Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

kubas246

Rejestracja: 09 cze 2010
ONLINE Ostatnio: dziś, 15:45
***--

#2565917 Monitor minimum 27 cali do gier i nie tylko

Napisane przez kubas246 w wczoraj, 22:32

To źle czytałeś. AU Optronics od dłuższego czasu (chyba tak z 15 lat?) nie należy już do Acera. Są natomiast częścią BenQ Group (BenQ kiedyś też należało do Acera).


  • 1


#2565101 Monitor minimum 27 cali do gier i nie tylko

Napisane przez kubas246 w 12 grudzień 2018 - 21:13

Ja posiadam 850G - wersja GSync. 850F ma lepszy system podświetlenia (niż wersja G), trochę lepsze kolory, wspiera FreeSync 2 HDR i ma HDR400 (takie sobie HDR). Za to troszeczkę bardziej smuży. Natomiast 650F wspiera FreeSync, matryca ta sama tylko pewnie przyoszczędzone bardziej na systemie podświetlenia i ogólnie elektronice. Brak testów, więc o efekcie tego oszczędzania nie jestem w stanie nic powiedzieć.


  • 1


#2564855 Monitor minimum 27 cali do gier i nie tylko

Napisane przez kubas246 w 12 grudzień 2018 - 07:43

Te IPS 1440p@144Hz to już stare modele. Z tych co podałeś jak już AOC bo różnice między nimi i tak nie są duże.

Jeśli zdecydujesz się na większy to LG 32GK850 jest bardzo fajny.

Co do GSync - IMO bez różnicy. Mam i szału nie ma. Biorąc pod uwagę że trzeba do GSync dopłacić kilkaset złotych i to jak ludzie się ta technologia zachęcali to spodziewałem się różnicy. Może przy słabszym sprzęcie gdy generowanych klatek jest mniej to wtedy różnice (mniejszy input lag) czuć, ale ja tego nie czuje. A sam fakt braku tearingu nie jest dla mnie wart dopłaty 400zl. Wcześniej i tak po prostu ograniczałem FPS a skoro odpowiednio wysokie klatki były trzymane to problemu nie było.
  • 1


#2564854 Prośba o ocenę zestawu

Napisane przez kubas246 w 12 grudzień 2018 - 07:30

>nie znaj się na sprzęcie
>pytaj o ocenę
>inni mówią że słabo
>powiedz że się nie znają, piszą banialuki a ty wiesz lepiej a twoje przekonanie > realne testy
>???
>profit?

Temat można chyba zamknąć bo autor pomocy nie chce i nie chciał
  • 5


#2562763 Jaka wersja RAMu na 32GB? 2x16GB vs 4x8GB? Z390 + 9700K

Napisane przez kubas246 w 05 grudzień 2018 - 19:02

2x16,Bo to mniejsze obciążenie dla kontrolera niż 4x8
  • 2


#2562254 Monitor 144hz, WQHD, ok 30'' gry, filmy.

Napisane przez kubas246 w 04 grudzień 2018 - 08:35

GTX1060 do 1440p to trochę mało. W lolu, war thunderze czy bf4 problemu nie będzie, ale taki Wiedźmin 3 to już co innego. GTX1060 do 1440p możesz brać pod warunkiem, że w bardziej wymagających grach jesteś gotów zejść z ustawieniami i/lub masz zamiar kartę graficzną wymienić na coś mocniejszego w bliżej nieokreślonej niedalekiej przyszłości.

 

Czy jest sens więcej to już zależy od Ciebie. Sam celowałem w 27", mam 31.5" i w sumie na mniejszy bym nie zamienił (ale na większy też nie). Kwestia indywidualnych preferencji.

 

IPS jest najlepszy jak zajmujesz się grafiką, obróbką wideo czy zdjęć i potrzebujesz najlepsze odwzorowanie kolorów. IMO do celów rozrywkowych to wypada niewiele lepiej niż TN. Pomijam tu już fakt problemów z BLB, IPS glow oraz chore ceny (jeśli mowa o modelach z wysokim odświeżaniem). Jeśli chodzi o finalną jakość obrazu to VA >> IPS > TN. Jeśli chodzi o szybkość matryc (czas reakcji piksela) to TN >> IPS > VA. Gdzie najnowsze VA (np. wspomniany niżej 850G/F) poza najgorszym scenariuszem dla VA (przejścia ciemne-jasne, jasne-ciemne) mają taki sam poziom bluru jak te IPS 1440p@144Hz/165Hz. Przy ciemniejszych przejściach jest gorzej, ale nie jest to (przynajmniej jak dla mnie) poziom przeszkadzający w grach czy dyskwalifikujący ten monitor.

 

Przy takim budżecie masz z VA LG 32GK850G, 850F, 650F. Pierwszy ma GSync, dwa następne FreeSync (850F ma FreeSync 2 HDR z HDR400).

Z IPS masz natomiast Asus PG279Q czy AOC Agon AG271QG.


  • 1


#2561853 G sync+ v sync. pytanie

Napisane przez kubas246 w 02 grudzień 2018 - 22:01

Nie. W momencie gdy fpsy zaczynają przekraczać zakres odpala się VSync. Nie utrafisz tak, żeby bez blokady fps mieć cały czas idealnie w zakresie. Limiter ustawiasz na -2/3 bo limitery nie działają idealnie i np. mają ustawiony limit na 57 będzie on się wahał w zakresie 57-59.


  • 1


#2561806 G sync+ v sync. pytanie

Napisane przez kubas246 w 02 grudzień 2018 - 19:18

GSync działa w zakresie od 30 do maksymalnego odświeżania monitora. Kiedy ta górna granica zostanie przekroczona to w zależności od ustawień albo odpali się VSync albo nie (w obu wypadkach GSync i tak się wyłączy aż fps znów będzie w granicach jego działania). Najlepiej jest po prostu ustawić limit fps, wtedy zakres fps nie powinien zostać przekroczony.


  • 1


#2560565 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 28 listopad 2018 - 09:52

Single score miałem taki sam na poprzednim 6700K, z tym że multi nawet nie miało startu (a nie żeby 6700K kosztował mnie wtedy 1850zł).

No dobra tylko przecież 6700k to ani konkurent 2600 ani ten sam okres. Kumpel ma 8400 i dał poniżej 700 zł (650 chyba). Czyli 145 zł więcej niż Ty za 2600. Przy takiej różnicy cen wziąłbym 8400 do gier. Dlaczego? Bo w grach po prostu wypada lepiej i różnica to od kilki do kilkunastu fps (mowa vs 2600X@4.2 GHz). Teraz przy obecnych cenach zakup procka niebieskich zupełnie się nie opłaca (1000zł za 8400?!), ale wcześniej? Wcześniej zakup Ryzena jeśli mieliśmy zamiar na tym grać nie miał sensu skoro za niewiele więcej (8400 v 2600/2600x) lub nawet tyle samo (8600k v 2700) dostajemy wydajniejszy sprzęt.

 

 

Nie wspomnę tutaj o wersjach X ryzenów 2000, które mają dużo lepsze turbo (i obslugę ram) względem 1000. Np. na takim 2700X z automatycznym turbo i podbiciem BLCK idzie osiągnąć 4.5GHz single core

Trzymajmy się może realistycznych scenariuszy? Mało który 2700X robi ponad 4.3GHz all core (wiele nawet nie przejdzie powyżej 4.2). Single core większość zatrzymuje się na 4.35Ghz. A w grach i tak dostanie w du**ę od 8400/8500... Jak sam wspomniałeś dostajemy to za 1350 zł a 8600k to przecież 1200zł (obecnie, gdzie przed wzrostem cen można go było dostać za lekko ponad 1000 zł). Gdzie na 8600 zrobienie 5.0 czy nawet 5.1 to żaden problem.

 

Dodatkowo: AM4 i możliwość upgrade. A nie martwe platformy jak u Intela, solidnie mam dosyć wydawania kasy na płytę główną co chwilę. 

A no tak :D Najmocniejszy argument. Szkoda tylko, że w praktyce jest porażka. Niektóry płyty po tym jak dostały update z obsługą Ryzenów 2000 to przez miesiące były nieużywalne z powodu błędów. Nawet do tej pory są problemy do tego stopnia, że kumpel po zmianie z 1800X na 2700X się w końcu poddał i wymienił też płytę główną. Zobaczymy jak to wyjdzie przy Ryzenach 3000 które przecież będą miały znacznie więcej zmian.

 

jeżeli masz monitor 240Hz albo inny kosmiczny wynalazek placebo (nie potraktuję nikogo powaznie kto powie że powyżej 144-165hz widzi różnicę, bo pilot miałby z tym problem a o zwykłym "casualu" nie mówiąc). A do 4K na diabła komuś mocniejszy procesor (np. 9900), skoro tam i tak wąskim gardłem zawsze jest GPU.

Różnica jest widoczna, ale jest znacznie mniejsza niż przy przeskoku 60-144Hz. Największą zaletą jest tu zauważalnie zmniejszone postrzegane rozmycie (perceived blur) a nie płynniejszy ruch. Natomiast jeśli chodzi o pilotów to akurat pilot nie miałby z tym problemu :) Robili kiedyś badania, wyświetlali im inną klatkę na 1/250 sekundy i byli w stanie to rozpoznać. Blurbustersi robili też testy na ekranie 480Hz i również różnica w odbiorze jest odczuwalna (znów, głównie kwestia bluru). W 4k natomiast GPU jest wąskim gardłem tam gdzie jest, ale jak gra ciśnie po CPU to i tak potrzebujesz mocnego. Jak ktoś kupuje monitor 4k do grania to raczej łączy go z GTX1080Ti i mocniejszymi, tak czy tak potrzebuje mocnego procka.

 

Zobaczymy co AMD zrobi przy Zen 2, bo przy procesie 7nm od TSMC (wreszcie wysokie zegary) i kolejnych poprawkach do IPC mogą wreszcie wyprzedzić Intela (zwłaszcza że Intel dalej siedzi na 14nm i archi Skylake).


  • 1


#2560439 Odchudzenie Win10 i optymalizacja pod gry

Napisane przez kubas246 w 27 listopad 2018 - 20:32

Cześć, mam dla Was mały poradnik "odchudzenia" Win10. Nie jestem jego autorem a jedynie postanowiłem podzielić się kilkoma trikami przedstawionymi przez użytkownika Bass_Junkie_xl na reddicie. Działania te mają na celu zmniejszyć lub zlikwidować mikro-przycięcia wynikające z problemów powodowanych przez Win10. Zadziałało dla mnie, zadziałało dla autora poradnika, nie gwarantuje że zadziała dla Ciebie. No i przede wszystkim wykonujesz to na własną odpowiedzialność, więc nie przychodź z pretensjami jeśli uwalisz sobie system.

 

1. Panel sterowania NVIDIA

W "Zarządzanie ustawieniami 3D" w zakładce "Ustawienia globalne" ustaw:

- Tryb zarządzania energią na Optymalna moc

- Optymalizacja wątkowa na Włącz

- Maksymalna liczba wstępnie renderowanych klatek na 1 (może powodować większe wahanie FPS, ale za to zmniejsza input lag)

W zakładce "Ustawienia programu" dla każdej gry (pliku exe każdej gry) ustaw:

- Tryb zarządzania energią na Preferuj maksymalną wydajność

 

2. DVR

- Uruchom regedit

- Przejdź do HKEY_CURRENT_USER\System\GameConfigStore

- Ustaw wartość dla "GameDVR_Enabled" na 0

- Przejdź do HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\

- Stwórz nowy klucz o nazwie GameDVR

- Wewnątrz swój nowy DWORD 32-bit o nazwie "AllowGameDVR"

- Ustaw wartość "AllowGameDVR" na 0

- Zrestartuj PC

 

3. Game bar

!JEŚLI WYKONASZ TE KROKI GRY Z MICROSOFT STORE PRZESTANĄ DZIAŁAĆ!

- Przejdź do C:\Windows\System32

- Znajdź plik Gamebarpresencewriter.exe i otwórz jego właściwości

- Otwórz zakładkę Zabezpieczenia, potem Zaawansowane

- Przy Właściciel (obecnie TrustedInstaller) wciśnij Zmień

- W nowo wyświetlonym oknie wpisz nazwę swojego konta, wciśnij Sprawdź nazwy i potem OK

- Wciśnij Zastosuj i OK

- Znów otwórz Zaawansowane, wciśnij Zmień uprawnienia i Dodaj

- Wciśnij Wybierz podmiot zabezpieczeń

- Wpisz nazwę swojego konta, wciśnij Sprawdź nazwy i potem OK

- W oknie Wpis uprawnienia dla Gamebarpresencewriter wybierz teraz Pełna kontrola i wciśnij OK

- Zastosuj, OK

- Znów otwórz Zaawansowane

- Znów wciśnij Zmień na właścicielu i w oknie wpisz NT SERVICE\TrustedInstaller potem wciśnij Sprawdź nazwy i OK

- Zastosuj i OK

- Skasuj (lub zmień nazwę) plik Gamebarpresencewriter.exe

- Potwórz powyższe dla plików GameBarPresenceWriter.proxy.dll

- Opcjonalnie możesz też wykonać te same kroki dla GamePanel.exe i Windows.Gaming.UI.GameBar.dll (ale skasowanie 

- Zrestartuj PC i sprawdź czy plików nie ma

- Uruchom power shell jako administrator i wklej: Get-AppxPackage *xboxapp* | Remove-AppxPackage

- Potwierdź enterem i poczekaj aż skończy

- Zrestartuj PC

 

MS wymusza swój wspaniały gamebar, uruchamia się on zawsze gdy odpalamy jakąś grę (lub cokolwiek Windows rozpozna jako grę). Jedyny sposób na jego kompletne wyłączenie to skasowanie plików DLL za niego odpowiadających. Jeśli go skasujesz gry z Microsoft Store nie będą działać.

 

4. Standby list

- Pobierz ISLC od twórców DDU: https://www.wagnards...-v1000-released

- Uruchom i skonfiguruj ISLC - ja mam The list size is at least: 1024 MB i Free memory is lower than: 1024MB

- Wciśnij START

 

Gdy ISLC jest uruchomiony będzie automatycznie opróżniał standby list na podstawie dwóch powyższych warunków. U mnie standby lista potrafiła sięgać 9GB i Windows wcale nie był taki skory do jej zwalniania (w grze zaczynały się pojawiać przycięcia spowodowane zapchanym ramem).

 

5. Ultimate Windows Tweaker

- Pobierz najnowszą wersję aplikacji z: https://news.thewind...10-v1809-93754/

- Uruchom UWT

- Przejdź do Security & Privacy, w zakładce Security Settings zaznacz: Disable Timeline Feature

- Przejdź do zakładki Privacy i zaznacz wszystko OPRÓCZ: Disable Password Reveal Button, Disable Sync Of All Settings, Disable App Access To Calendar, Disable App Access To Microphone, Disable App Access To User Account Info

- Przejdź do Performance, zaznacz: Turn Off Search Indexer, Disable Tablet Input Service, Disable Prefetech Service, Disable Superfetch Service

- Zatwierdź i zrestartuj PC

 

6. Services.msc

- Uruchom services.msc

- Znajdź i wyłącz NVIDIA Telemetry Container (jeśli to zrobisz NV Experience nie będzie działać!)

- Zrestartuj PC

 

7. Końcowe rady ogólne

Przed instalacją nowych sterowników wyczyść stare za pomocą DDU ( https://www.wagnardsoft.com )


  • 1


#2559252 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 23 listopad 2018 - 17:52

Akurat DLSS jest dla mnie technologią którą próbują namącić w głowie jeszcze bardziej niż RT. Przecież to upscaling a oni reklamują to jako cudowną technikę która robi nie wiadomo co.

 

Co do mojego RTX2070:

http://gpuz.techpowe...8/11/23/n8c.png

 

Jednak kostki Samsunga :)


  • 1


#2558577 Monitor 144Hz,1 ms do gier. Max 1k zł

Napisane przez kubas246 w 21 listopad 2018 - 19:58

Nie jestem pewien czy coś lepszego dostaniesz. Ciężko mi coś jednak powiedzieć o tym modelu, bo Acer pod tą samą nazwą wypuścił potem poprawioną wersję z GSync, więc nawet szukając opinii o XB240H nie wiadomo o którym modelu czytasz.


  • 1


#2556845 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 16 listopad 2018 - 22:57

Napalił się na robienie połączenia karta AMD do freesync + karta NV do generowania obrazu. Podpinasz monitor pod kartę AMD (zintegrowana lub dedykowana) i w systemie/panelu NV/grze (do wyboru do koloru) wybierasz kartę NV. Efekt jest taki, że obraz leci przez kartę AMD, ale generowany jest przez kartę NV.

 

W teorii spoko. Dostajesz freesync na karcie NV. Minusem jest to, że musisz mieć też kartę AMD. Czyli albo wydajesz kaskę na kartę AMD lub kupujesz APU które jest słabsze niż normalny Ryzen.

 

W praktyce pomysł jest IMO bez sensu. Wedle testów obniża to wydajność (nieznacznie, ale zawsze te kilka fps różnicy). Dodatkowo dodaje to więcej input lagu (a przecież w GSync i Freesync chodzi o pozbycie się tearingu przy najmniejszym zwiększeniu input laga). No i to co wyżej, czyli albo ograniczamy się do APU albo kupujemy dodatkową kartę.


  • 2


#2556792 Monitor 144hz

Napisane przez kubas246 w 16 listopad 2018 - 20:32

Nie bierz tanich VA pod granie.


  • 1


#2555785 CO leszpsze do gier Rtx vs Gtx 1080 ti

Napisane przez kubas246 w 13 listopad 2018 - 21:06

Przy obecnych cenach i dostępności nie widzę sensu wymieniać 1080Ti na 2080. Po sprzedaży 1080Ti musiałbyś dołożyć ponad 1000 zł dla (w zależności od gry) 2-10 fps więcej


  • 2