Skocz do zawartości

jaax023

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

O jaax023

  • Tytuł
    Nowicjusz
  1. Zapewne chodzi o Handkerchief. Sam długo szukałem jakiś czas temu tej gry. Również ogrywałem ją jako demo z CD-Action
  2. Próbujesz na siłę zrobić kolejnego Crysis'a, Call of Duty, Battlefield'a. Nie żeby się nie dało, ale nikt Ci tutaj dokładnej instrukcji nie napisze. W internecie jest masa tutoriali. Umiejętność wyszukiwania informacji i rozwiązania problemu samemu jest mocno ceniona w każdej branży. Jeśli chcesz się nauczyć modelować, teksturować obiekty itp. polecam zacząć od jakiegoś kursu Blendera (Polski Kurs Blendera od Piotra Arłukowicza z polskikursblendera.pl omawia świetnie nie tylko podstawy, ale również zaawansowane zagadnienia). Wrzucenie modelu wraz z teksturami to praktycznie przeciągnięcie plik
  3. Tekstury postaraj się tworzyć ze zdjęć znalezionych w internecie (od siebie polecam serwis cgtextures) bądź własnych (blenduj kilka ze sobą, maluj nimi, żeby stworzyć coś unikalnego). Są o tym artykuły w internecie. Menu możesz zrobić na samym końcu nawet. @edit Unikaj gotowców. Masz się nastawić na to, że jeśli chcesz coś osiągnąć to musi to być twoja praca. Jak widzisz np. że menu nie pasuje do twojej gry to je zmień po swojemu, albo zrób inne.
  4. Akurat w tym wypadku Notch się nie śpieszył. Zresztą pracuje w ciągu dnia nad Scrolls, które również tworzy na silniku Unity. Mam na myśli to, że tobie od razu nie uda się osiągnąć czegoś takiego. Jak byś miał doświadczenie, rozpisany projekt i 24h to spokojnie zrobisz coś lepszego i bardziej rozbudowanego nawet bez gotowego silnika. @edit Doradziłem mu aby nie robił kopiuj-wklej w przypadku skryptów tylko próbował coś zrobić samemu. Jeśli nie nauczy się podstaw C#/JavaScript to zwyczajnie tego nie zrobi i cała gra to będzie kopiuj-wklej wtedy. Ogarnij sobie zmienne, operatory i podstawow
  5. Tak, Unity w najnowszej wersji nada się idealnie. W międzyczasie możesz sprawdzić Shambles ( shambles.notch.net ) od Notch'a (twórcy Minecraft) zrobione na Unity w 7 dni (w ramach 7dayFPS). Stylizowany Zombie-Shooter. Do uruchomienia będziesz potrzebował Unity Web Player do przeglądarki. Tylko nie licz, że zrobisz coś takiego w 7 dni od razu, Notch ma kilkunastoletnie doświadczenie w programowaniu. A na stronie Unity w zakładce Learning znajdziesz wszystkie potrzebne podstawy, prosto od twórców silnika.
  6. Z jednym i drugim będziesz mieć problemy ;P Ale w ten sposób będziesz szukał rozwiązań i możesz się czegoś nauczyć (tylko nie bierz gotowców! Przeanalizuj np. skrypt i spróbuj coś własnego wyskrobać). Aczkolwiek same fale Zombie wraz z systemem punktów/pieniędzy i prostym sklepikiem wydaje mi się prostsze do zrobienia. Szczególnie, że możesz na początek wykorzystać uproszczone modele, choćby same klocki i kule, a zająć się gameplay'em.
  7. CryENGINE 3 nie jest złym silnikiem, ale nie polecałbym go początkującym. Będzie Ci o wiele ciężej ogarnąć skryptowanie, czy wrzucanje modeli (konieczność korzystania z plugina exporter'a w 3dsMax'ie). Poczytaj trochę ogółem na temat tworzenia gier. Na gamedev.net są ciekawe artykuły. A o programowaniu dużo znajdziesz na chociażby dreamincode.net I tak w ogóle, twórz gry, a nie silniki jak chcesz coś osiągnąć. Rozpisz sobie na początek mały projekt typu: twoim bohaterem jest klocek, ma przejść z punktu A do punktu B. Później dodaj do tego, że po drodze ma przeskoczyć przeszkodę, później, ż
  8. Żeby "zrobić" własny silnik musisz nauczyć się programowania. Najpierw prostych aplikacji, później grafiki, shaderów, skryptowania itd. To nie jest coś co zrobisz w miesiąc, czy nawet kilka. Szczególnie jeśli liczysz na wyniki typu CryENGINE 3. Ten jest tworzony od kilku lat przez dziesiątki, jeśli nie setki programistów i wykorzystuje sporo softu napisanego przez jeszcze inne zespoły. Ogółem jeśli chcesz cokolwiek zrobić to pobaw się najpierw programowaniem jakiejś platformówki 2D. Np. W Javie czy C++. Do tego oczywiście potrzebujesz bibliotek, które będą wyświetlać grafikę, odpowiadać za kol
  9. Jak nówkę to pewnie zaktualizowany od razu dostaniesz. Ale nawet jeśli to aktualizacja nie jest trudna do zrobienia, wszystko w kiku krokach po polsku opisane.
  10. W takim razie zapewne nie masz w monitorze wejścia HDMI/Component, a tylko PC. Niestety, ale na tym kablu raczej lepiej nie będzie. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to VGA-Box, który po swojemu przerabia sygnał na VGA z HDMI/Component. Tyle, że koszt takiego urządzenia to bodajże wydatek z min. 350zł i też nie wiadomo jak tak naprawdę będzie działać. Ewentualnie możesz pobawić się ustawieniami monitora, żeby choć trochę wyostrzyć obraz.
  11. Chodzi Ci o wykorzystanie czujników ruchu? Niestety chyba niewiele gier wyścigowych wykorzystuje tą funkcję. Jedyna jaką znam ja to WipEout HD i średnio to tam działa.
  12. Jakim kablem podłączoną masz konsolę? Ja tak miałem na słabej jakości Componencie w rozdzielczości wyższej niż SD.
  13. jaax023

    Jaką grę do 50zł?:X

    Battlefield Bad Company 2, Battlefield 3, Need for Speed: Most Wanted, Mass Effect 3, Just Cause 2 (ma teraz multi stworzone przez fanów, coś jak SA-MP, nadal w fazie testów, ale da się pograć z kumplami już).
  14. Masz w TV tryb PC? Jeśli tak to włącz go. Ja miałem niewyraźny obraz po HDMI, ale jak zmieniłen w ustawieniach na tryb PC to mam 1080p/60Hz i obraz żyleta
×
×
  • Dodaj nową pozycję...