Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

kubas246

Rejestracja: 09 cze 2010
OFFLINE Ostatnio: dziś, 06:13
***--

Moje posty

W temacie: GTX1070 do 1440p@144Hz?

18 wrzesień 2018 - 09:20

@krzyhox

 

Phoenix jest jakoś gorszym chłodzeniem? Ciężko znaleźć mi na jednej stronie test obu (aby były te same warunki). JetStream 1080 to jest kolejne 50 dopłaty.


W temacie: GTX1070 do 1440p@144Hz?

18 wrzesień 2018 - 03:11

Szybkie odświeżenie tematu. Jutro testy 2080 i 2080Ti, więc dla pewności poczekam do jutra z decyzją czy brać Pascala (ale najpewniej go wezmę bo w cenie uzywanej 1070Ti to nawet 2060 nie dostanę przy tych cenach).

Pytanie jest czy brać 1070Ti JetStream czy dopłacić 150 do 1080 Phoenix? Czy taka dopłata jest opłacalna biorąc pod uwagę wydajność karty i chłodzenia.

W temacie: Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

17 wrzesień 2018 - 13:51

Niby piszesz oczywiście a jednak rzucasz postem napchanym marketingową papką  ;)


W temacie: Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

16 wrzesień 2018 - 22:52

RT [...] do niedawna mógł być liczony w czasie rzeczywistym tylko na superkomputerach i całych farmach, teraz trafia pod strzechy i osobiście uważam to za przełom milowy w dziedzinie grafiki komputerowej.

Poczytaj o RT [...], a dopiero potem oglądaj dema, animacje prezentujące RT w działaniu. :)

 

Wyjaśnijmy sobie jedną prostą sprawę. RTX od NV ma gucio wspólnego z prawdziwym RT. Pisanie o "RT trafiającym z superkomputerów pod strzechy", "przełomie" itd. nie ma nic wspólnego z prawdą. Zacznijmy od najprostszej sprawy, RTX to nie jest ray tracing rendering. To jest renderowanie "hybrydowe" - jak NV sama przyznała. Mamy wiec zwykłą scenę wzbogacaną o elementy używające RTX. Już w tym momencie można wiec wyrzucić do kosza "wielka rewolucję i moc pozwalającą liczyć RT w czasie rzeczywistym" do kosza. Jednak mimo ograniczenia RTX tylko do dodatkowych efektów okazuje się, że dalej nie ma na tyle mocy aby nawet te efekty ogarnąć normalnym RT. NV wpadła, wiec na pomysł żeby promień był "wysyłany" dla co któregoś piksela. Ilość promieni używanych w RTX jest śmiesznie niska. Oto pokazowy obraz:

 

http://cgicoffee.com...reflections.jpg

 

Taki obraz jest dopiero potem przepuszczane przez AI które odszumia obraz i efekt jest taki:

 

http://cgicoffee.com...reflections.jpg

 

Efekt ok. Tylko przełóżmy to na normalne odbicia a nie takie smugowate. Tutaj pojawia się problem przekłamań. AI nie jest nieomylne. Zwłaszcza przy mocno ograniczonym czasie na wykonanie poprawek. Przekłamania będą się pojawiać. Dodatkowo już na pokazach było widać, że nawet te ograniczone efekty RTX działają źle. W demach z Tomb Raider i Metro było widać, że nie wszystkie obiekty rzucają cienie mimo używania tego wspaniałego RTX. W przypadku RT coś takiego nie miałoby miejsca.

Na sam koniec zostaje jeszcze kwestia wydajności i rozpowszechnienia. Przy 2080Ti było widać spadki fps w grach, DICE przyznało że będą musieli okroić RTX dla poprawy wydajności. Czyli na 2080Ti prawdopodobnie uda się osiągnąć 1080p@60fps przy RTX. Okazuje się więc że tylko jedna karta z trzech zapowiedzianych będzie w stanie realnie wspierać RTX. No chyba, że ktoś chce cofnąć się wiele lat i grać w 720p lub kupuje kartę za 3k żeby w FHD schodzić z ustawieniami w dół i grać w 30fpsach ale za to z RTX. Biorąc to pod uwagę 3 karty wspierające RTX, ich ceny i wydajność przy RTX będą też problemy z rozpowszechnieniem RTX. Ile gier poza tymi kilkoma pokazowymi będzie to wspierać skoro tak niewiele osób z tego skorzysta? RTX nie jest nawet NV only tech a technologią ograniczona do 3 kart z czego tylko jedna jest w stanie to realnie ogarnąć.


W temacie: Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).

11 wrzesień 2018 - 23:04

@EXT_1

Czytałeś tego newsa? Przecież tam jest jasno powiedziane, że TU106 to osobny pełny chip a nie przycięte coś. GTX2060 byłby więc pewnie przyciętym TU106.