Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problem z Radeonem i Komputronikiem

radeon 7770 komputronik artefakty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 paatos

paatos
  • Nowicjusz

  • 22 postów

Napisano 11 lipiec 2013 - 07:43

Witam. W maju kupiłem Gigabyte Radeona 7770 i już na drugi dzień zaczęły się problemy z artefaktami w 2D. Nie przejmowałem się tym bo nie miałem pewności czy to na 100% wina nowej karty. Niestety artefakty zaczęły być coraz bardziej widoczne aż komputer przestał się uruchamiać. Zaniosłem kartę do salonu Komputronika gdzie trzymali kartę przez 29 czy 30 dni po czym odebrałem niby naprawioną kartę, ale artefakty w 2D i 3D znowu zaczęły się pojawiać.

 

Komputronik posiada tylko zewnętrzny serwis więc nie mam zamiaru po raz kolejny odstawiać komputera potrzebnego mi również do pracy na okrągły miesiąc, tym bardziej że ewidentnie sprzedali mi uszkodzoną kartę graficzną (nie miałem ochoty ani możliwości oddać karty zaraz jak zaczęły się z nią problemy - wyjazd).

 

Chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi w takim przypadku wymiana karty na całkowicie NOWĄ i sprawną, w końcu taką kupiłem i taką zamierzam mieć lub zwrot pieniędzy.


  • 0

#2 Melman1980

Melman1980
  • Maniak

  • 2310 postów
  • Miejscowość:RADOM

Napisano 11 lipiec 2013 - 08:02

Mialem podobny problem z gigabyte 7850 rok temu. Gigabyte naprawia karte do skutku. W moim przypadku padala sekcja zasilania 12v. Za 3 razem naprawili i karte sprzedalem
  • 0

i7 8700k 4.9 GHz+ KRAKEN X62 + ASUS GTX 1080TI OC + ASROCK Z370 EXTREME4 + CORSAIR 2 x 8GB 3000Mhz + CRUCIAL SSD 525GB MX300 + LG 24GM77 + AIM SC808 + HYPERX CLOUD + FRACTAL DEFINE R6 TG


#3 JohnWoo

JohnWoo
  • BRO SHIELD

  • 656 postów

Napisano 11 lipiec 2013 - 09:34

Nową lub zwrot pieniędzy możesz dostać, jeżeli uszkodzoną kartę odniosłeś w ciągu 10 dni, a także za 3 lub 4 razem, gdy karta wróci z serwisu nadal uszkodzona.


  • 0

Lenovo Ideapad 320 

 


#4 SKEEPER

SKEEPER
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 11 lipiec 2013 - 19:37

Nową lub zwrot pieniędzy możesz dostać, jeżeli uszkodzoną kartę odniosłeś w ciągu 10 dni, 

Przykro mi, ale nie ma takiej podstawy prawnej, że można oddać uszkodzony sprzęt do 10 dni i odebrać nowy sprzęt lub pieniądze.

 

 

 a także za 3 lub 4 razem, gdy karta wróci z serwisu nadal uszkodzona.

Tak, ale tylko, jeżeli takie warunki są napisane w karcie gwarancyjnej.

 

 

Chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi w takim przypadku wymiana karty na całkowicie NOWĄ i sprawną, w końcu taką kupiłem i taką zamierzam mieć lub zwrot pieniędzy.

Tak, jeżeli wada nie jest możliwa do usunięcia lub jeżeli naprawa nie jest opłacalna - o tym decyduje gwarant lub sklep, w zależności z jakiej podstawy prawnej reklamujesz Swoją kartę (gwarancja / ustawa konsumencka).

 

P.S. - a jakie temperatury ma karta podczas pojawiania się tych artefaktów??


  • 0

#5 Mephic

Mephic
  • Pasjonat

  • 857 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 13:54

Tak, jeżeli wada nie jest możliwa do usunięcia lub jeżeli naprawa nie jest opłacalna - o tym decyduje gwarant lub sklep, w zależności z jakiej podstawy prawnej reklamujesz Swoją kartę (gwarancja / ustawa konsumencka).

 

W przypadku reklamacji na podstawie ustawy konsumenckiej to Konsument wskazuje oczekiwanie.

 

W tym wypadku polecam wymianę na nowy.

 

Jednocześnie reklamując z ustawy masz ramy czasowe, a z gwarancji jesteś zdany na zapisy gwarancyjne gdzie z reguły naprawa może trwać w nieskończoność.


  • 0

Mobo: MSI Z77A-GD55CPU: Core i5 3570K @4,6 GHz 1,23v, CPUCooler: Enermax ETS-T40-TA GPU: MSI 660Ti PE OC Edition Core: 1280 MHz Vram: 7000 MHz // voltage: STOCK, RAM: Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600 MHz (X.M.P.), PSU: Corsair TXEU 750W, Case: CM HAF 912 Plus (2x120mm sickleflow red, 1x200mm megaflow red, 1x120mm cm stock)FanController: Lamptron FC5V2


#6 SKEEPER

SKEEPER
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 14:25

Z ustawy, jak nawet zażąda wymiany, to sklep nie musi mu wymienić.

 

Jakie ramy czasowe są w ustawie??


  • 0

#7 Mephic

Mephic
  • Pasjonat

  • 857 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 15:16

14 dni na decyzje, 30 dni na spełnienie oczekiwania konsumenta
  • 0

Mobo: MSI Z77A-GD55CPU: Core i5 3570K @4,6 GHz 1,23v, CPUCooler: Enermax ETS-T40-TA GPU: MSI 660Ti PE OC Edition Core: 1280 MHz Vram: 7000 MHz // voltage: STOCK, RAM: Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600 MHz (X.M.P.), PSU: Corsair TXEU 750W, Case: CM HAF 912 Plus (2x120mm sickleflow red, 1x200mm megaflow red, 1x120mm cm stock)FanController: Lamptron FC5V2


#8 SKEEPER

SKEEPER
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 15:29

A czasami nie jest tak?:

 - 14 dni na ustosunkowanie się do oczekiwań konsumenta. W przypadku nie ustosunkowania się do 14 dni, automatycznie oczekiwania konsumenta uznaje się za zasadne i należy zakończyć reklamację zgodnie z jego oczekiwaniami, określonymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.

 

30 dni na spełnienie oczekiwania konsumenta - 1). to coś jest sprzeczne z tymi 14 dniami na decyzję. Bo jak sklep ma spełnić oczekiwania konsumenta, skoro do 14 ustosunkował się do żądań w taki sposób, że np. sprzętu nie wymieni, tylko naprawi, a konsument chciał wymiany.

2). W ustawie również nie są określone żadne terminy, poza tymi 14 dniami na ustosunkowanie się.  Jeżeli chodzi o jakikolwiek czas, to jest napisane w ustawie "w możliwie jak najkrótszym czasie" i tutaj jest otwarta furtka dla sklepu, który liczy koszty naprawy, wymiany, bo to on za całość płaci.

 

Gwarancja zazwyczaj ma określone terminy oraz ilość napraw....trzeba poczytać, bo każdy gwarant może pisać co chce, a nawet gwarancji nie dać, bo nie musi.

 

 

A poza tym, dalej nie znamy tych temperatur karty, systemu itp, bo np może się okazać, że artefakty powstają na skutek wysokich temperatur, bo karta zasyfiła się kurzem, sknocenia się sterowników, które wystarczy przeinstalować i też dla tego od razu nie chce wysyłać chłopaka do sklepu, bo znowu karty miesiąc nie będzie miał.


Użytkownik SKEEPER46 edytował ten post 12 lipiec 2013 - 15:40

  • 0

#9 Mephic

Mephic
  • Pasjonat

  • 857 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 15:51

Patrzę na stanowisko sądów konsumenckich przy sprawach prowadzonych za zgoda obu Stron. Jesli oczekujesz wymiany i firma zgodzi sie na Twoje zadanie to mając asortyment już przekroczenie 7 dniowego terminu mogłoby byc interpretowane jako nadużycie.

Jesli firma nie godzi sie na wymianę to musi to uzasadnić.

A jesli nie godzi sie na tzw sad konsumencki (bo nie ma obowiązku) zostaje zlozenie sprawy z powództwa cywilnego.

Tak czy owak ustawa reguluje termin decyzji a ten jest przy gwarancji największym problemem. Ponadto serwis komputronik (pomijam komputronik biznes bo to inna bajka) to kpina w żywe oczy. A działanie z ustawy temperuje troche chęć obwinienia klienta.

Pisze z komórki i dopiero teraz widzę jak marnie to wyszło skladniowo :)

http://forumprawne.o...przeczytaj.html tu jest wszystko
  • 0

Mobo: MSI Z77A-GD55CPU: Core i5 3570K @4,6 GHz 1,23v, CPUCooler: Enermax ETS-T40-TA GPU: MSI 660Ti PE OC Edition Core: 1280 MHz Vram: 7000 MHz // voltage: STOCK, RAM: Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600 MHz (X.M.P.), PSU: Corsair TXEU 750W, Case: CM HAF 912 Plus (2x120mm sickleflow red, 1x200mm megaflow red, 1x120mm cm stock)FanController: Lamptron FC5V2


#10 LessGrossmann

LessGrossmann
  • Gaduła

  • 264 postów
  • Miejscowość:Warsaw

Napisano 12 lipiec 2013 - 15:54

tee prawnicy. 10 dni na zwrot jest tylko przy zakupach online.

 

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.


  • 1

#11 Mephic

Mephic
  • Pasjonat

  • 857 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 16:32

Przy zakupach ogólnie definiowanych jako "na odległość". Ale fakt - w praktyce głownie online ;)

Ale nie ma to nic wspólnego z tematem o którym tu sobie dywagujemy, prawniku ;)
  • 0

Mobo: MSI Z77A-GD55CPU: Core i5 3570K @4,6 GHz 1,23v, CPUCooler: Enermax ETS-T40-TA GPU: MSI 660Ti PE OC Edition Core: 1280 MHz Vram: 7000 MHz // voltage: STOCK, RAM: Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600 MHz (X.M.P.), PSU: Corsair TXEU 750W, Case: CM HAF 912 Plus (2x120mm sickleflow red, 1x200mm megaflow red, 1x120mm cm stock)FanController: Lamptron FC5V2


#12 paatos

paatos
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 22 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 17:41

Karta ma 30st C w idle, obudowa chiefteca z ogromnym wentylatorem, zasilacz OCZ 550W. Artefekty są już na pulpicie przy minimalizacji okien, przeglądaniu www itp. itd. Instalacja czystego Windowsa na innym dysku nie pomogła, GeForce 9600 GT znajomego i Radeon 6850 znajomego działa bez jakichkolwiek kłopotów. Wentylator słyszalny w idle, wraz z obciążeniem zwiększa obroty. Z dnia na dzień co raz częściej artefakty się pojawiają. Ewidentna usterka (IMHO) pamięci karty - pewnie serwisowi nie chciało się wszystkich kostek wymieniać.

 

No nic, poczekam parę dni bo komputer i tak potrzebuję do pracy.

 

PS. To były moje ostatnie zakupy w tym sklepie. 


  • 0

#13 SKEEPER

SKEEPER
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 18:39

Ja, zanim bym ponownie poszedł do sklepu, skontaktowałbym się z serwisem Gigabyte lub z dystrybutorem i opisał całą sytuację i poprosił o pomoc, jak masz postępować, aby załatwić sprawę pozytywnie. Przypuszczam, że twoja pierwsza reklamacja była z tytułu GWARANCJI. Jeżeli tak, to powinieneś dostać jakąś ekspertyzę z informacją, co zostało zrobione oraz na tej ekspertyzie powinien być namiar na serwis.


  • 0

#14 paatos

paatos
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 22 postów

Napisano 07 październik 2013 - 15:45

Proszę o pomoc :)

 

Karta spędziła ponad 70 dni w serwisie, uniemożliwiając mi pracę w domu ani tym bardziej rozrywkę czy korzystanie z komputera.

 

Na dzień dzisiejszy mam utopione w Komputroniku 500 zł, nie wspominając o dojazdach do sklepu. Żadnej eskpertyzy Komputronik nie chce mi przekazać. Dzisiaj odebrałem kartę z drugiej naprawy. Nie zostało zrobione NIC - PRZEZ 38 DNI!  Nie działa nawet Google Chrome. Resztę można zobaczyć na dołączonych zdjęciach.

 

Proszę o jakieś porady co mam zrobić, jakie pismo wysłać żeby otrzymać zwrot gotówki. Na mój gust to należą mi się bezzwłocznie. 

 

Uprzedzając pytanie - 3x mocniejsza karta, również Radeon - działa bezbłędnie. 

 

HOVjbZ3s.jpg

 

MtEjH8Rs.jpg

 

EWrO4IJs.jpg

 

UYHlzfDs.jpg


  • 0

#15 xCichyx

xCichyx
  • Amator

  • 40 postów
  • GG:3707543
  • Miejscowość:Gdańsk

Napisano 08 październik 2013 - 11:17

Oto co ja bym zrobił: 

Poszedłbym z kartą do Komputronika i zażądałbym natychmiastowej wymiany na nowy, sprawny egzemplarz. Jeśli nie, poprosiłbym o imię i nazwisko pracownika, który wydał Ci kolejny raz niesprawną kartę. Zażądałbym także - koniecznie na piśmie - ekspertyzy na piśmie, która jasno wskazywałaby na to, co w karcie uległo awarii. Jeśli takowej nie posiadają, to znaczy, że karta w ogóle nie była w serwisie. Pojedź na pełnej: strasz sądem, federacją konsumenta. Wszystkiego co mówią, żądaj na piśmie - jak powiedzą, że karta zostanie kolejny raz wysłana do serwisu, niech potwierdzą pisemnie jaki czas dają sobie na naprawę i to, że dostaniesz - bo powinieneś - ekspertyzę serwisanta. W takich przypadkach trzeba być rzeczowym, stanowczym i mieć "jaja" w rozmowie, czasem trzeba zrobić totalny raban w sklepie przy jak największej ilości klientów. 


  • 2

#16 paatos

paatos
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 22 postów

Napisano 17 listopad 2013 - 13:25

Dostałem nową kartę... Po około 5 tygodniach... (2 pisma, w tym wniosek o natychmiastowy zwrot pieniedzy lub wymiane na nową kartę) dopiero po telefonie do centrali dzięki uprzejmości pracownika sklepu nagle przypomniało im się, że mają moją kartę na serwisie) chciałem zwrot pieniędzy - przyszedł SMS, że mam przyjść do sklepu. Oczywiście nie chcieli mi dać pieniążków tylko kartę (dziwnym trafem pracownik nei wiedział nic o możliwości zwrotu pieniędzy - a taką możliwość dostałem od centrali Komputronika - trudno, nie wziąłem pisma (choć sklep sobie pismo skserował i trudno żeby nie wiedział).

 

Podłączam kartę - nie wiem czy całkowicie nowa bo nie jestem ekspertem. 15 minut pracy. Włączam Skype'a a tu artefakty obok kursora i podczas przełączania okien w Windowsie. Znowu wina karty, zainstalowałem Windowsa na innym dysku i to samo. 

ZNOWU WYDALI MI KARTĘ NADAJĄCĄ SIĘ NA WYMIANĘ - brak mi słów, od maja nie mam sprawnego komputera bo szanowny sklep KOMPUTRONIK w Gliwicach ciągle wydaje mi niesprawny sprzęt. Na dodatek po paru godzinach pracy kursor zaczął się zacinać - na bank to samo co się działo z poprzednim egzemplarzem z maja. Na dodatek wentylator co jakiś czas wydaje dziwne odgłosy.

 

I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo?

 

Czas chyba, żeby odpowiedni Urząd zainteresował się tematem - przynajmniej nie będę marnował więcej kasy na dojazd do sklepu (a blisko nie mam).


  • 1

#17 Marcin.mag

Marcin.mag
  • Dyskutant

  • 175 postów
  • 3DMark 06:(3Dmark11) 8885

Napisano 17 listopad 2013 - 22:14

Dostałem nową kartę... Po około 5 tygodniach... (2 pisma, w tym wniosek o natychmiastowy zwrot pieniedzy lub wymiane na nową kartę) dopiero po telefonie do centrali dzięki uprzejmości pracownika sklepu nagle przypomniało im się, że mają moją kartę na serwisie) chciałem zwrot pieniędzy - przyszedł SMS, że mam przyjść do sklepu. Oczywiście nie chcieli mi dać pieniążków tylko kartę (dziwnym trafem pracownik nei wiedział nic o możliwości zwrotu pieniędzy - a taką możliwość dostałem od centrali Komputronika - trudno, nie wziąłem pisma (choć sklep sobie pismo skserował i trudno żeby nie wiedział).

 

Podłączam kartę - nie wiem czy całkowicie nowa bo nie jestem ekspertem. 15 minut pracy. Włączam Skype'a a tu artefakty obok kursora i podczas przełączania okien w Windowsie. Znowu wina karty, zainstalowałem Windowsa na innym dysku i to samo. 

ZNOWU WYDALI MI KARTĘ NADAJĄCĄ SIĘ NA WYMIANĘ - brak mi słów, od maja nie mam sprawnego komputera bo szanowny sklep KOMPUTRONIK w Gliwicach ciągle wydaje mi niesprawny sprzęt. Na dodatek po paru godzinach pracy kursor zaczął się zacinać - na bank to samo co się działo z poprzednim egzemplarzem z maja. Na dodatek wentylator co jakiś czas wydaje dziwne odgłosy.

 

I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo?

 

Czas chyba, żeby odpowiedni Urząd zainteresował się tematem - przynajmniej nie będę marnował więcej kasy na dojazd do sklepu (a blisko nie mam).

Pytanie czy grafika poszła do serwisu producenta , czy była wysłana do serwisu komputronika (obstawiam to drugie) , oni nawet sami naprawiają zasiłki które producent standartowo by wymienił na nowe.Otrzymałeś od nich potwierdzenie na piśmie dotyczące wymiany/naprawy karty?. Twój przypadek w tej chwili kwalifikuje się do ustawy konsumenckiej o niezgodności towaru z umową.Proponuję kontakt z RPK , on pomoże Ci napisać oficjalne pismo.


  • 1

i7 3770k , GA-Z77X-UD4H (rev. 1.0) , Noctua NH-D14 , EVGA gtx 670 FTW , Kingston 1600 16gb , SSD OCZ Vertex 4/120GB , Seasonic X 650W

 


#18 Fenio

Fenio
  • ∞∞∞∞∞∞∞

  • 3213 postów

Napisano 17 listopad 2013 - 22:45

@paatos

Tak jak kolega wyżej pisze, tylko Rzecznik Praw Konsumenta może coś tu poradzić. O ile z pojedynczym klientem mogą się nie liczyć to jednak RPK może im zrobić "kuku" za takie praktyki jak opisujesz. 

Ale przed tym radził bym Ci sprawdzić kartę na innym komputerze. Jak na innym kompie będzie ten sam problem to wtedy masz 100% pewności że karta jest uszkodzona. Sprawdzając karty na Twoim komputerze zawsze jest możliwość braku kompatybilności z którymś podzespołem (płyta,ram,bios).


  • 1

Ekspert działu: Kącik retro komputerów    /     Pełne zestawienie ekspertów

Spoiler

#19 teuton

teuton
  • Zapaleniec

  • 1270 postów

Napisano 18 listopad 2013 - 11:39

@paatos

 

Ale przed tym radził bym Ci sprawdzić kartę na innym komputerze. Jak na innym kompie będzie ten sam problem to wtedy masz 100% pewności że karta jest uszkodzona. Sprawdzając karty na Twoim komputerze zawsze jest możliwość braku kompatybilności z którymś podzespołem (płyta,ram,bios).

Popieram, bardzo dobra porada.  Generalnie od tego bym zaczął.

Tak w ogóle to teraz wydali Ci cakowicie inną kartę, czy tę starą po naprawie, spisałeś sobie numery seryjne?

Z mojej strony dodam, że od teraz staraj się na wszystko mieć papier, tak aby była jakaś historia dla celów dowodowych, nawet po nieudanej walce w sklepie spisuj protokół co ustalono i niech Ci podpiszą.


  • 0

Asrock Z97 Extreme6 | i7-5775C | Noctua NH-U12PSE2 | G.Skill RipjawsX DDR3 2x8GB 2133MHz CL9 | Palit Jetstream GTX 1070 | Fractal Design Define XL | SSD Samsung 850 PRO 256GB| Steelseries Rival | Antec Truepower 750W | Asus Xonar DX | EIZO CX240 | RAID0 2TB 2 x WD Black 1TB | Netgear R7000@Xwrt | Windows 7 Ultimate x64 |


#20 RuLeR

RuLeR
  • iddqd

  • 1228 postów
  • 3DMark 06:

Napisano 18 listopad 2013 - 12:17

I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo?

 

Płaciłeś za kuriera ? w komputroniku za kuriera nie płacisz , zamawiasz na ich koszt.

 

oni nawet sami naprawiają zasiłki które producent standartowo by wymienił na nowe

 

Dwa tygodnie temu wysłałem zasilacz do centrali dostałem potwierdzenie o przesłaniu go na serwis zewnętrzny, to chyba raczej sami nie naprawiają ? :)


  • 0

Spoiler





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: radeon, 7770, komputronik, artefakty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych