Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

[Pytanie] W zwiazku tworzeniu gier

tworzenie gier komputerowych jak co gdzie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 I3arty

I3arty
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 10:47

Witam,

Ostatnio jakos z pol roku temu bawilem sie na cryengine 3 free sdk fajny program ale potem jakos przestalem sie w nim bawic i pozapominalem rozne rzeczy i praktycznie teraz musze od nowa zaczac.

 

Pytanie1:Jak sie robi wlasny silnik do gier ? [Kiedy wyszedl 1 windows nic nie bylo zadnych silnikow to jak ludzie je zrobili od podstaw]

 

Pytanie2:Jaki silnik mi polecacie zeby zrobic gre [FPS] i [Symulator jazdy samochodem]

 

Pytanie3:Jaki program do tworzenia modelow mi polecacie ? [w sensie ze np zrobie model na tym programie i potem wstawie go np do cryengine i bedzie dzialal np samochod lub pistolet :)

 

To narazie na tyle pytan, przepraszam za bledy ktore moga wystapic w tym temacie :P

Jezeli jeszcze bede mial jakies pytania to tutaj dopisze :)

Przepraszam jezeli nie w tym temacie ale ten chyba byl takie najbardziej pod to pytanie :)

Z gory Dziekuje i Pozdrawiam ;D


Użytkownik I3arty edytował ten post 18 sierpień 2013 - 10:47

  • 0

#2 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 12:58

Żeby "zrobić" własny silnik musisz nauczyć się programowania. Najpierw prostych aplikacji, później grafiki, shaderów, skryptowania itd. To nie jest coś co zrobisz w miesiąc, czy nawet kilka. Szczególnie jeśli liczysz na wyniki typu CryENGINE 3. Ten jest tworzony od kilku lat przez dziesiątki, jeśli nie setki programistów i wykorzystuje sporo softu napisanego przez jeszcze inne zespoły. Ogółem jeśli chcesz cokolwiek zrobić to pobaw się najpierw programowaniem jakiejś platformówki 2D. Np. W Javie czy C++. Do tego oczywiście potrzebujesz bibliotek, które będą wyświetlać grafikę, odpowiadać za kolizje, fizykę itp.

Jeśli chcesz zacząć od razu to wybierz silnik jak Unity3D albo Unreal Engine 3 w pakiecie UDK. W obu przypadkach możesz, a nawet powinieneś pobawić się z programowaniem (JavaScript/C# w Unity3D i UnrealScript w UDK).

Do modelowania możesz wykorzystać darmowego Blendera, lub Wings3D. A do tekstur również darmowego GIMPa. Jeśli chcesz umieścić model broni w grze to będziesz musiał zabrać się za programowanie.

Poradniki znajdziesz choćby na oficjalnych stronach programów wraz z dokumentacją wszystkich funkcji.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 13:00

  • 0

#3 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:03

Ja się już od dawna nie bawię w robienie gier ale jedno pytanie skierowane do ciebie umiesz programować?

 

Wszystkie silniki się programuje a gry nie muszą być na "silniku".

 

Program do modelowania 3ds max albo blender ale to nauka na kilka miesięcy.

 

A co do silniku to ja lubiłem Unity3d ale wymagana nauka programowania w javascript albo c#.


Użytkownik bigipl edytował ten post 18 sierpień 2013 - 13:04

  • 0

#4 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:08

Ok dzieki ;D za info czyli nie polecacie mi cryengine ;?

Zobacze co to za silniki   :D

 

Czym sie roznia te silniki od cryengine :? [Widze ze grafika i fizyka troche inna niz na cryengine] sa latwiejsze czy co :?


Użytkownik I3arty edytował ten post 18 sierpień 2013 - 13:22

  • 0

#5 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:21

Jak na początek cryengine może być z tego co pamiętam to programuję się w c++ w jednym z łatwiejszych języków do nauczenia.


  • 0

#6 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:28

CryENGINE 3 nie jest złym silnikiem, ale nie polecałbym go początkującym. Będzie Ci o wiele ciężej ogarnąć skryptowanie, czy wrzucanje modeli (konieczność korzystania z plugina exporter'a w 3dsMax'ie). Poczytaj trochę ogółem na temat tworzenia gier. Na gamedev.net są ciekawe artykuły. A o programowaniu dużo znajdziesz na chociażby dreamincode.net

I tak w ogóle, twórz gry, a nie silniki jak chcesz coś osiągnąć. Rozpisz sobie na początek mały projekt typu: twoim bohaterem jest klocek, ma przejść z punktu A do punktu B. Później dodaj do tego, że po drodze ma przeskoczyć przeszkodę, później, że ma strzelić kulką w przeciwnika (np. czerwony klocek), a później, że czerwony klocek ma się poruszać w lewo i w prawo itd.

Nie próbuj stworzyć kolejnego Crysis'a, bo zwyczajnie ogrom projektu przerośnie twoje możliwości i zwyczajnie się wszystkim znudzisz/uznasz za zbyt trudne i się poddasz.

@edit
Nie patrz na to jaką to grafikę ma CryENGINE, bo zanim dojdziesz do tworzenia swoich assetów o zbliżonej jakości minie trochę czasu. Poza tym jak ktoś będzie chciał to przepisze shadery, system materiałów, czy silnik fizyczny i będzie prawie tak samo wyglądać i działać. Oczywiście nie dasz rady zrobić tego sam xD

Unity3D jest łatwe do opanowania, UDK też. Jak ktoś będzie chciał to ogarnie także CryENGINE. Tak naprawdę podstawy są w obojętnie jakim silniku łatwe do opanowania. W przypadku CryENGINE po prostu mam przeczucie, że "tworzenie" skończy się na zrobieniu poziomu z gotowych elementów.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 13:37

  • 1

#7 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:39

Co bedzie latwiejsze twoim zdaniem zrobienie samochodu w ktorym bedzie wszystko dzialalo np wycieraczki swiatla otwierane szyby itp [na razie tylko 1 samochod] ktory bedzie tez jezdzil :)

 

Czy zrobienie cos ala 'zombie' czy cos takiego ze np beda sie respic w danych miejscach na mapie beda fale ze np 1 fala 5 ich bedzie sie respilo potem 10 i potem coraz wiecej a gracze beda mogli 'losowac bronie' kupowac za pkt rozne itemki np wybuchajace beczki itp :P


  • 0

#8 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:46

Z jednym i drugim będziesz mieć problemy ;P Ale w ten sposób będziesz szukał rozwiązań i możesz się czegoś nauczyć (tylko nie bierz gotowców! Przeanalizuj np. skrypt i spróbuj coś własnego wyskrobać). Aczkolwiek same fale Zombie wraz z systemem punktów/pieniędzy i prostym sklepikiem wydaje mi się prostsze do zrobienia. Szczególnie, że możesz na początek wykorzystać uproszczone modele, choćby same klocki i kule, a zająć się gameplay'em.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 13:47

  • 0

#9 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:03

Teraz mi sie sciaga unity 4.2 mam nadzieje ze to ten silnik ;D

zobacze o co w nim chodzi i dam znac ;D 


oo ;D wyskoczylo mi tam rozne opcje kim jestem itp i widze ze na nim tez mozna robic gry na androida ;>


  • 0

#10 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:03

Tak, Unity w najnowszej wersji nada się idealnie. W międzyczasie możesz sprawdzić Shambles ( shambles.notch.net ) od Notch'a (twórcy Minecraft) zrobione na Unity w 7 dni (w ramach 7dayFPS). Stylizowany Zombie-Shooter. Do uruchomienia będziesz potrzebował Unity Web Player do przeglądarki.

Tylko nie licz, że zrobisz coś takiego w 7 dni od razu, Notch ma kilkunastoletnie doświadczenie w programowaniu.

A na stronie Unity w zakładce Learning znajdziesz wszystkie potrzebne podstawy, prosto od twórców silnika.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 14:04

  • 0

#11 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:10

Wow taka gierke w 7 dni o.O ja myslalem ze taka gierke to w dzien mozna zrobic xD


  • 0

#12 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:13

Najpierw niech wybierze język jakiego chce się nauczyć a potem silnik bo oglądanie na youtube jak ktoś robi grę i daje nam skrypty i modele to tak naprawdę do niczego nie prowadzi.


  • 0

#13 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:14

Akurat w tym wypadku Notch się nie śpieszył. Zresztą pracuje w ciągu dnia nad Scrolls, które również tworzy na silniku Unity. Mam na myśli to, że tobie od razu nie uda się osiągnąć czegoś takiego. Jak byś miał doświadczenie, rozpisany projekt i 24h to spokojnie zrobisz coś lepszego i bardziej rozbudowanego nawet bez gotowego silnika.

@edit
Doradziłem mu aby nie robił kopiuj-wklej w przypadku skryptów tylko próbował coś zrobić samemu. Jeśli nie nauczy się podstaw C#/JavaScript to zwyczajnie tego nie zrobi i cała gra to będzie kopiuj-wklej wtedy. Ogarnij sobie zmienne, operatory i podstawowe operacje arytmetyczne.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 14:18

  • 1

#14 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:17

Notch pewnie sam tą grę robił więc dlatego 7 dni


Użytkownik bigipl edytował ten post 18 sierpień 2013 - 14:18

  • 0

#15 Mistic92

Mistic92
  • Entuzjasta

  • 557 postów
  • Miejscowość:Rzeszow

Napisano 18 sierpień 2013 - 15:26

Do najprostszych gier można użyć XNA w którym używasz C#. Łatwo załadować tam modele i je oprogramować. 
http://en.wikipedia....osoft_XNA<br> Na dole masz kilka gier zrobionych w tym. 


  • 0

i7 3930K | HR-02 Macho 120 | MSI GD45(8D) | Kingston 4x4GB 2133MHz | 850 Pro 256GB | 840 Pro 128GB | WD Blue 1TB | Gigabyte GTX 650 Ti OC | M40 Pure Black | FractalDesign Tesla R2 650W | 

Iiyama ProLite XB2380HS | Microsoft Curve 3000 | Logitech G602


#16 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 16:08

A jezeli chodzi o textury [importowanie textur] to lepiej samemu robic czy sciagac z internetu ;?

 

I jeszcze jedno pytanko ;D 

Trzeba robic menu gry na poczatku czy mozna menu zrobic potem :? [Ogladalem tuty na youtube i part 1 to bylo menu :P]


Użytkownik I3arty edytował ten post 18 sierpień 2013 - 17:20

  • 0

#17 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 17:26

Tekstury postaraj się tworzyć ze zdjęć znalezionych w internecie (od siebie polecam serwis cgtextures) bądź własnych (blenduj kilka ze sobą, maluj nimi, żeby stworzyć coś unikalnego). Są o tym artykuły w internecie. Menu możesz zrobić na samym końcu nawet.

@edit
Unikaj gotowców. Masz się nastawić na to, że jeśli chcesz coś osiągnąć to musi to być twoja praca. Jak widzisz np. że menu nie pasuje do twojej gry to je zmień po swojemu, albo zrób inne.

Użytkownik jaax023 edytował ten post 18 sierpień 2013 - 17:30

  • 0

#18 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 17:32

Tylko po co menu pierwszą grę jaką zrobisz na zasadzie spawn i wykonujesz cele.

 

Jak zrobisz kilka gier to będziesz mógł się zastanawiać nad menu i zapisywaniem wyników.


  • 0

#19 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 17:57

Kurcze ;/ przeszukalem chyba wszystkie tutoriale na youtubie i nie znalazlem takiego zeby zrobic ze widac rece i pistolet ktory strzela :/

 

Ja na poczatku chce zrobic ludzika ktory trzyma w rece pistolet [first person] potem zrobic zeby ten pistolet strzelal :o ale nie moge znalesc dobrego tutoriala gdzie jest jak zrobic te rece i pistolet :P


  • 0

#20 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 18:05

Może zacznij od samego pistoletu.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tworzenie, gier, komputerowych, jak, co, gdzie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych