Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 3 tygodnie później...

Radon jakby co dotarł. To był chyba ostatni czarny model dostępny w Polsce ;-)

 

http://imageshack.us/a/img34/3962/q0az.jpg

 

Już było lekkie, jesienne testowanie. Lekkie bo grypa i ponoć przy niej i na antybiotykach nie powinno się za dużo jeździć.

 

http://imageshack.us/a/img51/6889/yenj.jpg

 

Mimo szerokich opon, chyba 2.45, idzie jak przecinak po twardych nawierzchniach. W lesie przy takich lakach i tym rozmiarze chyba nie muszę pisać, że jest ok. Trochę brakuje większej zębatki z przodu lub mniejszej z tyłu do szybszych prędkości przy mocnych zjazdach po asfalcie. Ale za to z tym co ma można się wspinać w terenie pod każdą górkę. W porównaniu do mojego poprzedniego ma szerszy rozstaw kół więc jest zdecydowanie pewniej przy stromych zjazdach. Nieziemsko wygodny. Rama naprawdę cacy.

 

Na pierwszym foto oryginalna kierownica radona, na drugim moja poprzednia, mocniej wygięta. Lepiej mi leży.

 

Jutro będę odpowietrzał przedni hamulec. To nowość dla mnie i przez przypadek nastąpił lekki wyciek płynu ;-) przez co dociskam klamkę do samego chwytu, a i tak ledwo co hamuje. Kupiłem takie coś na allegro:

 

http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-avid-juicy-elixir-xx-full-i3581249619.html

 

Panorama z okolic

 

http://imageshack.us/a/img41/763/2zij.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Dokładnie, po sezonie jest taniej. Akurat taniej był KTM, którego kupiłem ale już przy zamówieniu zleciłem zamontowanie innego napędu, bo fabryczny długo nie podoła i wyszło mi 3400zł.

 

Niestety jeżdżę KTM'em do pracy i borykam się z myślą, że któregoś dnia go tam nie będzie, gdzie go postawię.

Edytowane przez Gadget
Link to post
Share on other sites

Ponoć U-lock kryptonite najlepszy ale trochę waży ;-)

 

 

P.s.

Przed kupnem radona rozważałem jeszcze te 26-ki:

 

http://allegro.pl/haibike-edition-rx-20-z-5199-zl-magura-xt-i3604034791.html

http://allegro.pl/haibike-edition-rx-z-5490-xt-reba-mega-cena-i3589077606.html

 

Jeden z 2012, drugi tańszy bo model 2011. Oba osprzętem rozwalają wszystko co widziałem w tej cenie. Nie jestem pewny tylko czy te ramy są OK.

Link to post
Share on other sites

Dokładnie i dzisiaj kupiłem taki U-lock, ale będzie podczepiony do roweru, 2 kg w te czy w tę nie robi mi różnicy i tak średnia prędkość to 25 km/h jeśli chodzi o mnie.

 

Co panowie używacie do łańcucha? Dziś sobie zakupiłem Shimano Wet Lube, ponieważ rowerowi koledzy uznali, że zielony finish line się popsuł.

 

Tak więc dzisiaj łańcuch po shake'u, jak nówka nasmarowany, wytarty trzy razy żeby się syfy nie kleiły w sumie mogłem ściągnąć kasetę i ją wypędzlować porządnie, ale... Najpierw muszę dobry bacik kupić, klucz mam. I od razu odradzam spinki w łańcuchach shimano, i tej firmy, bo bez kombinerek nie da się ich ściągnąć. Mocno problematyczne są, już wolałem użyć dzisiaj skuwacza czeskiego.

Link to post
Share on other sites

Jak jest z tym PTFE lube? Łapie piachu po smarowaniu? Ja mam finish line ale po smarowaniu zawsze masakra jeśli chodzi o zapiaszczenie. Mimo, że wycieram parę razy.

 

Mój kumpel z dawnych lat miał przepis na smarowanie łańcucha. Rozpuszczał świeczke w garnku, dodawał jakąś jeszcze substancję, której nie pamiętam albo po prostu jak szanujący się chief nie chciał mi zdradzić przepisu. Po rozmieszaniu wszystkiego kąpał w tym totalnie umyty łańcuch. Po kąpieli wieszał do wyschnięcia. Potem kilka ruchów żeby odleciały największe kawały tego co zaschło i voila. Reszta odpadła w użytkowaniu. Metoda ta zapewniała, że łańcuch nie łapał żadnego syfu, był suchy i pracował super.

Link to post
Share on other sites

Zielony FL będzie łapał piach bo jest przeznaczony m.in. do jazdy w deszczu/błocie (w skrócie agresywniej wypierać wilgoć). Odporniejszy na piach jest FL Ceramic Wax bo został do tego stworzony

 

http://www.finishlineusa.com/downloads/pdf/Lube_for_Every_Cyclist_Chart.pdf


Ceramic Wet wystarcza mi spokojnie na tydzień jazdy po suchym. Po jeździe w terenie (piach/szuter) i lepiej wyczyścić i przesmarować na nowo łańcuch.

Link to post
Share on other sites

Dam znać jak sprawi się Shimano do mokrego. Ostatnio nie pada, ale zapewne niedługo zacznie, a bardzo często zdarzami się ostatnio jeździć po błocie. Akurat jak jest ducho to większość po asfalcie jadę/szutrem więc pewnie syfu i tak zbierze.

 

Zapewne i tak przejadę 200km i trzeba będzie zrobić "shake". Przydała by mi się szczota parktoolsa, będę musiał kupić to łatwiej będzie z kasety syf zebrać.

Link to post
Share on other sites

Akurat kasetę mam 8s. Może i KTM mega osprzętu nie ma, bo tańsze scotty miały nawet tarcze. Jednak po jazdach próbnych i moich potrzebach zdecydowanie wygrał KTM. Dlaczego? Przede wszystkim jest idealnie dopracowany dosłownie nic ne trzeba na razie robić poza tym, że pewnie szybko skończe klocki i na pewno dam te z gumy 3-składnikowej, bo fabryczne mnie nie zadowalają możliwościami spowalniającymi, a nawet wolałbym tarczę z przodu. I druga kwestia, osprzęt czego nie miał żaden proponowany mi scott za tą samą cenę czy nawet tansze unibike'i. Często wracam z pracy i nawet nie tylko z pracy, gdyż przez 9 miesięcy to mamy lipę i wracam po drogach daleko za miastem w ciemnościach. W dodatku często coś wożę i prócz plecaka na rowerze znajduja się sakwy i to spore.

 

Nie wiem co to za ledowe oświetlenie, w sklepie "profesjonaliści" powiedzieli mi, że woleliby oświetlenie na baterie, oczywiście są modele super oczodajne, ale też swoje kosztują. Przykładowo dozbrojenie scotta z tarczami wg. sklepu pod moje potrzeby kosztowało by dodatkowe 700zł. To kpina? Oświetlenie w KTM'ie sobie cenię, bo naprawdę te ledy, które ma są więcej niż wystarczające. Miałem oświetenie na prądnicy w Magnumie Paseo na zwykłych żarówkach i takich efektów nie było. Dobry patent to też podtrzymanie czyli jak w wozach - postojówki. Staję i mnie widać czego przy klasycznym oświetleniu nie ma. Przede wszystkim: Potrzeba mi oświetlenia? Nie ma probelmu, prądnica w kole jest, przesuwam guziczek i już mogę jechać. Na baterie bym wydał krocie, a niestety akumulatory NiMH w chłodniejszych temperaturach padają jak muchy, a litowe szybko się kończą - niecałem 180 cykli i traci już nieodwracalnie pojemnośc.

 

Wiem, może jestem nerdem, ale cenię sobie prostotę i niezawodnośc.

 

Panowie ze sklepu mieli jednak rację pod jednym względem, a mianowicie geometria ramy. Na starym magnumie jak ciągle jechałem 22 km/h to był szczyt, jak chciałem większą prędkośc podróżną to tylko się pompowałem na marne i musiałem wracać do dwudziestki. Na KTM'ie to się płynie nie jedzie. Fakt, że tracę 15% mocy na amortyzację, jednak mimo wszystko jedzie się bardzo lekko. Jak jadę do pracy to jadę tylko 25 km/h bo wiadomo... Jeszcze robota i nie mogę się spompować. Ale za to po mieście krótsze dystans przejeżdżam w przedziale 32-34 km/h i to mi starcza.

 

To może nieco naskrobię jeszcze o tym smarze shimano wet lube. W porównaniu do zielonego FL pratycznie nie łapie brudu, tylko raz jeszcze przetarłem szmatą łańcuch, bo chrupał i przestał. Teraz jest czyściutki, wszystko chodzi cicho i gładko. Póki co najechane 32km, jestem ciekaw kiedy sworznie będą potrzebowały kolejną porcję smarowidła.

 

I tutaj w końcu go pokażę:

http://s19.postimg.org/og89mmi3n/SL731538.jpg

 

A tutaj mój stary bolid:

http://s19.postimg.org/6ww9lzmhv/IMG_0371.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja posiadam Kross Hexagon V8 (choć na palcach jednej ręki mogę policzyć to co z niego zostało :D)
W przyszłym roku przesiadam się na 27,5. Ten już sporo przeszedł i nie chcę go katować bo rama rekreacyjna może tego nie przeżyć. Z roweru jestem zadowolony i z pewnością zostawię go na zimówke.

http://www.forumrowerowe.org/uploads/garage_images/image_url-144898-1370364889.jpg

 

 

(...) poza tym, że pewnie szybko skończe klocki i na pewno dam te z gumy 3-składnikowej, bo fabryczne mnie nie zadowalają możliwościami spowalniającymi, a nawet wolałbym tarczę z przodu. (...)

W tym przypadku zmiana na tarczówki może doprowadzić do pojawienia się luzów w amortyzatorze, lepiej zainwestować w dobre klamki, linki, np. Shimano Deore albo Avid Single Digit 5. 

Edytowane przez szylolek
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Te opony są dobre na lód i mocno ubity śnieg (czyli dojazd autem do miejsca docelowego). Na asfalcie zachowują się strasznie nieprzewidywalnie (jakbyś jechał na lodzie).

 

Mój sezon jest jak na razie skończony - miałem naprawiane ścięgno w stopie :(

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

U mne sezon trwa cay rok. Rower to narzędzie użytkowe i słyży do przemieszczania się. Odpuszczam jak jest śnieg, silny wiatr, deszcz i temperatury bardz niskie. A jak małe dystanse do sklepu (3,5km w jedną stronę) to i wymienione wcześniej przeszkody nie przeszkadzają. lepiej tak niż iść z buta lub się upokorzyc i jechać autem. Np w tym tyg. w pracy byłem trzy razy rowerem i dwa razy autem. Rowerem zrobiłem 123km a autem 69km :) Zima jest okej więc można jeździć :)

Link to post
Share on other sites

Ja staram się trenować na dwóch kółkach kilka razy w tygodniu, ale kiedy pogoda lub samopoczucie nie pozwala to wsiadam na 2h na rowerek spinningowy - to jednak nie to samo, ale co zrobić - lepiej się rozruszać na stacjonarnym niż siedzieć bezczynnie przed TV lub PC  :rotfl:

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
Gość Kotecek

Mi bardzo ręce marzną i to największy problem. Przy -10 nie jest z tym najlepiej.

 

Tak jak teraz jest to sobie jeżdżę. Trochę nie lubię wachań temperatury. Jak wyjeżdża rano do pracy o 6 to jest chłodniej i mi się lepiej jedzie niż potem jak wracam i jest cieplej.

Link to post
Share on other sites

Waga 3,3kg luudzie, to Boxxer Race jest lżejszy. Mój jest strasznie zmarnowany, kilkuletni pewnie chodzi o niebo lepiej od tego.

Może lepiej rozejrzeć się za czymś jednak z wyższej półki. Można się zniechęcić, a potem ciężko takie coś odsprzedać.

Popytaj na forum rowerowym, pamiętam u kuzyna Marzocchi 66 180mm skoku, jak to chodziło ^^

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...