Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jak najbardziej, koło się blokuje zawsze w tym samym miejscu co ma szczególnie znaczenie przy hamulcach tarczowych, przednie koło lepiej się prowadzi w terenie. Przy Twoim budżecie przyjąłbym sztywne osie jako standard choć nie musi to być proponowany przeze mnie trek

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.05.2023 o 20:15, dodo napisał:

do jazdy po dziurawych polskich drogach i bezdrożach?

Pytanie czy to będzie faktycznie teren pod gravela czy raczej pod lekkie mtb?

 

Z graveli:
Superior X-ROAD Comp GR - czeska marka, rama alu z karbonowym widelcem, sztywne osie, z wad (dla mnie) napęd 1x

Romet Aspre 2 lub 2.1 - rama alu z karbonowym widelcem, sztywne osie, z wad - dostępność 2 może być taka sobie, 2.1 ma napęd srama 1x (ze specyficznym sposobem zmiany przelożeń)

Canyon Grizl 6 lub Grail 6 - rama alu z krabonowym widelcem, sztywne osie, Grail bardziej sportowe zacięcie, oba z napędem 2x10, z wad - dostępność 'wkrótce'

Kross Esker 6.0 - rama alu z karbonowym widelcem, sztywne osie, napęd 2x11, limit bodaj 110kg

 

Jest jeszcze Scott Metrix 20 - powiedzmy gravel z prostą kierownicą, alu rama z karbonowym widelcem, sztywne osie, szosowy napęd 2x10, z wad Scotty mają chyba limit 110

 

Procaliber ma świetną rame, z isospeedem (daje ekstra komfort) ale Judy to niestety... nadaje się do zmiany jak myślisz o jakiejś ambitniejszej jeździe i jeżeli to ma być allrounder opony 2.2" będą takie sobie.

 

Orbea też jest super choć te 6,5k wydaje się przepłaconą ofertą, w internecie jest dostępny około 1k taniej, wady jak Trek, to nie jest allrounder.

Link to post
Share on other sites

Zamiast Aspre to bym polecił Boreasa2 - dostępność powinna być bardzo dobra, wiele ludzi sobie chwali - cena 6k, można poszukać jakichś kodów rabatowych i jeszcze zbić cenę. Co do Rometa - grupa GRX400 jest świetna, 2x10 wystarcza do miasta i do szybszej jazdy i na strome podjazdy (mam, używam). W tej cenie jeszcze Merida grv400, trochę inne geo, bardziej wyprawowe.

Co do tego co podesłał muli - nie zapłaciłbym za rower z tym amortyzatorem takich pieniędzy. Może i fajnie sam rower wygląda, aczkolwiek w treku płacisz za napis. Z XC polecę Rockridera xc100/xc120. Miałem xc100 przez 3 lata, świetny rower, robiłem nim trasy kilkadziesiąt km, do miasta też fajny, bo ma blokadę skoku, a kosztuje o wiele mniej niż trek.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tomo27 napisał:

2x10 wystarcza do miasta i do szybszej jazdy i na strome podjazdy

Dokładnie tak. Ja nie pojmuje fenomenu 1x, kaset 10-52 i skoków kadencji.

 

Godzinę temu, tomo27 napisał:

w treku płacisz za napis

W Treku płacisz za bezproblemową obsługę posprzedażową (gwarancje - rama pęknie po 10 latach, najprawdopodobniej dostaniesz nowy rower gdy okaże się, że standardy się pozmieniały, będziesz chciał wyższy model - dopłacasz różnice, itd.).

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kubbak napisał:

W Treku płacisz za bezproblemową obsługę posprzedażową

 

To dla mnie też istotna kwestia, wolę jeździć gorszym Trek niż najlepszym Rometem (może błędnie ale tak mam)

3 godziny temu, tomo27 napisał:

ie zapłaciłbym za rower z tym amortyzatorem takich pieniędzy

 

Byłem przekonany, że Rockshocks jest dobrym amortyzatorem no ale ja się nie znam.

 

Miałem szosę Specialized Allez Elite, Cube Acid no i ten nieszczęsny, niewygodny Giant i Allez wspominam najlepiej, Cuba nie mogłem rozpędzić na drodze, Giant był bardzo niewygodny - nie dałem rady nim jeździć.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, dodo napisał:

To dla mnie też istotna kwestia

To lepszej GW niż Trek nie ma nikt IMO. Z wymienionych marek przeze mnie Canyon ma 5 czy 6 lat GW, Scott ma warunkowe 5 lat (trzeba robić przeglądy), pozostałe standardowe 2 lata jeżeli mnie pamięć nie myli.

 

8 minut temu, dodo napisał:

Rockshocks jest dobrym amortyzatorem

Rockshox jest dobrą marką. Judy to niestety podstawowy amor, o tyle dobrze, że na sprężynie powietrznej więc można go sobie ustawić pod swoją wagę. Nie jestem pewien czy można go sobie zablokować na (w miare) sztywno - chyba dopiero w Reconie można.

 

14 minut temu, dodo napisał:

Specialized Allez Elite, Cube Acid no i ten nieszczęsny, niewygodny Giant

 

Allez to dość agresywna aluminiowa szosa, Cube Acid to raczej komfortowe xc (coś jak X-Caliber w Treku) a nie wiem jakiego miałeś Gianta. Ale ogólnie z wrażeniami jest u Ciebie odwrotnie niż wskazywałyby to geometrie rowerów.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, dodo napisał:

Cube Acid,

Mam cube attention, który różni się tylko tym, że nie ma srama. Tanie sramy (nie wiem czy ten), mają problemy z regulacja i działaja kiepsko. A w moim jest przerzutka już chyba top z shimano i jestem zadowolony, dałem 4550 zł. Jedyny minus to ciężko dostać błotniki, naprawdę - nie ma wad ten rower. Blokada amortyzatora jest, skorzystałem 0 razy.

Co do napędu 1-12, brakuje mi cięższego przełożenia, a w napędach 2x10 z tego co wiem to maksymalne i minimalne przełożenie jest takie samo, więc nie ma się czym przejmowac.

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kubbak napisał:

Gianta

Roam 1, nie wiem czy źle dobrany czy coś ze mną nie tak ale bolały mnie dłonie, nie mogłem się na nim ułożyć (odwracałem kierownicę, zmieniałem wysokość, zmieniłem siodełko, ustawienia siodełka, gripy) Rower był serwisowany a te przerzutki chodziły średnio (skrajne ustawienia)

 

4 godziny temu, kubbak napisał:

Ale ogólnie z wrażeniami jest u Ciebie odwrotnie niż wskazywałyby to geometrie rowerów

 

Przy Allez ważyłem zdecydowanie mniej (70-80kg)

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, grzech1991 napisał:

Co do napędu 1-12, brakuje mi cięższego przełożenia, a w napędach 2x10 z tego co wiem to maksymalne i minimalne przełożenie jest takie samo, więc nie ma się czym przejmowac.

Bo w przypadku 1x10/11/12 problemem nie są skrajne przełożenia (przy oponie 29x2.25, przełożeniu 32/11 i kadencji 90 uzyskujesz prawie 36km/h, przy 32/10 prawie 40km/h, konia z rzędem jak będziesz utrzymywał takie prędkości na MTB) a te pomiędzy gdzie przy zmianie przełożenia masz ogromne skoki kadencji.

 

33 minuty temu, dodo napisał:

Roam 1

Rower crossowy, raczej z tych z wygodną pozycją.

 

34 minuty temu, dodo napisał:

bolały mnie dłonie

Mam podobny problem z moim Oizem. Boli mnie (tylko) prawa dłoń po dłuższej jeździe. Zmieniałem gripy, zmieniałem pozycje, doszedłem do wniosku, że problemem jest manetka która za bardzo "wystaje" w stronę końca kierownicy co powoduje mocne podkurczanie kciuka.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, kubbak napisał:

Bo w przypadku 1x10/11/12 problemem nie są skrajne przełożenia (przy oponie 29x2.25, przełożeniu 32/11 i kadencji 90 uzyskujesz prawie 36km/h, przy 32/10 prawie 40km/h, konia z rzędem jak będziesz utrzymywał takie prędkości na MTB) a te pomiędzy gdzie przy zmianie przełożenia masz ogromne skoki kadencji.

 

Ja mam wielkie kopyta, ramę 24" więc mam dużą siłę nacisku, Ja nie potrzebuje zmiennych przełożeń, tylko więcej skrajnych. Skoro 3/4 czasu używam przełożeń 10-12, to znaczy, że kaseta jest źle dostosowana.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, grzech1991 napisał:

Ja nie potrzebuje zmiennych przełożeń, tylko więcej skrajnych

Kto Ci broni założyć większy blat z przodu? 34T wchodzi w większość ram, a musisz sprawdzić czy 36T się nie zmieści. Możesz też kupić kasetę e*thirteen mającą na najmniejszej koronce tylko 9 zębów.

A pewnie wyjdzie, że jeździsz twardo z kadencją 60-70 bo w utrzymywanie przez dłuższy czas prędkości pod 40km/h na MTB nie uwierzę o ile nie jesteś jakimś prosem.

 

Ja natomiast będą chciał zrobić customową kasete 10-40/42 żeby zredukować skoki kadencji.

 

Link to post
Share on other sites

Byłem dziś w sklepie obok pracy aby przejechać się parę metrów gravelem, jest ok. 

Dali mi Ridley Kanzo na Apex - ten sklep i ten model 

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gravel-RIDLEY-Kanzo-A-Apex1-HDB-Cooper/998852

 

Ale na popularnej stronie jest coś takiego; 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx-600/_/R-p-X8803908?mc=8803908

 

Czy mi się zdaje, czy Decathlon ma znacznie ciekawszą ofertę tej marki?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kubbak napisał:

Marka jak najbardziej ok, z wad to ma takiej sobie jakości malowanie (na karbonowych modelach z recek na YT mówią o tym).

 

Tu karbonu co kot napłakał, no więc chyba podjadę do dekatlon i go kupię

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, kubbak napisał:

A pewnie wyjdzie, że jeździsz twardo z kadencją 60-70 bo w utrzymywanie przez dłuższy czas prędkości pod 40km/h na MTB nie uwierzę o ile nie jesteś jakimś prosem.

 

No tak

 

 

10 godzin temu, kubbak napisał:

Kto Ci broni założyć większy blat z przodu? 34T wchodzi w większość ram, a musisz sprawdzić czy 36T się nie zmieści. Możesz też kupić kasetę e*thirteen mającą na najmniejszej koronce tylko 9 zębów.

 

Nikt, w sensie ja rzadko używam 12-stki, ale chodzi mi o to, że brakuje skrajnych, a nie pośrednich.

Link to post
Share on other sites

Uuu, GRX 600, super opcja, troszkę droższa do serwisowania, ale będziesz pan zadowolon. 

 

W ogóle ostatnimi czasu co chwile jakaś promka na gravele, widać, że rynek przesycony, co bardzo mnie cieszy :) 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, dodo napisał:

Tu karbonu co kot napłakał

Widelec jest karbonowy. Ciekawe jak malowanie ramy będzie wyglądać po kilku miesiącach. Recki raczej robi się na topowych modelach więc o alu ciężko.

Ridley ogólnie bardzo uznana marka, szczególnie w CX.

 

15 godzin temu, grzech1991 napisał:

Skoro 3/4 czasu używam przełożeń 10-12

 

1 godzinę temu, grzech1991 napisał:

ja rzadko używam 12-stki

Więc mijasz się pan w zeznaniach....

 

Tobie może nie przeszkadzać brak zagęszczonego środka a ludziom, którzy jeżdżą z kadencją 80-100, zmiana przełożenia i spadek kadencji o 10-15 (a są przyzwyczajeni do ciasnej kasety 11-28T w rowerze szosowym) już może.

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.05.2023 o 08:51, kubbak napisał:

Więc mijasz się pan w zeznaniach....

 

Chodziło mi o to, że praktycznie nie używam innych przełożeń niż 10-12, ale  i tak 12 rzadko. Natomiast w moim przypadku mają sens przełożenia cięższe niż 12, bo na 12 mam kandecje np. 70 przy 25km/h (tak strzelam, że tyle jest), to ja bym wolał mieć ciężej, bo szybciej nie mam siły przedałować.

Co do tego, że większość - to nie wiem o jakiej piszesz większosci. Czyli kto i co dokładnie, w mojej sytuacji zakup napędu 2x10 niczego nie rozwiązuje. I taka jest moja opinia.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, grzech1991 napisał:

kandecje np. 70 przy 25km/h (tak strzelam, że tyle jest)

W przybliżeniu przy kole 29x2,25 tyle powinno być.

 

Godzinę temu, grzech1991 napisał:

mieć ciężej, bo szybciej nie mam siły przedałować

Wbrew pozorom, szybsze pedałowanie to lżejsze pedałowanie (i zarazem zdrowsze/mniej obciążające dla stawów).

 

Godzinę temu, grzech1991 napisał:

to nie wiem o jakiej piszesz większosci

O żadnej większości nie pisze. Pisałem o sobie i doświadczeniach/spostrzeżeniach moich i ludzi z którymi mam do czynienia. Ja wole ciasno zestopniowaną kasetę z tyłu i dwa blaty z przodu niż kasetę o wielkości dużego blatu z korby szosowej w rowerze MTB. Niestety przez księgowych i marketing nie mamy wyboru.

 

Godzinę temu, grzech1991 napisał:

w mojej sytuacji zakup napędu 2x10 niczego nie rozwiązuje

I tak i nie.

Tak, bo napęd 2x daje Ci większą możliwość konfiguracji (a co za tym lepszy dobór kadencji).

Nie, bo problemem napędów 1x nie jest brak skrajnych przełożeń. Ba nawet wtedy masz więcej lżejszych przełożeń - przez co masz 500/510/520 czy w przypadku aftermarketowych kaset prawie 580% przełożeń w porównaniu do ~400-450% w napędach MTB pod 2 blaty.

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...