Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

kubas246

Rejestracja: 09 cze 2010
OFFLINE Ostatnio: dziś, 06:13
***--

#2538275 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 17 wrzesień 2018 - 13:51

Niby piszesz oczywiście a jednak rzucasz postem napchanym marketingową papką  ;)


  • 1


#2538069 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 16 wrzesień 2018 - 22:52

RT [...] do niedawna mógł być liczony w czasie rzeczywistym tylko na superkomputerach i całych farmach, teraz trafia pod strzechy i osobiście uważam to za przełom milowy w dziedzinie grafiki komputerowej.

Poczytaj o RT [...], a dopiero potem oglądaj dema, animacje prezentujące RT w działaniu. :)

 

Wyjaśnijmy sobie jedną prostą sprawę. RTX od NV ma gucio wspólnego z prawdziwym RT. Pisanie o "RT trafiającym z superkomputerów pod strzechy", "przełomie" itd. nie ma nic wspólnego z prawdą. Zacznijmy od najprostszej sprawy, RTX to nie jest ray tracing rendering. To jest renderowanie "hybrydowe" - jak NV sama przyznała. Mamy wiec zwykłą scenę wzbogacaną o elementy używające RTX. Już w tym momencie można wiec wyrzucić do kosza "wielka rewolucję i moc pozwalającą liczyć RT w czasie rzeczywistym" do kosza. Jednak mimo ograniczenia RTX tylko do dodatkowych efektów okazuje się, że dalej nie ma na tyle mocy aby nawet te efekty ogarnąć normalnym RT. NV wpadła, wiec na pomysł żeby promień był "wysyłany" dla co któregoś piksela. Ilość promieni używanych w RTX jest śmiesznie niska. Oto pokazowy obraz:

 

http://cgicoffee.com...reflections.jpg

 

Taki obraz jest dopiero potem przepuszczane przez AI które odszumia obraz i efekt jest taki:

 

http://cgicoffee.com...reflections.jpg

 

Efekt ok. Tylko przełóżmy to na normalne odbicia a nie takie smugowate. Tutaj pojawia się problem przekłamań. AI nie jest nieomylne. Zwłaszcza przy mocno ograniczonym czasie na wykonanie poprawek. Przekłamania będą się pojawiać. Dodatkowo już na pokazach było widać, że nawet te ograniczone efekty RTX działają źle. W demach z Tomb Raider i Metro było widać, że nie wszystkie obiekty rzucają cienie mimo używania tego wspaniałego RTX. W przypadku RT coś takiego nie miałoby miejsca.

Na sam koniec zostaje jeszcze kwestia wydajności i rozpowszechnienia. Przy 2080Ti było widać spadki fps w grach, DICE przyznało że będą musieli okroić RTX dla poprawy wydajności. Czyli na 2080Ti prawdopodobnie uda się osiągnąć 1080p@60fps przy RTX. Okazuje się więc że tylko jedna karta z trzech zapowiedzianych będzie w stanie realnie wspierać RTX. No chyba, że ktoś chce cofnąć się wiele lat i grać w 720p lub kupuje kartę za 3k żeby w FHD schodzić z ustawieniami w dół i grać w 30fpsach ale za to z RTX. Biorąc to pod uwagę 3 karty wspierające RTX, ich ceny i wydajność przy RTX będą też problemy z rozpowszechnieniem RTX. Ile gier poza tymi kilkoma pokazowymi będzie to wspierać skoro tak niewiele osób z tego skorzysta? RTX nie jest nawet NV only tech a technologią ograniczona do 3 kart z czego tylko jedna jest w stanie to realnie ogarnąć.


  • 2


#2533909 Karty Graficzne i Procesory

Napisane przez kubas246 w 06 wrzesień 2018 - 18:18

@Wanna146

Co to za jakieś bezsensowne porady. Pomiędzy i7 a i3 nie ma i5, że polecasz mu zakup 4 rdzeniowego procka w momencie gdy na rynku są 8 rdzeniowce AMD a 8 rdzeniowce Intela trafią na rynek w najbliższym czasie?

W tej samej kasie co i7 8700 + GTX1060 3GB kupi przecież i5 8500 i GTX1060 6GB albo używanego GTX1070 które można dostać za 1300-1400


  • 1


#2532818 Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

Napisane przez kubas246 w 04 wrzesień 2018 - 19:42

To nie są przypadkiem te fejkowe testy o których mowa od dwóch dni?


  • 1


#2518161 Ceny kart graficznych

Napisane przez kubas246 w 19 lipiec 2018 - 19:49

@MiK

Nic nie brakuje. Parę dni temu Samsung ogłaszał zmniejszenie wydatków na R&D, budowę nowych oraz modernizację starych fabryk, bo popyt na pamięć NAND i RAM spada, więc zyski są małe. Nieoficjalnie mówi się, że Samsung ograniczy produkcję pamięci NAND o 20-30% aby zapobiec dalszemu spadkowi cen (obecnie SSD są szalenie tanie, widać Samsungowi się to nie podoba tak jak nie podobały mu się niskie ceny ram). RAM (tak kostki DDR jak i GDDR) też wcale nie brakuje tylko ograniczana jest produkcja, żeby przy gorszej dostępności Samsung i reszta mogli marżę zarzucić większa. Kart jest ponadto niesamowity nadmiar, w czerwcu NV przyjęła zwrot od jednego z azjatyckich vendorów. Przyjęli 300 000 chipów. Ciekawe ile ogólnie mieli tego na stanie.


  • 2


#2515451 Monitor do gier

Napisane przez kubas246 w 09 lipiec 2018 - 11:15

@Lachimek

 

Wspomniany MSI używa niesławnej matrycy samsunga. Można więc oczekiwać podobnych problemów.

 

 

 

Oczywiście problem może być nie tak intensywny jak tutaj przedstawiony, ale warto brać to pod uwagę.


  • 2


#2514724 Matryca TN vs. VA #CSGO

Napisane przez kubas246 w 06 lipiec 2018 - 15:57

Bzdura. Kompletna Bzdur.
Po pierwsze czas reakcji G2G nie jest wyznacznikiem niczego.
Po drugie pokaż mi IPS czy VA o czasie reakcji G2G 1ms. Nawet PG279Q czy PG27UQ maja podane 4ms.
Po trzecie zamiast gadać o czymś czego nie widziales na oczy zobacz obraz na AG352UCG6 a potem Dell S2417DG. Pierwszy to VA 120Hz drugi to TN 144Hz. Różnica w obrazie w ruchu? Ogromna. I nie nie jest to wynik tych śmiesznych 22Hz więcej (zwłaszcza że I tak mając tego Della lepiej odpalić 120Hz I ULMB). VA po prostu są wolne, zwłaszcza przy ciemnych scenach a gdy mamy jasna scene i ciemne obiekty to przy ruchu będą one zostawiać piękne rozmyte smugi. Odpalisz overdrive na mocniejszy tryb żeby to zmniejszyć to dostaniesz inverse ghosting. Na IPS jest lepiej ale tam znów dostaniesz srebrna czerń i blb.
  • 1


#2514634 Matryca TN vs. VA #CSGO

Napisane przez kubas246 w 06 lipiec 2018 - 10:28

@Fanbober

 

Proszę nie mów o czymś o czym nie mas pojęcia jeśli ktoś ma wydać na to pieniądze.

 

@nastoxd

 

Z grupy TN, IPS, VA najwolniejsza jest VA. Z VA największy problem jest gdy mamy ciemne sceny, bo wtedy czas reakcji jest bardzo duży. Pojawia się okropny smearing, ghosting i blur. Jak odpalisz override na wysoki poziom, żeby zmniejszyć te wymienione to znowu zostają ciemne, fioletowe po-obrazy. Obecne, dobrej jakości VA mają już to na akceptowalnym poziomie, ale podkreślam: dobrej jakości nowoczesne VA.

 

MAG24C używa niesławnego panelu Samsunga, który niby był całkiem ok, ale ludzie go masowo zawracali bo inverse ghosting był po prostu ogromny.


  • 1


#2504240 AOC AG352UCG coś lepszego?

Napisane przez kubas246 w 25 maj 2018 - 22:21

Jak już to patrz na AOC AG352UCG6 (Black Edition), bo używa nowszej, lepszej matrycy. Możesz jednak zerknąć na szybką recenzję totallydubbedHD na yt. Widać smużenie typowe dla VA a na tym monitorze i tak jest ono małe w porównaniu do innych (!!!).

 

Najlepiej będzie rozejrzeć się za czymś na IPS (może i gorszy kontrast, gorsza czerń, ale brak takiego smużenia jak VA). Obecnie jest fajny AW3418DW a niedługo do sprzedaży ma trafić LG 34GK950G, choć wypada on słabo w porównaniu do LG 34GK950F bo ograniczony jest przez G-Sync.


  • 1


#2277467 Dyskusja na temat okazji cenowych

Napisane przez kubas246 w 30 listopad 2016 - 19:08

Też właśnie czytam, ale to ponoć niektórym anulowali. Nie ma to jak wydać oświadczenie a potem i tak robić inaczej.




#2246219 Klawiatura mechaniczna 400 zł

Napisane przez kubas246 w 07 październik 2016 - 18:52

Qpad MK 50 Pro można za 340zł dostać.


  • 1


#2230083 Wybór modelu GTX1060

Napisane przez kubas246 w 10 wrzesień 2016 - 10:27

Dołożyć jeszcze więcej nie bardzo mam, skłaniałem się tu już nawet ku G1 Gaming więc musiałbym względem niego dołożyć 350zł. No i mimo wszystko nadal do referenta. Ponadto nie wiem czy jest sens pchać GTX1070 do mojego i5.


  • 1


#2116500 DDR4 Geil Dragon 2x8B 3000 CL15

Napisane przez kubas246 w 19 marzec 2016 - 19:48

Trochę popsuję ci szukanie jakiegoś naiwniaka:

http://www.morele.ne...00c15dc-775050/




#2101546 I5 2320 + R9 390

Napisane przez kubas246 w 29 luty 2016 - 14:34

amd tworzy sterowniki na nowo więc ten problem powinien się zminimalizować lub zniknąć.

 

ale gtx 970 w dx 12 szybko zacznie odpadac bo radeony dostały ostrego kopa

 

No nie powiem, dobry wróżbita z Ciebie. Sterowniki są jakie są teraz, co będzie za rok nie wiadomo i nie można powiedzieć jednoznacznie, że problem będzie zminimalizowany/wyeliminowany. Jak do tej pory mamy jedną nieukończoną grę z DX12, jaki faktycznie DX12 będzie miał wpływ na wydajność dowiemy się dopiero w przyszłości, bo na podstawie jednej gry nie ma co oceniać.

 

 

 

No to tym bardziej bierz radeona. Radeony sa na dłuzej gtx juz nie. Gtx dostaja przez włosy nvidi po tyłku i za chwile ta karta bedzie słabawa

To NV Hairworks nie da się wyłączyć?  :co:  

 

@undaj

Czyli i tak było niegrywalnie xD Co za różnica czy gra jest niegrywalna czy bardziej niegrywalna? Jaki jest sens porównania dwóch kart w 4k skoro obie karty nie nadają się do grania w 4k (chyba, że kosztem sporego obcięcia detali)?


  • 2


#1950225 Zasilacz, 250zł, preferowany modularny

Napisane przez kubas246 w 14 wrzesień 2015 - 14:28

Hej, szukam zasilacza do około 250zł. Obecnie mam na oku 3 modele:

XFX Core TS 550W

XFX Pro Series TS550W

Thermaltake Smart SE 530W

wszystko kosztują mniej więcej tyle samo z tego co jednak wiem XFXy są trochę lepsze od tego Thermaltake, ale za to on jest modularny.

Sądzicie, że warto brać tego Smarta głównie z powodu, że jest modularny? Czy może jest jakiś inny modularny w tej cenie?


  • 1