Skocz do zawartości

ammarmar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    150
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

24 OK

O ammarmar

  • Tytuł
    Dyskutant
  1. Kupiłeś chłodzenie, które jest warte dwa razy tyle, co Twoja obudowa. Może po prostu się jej pozbądź i kup coś bardziej przestronnego?
  2. Akurat ta obudowa ma dwa wentylatory a nie jeden, Ale jeśli chcesz dokupić dodatkowy, to najprościej jest wziąć wentylator od Fractal Design. Będziesz miał wszystkie jednakowe. https://www.fractal-design.com/home/product/casefans/dynamic-series/dynamic-x2-gp-12 Co do światełek, to nie moja bajka.
  3. To słabo czytałeś. Każdy producent płyt głównych ma zapis, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych gniazda CPU (np. wygiętych pinów). A na zaślepce jest nawet informacja, że w przypadku zwrotu do producenta, zaślepka musi być na miejscu. Pewnie, że jak zrobisz awanturę, to dla świętego spokoju może przyjmą, ale jak trafisz na jakiegoś "Janusza Biznesu", to Ci przejedzie śrubokrętem po gnieździe i odeśle z informacją, że uszkodzenie mechaniczne z winy klienta.
  4. System przenosiłem kiedyś ze starego dysku na nowy programem "Paragon Migrate OS to SSD". Teoretycznie do przenoszenia systemu z HDD na SSD, w praktyce z dowolnego dysku na dowolny inny. Banalnie prosty w obsłudze, zwykła aplikacja w Windows kopiuje wszystkie dane, potem wystarczy w BIOS zmienić dysk, z którego ma być startowany system.
  5. RAID akurat mnie nie interesuje. Dane nie są szczególnie istotne, po prostu jest ich dużo (głupi film w 4K potrafi zająć 50-80GB). Interesuje mnie jak największa ilość miejsca za możliwie najniższą kwotę i jak najbardziej upakowana (już w tej chwili mam w komputerze 4 sztuki HDD, więc nie chcę dokładać kilku dysków o mniejszej pojemności). Nie bardzo rozumiem, dlaczego dyski dedykowane do NASów są tańsze (w tym przedziale pojemności). Powinno być chyba odwrotnie. Wyboru zbyt dużego nie ma. Widziałem jeszcze WD Gold za ~2000zł i Toshibę Nearline za ~1700zł (nie mam pojęcia, co to za
  6. Masz monitor 1440p@60Hz, więc HDMI (w najbardziej powszechnej wersji 1.4) z powodzeniem wystarczy. DisplayPort (albo HDMI 2.0) jest konieczne, jeśli potrzebna jest większa przepustowość, np. monitor to 4K@60Hz. BTW, nie dostałeś kabla DP razem z monitorem? Zwykle dodają, w przeciwieństwie do kabli HDMI. Powodem są bodajże jakieś opłaty licencyjne. Jeśli regulujesz parametry monitora z poziomu Windows i nie działa to z kablem DisplayPort, to powodem mogą być stare sterowniki do karty graficznej (albo w ogóle stara karta graficzna). Żeby to w ogóle działało, potrzebne jest wsparcie d
  7. Windows 7 ma już 9 lat. Pozbądź się tego dinozaura, nie ma sensu powtarzać bredni typu "Windows 10 to porażka". Zastanawiasz się nad CPU, którego cena będzie wynosić >2k, to wydaj też te 500zł na współczesny software.
  8. Brakuje podstawowej informacji - po co wysyłasz tę płytę? Jeśli ją sprzedajesz, to zrób po prostu tak, jak opisał kolega wyżej. Jak wysyłasz do serwisu na gwarancję, to lepiej skombinować tę zaślepkę, bo zawsze mogą się przyczepić. Polecałbym odwiedzenie jakiegoś serwisu komputerowego albo sklepu, w którym na miejscu składają komputery - jest duża szansa, że będą tego mieli pełno i dadzą Ci za "dziękuję". Procesor jak najbardziej można wysłać w gnieździe, tylko pytanie - po co? Jeśli go sprzedajesz razem z płytą, to jest to chyba najlepsza opcja. Jeśli wysyłasz płytę do serwisu, to chy
  9. 120GB to dzisiaj bardzo mało. Nowy SSD zawsze możesz przenieść do nowego komputera, jak kiedyś zrobisz upgrade. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś w komputerze zostawił stary HDD jako magazyn na mniej ważne dane.
  10. Nie musisz nic klonować, jeśli system już masz na SSD. Jeśli masz jakieś programy na starym dysku 1TB (katalog "Program Files" itd), to możesz je przenieść na nowy 2TB. Zawsze będzie trochę szybciej, bo to będzie nowy dysk. To są zwykłe pliki, można je po prostu skopiować eksploratorem plików. Jedyne, co trzeba potem zrobić, to zmienić litery dysków, żeby programy nadal działały. Np. tuż po zamontowaniu nowego dysku: 1) SSD - C: 2) stary dysk 1TB - D: 3) nowy dysk 2TB - E: Po przeniesieniu wszystkich plików z dysku 1TB na 2TB: 1) SSD - C: 2) nowy dysk 2TB - D: 3) stary dysk 1
  11. Właśnie rozleciał mi się w desktopie dysk 1.5TB, na którym trzymałem filmy. Mam zamiar wymienić go na nowy i wziąć największe, co w tej chwili jest na rynku, tj. 12TB. Mam tylko dylemat - jaki konkretnie model wybrać? Typowy 12TB do desktopa, np. Seagate Barracuda Pro, kosztuje około 2000zł. Ale, z jakiegoś powodu, dysk do NASa o tej samej pojemności i zbliżonych parametrach, Seagate Ironwolf Pro kosztuje około 1700zł. Gwarancja taka sama (5 lat), oba mają 7200 obrotów i podobne transfery danych. Czy jest sens dopłacać 300zł do "desktopowego" dysku? Jak pisałem wyżej, dysk
  12. No właśnie to nie był ten sam PC Macierz była zbudowana (kiedyś) na moim komputerze w pracy a potem wymieniliśmy dyski na SSD i jeden z dysków z macierzy trafił do mojego komputera domowego. Wydaje mi się, że informacja o tym, że dysk jest częścią RAID była gdzieś zapisana na samym dysku a czysty Windows nie ma narzędzi, żeby edytować te dane. W każdym razie nieważne, teraz to już old story
  13. Różnica w cenie wynika z tego, że ten pierwszy dysk ma rozmiar 3,5 cala a reszta 2,5 cala. Oprócz rozmiaru będą się różnić jeszcze tym, że dyski 3,5 cala będą zawsze wymagać dodatkowego zasilacza. To, czy Ci to przeszkadza, zależy od Ciebie. Dyski 2,5 cala po prostu podłącza się do USB. Ta ostatnia oferta z Allegro to kupowanie kota w worku. W opisie jest tylko, że kupujesz obudowę firmy AData z dyskiem 1TB włożonym do środka. Jakim dyskiem? Cholera wie. Te dyski Toshiby to przynajmniej całość, a nie jakieś składaki. W ogóle Allegro to kłębowisko różnej maści oszustów i sprzętu dziwne
  14. Ja bym oddał to cudo. Towar kupiony przez internet można oddać w ciągu 14 dni bez podawania powodu. Nie wiadomo, co to, nieznany producent, cena podejrzenie niska... Najtańszy dysk 1TB 3,5" na allegro jest droższy a tu mamy jeszcze obudowę USB. Być może wystarczyłoby go sformatować, niektóre stare dyski na USB wymagają do tego specjalnego programu, ale po co się męczyć. Jeśli upierasz się przy USB, to poszukaj czegokolwiek markowego (Samsung, Seagate, WD, cokolwiek). Wystarczy dysk na USB 3.0, zysk ze złącza typu C jest znikomy. Natomiast zgodzę się, że dużo mniej problematyczne są
×
×
  • Dodaj nową pozycję...