Skocz do zawartości

Neostrada livebox "do 10 mb" skaczący ping = brak rozwiązania? Ręce opadają...


Recommended Posts

Od kilku dni mam neostradę "do 10 mb" i skaczący ping uniemożliwia mi jakąkolwiek rozgrywkę sieciową... Wygooglowałem swój problem i naczytałem się chyba z 20 tematów o podobnej tematyce i w ŻADNYM z nich nie ma rozwiązania...

Komp bez wirusów, przeskanowany oraz świeżo po formacie, także na 100% to nie moja wina.

Próbowałem różnych metod, które sobie wygooglowałem: jakieś programy, zmiana przepustowości w systemie itp, ale nic nie pomaga.
Z tego co czytałem to jest to problem z*****ej neostrady, która ma jakby dwa "tryby" (sory nie znam się na tym): FAST oraz INTERLEAVE. Interleave jest stosowane ponoć do połączeń powyżej 4mb co skutkuje tragicznym pingiem.

Wcześniej miałem neo 6mb (ledwo co - moje stare kable nie pozwalały na szybszy internet) = ping był kiepski bo 60ms, ALE stabilny i można było pograć przez sieć. Niestety, po przejściu na windows 7 do mojego starego modemu nie było sterowników więc musiałem przejść na ten cholerny livebox...

Teraz ping w grach to jakieś 90ms oraz co kilka-kilkanaście sekund jest spike do 250+ = nie da się w nic pograć.

Jak już mówiłem: czytałem MASĘ tematów na różnych forach i nigdzie nie ma rozwiązania.

Robiłem wszystko co było w tych tematach podane sprawdzałem ping w cmd, sprawdzałem ustawienia liveboxa, grzebałem w systemie, bawiłem się zaporami, programami itp, ale niestety nic nie pomaga...

Ktoś ma/miał taki problem? Jest jakieś rozwiązanie?

Tutaj próbka tego co oferuje przecudowny livebox:
http://imageshack.us/photo/my-images/838/3ukr.png/



Dzwoniłem na infolinię...

Gość wydawał się jakiś niekumaty. Pytał się czy ogólnie działa mi internet, kazał wejść w ustawienia liveboxa, wyłączyć go i włączyć (w międzyczasie on coś tam niby sprawdził). Rezultat =ŻADEN.

Oczywiście starał się mi wcisnąć kit, że mam jakiegoś wirusa albo coś. Oczywiście odpowiedziałem, że nie ma takiej możliwości... (oczywiście pan nie dopuszczał nawet możliwości, że to jest coś u nich na centrali, albo, że po prostu świadczą kiepskie usługi...)

UWAGA, HIT:

Zaproponował, że przyśle do mnie technika ale UWAGA: zaczął mi coś kręcić, że jeżeli z "ich" sprzętem jest coś nie tak to będę musiał zapłacić trzydzieści coś złotych lub jeżeli z "moim" sprzętem jest coś nie tak koszt wyniesie 99zł... oczywiście PODZIĘKOWAŁEM za taki cyrk...

WHAT THE fu*k? Nie mam siły do tej neostrady/orange....

Myślę nad zrezygnowaniem z umowy...

Edytowane przez Chris55555
Link to post
Share on other sites

1. Jeśli używasz shit-liveboxa od razu go podmień nawet na router za 100zł. Livebox to "maszynka do podbijania pingów"

2. Jakie parametry na linii? Wejdź w konfiguracje routera i je podaj

3. Jeśli nic by nie pomogło, można dzwonić do nich, ale na dział techniczny i ładnie poprosić o zmiane portu lub nawet karty. Jak wiemy teraz każdy bierze 10,20Mb/s, a karty na centralkach są za mocno obciążone.

4. Miałem to samo, przy zwiększeniu prędkości pingi w górę i nieco niestabilne, wcześniej jak igła chodziły, ale patrz pkt. 3

Link to post
Share on other sites

Nie masz czasem przy okazji szumów w słuchawce ?

Co to za modem, bo większość 7 obsługuje z własnych sterowników.

LB jest podpięty po kablu, czy WiFi ?

Nie mam szumów. Mój stary modem do speedtouch330. Nie da się go zainstalować pod windows 7. Swego czasu spędziłem kilka dni na forach czytając o tym. Niby są jakieś obejścia z sterownikami pod Vistę + odpalanie jakichś plików bat, ale to u mnie nie działa.

LB korzysta z wifi

 

1. Jeśli używasz shit-liveboxa od razu go podmień nawet na router za 100zł. Livebox to "maszynka do podbijania pingów"

2. Jakie parametry na linii? Wejdź w konfiguracje routera i je podaj

3. Jeśli nic by nie pomogło, można dzwonić do nich, ale na dział techniczny i ładnie poprosić o zmiane portu lub nawet karty. Jak wiemy teraz każdy bierze 10,20Mb/s, a karty na centralkach są za mocno obciążone.

4. Miałem to samo, przy zwiększeniu prędkości pingi w górę i nieco niestabilne, wcześniej jak igła chodziły, ale patrz pkt. 3

1. Używam, tak jak napisałem w pierwszym poście. Zastanowię się na tym routerem. W ogóle to myślę żeby zrezygnować z orange.

2. Niezbyt się an tym znam, chodzi o to? http://imageshack.us/f/194/9i2s.png/

3. Dzwoniłem, tak jak napisałem w pierwszym poście. Odpowiedź dostałem godną pożałowania.

Link to post
Share on other sites

Tak o ten kabel mi chodziło :)

W takim razie musisz teraz męczyć infolinię, albo spróbować wymienić modem.

Warto by było na początek od kogoś pożyczyć inny modem, żeby czasem nie wyrzucić pieniędzy w błoto.

Ludzie na infolinii są mało pomocni oraz nierozgarnięci. Jutro idę do orange osobiście,

 

Dawniej jak jeszcze miałem neo 6mb na starym modemie ping był dobry. Z tym, że  już wtedy technicy powiedzieli, że są bardzo stare kable, które uciągną MAX i 6mb i więcej nie puszczą. Dlatego właśnie musi łączyć się przez wifi. Przynajmniej ja tak to rozumiem. Na szczęście gdy wymieniałem stary modem na liveboxa podpisałem z nimi umowę (rachunek podniósł się o 5 zł a ja dostałem neta "do 10mb" bo prędkości 6mb już w orange nie ma). Moje szczęście, że mogę sobie od takiej umowy odstąpić do 10 dni. Najwyżej zmienię system operacyjny na starego windowsa xp, zainstaluje sterego speedtoucha330 i będę śmigał na 6mb ze stabilnym pingiem. Umowa na 6mb kończy się za rok. Jakoś to przetrzymam i zmienię operatora na jakiegoś ogarniętego.

Edytowane przez Chris55555
Link to post
Share on other sites

Chris nie wiem czy pójście do salonu ci coś da ale spróbować możesz. Ja jak poszłem ostatnio z ojcem to czekałem 5 min a rozmowa trwała 15 sec z odpowiedzią: dzwonić na infolinię 801505505.

 

Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez RexRX
Link to post
Share on other sites

Mam identyczne parametry łącza jak i jego charakterystyki porównując do Twoich.

Nie rozumiem co ma transmisja WLAN do szybkości łącza którą u Ciebie określono na max 6mbit. i kwestia "nie przepuszczania". Licząc nawet te 10mbit/s czyli 1,2MB/s nie obciąży więcej jak połowę realnej przepustowości w standardzie 802.11g. Możesz sobie po swojej stronie korzystać z czegokolwiek, nawet gdyby router miał porty nie w Fast ethernet. Liczy się to z jakim synchro zestawi wbudowany modem adsl połączenie.

 

Co bym radził na już - wykorzystaj pakiet hirens'a a właściwie MiniXP. Jak nie masz jakieś egzotycznej sieciówki to bez problemu możesz używać w nim sieci bez konieczności instalacji systemu. Posprawdzaj sobie jakość połączenia odpalając strony, materiały video online bo może się okazać, że to wcale nie jest wina łącza czy livebox'a.

Link to post
Share on other sites

Mam identyczne parametry łącza jak i jego charakterystyki porównując do Twoich.

Nie rozumiem co ma transmisja WLAN do szybkości łącza którą u Ciebie określono na max 6mbit. i kwestia "nie przepuszczania". Licząc nawet te 10mbit/s czyli 1,2MB/s nie obciąży więcej jak połowę realnej przepustowości w standardzie 802.11g. Możesz sobie po swojej stronie korzystać z czegokolwiek, nawet gdyby router miał porty nie w Fast ethernet. Liczy się to z jakim synchro zestawi wbudowany modem adsl połączenie.

 

Co bym radził na już - wykorzystaj pakiet hirens'a a właściwie MiniXP. Jak nie masz jakieś egzotycznej sieciówki to bez problemu możesz używać w nim sieci bez konieczności instalacji systemu. Posprawdzaj sobie jakość połączenia odpalając strony, materiały video online bo może się okazać, że to wcale nie jest wina łącza czy livebox'a.

Co to jest "pakiet hirens'a"? Czy jest to system operacyjny? To? http://pl.wikipedia.org/wiki/Hiren's_BootCD

 

Co mam z tym zrobić? Wgrać ten system i próbować co będzie się działo z pingiem? Wybacz, ale jestem zielony.

 

Sądzę (choć jestem laikiem), że to wina liveboxa oraz świadczonej usługi "do 10 mb". Tak podpowiada logika. Miałem stary modem speedtouch330 wraz ze starą prędkością 6mb = stabilny ping. Jak tylko zmieniłem na 10 mb + livebox = ping skaczący.

 

Próbuję różnych rozwiązań, szukam w internecie porad. Zobaczymy jak to będzie. Najwyżej zmienię operatora.

Link to post
Share on other sites

Wiesz, ile razy dzwonię na infolinię to otrzymuję odpowiednią pomoc ale... ja jestem miły i tak samo mnie traktują :) 
Może więcej ludzi się w pobliżu ciebie podłączyło i centralka nie wyrabia, tak jest u mnie i póki co mam tylko obniżane rachunki. Chociaż ostatnio jest lepiej, może coś robili, nie wiem. 
Za to jak był ostatnio technik to sprawdzał jakość połączenia na głównym wejściu i na kablu do którego jest router podłączony. Okazało się, że mam spore straty na kablach w domu. 
A zmiana operatora przyniesie ci tylko więcej problemów :D Chyba, że będzie to jakiś lokalny :) 

Link to post
Share on other sites

Zmienilem system na xp (trudno), zainstalowalem stary modem speedtouch330 i wszystko smiga. Ping stabilny CALY CZAS, ani jednej scinki. Jutro ide zerwac umowe na livebox. Moga mnie cmoknac z wciskaniem kitu, ze mam wirusy na kompie, albo ze przyjdzie technik, ale ja bede musial zaplacic.

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Edytowane przez Chris55555
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...