszcze tego samego dnia w którym została zaprezentowana nowa wersja Windows 8.1 Preview (build 9431) udało mi się złamać zabezpieczenia.

 

19886_10201380771462613_692105030_n.jpg

Zamieszczam zrzut ekranu z tego samego buildu, ale Windows Server 2012 R2 (z Windows 8.1 Preview pojawi się później).

 

Windows-Server-2012-R2-Hack.png

 

Obecnie jestem w trakcie pisania raportu, który powędruje do programu Microsoft Mitigation Bypass Bounty. Fajnie by było dorobić nieco grosza (bądź dolara) :)

 


  • 5


#870608 Wojny Przeglądarek 2013 - część 1 (Styczeń)

Napisane przez Marcin-prv w 21 luty 2013 - 12:00

Co ciekawe, kilka lat temu w większości tych testów zwyciężały Chrome i Opera. Najwidoczniej Opera nie wytrzymała tempa przeglądarki Google, i po niedawnym przejęciu Skyfire postanowili zmienić silnik renderujący na WebKit - dołączyli do ekipy rozwijającej projekt Chromium (a na projekcie Chromium bazuje Google Chrome).

Osobiście nie jestem zwolennikiem pakowania wielkiej ilości rozszerzeń w przeglądarki. Każdy ma własne wymagania, ale mi naprawdę wystarczy AdBlock. Dodatkowo w bonusowym teście pokazałem, o ile zmniejsza się zużycie pamięci RAM, gdy korzystamy z AdBlocker'a!

Jeszcze zdanie o wybranych przeglądarkach - są to najpopularniejsze programy na świecie, których udział przekracza 1% oraz ich wersje rozwojowe, i tak:

Chromium = Chrome 27
Aurora = Firefox 20
Opera Next = Opera

Safari i Internet Explorer, nie posiadają żadnych dostępnych wersji rozwojowych.
Wrócę jeszcze do faktu, który normalnie nie ma miejsca: rozwojową Operę Next, można zaktualizować do obecnego finalnego buildu, co powoduje pewne zamieszanie (jak wersja testowa może być jednocześnie testową z nazwy i posiadającą silnik wersji finalnej?
Dlatego wyniki Opery i Opery Next powinny być identyczne, a powód dla, którego użyłem wersję Next jest prosty - moje zestawienie będzie pojawiało się każdego miesiąca, i do tego czasu pewnie pojawi się nowsza wersja Next.

Zostaje jeszcze Maxthon - przeglądarka, która nie powinna w ogóle pojawić się w zestawieniu z racji udziału poniżej 1%. Jednak w tym wypadku zrobiłem wyjątek i dałem jej "dziką kartę", a po wynikach widać, że miałem co do tego powody.


  • 1


#870449 Wojny Przeglądarek 2013 - część 1 (Styczeń)

Napisane przez Marcin-prv w 21 luty 2013 - 08:01

Wszystko się zmieniło, kiedyś Chrome rywalizowało z Operą, teraz pozostaje już tylko Maxthon.


  • 1