Chris55555 0 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Od kilku dni mam neostradę "do 10 mb" i skaczący ping uniemożliwia mi jakąkolwiek rozgrywkę sieciową... Wygooglowałem swój problem i naczytałem się chyba z 20 tematów o podobnej tematyce i w ŻADNYM z nich nie ma rozwiązania...Komp bez wirusów, przeskanowany oraz świeżo po formacie, także na 100% to nie moja wina.Próbowałem różnych metod, które sobie wygooglowałem: jakieś programy, zmiana przepustowości w systemie itp, ale nic nie pomaga.Z tego co czytałem to jest to problem z*****ej neostrady, która ma jakby dwa "tryby" (sory nie znam się na tym): FAST oraz INTERLEAVE. Interleave jest stosowane ponoć do połączeń powyżej 4mb co skutkuje tragicznym pingiem.Wcześniej miałem neo 6mb (ledwo co - moje stare kable nie pozwalały na szybszy internet) = ping był kiepski bo 60ms, ALE stabilny i można było pograć przez sieć. Niestety, po przejściu na windows 7 do mojego starego modemu nie było sterowników więc musiałem przejść na ten cholerny livebox...Teraz ping w grach to jakieś 90ms oraz co kilka-kilkanaście sekund jest spike do 250+ = nie da się w nic pograć.Jak już mówiłem: czytałem MASĘ tematów na różnych forach i nigdzie nie ma rozwiązania.Robiłem wszystko co było w tych tematach podane sprawdzałem ping w cmd, sprawdzałem ustawienia liveboxa, grzebałem w systemie, bawiłem się zaporami, programami itp, ale niestety nic nie pomaga...Ktoś ma/miał taki problem? Jest jakieś rozwiązanie?Tutaj próbka tego co oferuje przecudowny livebox:http://imageshack.us/photo/my-images/838/3ukr.png/Dzwoniłem na infolinię...Gość wydawał się jakiś niekumaty. Pytał się czy ogólnie działa mi internet, kazał wejść w ustawienia liveboxa, wyłączyć go i włączyć (w międzyczasie on coś tam niby sprawdził). Rezultat =ŻADEN.Oczywiście starał się mi wcisnąć kit, że mam jakiegoś wirusa albo coś. Oczywiście odpowiedziałem, że nie ma takiej możliwości... (oczywiście pan nie dopuszczał nawet możliwości, że to jest coś u nich na centrali, albo, że po prostu świadczą kiepskie usługi...)UWAGA, HIT:Zaproponował, że przyśle do mnie technika ale UWAGA: zaczął mi coś kręcić, że jeżeli z "ich" sprzętem jest coś nie tak to będę musiał zapłacić trzydzieści coś złotych lub jeżeli z "moim" sprzętem jest coś nie tak koszt wyniesie 99zł... oczywiście PODZIĘKOWAŁEM za taki cyrk...WHAT THE fu*k? Nie mam siły do tej neostrady/orange....Myślę nad zrezygnowaniem z umowy... Edytowane 22 Lipca 2013 przez Chris55555 Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Nie masz czasem przy okazji szumów w słuchawce ? Co to za modem, bo większość 7 obsługuje z własnych sterowników. LB jest podpięty po kablu, czy WiFi ? Cytuj Link to post Share on other sites
maras14 1 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 1. Jeśli używasz shit-liveboxa od razu go podmień nawet na router za 100zł. Livebox to "maszynka do podbijania pingów" 2. Jakie parametry na linii? Wejdź w konfiguracje routera i je podaj 3. Jeśli nic by nie pomogło, można dzwonić do nich, ale na dział techniczny i ładnie poprosić o zmiane portu lub nawet karty. Jak wiemy teraz każdy bierze 10,20Mb/s, a karty na centralkach są za mocno obciążone. 4. Miałem to samo, przy zwiększeniu prędkości pingi w górę i nieco niestabilne, wcześniej jak igła chodziły, ale patrz pkt. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Nie masz czasem przy okazji szumów w słuchawce ? Co to za modem, bo większość 7 obsługuje z własnych sterowników. LB jest podpięty po kablu, czy WiFi ? Nie mam szumów. Mój stary modem do speedtouch330. Nie da się go zainstalować pod windows 7. Swego czasu spędziłem kilka dni na forach czytając o tym. Niby są jakieś obejścia z sterownikami pod Vistę + odpalanie jakichś plików bat, ale to u mnie nie działa. LB korzysta z wifi 1. Jeśli używasz shit-liveboxa od razu go podmień nawet na router za 100zł. Livebox to "maszynka do podbijania pingów" 2. Jakie parametry na linii? Wejdź w konfiguracje routera i je podaj 3. Jeśli nic by nie pomogło, można dzwonić do nich, ale na dział techniczny i ładnie poprosić o zmiane portu lub nawet karty. Jak wiemy teraz każdy bierze 10,20Mb/s, a karty na centralkach są za mocno obciążone. 4. Miałem to samo, przy zwiększeniu prędkości pingi w górę i nieco niestabilne, wcześniej jak igła chodziły, ale patrz pkt. 3 1. Używam, tak jak napisałem w pierwszym poście. Zastanowię się na tym routerem. W ogóle to myślę żeby zrezygnować z orange. 2. Niezbyt się an tym znam, chodzi o to? http://imageshack.us/f/194/9i2s.png/ 3. Dzwoniłem, tak jak napisałem w pierwszym poście. Odpowiedź dostałem godną pożałowania. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Sprawdź pingi po kablu, bo WiFi w LB jest co najmniej kiepskie. Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Nie za bardzo wiem jak to zrobić, żeby był internet "po kablu". Co to znaczy? Mam odłączyć Wifi w opcjach liveboxa? Livebox jest podłączony do komputera kablem ethernet, czy to właśnie o ten kabel chodzi? Jestem dość zielony w tych sprawach także wybacz. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Tak o ten kabel mi chodziło W takim razie musisz teraz męczyć infolinię, albo spróbować wymienić modem. Warto by było na początek od kogoś pożyczyć inny modem, żeby czasem nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Tak o ten kabel mi chodziło W takim razie musisz teraz męczyć infolinię, albo spróbować wymienić modem. Warto by było na początek od kogoś pożyczyć inny modem, żeby czasem nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Ludzie na infolinii są mało pomocni oraz nierozgarnięci. Jutro idę do orange osobiście, Dawniej jak jeszcze miałem neo 6mb na starym modemie ping był dobry. Z tym, że już wtedy technicy powiedzieli, że są bardzo stare kable, które uciągną MAX i 6mb i więcej nie puszczą. Dlatego właśnie musi łączyć się przez wifi. Przynajmniej ja tak to rozumiem. Na szczęście gdy wymieniałem stary modem na liveboxa podpisałem z nimi umowę (rachunek podniósł się o 5 zł a ja dostałem neta "do 10mb" bo prędkości 6mb już w orange nie ma). Moje szczęście, że mogę sobie od takiej umowy odstąpić do 10 dni. Najwyżej zmienię system operacyjny na starego windowsa xp, zainstaluje sterego speedtoucha330 i będę śmigał na 6mb ze stabilnym pingiem. Umowa na 6mb kończy się za rok. Jakoś to przetrzymam i zmienię operatora na jakiegoś ogarniętego. Edytowane 22 Lipca 2013 przez Chris55555 Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Jeśli możesz ponownie podłączyć stary modem, to coś będzie wiadomo jak jest ze stanem linii. Możliwe, że faktycznie winny tu jest LB. Jeśli tak będzie, to bez trudu się znajdzie jakąś alternatywę dla niego. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 (edytowane) Chris nie wiem czy pójście do salonu ci coś da ale spróbować możesz. Ja jak poszłem ostatnio z ojcem to czekałem 5 min a rozmowa trwała 15 sec z odpowiedzią: dzwonić na infolinię 801505505. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 22 Lipca 2013 przez RexRX Cytuj Link to post Share on other sites
thermalfake 32 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Mam identyczne parametry łącza jak i jego charakterystyki porównując do Twoich. Nie rozumiem co ma transmisja WLAN do szybkości łącza którą u Ciebie określono na max 6mbit. i kwestia "nie przepuszczania". Licząc nawet te 10mbit/s czyli 1,2MB/s nie obciąży więcej jak połowę realnej przepustowości w standardzie 802.11g. Możesz sobie po swojej stronie korzystać z czegokolwiek, nawet gdyby router miał porty nie w Fast ethernet. Liczy się to z jakim synchro zestawi wbudowany modem adsl połączenie. Co bym radził na już - wykorzystaj pakiet hirens'a a właściwie MiniXP. Jak nie masz jakieś egzotycznej sieciówki to bez problemu możesz używać w nim sieci bez konieczności instalacji systemu. Posprawdzaj sobie jakość połączenia odpalając strony, materiały video online bo może się okazać, że to wcale nie jest wina łącza czy livebox'a. Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Mam identyczne parametry łącza jak i jego charakterystyki porównując do Twoich. Nie rozumiem co ma transmisja WLAN do szybkości łącza którą u Ciebie określono na max 6mbit. i kwestia "nie przepuszczania". Licząc nawet te 10mbit/s czyli 1,2MB/s nie obciąży więcej jak połowę realnej przepustowości w standardzie 802.11g. Możesz sobie po swojej stronie korzystać z czegokolwiek, nawet gdyby router miał porty nie w Fast ethernet. Liczy się to z jakim synchro zestawi wbudowany modem adsl połączenie. Co bym radził na już - wykorzystaj pakiet hirens'a a właściwie MiniXP. Jak nie masz jakieś egzotycznej sieciówki to bez problemu możesz używać w nim sieci bez konieczności instalacji systemu. Posprawdzaj sobie jakość połączenia odpalając strony, materiały video online bo może się okazać, że to wcale nie jest wina łącza czy livebox'a. Co to jest "pakiet hirens'a"? Czy jest to system operacyjny? To? http://pl.wikipedia.org/wiki/Hiren's_BootCD Co mam z tym zrobić? Wgrać ten system i próbować co będzie się działo z pingiem? Wybacz, ale jestem zielony. Sądzę (choć jestem laikiem), że to wina liveboxa oraz świadczonej usługi "do 10 mb". Tak podpowiada logika. Miałem stary modem speedtouch330 wraz ze starą prędkością 6mb = stabilny ping. Jak tylko zmieniłem na 10 mb + livebox = ping skaczący. Próbuję różnych rozwiązań, szukam w internecie porad. Zobaczymy jak to będzie. Najwyżej zmienię operatora. Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Wiesz, ile razy dzwonię na infolinię to otrzymuję odpowiednią pomoc ale... ja jestem miły i tak samo mnie traktują Może więcej ludzi się w pobliżu ciebie podłączyło i centralka nie wyrabia, tak jest u mnie i póki co mam tylko obniżane rachunki. Chociaż ostatnio jest lepiej, może coś robili, nie wiem. Za to jak był ostatnio technik to sprawdzał jakość połączenia na głównym wejściu i na kablu do którego jest router podłączony. Okazało się, że mam spore straty na kablach w domu. A zmiana operatora przyniesie ci tylko więcej problemów Chyba, że będzie to jakiś lokalny Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Nie wiem czy więcej ludzi się podłączyło czy nie. Według konsultanta jeżeli "internet działa" to jest koniec tematu. On nie widzi żadnego problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Dlatego zgłaszaj reklamację i zaznaczaj, że chcesz rekompensaty za niepełnowartościową usługę. Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Czyli jak dostaniesz numer "sprawy" pod numerem 801 505 505 (chyba ciągle 1 aby się połączyć z konsultantem ) to potem dzwonisz pod 19393 i chcesz obniżenia rachunku. Cytuj Link to post Share on other sites
Chris55555 0 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 (edytowane) Zmienilem system na xp (trudno), zainstalowalem stary modem speedtouch330 i wszystko smiga. Ping stabilny CALY CZAS, ani jednej scinki. Jutro ide zerwac umowe na livebox. Moga mnie cmoknac z wciskaniem kitu, ze mam wirusy na kompie, albo ze przyjdzie technik, ale ja bede musial zaplacic.Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam. Edytowane 23 Lipca 2013 przez Chris55555 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.