Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

ReznoR

Rejestracja: 01 mar 2016
OFFLINE Ostatnio: 28 maj 2019 01:05
**---

#2394072 Pamięci RAM i ich znaczenie w grach

Napisane przez ReznoR w 01 sierpień 2017 - 13:53

Bardzo miło z Twojej strony, że podzieliłeś się tymi testami i wykresami :) 
Wyniki na szybszych pamięciach niewątpliwie mogłyby być jeszcze ciekawsze, zwłaszcza, że np. u mnie największy wzrost odnotowałem właśnie na 2400 MHz, bo w teście Planet Coaster pamięci 1600 MHz względem 1333 MHz faktycznie nie powodowały jakiegoś spektakularnego wzrostu - był nawet bardzo podobny, na poziomie ok 5%.
Niemniej fakt znacznie lepszego działania Wiedźmina 3 na niewiele szybszych pamięciach jest zwłaszcza godny odnotowania i potwierdza też moje doświadczenia. Wiedźmin 3 jest znany z dużej wrażliwości na szybkość pamięci.


  • 1


#2390625 Jaka karta do i7 920, 6GB ram,

Napisane przez ReznoR w 23 lipiec 2017 - 16:03

J.w. polecam brać GTX 1050 Ti 4 GiB. Branie GT 1030 do gier to nieciekawy pomysł. Podziękujesz później.


  • 2


#2389409 Przesiadka z GTX 780Ti na 1080/1080Ti

Napisane przez ReznoR w 20 lipiec 2017 - 13:26

Najpierw to weź się zajmij tymi RAMami... kto to widział na Z87 korzystać z jakichś "noname" 1333 MHz?
Wkładaj tam jakieś dobre 2400 MHz CL10 2x8 GiB, Dual Channel koniecznie.

Spoiler


2560x1440 - GTX 1080 Ti wtedy lepiej sobie poradzi niż GTX 1080 (szersza szyna, większa przepustowość pamięci, więcej pamięci, wyższa wydajność - to razem bardzo pomaga przy wysokich rozdzielczościach), Jeśli ceny GTX 1080 Ti spadną do poziomu ok. 3K to wtedy można się zastanowić nad Ti.

GTX 1080 też sobie poradzi z 2560x1440, ale już nie tak dobrze jak Ti, wiadomo. Jak GTX 1080 miał premierę, to była wtedy karta idealna do grania w 1440p - ale to było ponad rok temu.


  • 2


#2389394 Pytanie o kartę Gt 1030 2gb

Napisane przez ReznoR w 20 lipiec 2017 - 12:48

Ogólnie możesz tam wsadzić każdą kartę low-profile (niskoprofilową) która nie potrzebuje żadnych dodatkowych wtyczek zasilających.
Ten GT 1030 to teoretycznie najbezpieczniejszy wybór, żeby nie obciążać za bardzo słabego zasilacza bo ma dobry stosunek pobór energii/wydajność.

Inna sprawa, że ta karta jest za droga jak na to co oferuje, ale przy swoich ograniczeniach możesz nie mieć wyboru. Pamiętaj, że to nie jest pełnoprawny GeForce (nie ma kilku technologii, ma wolną szynę i pamięć) i nie nadaje się przez to za bardzo do grania w nic innego niż jakieś podstawowe mało wymagające gry typu MOBA.


  • 1


#2389388 Kiepska wydajność multi-gpu

Napisane przez ReznoR w 20 lipiec 2017 - 12:29

A sprawdzałeś na innej przeglądarce, np. Opera, Firefox? Jeśli na innych też tak jest, to może być wina konfiguracji w systemie lub tego, w jaki sposób system zarządza monitorami w przypadku używania połączenia integry + GPU. W tym przypadku rzeczywiście podłączenie obu monitorów do jednej karty pomoże.

 

Te integry w Sandy Bridge nie są jakieś specjalnie szybkie ani jakoś bardziej przydatne zresztą, więc nawet jest to zalecane, potem integrę możesz sobie spokojnie wyłączyć.

Nie wiemy też czy masz najnowsze sterowniki Intela (nie od Microsoftu).


  • 1


#2389309 Kiepska wydajność multi-gpu

Napisane przez ReznoR w 20 lipiec 2017 - 09:26

Windowed Fullscreen może powiększać input lag (np. dzieje się tak u mnie w Quake Champions, gdzie preferuję Exclusive Fullscreen ze względu na mniejsze opóźnienia).

Sprawdź czy na Exclusive Fullscreen też się tak dzieje.


  • 1


#2389137 RX 560 2GB brak wtyczki 6 pin

Napisane przez ReznoR w 19 lipiec 2017 - 19:19

Zainstaluj GPU-Z i sprawdź, czy masz RX 560 czy RX 460. Lub zerknij w sterowniki AMD.

Są dwie wersje RX 560 Pulse 2 GiB:

Ta pierwsza ma 90W TDP i będzie wymagała dodatkowego złącza zasilania. Ta druga nie.


  • 1


#2388598 Uszkodzona karta graficzna

Napisane przez ReznoR w 18 lipiec 2017 - 14:36

GTX 950 miał premierę w 2015 r. Mamy 2017. Asus daje 3 lata gwarancji. Powinieneś mieć conajmniej 1 rok gwarancji jeszcze.

Dla pewności zrób ten sam test 1650 MiB u kolegi i będziesz wiedział.


  • 1


#2388532 Czy 6600K poradzi z GTX 1080?

Napisane przez ReznoR w 18 lipiec 2017 - 12:20

QC jest w fazie bety i problemy z optymalizacją są olbrzymie. Chłopaki nawet z w tandemie i7 z 1080 ti nie mogą utrzymać stałych 120fps (ustawienia low). 8 GB ramu to za mało, 16 wskazane. Polecam co 3-4 mapy robić restart gry i launchera. Każdy tak robi, bo w innym wypadku zaczynają się olbrzymie dropy.

Wytrzymałem dzisiaj 4 matche w QC na Ultra. I u mnie to wygląda trochę inaczej.

Preset Ultra (!), 1920x1080, scaling 100%, fov 120
i7-4790K 4.5 GHz, DDR3 2x8 GiB 2400 MHz CL10, GTX 1080
Windows 7
qc_ultra_cbt_12_4_matches_by_reznor666-d

Alokacja RAM (i/lub VRAM) rośnie z każdym rozegranym matchem, ale nie ma żadnych problemów z utrzymaniem powyżej 120 FPS. Minimalnie na wykresie widać ok. 125 FPS, a średni FPS w czasie rozgrywki oscyluje spokojnie powyżej 150. Jedyne co zauważyłem, to lekki stuttering na początku 4 matchu (nie zobaczy się tego na wykresie średniego FPS) ale szybko zniknął, więc to nic poważnego.

Jest gdzieś jakiś link do tematu z problemem z utrzymaniem wysokiego FPS na low na i7 i 1080 Ti? Bo jestem ciekaw dlaczego u mnie na 4 generacji CPU, 3 generacji DDR, GTX 1080 i "przedpotopowym" Win7 nie udaje się tych olbrzymich dropów osiągnąć nawet na Ultra. :) Być może 4 matche to za mało - ale przykro mi, więcej nie dałem rady wytrzymać.


  • 1


#2387944 GTX 1050 czy nie za niska wydajność ?

Napisane przez ReznoR w 16 lipiec 2017 - 23:34

Problemy w twoim przypadku ograniczające ci maksymalne możliwości karty graficznej w grach to:

  • Wolny procesor
  • Wolna pamięć (DDR2)
  • Mało pamięci

Jeśli zamierzasz dodać pamięci to radzę szukać albo dokładnie takich samych jakie masz (2x2 GiB i najlepiej ten sam model) albo sprzedać te co masz i szukać 2x4 GiB, żeby uniknąć ewentualnych problemów kompatybilności. No i koniecznie muszą pracować w Dual Channel - bo nie będziemy przecież jeszcze bardziej obniżać ich wydajności konfiguracją Single Channel.

 

Ale tak szczerze, to inwestycja w tą starą platformę jest raczej kiepskim pomysłem - z tym procesorem i DDR2 za wiele nie zdziałasz w grach. To właśnie m.in. niska wydajność Phenomów w grach była moją motywacją do zmiany platformy, tak jak i dla wielu innych ludzi.

Pamiętaj też, żeby mieć na uwadze małą pamięć tej karty - 2 GiB w dzisiejszych grach wymaga często redukcji jakości Tekstur aby zachować optymalne możliwości karty. Jak przesadzisz z optymalnym ustawieniem tekstur, to będziesz miał różne dziwne problemy, ze zmniejszeniem FPS włącznie.


  • 1


#2387937 CS GO gtx 1060 problemy.

Napisane przez ReznoR w 16 lipiec 2017 - 22:51

Czyżby "mało używana karta" po pracy w kopalni?


  • 1


#2387282 Geforce GTX 980ti - Karta nie potrafi utrzymać stałego taktowania

Napisane przez ReznoR w 15 lipiec 2017 - 07:38

Dzięki za info!


  • 1


#2387168 RX 460 Crossfire - procesor i kilka pytań

Napisane przez ReznoR w 14 lipiec 2017 - 19:15

A ja leżę i kwiczę jak widze odpowiedzi tego typu. Skąd macie Panowie taką wiedzę? Czemu nie CF z tańszych kart, hm? Ja odpowiem obiektywnie bo Wy zamiast odpowiedzieć krytykujecie.

http://pclab.pl/art52456-16.html

Sekcja "GTX Titan kontra karty graficzne z dwoma rdzeniami".
To są ponadczasowe informacje, ważne do dziś - po polsku. Tylko kilka z nich niestety, nie ma np. kwestii temperatur czy linii PCI-E oraz tym jak działa alokacja pamięci w takich układach.

Ponadto Crossfire i SLi dzisiaj zwyczajnie powoli umiera śmiercią naturalną, właśnie ze względu na masę problemów z tym związanych. Ani nie lubią tego producenci układów graficznych, ani programiści gier. Również np. NVidia, nie bez powodu, wyłącza obsługę SLi w swoich kartach GTX 1060 i poniżej.

 

Dla angielskojęzycznych polecam też lektury zagadnienia frametime'u:

Djxbeat z forum może wam też opowiedzieć swoją historię o doświadczeniach z Crossfire z RX 480, jak go zapytacie.

 

Ponadto, nowe API graficzne - D3D12 i Vulkan - jeszcze bardziej utrudniają przygotowywanie gier pod konfiguracje multi-GPU. Programiści tak sterowników jak i gier dosłownie przeklinają prace nad konfiguracjami multi-GPU. Te technologie naprawdę nie mają przyszłości i powoli, ale skutecznie coraz bardziej się od nich odchodzi - a przynajmniej w grach.
Ostatnią kartą multi-GPU NVidii była GTX Titan Z (2014), a AMD - Radeon Pro Duo (2016).
Obie karty były bardziej przeznaczone na rynek obliczeniowy niż do grania.
Szczerze wątpię, żebyśmy zobaczyli jeszcze karty multi-GPU przeznaczone do grania.


  • 1


#2386945 Karta graficzna do Diablo 3

Napisane przez ReznoR w 14 lipiec 2017 - 08:48

Jeśli jest możliwość brania GTX 1050 2 GiB w cenie tego RX 560 2 GiB to lepiej poprostu wziąć GTX.

RX 560 czy GTX 1050 to znacznie lepsze wybory niż RX 550 czy GT 1030, pod kątem tak wydajności jak i opłacalności, bo od RX 550 szybszy jest już nawet stary GTX 750 Ti (który przypominam - niedawno był w promocji za 299 zł)

 

Pod kątem ogólnej hierarchi wydajności wygląda to mniej wiecej tak (w zależności od różnych gier, ustawień i miejsc testowych będzie się to różnić oczywiście):

  1. GTX 1050
  2. RX 560
  3. RX 460
  4. GTX 750 Ti
  5. GT 1030RX 550

  • 1


#2386585 Uszkodzona karta graficzna

Napisane przez ReznoR w 13 lipiec 2017 - 10:25

A skanowałeś sobie wszystkie dyski jakimś antywirusem? Szczerze wątpię, żeby to wina jakiegoś wirusa była.
No i j.w. kolega mówi, ten informatyk raczej ci nie pomoże skoro tak pisze o sterownikach.

Jeśli kilka formatów z rzędu nie pomaga, a mówisz, że częstotliwość błędów zmienia się wraz ze zmianą obciążenia karty, to chyba można podejrzewać że to jednak ten zasilacz, bo to ostatnia opcja.


  • 1