Skocz do zawartości

Recommended Posts

Lokalne sklepy rowerowe. W Decathlonie czy Martesie nie przypuszczam byś dorwał porządny kask.

IMO na kasku tak jak na oponach/hamulcach/zawieszeniu się nie oszczędza. Pamiętaj głowe masz jedną. Wystrzegaj się jedynie kasków aero, bez utrzymywania odpowiedniej prędkości w lato robi się w nich gorąco.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

No tam wyżej masz , folia natryskowa zielona ;)

A tak poważnie to widziałem preparaty do zabezpieczenia felg w samochodach . Malujesz felgę i po zaschnięciu robi się cienką warstwą zabezpieczająca . Zrywasz to jak folie .

 

Ja w tym roku będę sobie śmigał batacusem stacatta . Wpadł mi w sumie w gratisie . 7 biegów sachsa w piaście . Hamulce przód i tył też w piaście . Jeszcze nie smigałem , ale zapewne będzie lepiej niż na chińskim góralu . 

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Pany rower na kołach 29, do wszystkiego dla 15 latka prawie 180 wzrostu. Cena między 2800 do 3500. Na razie stawiam na Kross Level 4, ale może można coś lepszego?
Do tej pory tłukł jakieś Saveno 26 albo 27.5 za 2500 ale pora na coś lepszego...
Tak jeszcze myślę nad Level 1 czy 2 i przebudowie, ale chyba nieopłacalny manewr...

Link to post
Share on other sites

Wszystko się rozbija o ramę. Jeśli mu pasuje od Krossa to można brać bo sprzętowo jest ok. Gdy będzie chciał coś lepszego to tylko upgrade robić itd. 

 

Ja osobiście lubię geometrię Gianta i sam na takich śmigam od lat. Tyle, że ja mam Roam. Ale Giant w tej cenie wypada sprzętowo gorzej. Ale jakościowo wg mnie jest lepszy ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

W końcu przyszedł ostatni chiński pakunek i skończyłem składać tegoroczny 'rower'. Z minusów to będzie kompletnie gówniana rama w stylu treking/turing/ujwieco którą miałem od dłuższego czasu. Geometrią wypadała w pogranicze szosy/grawel (72°HT, 73°ST, 440 CS, 580TTh, 510ST), więc gdy zeszłoroczny projekt szosy na tym czymś nie wypalił to zabrałem się w tym roku do zrobienia sztywnego xc.

 

mBlCSiM.jpg

 

Ramy i kółek kupowanych na przestrzeni paru ostatnich lat nie chciałem się pozbywać, a że na nic normalnego w tej chwili mnie nie stać to reszta musiała się do nich dopasować. Ich podstawowe wady to waga i krzywe spawanie. Rurkę sterową dociąłem wtedy kiedy jeszcze jeździłem z barankiem i nie zostawiłem miejsca na podkładki. Przy obecnej kierownicy drop z siodełka do gripów ma 0-2cm, całkiem w porządku.

 

Z lekkich i szybkich opon na łatwy teren i drogę wybór padł na Continentale Race King. 2.2" to najgrubsze co w ramę weszło, a obręcz 19mm mimo iż trochę na granicy komfortu to problemów nie sprawia. Dla zabawy poszedłem w tubeless, dopłaciłem po dwie dyszki względem najtańszej wersji opon i dorzuciłem taśmę i wentyle z aliexpresu. Mleko Stansa bo przecież szajsu nie dam :-> Pompuję je typowo na 2 bary, więcej gdybym planował trasę asfaltem.

Spoiler

drhtHdy.jpg

Dxb2s7i.jpg

 

Napęd jest w całości z aliexpresu. Nic innego w cenie do 5x wyższej nie ma sensu, a na dodatek tutaj nie da się nic kupić. Groupset L-Twoo AX w wersji 11rz z komponentami Zrace i korbą JIankun IXF. Same hity z ali. Korba z BCD104 daje wygodną opcję zmiany tarcz (no i nawet opcję zrobienia dinozaura 3X), zintegrowana oś i suport w zestawie - pyszności. Jeżdżę w SPD na szimano 520 i najtańszych butach z dekatlonu.

 

Chińczyk oferował dużą patelnię 11-52, więc ją wziąłem. Opisu dobrego nie było, a stopniowanie 11-13-16-20-24...52 uznaję za głupie. Alternatywą na przyszłość będzie Deore 5100 z 11-13-15-18-21...51 jak przestanie kosztować pół tysiąca. Na przód wpadło narrow wide 38T, co w efekcie daje mi dość sensowne dwa-trzy biegi na płaski asfalt. Można by się pokusić o ~42T ale czuję że nie warto na siłę zmieniać. 

 

Przerzutka działa w porządku. Podstawowa konieczność przy kasecie 52T to odpowiednie przycięcie łańcucha i nieco zabawy z b-screw. Jest w całości metalowa, a kołka wózka nie dość że narrow wide to jeszcze na łożyskach :-> Linia łańcucha dość dokładnie trzyma się standardu ~47,5mm więc problemów z przekosem i zjadaniem zębów się nie spodziewam.

Spoiler

tP8Yl2U.jpg

6qXPWRw.jpg

 

MjREiYv.jpg

 

 

Jako nowicjusz w mtb zastanawiałem się nad wyborem kierownicy i wypadło na dość konserwatywne 720mm na mostku 60mm. W ramach testu i z ciekawości gripy piankowe, a do tego jakieś nie najgorsze klamki od szimano. Poza manetką do kokpitu dorzuciłem jeszcze licznik sigma bc14.16 ze względu na pomiary wysokości (lubię sobie zmierzyć górkę i gradient), a kiedy trzeba dodaję oświetlenie (convoy s2).

8RIAALP.jpg

 

 

Wczoraj zrobiłem krótką rundkę przez las. Pierwszy bieg okazał się dość przydatny przy leśnych górkach i nierównościach. Dopłatę do aluminiowych klocków hamulcowych z wymiennymi okładzinami oceniam dobrze - względem plastiku zyskują na modulacji i oczywiście żywotności. 

Spoiler

Jwx38sC.jpg

VRK3yC4.jpg

 

 

Myślę że przez dłuższy czas zostawię ten rower tak jak jest. W najbliższych dniach dodam brakujące barendy (te plastikowe od gripów się rozpadły) i jakąś butelkę, ew. torbę. W planach na przyszłość jest drugi rower na szosę, ale to będzie zależało od wielu rzeczy. Na koniec podrzucę listę części z ceną i wagą

Spoiler

Wkc79LX.png

 

  • Lubię to 7
Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...
W dniu 17.06.2021 o 15:03, walker napisał:

Myślę że przez dłuższy czas zostawię ten rower tak jak jest.

Lol

 

Znajomy miał na pozbyciu ramę od złomka. Wymiary w większości się zgadzały więc zrobiłem przeszczep :-> 

bIIrWGL.jpg

0hQgmif.jpg

 

 

Rama Author Basic z 2011, dość lekka, prosta, fajne kształty aluminiowych rurek, choć trochę miejscami obita (kiedyś może będzie malowana). Nie ma punktów montażowych pod tarczę więc nieco blokuje możliwości dalszego upgrejdu. Do ramy dokupiona sztyca i drobiazgi.

 

W napędzie zmieniłem suport z chińczyka na szimano BB52. Chiński nie chciał się kręcić, a po jego rozebraniu wyszły na jaw kompletnie nieruchome łożyska :-> Albo po zamontowaniu go jeździłem na samym ślizgu uszczelek, albo zdechł od stania przez miesiąc. Do tego dorzuciłem platformy Wheel Up - łożyska maszynowe i wkręcane piny z plastikową platformą. Te są całkiem miłe, a spd leżą na półce czekając na drugi rower.

Spoiler

g3Vifx5.jpg

 

Do tego wszystkiego dołożyłem Marzocchi Marathon SL 120mm (rocznik 2005/6) Śliczny, ale ustawienie tego to będzie gruba pajda chleba. Po zabawie zwykłą pompką zdobyłem szokopompkę i adapterek. ~3 bary do komór pozytywnych. 10 do negatywnej (nie ma klekotania przy odbiciu, poprawny sag, no i brak przyklejenia na starcie. Komorę od bottom-outu jakoś ogarnę po jeździe. Będzie trzeba zdobyć olej 7,5W żeby to zalać, bo kto wie kiedy ostatnio było do tego zaglądane :-> 

Spoiler

hbW7sf7.jpg

 

Waga całości to ok. 12,3kg.

  • Lubię to 3
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

:) odkąd odkryłem, że mieszkam na Mazowszu to MTB mi przeszkadzał i próbowałem z niego zrobić coś bardziej fitness ale z 15kg i jego geometria nie szło to najlepiej. 

Ostatnio byłem z żoną i dziećmi u znajomych w innym mieście, spacer, obiad, oglądanie Frozen. To sobie usiadłem i zacząłem czytać wiadomości, maile, jakieś powiadomienia z olx, olx w tym mieście i tak od ogłoszenia do ogłoszenia, to jest mój nowy rower :D

Focus Arriba, 9kg bez pedałów, Sram Apex 2x10 który idzie na wymianę na 105 (bo mam całą bez korby ale akurat korba 2x10 działa w 2x11). Co mi się podoba to rama jest identyczna jak w szosowym Focus Cayo więc jak mnie odwali to tylko wkładam baranka i jest szosa. 

KnS8BuN.jpg

  • Lubię to 4
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ponieważ v-brake z przodu był zbyt piszczący (zabawy z klockami nie pomogły) zbyt mocny, porywczy (nic, nic, nic, ...blokowanie koła), to wpadł talerz. 

 

Możliwie niskim kosztem nowa piasta (D851SE), tarcza (TH-W12L 203), zacisk mechaniczny (M375) i adapter (IS-PM203). Po godzince jazdy wkoło domu jest już całkiem przyjemnie, ale postaram się wybrać na trasę do lasu gdy będzie mniej błota. Zdecydowałem się na dużą tarczę, bo na 160 ten układ był bardziej 'sugestią zwolnienia' niż hamulcem. Moc maksymalna nadal mniejsza od tego co potrafią vbraki, ale dopiero teraz jest modulacja.

A... no i wizualnie jest taka sama wielkość jak kasety z tyłu :|

6XbrGBR.jpg

 

Szczególiki:

Spoiler

Nowa piasta ma lekko asymetryczne i większe flansze, ale robi to mniej niż 3mm różnicy na kalkulatorze szprych, więc przekładka na luzie.

xXuHZla.jpg

 

Montaż tarczy na gwincie brzmi... lipnie. No ale nie wygląda na katastrofę. W kadrze "gratisowe" 160mm.

7q3vFEq.jpg

 

Zaplot standardowo na 3x i tubles.

6pinLsM.jpg

 

Big rotor :->

u51uEnF.jpg

 

 

 

  • Lubię to 3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Nie zmieniły się.
Chyba, że chodzi Ci o grzywnę za jezdę bez karty rowerowej gdy masz od 10-28 lat. Od stycznia to 1500 zł (lub nagana)

A po chodniku można jechać, gdy:

jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub

podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub

są spełnione jednocześnie trzy warunki:

chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości,

ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w terenie zabudowanym),

brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich przeznaczonego.

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...