Skocz do zawartości

Jakie są wymagania na studia Grafiki Komputerowej Artystycznej? I parę mniejszych pytań...


Recommended Posts

Od razu przepraszam jeśli to zły temat, ale wydaje mi się że jest na miejscu. Skąd to pytanie? Otóż za 2 lata mam maturę, jestem w techniku informatycznym, więc będę mieć tytuł technika informatyka. Z tym że nie wiem jak to idzie ze specjalizacją - wybrałam grafika komputerowa... Zdążyłam wyczytać że kierunek studiów na który chciałabym pójść jest przeważnie 2 stopnia? Czy istnieją 1 ? Jeśli tak to jakie są wymagania (przyznam że ciężko mi znaleźć... gdzie nie patrzę to głównie rozpisują się co student się nauczy i gdzie zdobędzie pracę...eh). A jeśli GrafikaKomp. jest tylko 2 stopnia to na jakie studia najlepiej się zapisać, ASP? 

 

Będę wdzięczna za przybliżenie mi tematu, lub odesłaniu gdzie mogłabym się więcej dowiedzieć :)

Link to post
Share on other sites

Hym szczerze to jako pracodawczyni wybrałabym grafika, który miał styczność ze sztuką głównie dlatego że taka osoba wyrabia sobie "smaczek" estetyki i czasem nawet prostoty pewnych obrazów -> grafik... Dlatego rozważam to ASAP .. ale cóż mało wiem o pracodawcach, mogę tylko gdybać co chcą ;]... Ale i tak najważniejsze dla mnie pytanie, to jakie są wymagania ? Czy ktoś był na studiach grafiki komputerowej i potrafiłby mi odpowiedzieć?

Link to post
Share on other sites

Grafika komputerowa to dość szerokie pojęcie. Animacja, VFX, Compositing, Matte painting, DTP, Digital Painting ... i jeszcze dużo innych dziedzin, o których zapomniałem albo ich jeszcze nawet nie znam. Ogólnie CG dzieli się na 3D i na 2D. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, które z tych Cię bardziej kręci. Osobiście Ci powiem, że rysunek to podstawa, udaj się na jakiś kurs rysunku, dobry, żebyś się nie zniechęcił, następnie uczelnia ... hmm ... i tu jest problem bo nie ma w Polsce szkoły uczącej naprawdę grafiki komputerowej. W sumie masz 3 opcje.