Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Modelowanie 3D - początki

3ds inventor tutorial

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 I need dolars

I need dolars
  • Gaduła

  • 255 postów

Napisano 07 lipiec 2013 - 11:23

Poszukuję poradników (najlepiej od samych początków , do czegoś bardziej skomplikowanego )

 

Programy jakie mnie interesują :

 

Autodesk Inventor

 

Autodesk 3DS

 

Autodesk Autocad

 

Autodesk Maya

 

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny :) 


  • 0

#2 ryskow

ryskow
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 07 lipiec 2013 - 14:53

Saddam kiedyś podesłał mi te linki pewnie za jakiś czas się tu wypowie i może poleci ci coś lepszego.

 

http://www.3dtotal.c...s/HSE_Part1.zip

http://www.3dtotal.c...s/HSE_Part2.zip

http://www.3dtotal.c...s/HSE_Part3.zip

http://www.3dtotal.c...s/HSE_Part4.zip

I pamiętaj początki są nudne ale po jakimś czasie można być naprawdę zadowolony ze swoich prac.


  • 0

#3 I need dolars

I need dolars
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 255 postów

Napisano 07 lipiec 2013 - 16:58

O zapomniałem jeszcze o Blenderze


  • 0

#4 Mistic92

Mistic92
  • Entuzjasta

  • 557 postów
  • Miejscowość:Rzeszow

Napisano 07 lipiec 2013 - 18:25

Szkoda czasu na blendera :D Zresztą po co blender jeśli będziesz się uczył 3DsMax


  • 0

i7 3930K | HR-02 Macho 120 | MSI GD45(8D) | Kingston 4x4GB 2133MHz | 850 Pro 256GB | 840 Pro 128GB | WD Blue 1TB | Gigabyte GTX 650 Ti OC | M40 Pure Black | FractalDesign Tesla R2 650W | 

Iiyama ProLite XB2380HS | Microsoft Curve 3000 | Logitech G602


#5 Mhelkir

Mhelkir
  • Bywalec

  • 119 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 16:57

maya - animacje, 3dsmax- obrazki i animacje... a inventor projekty inzynierskie o.O yyy? to czym sie chcesz zajmowac bo widze tu kilka dziedzin


  • 1

#6 seebeek17

seebeek17
  • Gaduła

  • 435 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 23:05

Szkoda czasu na blendera

oo...albo Ty nie wiesz co można w Blenderze albo nie doceniasz jego możliwości, na wszelki wypadek wpisz na yt "blender bunny" - 1 filmik od góry :D


  • 0

Bez zbędnych reklam i czcionek, zapraszam na mój skromny kanał na youtube:

youtube.com/user/MiRRoRRek


#7 Mistic92

Mistic92
  • Entuzjasta

  • 557 postów
  • Miejscowość:Rzeszow

Napisano 13 lipiec 2013 - 00:50

Ja wiem co można w blenderze :) Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax :) Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają :P Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? :D Kto mógł na to wpaść...


  • 0

i7 3930K | HR-02 Macho 120 | MSI GD45(8D) | Kingston 4x4GB 2133MHz | 850 Pro 256GB | 840 Pro 128GB | WD Blue 1TB | Gigabyte GTX 650 Ti OC | M40 Pure Black | FractalDesign Tesla R2 650W | 

Iiyama ProLite XB2380HS | Microsoft Curve 3000 | Logitech G602


#8 ryskow

ryskow
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 13 lipiec 2013 - 01:38

Ja wiem co można w blenderze :) Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax :) Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają :P Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? :D Kto mógł na to wpaść...

Ja jakoś nie narzekam na blendera rozgryzłem go dosyć szybko szybciej niż 3ds max.

 

Choć nie mogę powiedzieć bo w 3ds max lepiej mi się modeluję niż w blenderze


Użytkownik ryskow edytował ten post 13 lipiec 2013 - 01:40

  • 0

#9 seebeek17

seebeek17
  • Gaduła

  • 435 postów

Napisano 13 lipiec 2013 - 12:46

3dsmax oczywiście wygodniejszy od blendera, bo tam za dużo porozwalanego interface'u ale jak się przyzwyczaić to nie jest tak źle ;)


  • 0

Bez zbędnych reklam i czcionek, zapraszam na mój skromny kanał na youtube:

youtube.com/user/MiRRoRRek


#10 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 18 lipiec 2013 - 12:33

Jak ktokolwiek myśli o komercyjnej pracy w studiu, to w grę wchodzi praktycznie tylko 3ds max i maya. Blenderem można się interesować w ramach hobby, ale dopiero po opaniowaniu kluczowych pakietów 3d na wysokim poziomie. Blender ma swoje zalety i mozna go nawet polubić lecz wciąż pozostaje topornym programem z masą ograniczeń i niedoróbek. Sam czasami korzystałem z blendera, np. przy opracowywaniu metodologii produkcji dla komercyjnych aplikacji webGL, jednak nie po drodze mi z logiką, na której bazuje Blender, GIMP i Inkscape. Blender ma niezłe wsparcie społoczności open-source wiec z przypadku innych bibliotek open-source można relatywnie szybko liczyc na importery/eksportery dla egzotycznych lub niszowych formatów, ale nic nie działa tak, jak powinno w 100% wiec trzeba dłubać po nocach, rozbijać problem na najdrobniejsze czynniki, itd. Zdecydowanie zadania dla doświadczonych ekspertów z dobrą znajomości projektowania 3d i całego kodowania pod maską, a nie dla początkujących.

3ds max i maya, to komercyjne pakiety, na których zawsze można polegać. W połączeniu ze wsparciem społeczności (scriptspot.com) te programy są na prawdę potężne. Przez 7 lat komercyjnej pracy i zarzędzania dużymi projektami średniego budżetu, nie spotkałem się z przypadkami ograniczeń nie do pokonania. Przy skrajnych projektach napotyka się na ograniczenia numeryczne lub pracuje na granicy stabilności pakietu i renderu, ale nie ma rażących niekompatybilności wewnętrznych, jak w open-source, i nawet egzotyczne problemy można rozwiązać w granicy 5 dni pracy. W blenderze to błądzenie ze świecą na polu minowym.

Blender jednak bywa wykorzystywany w projaktach wysokobudżetowych, jednak są to duże predsięwzięcia z milionami $ na R&D i armią developerów, którzy z Blendera tworzą rozwiązanie szyte na miarę danego projektu i trudno go porównywać do wersji publicznie dostępnej.


  • 3

#11 dan76

dan76
  • Hardware / Grafika 3D

  • 100 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 20:05

Ja zaczynałem od blendera nie mając wcześniej styczności z grafiką 3D. Z interfejsem zaprzyjaźniłem się po 2 dniach, a po tygodniu już wszystko ogarniałem, potem tylko szlifowanie. 

Poza tym blender jest darmowy, a np. 3ds max kosztuje ~17 tysięcy. No chyba że wystarczy Ci okrojona wersja.

 

Całkiem niedawno zacząłem nagrywać poradniki do blendera na youtube (konkretnie tworzenie assetów do gier). Nie ma tam póki co tego dużo, ale jak będę miał czas to bardziej się przyłożę do rozwoju kanału. 

http://www.youtube.com/user/dan76PL

btw. To są moje pierwsze poradniki więc może nie tłumaczę tego perfekcyjnie :)


  • 0

#12 Mistic92

Mistic92
  • Entuzjasta

  • 557 postów
  • Miejscowość:Rzeszow

Napisano 31 sierpień 2013 - 20:53

Dla studentów i uczniów 3dsmax jest za free


  • 0

i7 3930K | HR-02 Macho 120 | MSI GD45(8D) | Kingston 4x4GB 2133MHz | 850 Pro 256GB | 840 Pro 128GB | WD Blue 1TB | Gigabyte GTX 650 Ti OC | M40 Pure Black | FractalDesign Tesla R2 650W | 

Iiyama ProLite XB2380HS | Microsoft Curve 3000 | Logitech G602


#13 dan76

dan76
  • Hardware / Grafika 3D

  • 100 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 21:06

Jak już jest to na 4 lata. I to też zależy od szkoły/uczelni.


Użytkownik dan76 edytował ten post 31 sierpień 2013 - 21:07

  • 0

#14 tjindy

tjindy
  • Bywalec

  • 75 postów

Napisano 23 wrzesień 2013 - 08:12

To może i ja coś podpowiem. Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór  padł na Blendera. Tak jak co niektórzy napisali - blender jest toporny - z czym się oczywiście nie zgodzę ;)

Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz :D

Co do jego nauki - niestety trzeba nad nim posiedzieć - mi to zajęło ok. miesiąca, potem już z górki. Dlaczego wiele osób się "męczy" z blenderem? Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym).

Dużo można by pisać, spierać się, ale nie jest to istotą tematu. Blender to potężne narzędzie jeśli wie się jak go używać. Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój :D

 

@Dan76: przejrzałem kanał, nieźle ;) Przydałoby się bardziej jednak tytki pomgające rozpocząć pracę z blenderem dla początkujących.

 

Pozdrawiam

TJ


  • 0

#15 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 23 wrzesień 2013 - 13:11

Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz :D

Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania.

 

Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym).
 
o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia.

 

Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój :D

Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują.
Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach.

 

Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór  padł na Blendera.

Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy.


  • 0

#16 tjindy

tjindy
  • Bywalec

  • 75 postów

Napisano 24 wrzesień 2013 - 11:35

 

Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania.

 

 
o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia.

 

Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują.
Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach.

 

Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy.

 

 

Oj tam, oj tam :)

 

Pytanie w temcie dot. podstaw modelowania w 3D stąd miałem prawo wybrać Blendera jako świetny program dla początkującego :) Człowiek ogarnie 3D - będzie rozglądałem się za czymś co mu będzie bardziej odpowiadać.

 

Pozdrawiam

TJ


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 3ds, inventor, tutorial

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych