Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Tak się zastanawiam, czemu ceny gry poszły sporo w górę? Kilka miesięcy temu można było zamówić preordera za 90zł a teraz to ok. 130zł.

Sklepy same sobie narzuciły cenę biorąc za wzór W2, kto wtedy zamówił miał szczęści bo wyrwał w niskiej cenie. Teraz jak już oficjalnie ogłosili pre-ordery to wszyscy zmienili cenę na taką jaka widnieje w sklepie cdp.pl. Znając życie w dniu premiery gra będzie do nabycia za ~100zł w sklepach typu MM. Trzeba też wziąć pod uwagę to iż cena i tak jest niska w porównaniu do zawartości oraz wielkości gry. Dla przykładu taki Skyrim w dniu premiery był droższy a standardowa edycja posiadała nieporównanie mniej zawartości. 

Tacy dziennikarze mają dobrze

http://gamezilla.komputerswiat.pl/filmy/2014/06/dzien-na-e3-wiedzmin-3-dziki-gon

Link to post
Share on other sites

Ja powiedziałbym, że nawet za dobrze. Swego czasu przestałem czytać gamezillę z powodu niskiego poziomu materiałów, które pojawiały się na ich stronie. Jak widzę dużo się nie zmieniło, skoro "dziennikarz" ma problem z sformułowaniem najprostszego zdania. Ale nie przecież o tym ten temat. Sam prezent od CDPR - wow  8-)

Link to post
Share on other sites

Kiedy wam się znudzi zarzynanie tego biednego kota o wymaganiach i czy pójdzie czy nie? :)

Na przełomie 2014/2015 zapewne podadzą wstępne wymagania, a na miesiąc przed będzie już na pewno wiadomo co i jak.

30 dni to masa czasu na ewentualny upgrade komputera.
Poza postami i właściwie powtarzaniem tego samego tylko ubranego w inne słowa nic nie zrobicie teraz, porównanie innych gier innego studia/producenta mija się z celem, podawanie za wzór poprzedniej części także, bo gra jest kompletnie inaczej zbudowana (od podstaw) więc my szare ludziki, które nie mają wstępu do ich siedziby nie mamy nawet punktu zaczepienia.
No i najważniejsze, nieoficjalnie ktoś się dowiedział, no ja się nieoficjalnie dziś dowiedziałem że Putin już od tygodnia gra w Wiedźmina 3, mogę nawet stanąć na tle ładnego plakatu, nałożyć smyczkę z nieczytelną przepustką "press", nagrać filmik i wam tu podrzucić :) Wydaje wam się że skoro nic w ojczystym kraju nie mówią na czym to obecnie "jedzie" to na E3 nagle (przypadkiem) im się wymsknęło? Czy ten ktoś w ciągu paru sekund zdołał niepostrzeżenie rozmontować sprzęt i sprawdzić co jest w środku? 

Poza tym jeśli się nie mylę to demo było szablonem liniowym odpalonym z poziomu konsoli.

Link to post
Share on other sites

Ogólnie to myślałem czy by nie zrobić takiego osobnego tematu o E3 i wrzucić tam wszystkie materiały ze wszystkich gier. Jak chcesz możesz taki zrobić ;) Byłoby to na kolejne E3 :P Materiały z każdej gry byłby tam przedstawione mniej więcej właśnie w takiej formie jak w twoim poście ;)

Link to post
Share on other sites

Trochę odnośnie alchemii w grze:

 

 

Parę słów na temat systemu alchemii, bo widzę, że wywołał żywą dyskusję.

 
Obecnie pijemy eliksiry podczas walki, tak jak to miało miejsce w pierwszym Wiedźminie. Ich efekty nie trwają długo, ale zważając na toksyczność, można je pić w dowolnym momencie. Do stworzenia nowego eliksiru lub do ulepszenia już posiadanego zawsze będziemy musieli znaleźć składniki. Dawki posiadanych eliksirów natomiast, Geralt automatycznie uzupełnia w trakcie medytacji. 
 
Oprócz eliksirów mamy też mutageny, które są wyjątkowo toksyczne. Ze względu na to, można je pić tylko w trakcie medytacji w przeciwieństwie do eliksirów, z których można korzystać w trakcie jej trwania. Efekty mutagenów są permanentne i trwają do momentu ich przerwania w ekranie medytacji lub do zastąpienia ich innym mutagenem.
 
Design łączy wg nas najlepsze strony alchemii z Wiedźmina 1 i 2 i pozwala na 2 style gry. Jedni gracze mogą bawić się w maksymalizowanie efektów zarządzając mutagenami i eliksirami. Drudzy mogą po prostu wypić kilka mutagenów i nie przejmować się pilnowaniem toksyczności eliksirów w walce. Mutageny będą działać permanentnie.
 
Chcieliśmy w ten sposób rozwiązać problem, który pojawia się w każdym RPGu - czyli oszczędzanie przedmiotów jednorazowego użytku na lepszy moment, który nigdy nie nadchodzi. Czekamy i czekamy, aż wreszcie kończymy grę z dziesiątkami, czasem setkami miksturek/granatów/naboi w ekwipunku. Wydaje nam się, że to rozwiązanie położy kres temu zjawisku.

 

 

 
Obecny design alchemii jest którąś z kolei iteracją. Jest to dosyć odważny pomysł, który musiał odleżeć swoje w grze, zanim grupa bardziej konserwatywnych i hardcorowych graczy-członków dev teamu go zaakceptowała. A zaakceptowała go nie prowadząc burzy mózgów, tylko ogrywając ficzer w grze.
 
Mikstury jako item są permanentne, ale mają określoną ilość dawek, które można zażyć, zanim się wyczerpią. Geralt automatycznie uzupełnia dawki podczas medytacji. Jest to kontrowersyjne rozwiązanie, ale rezultat jest taki sam jak w przypadku, gdy gracz musi wykonać tę akcję samodzielnie, tyle że całego z mechanizmu eliminujemy jeden krok. Czy uzupełnianie będzie kosztować nas jakieś surowce, to kwestia balansu ekonomii, a balans na tym etapie produkcji jest rzeczą płynną. Na pewno nie chcemy ograniczać potrzeby zbierania składników przy obecnych założeniach. Sam fakt posiadania eliksiru nie burzy balansu walki w Wiedźminie 3, tak jak nie burzył go w poprzednich częściach gry. Dostępność składników nigdy nie była problemem, a gracze, który polegali na alchemii nie doprowadzali do sytuacji, gdzie któregoś eliksiru im brakowało.
 
Jakkolwiek może się nie podobać takie rozwiązanie na papierze, wierzę, że po kilkunastu godzinach z grą, nikomu nie będzie brakować dodatkowego przycisku w menu.
 

 

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

porównanie innych gier innego studia/producenta mija się z celem, podawanie za wzór poprzedniej części także, bo gra jest kompletnie inaczej zbudowana (od podstaw)

 

 

Jedno zdanie

 

"Historia lubi się powtarzać"   

 

 

 

Generalnie, chciałem tylko uświadomić parę osób aby nie liczyły na 60fps przy bardzo wysokich ustawieniach na karcie pokroju 770.

Link to post
Share on other sites

Kompletnie nie rozumiem rozwiązanie gdzie eliksiry same się uzupełniają. Raz stworzony eliksir mamy już praktycznie na stałe tylko jego brak samoistnie uzupełnia się podczas medytacji, ewentualnie składników będziemy potrzebować jedynie na ulepszenie go. Tak ogromny świat a tu takie mega ułatwienie.

Link to post
Share on other sites

Ciekawa ta alchemia w takim razie. I fakt, tez mam syndrom chomika w RPGach :D Choc skrzydla pokazywalem grajac w Tomb Raidera 2/3 i strzelajac non stop nawet do hardkorowych bossow ze zwyklych pistoletow, bo oszczedzalem amunicje ^^

 

@rafal - zobaczymy jak to bedzie. Moze zamiast siedziec non stop w medytacji i klepac miksturki czas bedzie poswiecany na efektywna gre? Zalezy jak to zbalansuja. W sumie w prawdziwej alchemii nigdy nie bylo tak ze zbierasz 2 siola X, 1 ziolo Y i mieszasz z ziolem Z i masz miksturke. Ziola rosna roznej wielkosci wiec ogolnie liczenie na sztuki tego do przepisow jest sztuczne. Wiec po prostu chodzimy, zbieramy, gra to jakos podlicza i potem uzupelnia odpowiednia ilosc.

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...