Skocz do zawartości

Reklamacja/zwrot nowego telewizora a zdjęte folie


Recommended Posts

Pytanie może błache ale do rzeczy.

 

Wczoraj kupiłem nowy telewizor LG 42LM3400

 

W innym temacie opisywałem problemy związane z telewizorem (niemożliwość wejścia w menu "OPCJE" i spersonalizowanie telewizora pod własne preferencje)

 

Zdjąłem z telewizora wszystkie folie a muszę go reklamować/zwrócić (chcę żądać wymiany telewizora na inny egzemplarz). Czy w związku ze zdjętymi foliami sklep może odmówić przyjęcia telewizora?

 

Proszę o odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Chyba żartujesz ? Na laptopach, telefonach też masz pozakładane multum folii i nie ma to żadnego związku z gwarancją.

Trudno użytkować telewizor z folią na ekranie ;) Jeśli ich nie wyrzuciłeś to wpakuj do kartonu i tyle.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Opakowanie (a folie w pewnym sensie pełnią tę funkcję) nie powinno mieć znaczenia, bo nie jest integralną częścią produktu i umowa go nie dotyczy. Masz pełne prawo do zwrotu towaru i w razie tekstów typu: 'no sorry, ma byc oryginalnie zapakowany, nie uznam zwrotu' - ja miałem taką sytuację ze słuchawkami, nie daj sobie wciskać kitów, tylko postrasz odpowiednimi ustawami. Nie wiem jak z wymiana na nowy egzemplarz, obowiązuje gwarancja, więc pewnie konieczna byłaby cała procedura, serwis i ewetnualne wydanie nówki (jeśli nie kwalifikowałoby się do naprawy), ale cały czas masz prawo do zwrotu towaru i otrzymania hajsu z powrotem.

Edytowane przez voor34
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

no już mi w sklepie powiedziano że dostanę zwrot gotówki jeśli stwierdzą że faktycznie jest coś nie tak...

 

i gotówkę wezmę. Tylko się zastanawiam co dalej. Czy jechać do innego sklepu po ten sam telewizor? Czy powiedzieć żeby sprowadzili mi nowy? Czy może zamówić ten sam np na agito?

Link to post
Share on other sites

Myślę, że to raczej bez znaczenia (chyba że w innym sklepie będzie taniej), z tym że ze sklepami internetowymi może być problem przy ewentualnych reklamacjach. Musisz wtedy odsyłać do głównej siedziby lub seriwsu, a wysyłka czegoś o takich gabarytach może być problemem. Najlepiej kupić w sklepie i w razie czego dostarczyć im do salonu i mieć problem z głowy (to samo powinno działać przy zamówieniach przez net i odbiorem w salonie, nie mam absolutnej pewności, czy tak jest we wszystkich sklepach, jak coś mozna spytać mailem), wtedy już nic cię nie obchodzi i czekasz wygodnie na telefon.

Edytowane przez voor34
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Trafiłeś na zablokowany egzemplarz bez możliwości wejścia w MENU. Jest w trybie demo / sklepowym.

 

Czytałeś manual czy da się samemu z poziomu użytkownika zmienić tryb pracy telewizora?

 

Jeżeli nie ma takiej możliwości to pozostaje wejście w Menu serwisowe i zmiana z jego poziomu bądź też wymiana telewizora.

 

Telewizory LG mają 2 tryby pracy wybierane przy pierwszy podłączeniu. Demonstracyjny i normalny. Ten pierwszy można zablokować, żeby nikt nie grzebał w ustawieniach. Odblokowanie hasłem albo z poziomu menu serwisowego o czy pisałem wcześniej.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up.

 

Instrukcja jest bardzo uboga. 50% to zalecenia bezpieczeństwa typu- nie wrzucać do wody, nie rzucać, nie suszyć suszarką itp. 30% to opis akcesoriów i podstawowy opis funkcji pilota a pozostałe 20% to podniecanie się wbudowanym przewodnikiem użytkownika.

 

Poza tym czytałem kilka manuali innych (w tym anglojęzyczne) i nie napisali tam nic czego bym nie wiedział. Czyli "aby zmienić tryb sklepowy na domowy musisz wejść w OPCJE". No właśnie. nieszczęsne OPCJE których wybór powoduje restart telewizora.

 

Co do menu serwisowego. Znalazłem 3 sposoby na wejście do takiego menu. Żaden z nich nie działa co pozwala mi przypuszczać, że jednak jest uszkodzone PCB, procesor na nim bądź cały moduł sterujący.

 

Ponadto. Nie wspominałem chyba ale dzwoniłem do serwisu LG. Pan z obsługi jak tylko powiedziałem mu co się dzieje z telewizorem polecił mi go oddać na gwarancję. Ale mnie takie rozwiązanie nie interesuje :) Telewizor wykazywał niesprawność po rozpakowaniu w domu a nie np po 3 miesiącach użytkowania. W związku z tym, jeśli dobrze pamiętam mam prawo do zwrotu towaru "za niezgodność produktu z umową". Dlatego chcę zwrot gotówki i żeby sprowadzili mi nowy egzemplarz (o czym poinformowałem sprzedawcę w rozmowie telefonicznej)

Edytowane przez manfred86
Link to post
Share on other sites

 Czy w związku ze zdjętymi foliami sklep może odmówić przyjęcia telewizora?

 

W skrócie: Może Tobie odmówić przyjęcia telewizora.. Nawet, jakbyś tych folii nie ściągnął. Może być uruchamiana wtedy procedura reklamacyjna, która niestety trwa :(

 

 

Trafiłeś na zablokowany egzemplarz bez możliwości wejścia w MENU. Jest w trybie demo / sklepowym.

Czytałeś manual czy da się samemu z poziomu użytkownika zmienić tryb pracy telewizora?

 tryb sklepowy musi się dać wyłączyć z poziomu użytkownika.

 

 

 W związku z tym, jeśli dobrze pamiętam mam prawo do zwrotu towaru "za niezgodność produktu z umową". Dlatego chcę zwrot gotówki i żeby sprowadzili mi nowy egzemplarz (o czym poinformowałem sprzedawcę w rozmowie telefonicznej)

Masz prawo ŻĄDAĆ zwrotu towaru z tytułu niezgodności towaru z umową,co nie jest jednoznaczne z prawem do zwrotu towaru -  Twoje żądanie powinno być uwzględnione w zgłoszeniu reklamacyjnym.

W drugim zdaniu napisałeś pewną sprzeczność:  Zwrot gotówki, to zwrot gotówki, a nie sprowadzenie nowego egzemplarza na wymianę. Zwrot gotówki, czyli odstąpienie od umowy kupna/sprzedaży -  oddają kasę i kupujesz gdzie chcesz i co chcesz. Sprowadzenie nowego egzemplarza na wymianę, to nic innego jak to, że nie odstępujesz od tej umowy kupna/sprzedaży, tylko żądasz wymiany towaru na nowy, wolny od wad.

 

P.S. - przypuszczam, że Twoje problemy z tym TV, były związane z:

        1). Telewizor dostałeś niefabrycznie zapakowany (fabryczna taśma pudełka była już przez kogoś przecięta)

albo

         2). Sam ustawiłeś tryb demo/sklepowy podczas pierwszej instalacji telewizora :D (Lukson napisał o tym)

Edytowane przez SKEEPER46
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Skeeper- z szacunkiem do Ciebie ale po raz któryś zauważyłem, że piszesz post snując teorie i domysły nie doczytując nawet całego tematu...

To takie troche lekceważące do OP, zwłaszcza, że temat nie ma 15 stron...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

W drugim zdaniu napisałeś pewną sprzeczność:  Zwrot gotówki, to zwrot gotówki, a nie sprowadzenie nowego egzemplarza na wymianę.  Zwrot gotówki, czyli odstąpienie od umowy kupna/sprzedaży -  oddają kasę i kupujesz gdzie chcesz i co chcesz. Sprowadzenie nowego egzemplarza na wymianę, to nic innego jak to, że nie odstępujesz od tej umowy kupna/sprzedaży, tylko żądasz wymiany towaru na nowy, wolny od wad.

-tutaj to lekceważenie najbardziej widać, gdyż OP wyraźnie napisał, że chce dostać kasę do ręki a NASTĘPNIE ponownie zakupić ten telewizor

 

 

P.S. - przypuszczam, że Twoje problemy z tym TV, były związane z:

        1). Telewizor dostałeś niefabrycznie zapakowany (fabryczna taśma pudełka była już przez kogoś przecięta)

albo  <-- wdłg mnie zdanie wyjęte z du*y...

         2). Sam ustawiłeś tryb demo/sklepowy podczas pierwszej instalacji telewizora :D (Lukson napisał o tym) <---- wyraźnie pisał, że miał tak od początku, więc znów- przypuszczenia i wciskanie komuś, że coś zrobił mimo iż nic na to nie wskazuje.

 

Ale już spokojnie, koniec OT. Kolorowych snów wam życzę Panowie :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

a jakie?

 

Dawno temu Samsung i LG poprzez Service Menu uruchamiali tryb sklepowy / demo, który podbijał ustawienia obrazu. Nie wymienię Ci dokładnie, które modele ale można poczytać o tym na elce.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Spoko rekkluse, nikt się nie denerwuje. :)

Pozwolę się obronić bo do każdego z szacunkiem podchodzę i nie chcę być źle zrozumiany,

 

Rekkluse - z punktu widzenia ustawy konsumenckiej, procedur reklamacyjnych oraz operacji fiskalnych, nie istnieje coś takiego jak:"kasa do ręki, a następnie ponownie zakupić " - Pomyśl logicznie, mając kasę w ręce, nikt nie może już cię zmusić do zakupu czegokolwiek. Operację wymiany telewizora przeprowadza się bezgotówkowo (są to pewne czynności przeprowadzane w procesie reklamacyjnym i fiskalnym). A nie wiadomo jeszcze, z jakiej podstawy prawnej skorzysta nasz kolega. Jeżeli będzie to reklamacja z tytułu gwarancji, to jak dostanie nowy telewizor, to zostaje przy obecnym dowodzie zakupu (okres gwarancji cały czas leci). Jeżeli korzystał z ustawy konsumenckiej, to wymiana telewizora na nowy, wiąże się z przeprowadzeniem w/w operacji, których finałem jest otrzymanie nowego telewizora wraz z NOWYM dowodem zakupu.

Reasumując - zwrot gotówki, a wymiana telewizora to dwie, różne sprawy i wyjaśniając to, nikogo nie chciałem urazić.

Znając życie, sklep z automatu rozpocznie proces reklamacyjny z tytułu gwarancji, ponieważ wtedy nie ponosi kosztów związanych z naprawą/wymianą, jedynie ponosi koszty logistyczne lub pójdzie ugodowo w tzw "sztuka za sztukę" i to będzie bez zbędnej biurokracji.

Ewentualność jeszcze jedna istnieje - manfred86 zatarga telewizor do sklepu i tam na miejscu wyłączą mu ten tryb sklepowy.

 

"...<-- wdłg mnie zdanie wyjęte z du*y......" - a jednak nie, Manfred86 sam napisał, że telewizor był z ekspozycji :P

 

"....<---- wyraźnie pisał, że miał tak od początku, więc znów- przypuszczenia i wciskanie komuś, że coś zrobił mimo iż nic na to nie wskazuje..." 

dlatego między 1), a 2), napisałem ALBO!!

 

 

 

Dawno temu Samsung i LG poprzez Service Menu uruchamiali tryb sklepowy / demo, który podbijał ustawienia obrazu. Nie wymienię Ci dokładnie, które modele ale można poczytać o tym na elce.

kurczę, muszę sprawdzić, ale nie będę ukrywał, że wciąż mam wątpliwości, ponieważ:

Jak sam napisałeś, tryb sklepowy to utrzymywanie/przywracanie ustawień telewizora do trybu obrazu "dynamiczny/żywy".

Jeżeli ta funkcja byłaby dostępna tylko z poziomu menu servisowego, to sprzedawcy w sklepie oraz konsumenci/klienci nie mieliby do tego dostępu...tylko serwis, a widać na załączonym obrazku, że nasz kolega manfred86 dostał telewizor, który był wcześniej uruchamiany na sklepie i miał włączony tryb sklepowy. Obstawiam, że jak nawet sam napisałeś, sprzedawca przy wyciąganiu nowego telewizora z pudełka, postawieniu go na półce, przy pierwszym  uruchomieniu sam zaprogramował go w trybie sklepowym.

 

 

 

Edytowane przez SKEEPER46
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Fucktycznie- potwierdzenie powystawowości TV rozwiało wszelkie przypuszczenia- Wróżbita Skeeper :D

 

Myślę, że autor miał na myśli zawarcie ponownej umowy, po rozwiązaniu poprzedniej tj. zwrot gotówki i ponowne wybranie się do sklepu w celu zakupu identycznego szkiełka.

 

 

 

P.s w pore zmieniłeś  tę literówkę, nieźle waliła po oczach  ;)

Edytowane przez rekkluse
Link to post
Share on other sites

Spoko lodzio miodzio :)

W razie potrzeby służę pomocą - 12 lat pracy w handlu zostawiło odbite piętno w mym mózgu :wariat:

 

a się czepiasz literówek :D  - cimno mam w pokoju i nie widzę klawiatury ;)

 

manfred, a gdzie kupiłeś ten telewizor - czyżby w electroworld'zie?

 

I jeżeli mogę dopytać:

W instrukcji jest napisane, że aby zmienić tryb telewizora (dom/w sklepie), to należy nacisnąć najpierw 

SETTINGS  potem  OPCJE  i   USTAWIENIA TRYBU i wtedy wybrać "dom" lub "w sklepie"

Rozumiem, że Ty w tej kolejności naciskałeś te przyciski i kiedy doszedłeś do OPCJE i je wybrałeś, to telewizor się wyłączył??

Edytowane przez SKEEPER46
Link to post
Share on other sites

 

 

manfred86, dnia 01 Lip 2013 - 00:22, napisał: Telewizor był z ekspozycji. manfred86, dnia 29 Cze 2013 - 14:19, napisał: Zdjąłem z telewizora wszystkie folie :roll:

 

Co Cię tutaj dziwi kolego? Telewizor stał na sklepie a nie jest to równoznaczne ze zdjęciem przez pracowników folii (chodzi o folie na podstawce i ramce o czym zdaje się, że wspominałem w temacie)

 

 

 

Ewentualność jeszcze jedna istnieje - manfred86 zatarga telewizor do sklepu i tam na miejscu wyłączą mu ten tryb sklepowy.

wątpliwe :) Telefon do serwisu LG rozwiał moje wątpliwości. Telewizor nadaje się do naprawy w ramach gwarancji. No ale... o tym za chwilę.

 

 

 

Myślę, że autor miał na myśli zawarcie ponownej umowy, po rozwiązaniu poprzedniej tj. zwrot gotówki i ponowne wybranie się do sklepu w celu zakupu identycznego szkiełka.

 

Dokładnie to miałem na myśli :) Nie oddam im telewizora zostawiając jednocześnie 1800zł (niby dużo i niby niedużo).

 

 

 

manfred, a gdzie kupiłeś ten telewizor - czyżby w electroworld'zie?

 

mixelectronics.pl ale nie wiem czy to nie to samo co electroworld bo dziwnym trafem zbiegła się u nich promocja cenowa na ten telewizor i nawet cena była identyczna.

 

 

 

I jeżeli mogę dopytać: W instrukcji jest napisane, że aby zmienić tryb telewizora (dom/w sklepie), to należy nacisnąć najpierw SETTINGS potem OPCJE i USTAWIENIA TRYBU i wtedy wybrać "dom" lub "w sklepie" Rozumiem, że Ty w tej kolejności naciskałeś te przyciski i kiedy doszedłeś do OPCJE i je wybrałeś, to telewizor się wyłączył??

 

Dokładnie w takiej kolejności próbowałem zrobić. Próbowałem ponieważ telewizor zatrzymuje się na SETTINGS->OPTION (wybór tej drugiej opcji skutkuje restartem telewizora). Próbowałem trzech znanych mi sposobów na wejście do menu serwisowego ale nic się nie dzieje co pozwala mi przypuszczać, że walnięty jest któryś moduł sterujący.

 

No ale. Pojawił się dylemacik.

 

LGE odpisało mi

Szanowny Panie,


dziękujemy za kontakt z naszym działem.

W nawiązaniu do zgłaszanego problemu i dołączonej dokumentacji zdjęciowej informujemy iż możliwe jest skierowanie sprzętu do serwisu celem sprawdzenia. Do usługi gwarancyjnej wymagane dokumenty to podstemplowana i wypełniona przez sprzedawcę karta gwarancyjna oraz dowód zakupu. Możemy wystawić zgłoszenie do serwisu który przyjedzie na miejsce eksploatacji sprzętu aby sprawdzić występujące objawy usterki. Do zgłoszenia potrzebne są dane sprzętu takie jak:

- model
- numer seryjny
- dokładna data zakupu
- oraz dane adresowe do miejsca gdzie sprzęt się znajduję

Proszę zatem o informacje zwrotną czy jest Pan w posiadaniu wymaganych do usługi gwarancyjnej dokumentów. Jeżeli tak, proszę również podać dane wymagane do zgłoszenia. Ponowny kontakt z nami może Pan nawiązać telefonicznie na numer INFOLINII LG 801 54 54 54. Sprawa została zapisana pod Pana numerem telefonu w naszym systemie - ułatwi to przyszły kontakt z nami, proszę się zatem na niego powołać przy następnym kontakcie.

Mamy nadzieję, że odpowiedź okazała się pomocna. W razie dodatkowych pytań prosimy o ponowny kontakt.

Zachęcamy również do wzięcia udziału w ankiecie która znajduje się na dole wysłanej wiadomości, jej wypełnienie pozwoli na ocenę zadowolenia z otrzymanej odpowiedzi.

Z poważaniem,
Stanisław Grabowski
LG Electronics Polska.

 

 

Jak widać. Jest możliwość zamówienia serwisu do domu. Dzwoniłem dzisiaj do LGE dowiedzieć się konkretnie jak to wygląda i muszę stwierdzić, że takie rozwiązanie ma swoje plusy.

+nie muszę wysyłać sprzętu do serwisu (na podstawie usterki już oceniono co jest nie tak i naprawa będzie dokonana w domu). Nie pozbywam się tym samym telewizora na czas bliżej nieokreślony (niestety starą plazmę od razu sprzedałem) jakby to mogło mieć miejsce w przypadku wysłania telewizora do serwisu.

+będzie to już pierwsza naprawa gwarancyjna a jak wiadomo po trzeciej naprawie mam prawo żądać wymiany towaru (chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło)

+nie muszę szarpać telewizora do sklepu (jak to zasugerował sprzedawca - celem stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu telewizora)

+w przypadku zwrotu telewizora również nie muszę czekać nie wiadomo ile na przywiezienie drugiego takiego egzemplarza

 

 

Zastanawiam się teraz co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem. Ale skłaniam się raczej ku serwisowi w domu. Zwłaszcza, że z ciekawości zerknąłem na fejsbukowy profil mixelectronics.pl a tam wpisy:

"Kiedy w końcu dostanę zwrot pieniędzy za zakup w waszym sklepie?"

"02.12.2011 kupiłem odtwarzacz mp4 shark i zaczął się problem sklep wasz odsyła go do serwisu pochodzi trochę i znowu serwis mamy już 06.06.2013 i jak sprzętu nie mam ostatnia wizyta do serwisu 22.04.2013 tak nie mam ...serwis napisał że nie da się naprawić i wysłał do was fakturę korygującą FAK/0254/05/13/W .Chciałem się dowiedzieć kiedy otrzymam zwrot kaski bo w sklepie nie umieją mi tego powiedzieć" "Nie polecam nikomu tego sklepu. W Biurze Obsługi klienta pracują nie kompetentne osoby. Bawią się w tzw. pink ponga tj. spychanie odpowiedzialności z jednej strony na drugą. Dostałam wiadomość, że zamówiony przeze mnie sprzęt czeka na mnie w sklepie tylko mnie nie poinformowano, że sklep przez 2 dni robocze będzie nie czynny. Pojechałam na darmo z innego miasta po sprzęt. W sklepie w Skarżysku Kamiennym nikt nie raczy odebrać telefonu, a dzwoniłam przynajmniej 10 razy ani odpisać na maile. "

 

Co prawda to mogą być działania konkurencji no ale...

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...