Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jakoś nie miałem czasu nigdy specjalnie zgłębić się w grę Rage choć kupiłem ją już bardzo dawno temu to cały czas leżała na półce i kurzyła się. Ale w końcu wczoraj przyszedł czas na zainstalowanie jej. Pierwsze co mnie zastanowiło to niewielki rozmiar patcha który pobrał się po zainstalowaniu (z tego co wyczytałem w różnych poradnikach i tematach na forach powinien być znacznie większy około 500-700MB) bo tylko jakieś 300MB. Odpaliłem grę, ustawiłem wszystko na maksimum i wszystko chodziło w porządku. Ale do czasu, bo i przyszedł kolejny problem i rozczarowanie - kiedy ponownie wszedłem do gry i wczytałem save gra najpierw zamiera na kilkadziesiąt sekund (FPS na poziomie 2-3 klatki) a po tym czasie gra zaczyna chodzić normalnie ale cały czas widać doczytywanie tekstur - dosłownie kilka metrów przede mną. Kiedy wyjdę z gry i wejdę ponownie i zacznę kompletnie NOWĄ GRĘ oraz kiedy wczytam save z tej nowej gry (ale cały czas w tej samej sesji) to wszystko chodzi idealnie. Jednak kiedy wyjdę z gry i wejdę ponownie i wczytam taki save to robią się problemy. Nie wiem kompletnie o co chodzi, tym bardziej że zmiana ustawień czy to w menu gry czy w sterownikach nic nie zmienia ?
 

Sprzęt : AMD 1100T, Asus M99AFX Evo, 16GB ram, N460OC2 1GB SLI, Forceware 314.22

 

Edytowane przez randallandhopkirk
Link to post
Share on other sites

pamiętam, że z tą grą były niezłe jaja, jak pierwszy raz odpaliłem to miałem gołe modele bez tekstur, potem łaskawie sie doczytywały po parunastu sekundach, istniał fix, który to poprawiał, ale myślałem ze tylko na radeonach tak się działo, w razie co znalazłem takie coś http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2156408

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

jeszcze to znalazłem http://roznemht.blogspot.com/2011/10/rage-texture-fix-poprawia-jakosc-obrazu.html



te profile nieco pomagają, po prostu gra jest skopana, a jeszcze jak masz "gołą" wersje bez update-ów to może nie działać, jest update,który ważył bodaj około 1,2 GB i praktycznie eliminował ten problem, jak masz wersję pudełkową to powinien być jej support przez producenta, gdzie można pobrać ten patch

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mam pudełkową i tylko właśnie taki mały patch się pobiera, a nie pełny.


 

@edit
Pokombinowałem z tymi ustawieniami z jednego i drugiego linku i o dziwno znalazłem ustawienia które rozwiązały problem, zamrażanie gry po wczytaniu save ustało po dodaniu vt_maxPPF "128" a wczytywanie tekstur całkowicie ustało dopiero po ustawieniu tekstur na 16384x16384. Najlepsze efekty uzyskałem po takich modyfikacjach w pliku rageConfig.cfg (może się też komuś innemu przydać) :
 

r_multiSamples "4"
vt_useCudaTranscode "1"
vt_cudaBudget "16"
image_anisotropy "16"
vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 "16384"
vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly "16384"
vt_pageImageSizeUnique "16384"
vt_maxPPF "128"

Co dziwne teoretycznie taki config nie powinien się sprawdzić u mnie, a jednak praktyka pokazuje zupełnie co innego.
Przy okazji gra wygląda dużo lepiej (wręcz rewelacyjnie) niż po instalacji z marszu i zapodaniu maksymalnych ustawień w menu gry.
 

Edytowane przez randallandhopkirk
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...