Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 2 tygodnie później...

Jak przeczytałem to info po raz pierwszy, myślałem, że ktoś sobie jaj robi a sam artykuł powstał na potrzeby 1 kwietnia, ale znów trafiłem na tą informację

 

 

Plan przedstawiony przez Liberty Media wygląda następująco. W piątek odbywałyby się dwie godzinne sesje treningowe po południu. W piątki byłaby także otwarta inspekcja samochodów dostępna dla kibiców. W sobotę rano standardowa sesja kwalifikacyjna (w miejsce obecnego trzeciego treningu), a późnym popołudniem (ze względu na lepszą porę dla telewizji) odbywałby się krótki wyścig sprinterski na dystansie 100 kilometrów, który ostatecznie decydowałby o kolejności startowej głównego wyścigu. W niedzielę miałby miejsce standardowy wyścig.

źródło - http://www.cyrkf1.pl/propozycja-zmian-formatu-weekendu-wyscigowego/

 

Byłoby to IMO dość ciekawe rozwiązanie :D

Link to post
Share on other sites

Dla mnie trochę bezsensu to rozwiązanie. Kwalifikacje do startu w sprincie ustalającym pozycje na starcie głównego wyścigu. Eeee nie, masło maślane.

 

IMHO lepiej 2x kwali i 1 sprintowy wyścig (np. ze starą punktacją 10-8-6-5-4-3-2-1) w sobotę i główny w niedziele (z obecnym systemem punktacji).

Link to post
Share on other sites

Gdyby nie ten wypadek Raikkonena podczas drugiego pit stopu to pewnie Vettel by zjechał i Bottas by wygrał. Pewnie Hamilton byłby 4. ale Merc zagrałby rudemu na nosie. Szkoda obu Red Bulla natomiast świetny wyścig pojechał Gasly.

Link to post
Share on other sites

https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/747521/kamil-kolsut-williams-na-dnie-rosjanie-zrobili-robertowi-kubicy-przysluge-koment

Ciężko się nie zgodzić.

 

Ogólnie to zastanawia mnie forma teamów korzystających z silników Mercedesa. W ubiegłym roku Williams/Force India dawały rade, w tym jest słabo. Wiadomo, że ich nadwozie furory nie robiły i w ubiegłym roku ale teraz to...

Sam Merc już też chyba nie ma najmocniejszego silnika w stawce (w specyfikacji wyścigowej). Teraz chyba Ferrari jest górą - fajnie to było widać gdy Alonso z DRSem wyprzedzał Ericssona na prostej startowej pod koniec wyścigu, na początku go doszedł ale gdy się zrównali to jakby Sauber był jednak minimalnie szybszy (Ferdziu dopiero wyprzedził go po hamowaniu).

Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że ten sezon w końcu będzie ciekawy.

Hamilton od początku sezonu jak dziecko we mgle (mnie to cieszy :D)

Szkoda tylko Red Bulla i Kimiego, któremu już tak niewiele brakuje żeby prześcignąć Vettela.

 

Byłoby idealnie dla zabicia nudy w F1, gdyby Vettelowi i Hamiltonowi szło równie źle  :D 

 
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-26373-FIA_wprowadza_kolejne_ograniczenia_co_do_spalania_oleju_w_silnikach.html

 

W sumie śmieszna sprawa. Bolidy F1 to najbardziej zaawansowane technicznie samochody na Ziemi, a kopcą jak zajechana Honda. IMO zużycie oleju powinno być możliwie jak najmniejsze i obecny poziom (0.6 l/100 km) to dalej mało śmieszny żart.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Hmm, rozumiem, że $$ to młodzieniec, który "się uczy" ale F1 to nie przedszkole. Kto to widział, żeby w królowej motorsportu nie umieć poprawnie używać kierownicy. Kubica nie mający 100% sprawności operuje nią lepiej niż ruski, nie mówiąc o tym, że chyba jako jedyny z grupy która w tym miejscu toru wyleciała, nie zblokował kół ani tym samym nie nadwerężył, że się tak wyrażę opon...

Link to post
Share on other sites

 

 

Formuły 1 jako open-wheel według mnie powinny być już dawno policzone

A czym by to było w odróżnieniu do LMP1 (które po przeróbkach było szybsze niż zeszłoroczny rekord Hamiltona na Spa)?

Link to post
Share on other sites

To teraz pomyśl sobie, co by było, gdyby to bolidowi F1 zdjąć kaganiec. Samochody LMP1 są projektowane pod zupełnie inne wyścigi i porównywanie ich z bolidami F1 nieszczególnie ma sens.

IMO odsłonięte koła są tylko hamulcem tej serii, ogromny problem natury aerodynamicznej, którego się nie da rozwiązać bez ich zasłonięcia. Dlatego uważam, że F1 powinna iść naprzód i z tej tradycji zrezygnować. ;)

Link to post
Share on other sites

Chcesz wszystkich najnowszych ficzersów oglądasz FE, chcesz mimo wszystko tradycji oglądasz F1 - simple as f**k.

Mnie boli strasznie limit paliwa 105kg na wyścig, brak tankowania i te durne hybrydy.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mylisz się kubbak. To F1 jest z założenia poligonem doświadczalnym dla nowych technologii. Nie rozumiem też, dlaczego nazywasz hybrydy "durnymi". Gdyby Formuła 1 dalej tkwiła w silnikach V10/V8, to żaden poważny producent się nią nie interesował. Limit ilości paliwa też mi się szczególnie nie podoba.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...